Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Waar en hoe zou jij het liefste wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:54

Eekhoorn ik woon ook op de Veluwe maar ben ook bang dat ik verdwaal ;( Ik wandel vaak dezelfde stukken maar vaak dus ook alleen.
Wie weet als het straks weer langer licht is!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:59

wendely schreef:
Wij hebben vorig jaar onze droom plek gekocht. Buitenuit in het bos maar ook vlakbij het water. Huis heeft een totaal oppervlak van 196m2, 7.5 hectare grond en bos, stal van 380m2 rijbaan, longeerring en kilometers bospad direct vanuit huis. Dichtstbijzijnde winkel 10min en stad 25min.

Zo ongeveer hebben wij 15 jaar gewoond, prachtige plek midden in een natuurreservaat.
Helaas wel op 80 kilometer van ons werk vandaan :')
Net verkocht, voor ons begonnen de jaren van pendelen en elke dag minstens 2,5 uur per dag in de auto te zitten heel zwaar te wegen.

De boerderij moest nog veel aan gerenoveerd worden, en dat was het ook wel waard geweest, maar daarmee was de reistijd om op je werk te komen niet korter geworden.
Mijn man heeft vorig jaar een ongeluk gehad, is twee keer aan zijn kapotte enkel geopereerd geweest, hij heeft maanden niet (goed) kunnen lopen, tja, dan sta je er in the-middle-of-knowhere helemaal alleen voor, een kudde schapen, de paarden, weilanden, de honden, een patient thuis, twee jobs, en dan nog die ellendige reistijd...dat was de laatste druppel, ik was er klaar mee!

We zijn nu heel tevreden over ons nieuwe huis, nog "maar" een perceel van 1250 meter, geen paarden of eigen schapen meer, enkel nog de honden.

Prachtig vrijstaand landelijk gelegen huis wat al gerenoveerd was, huis is veel groter en comfortabeler nu, plek voor wat fruitbomen en evt. een paar kippen is er ook op het huisweitje.
400 meter de straat uit en je zit in veld en bos, prachtig gebied om te wandelen, in minder als 10 minuten op ons werk, dus dat scheelt voor ons 2 uur per dag!!
Is op 4 dagen werken een hele werkdag wat je meer vrije tijd hebt :D

Wij zijn dus heel blij dat we een stap terug konden doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:23

sureido schreef:
Grappig dat iedereen van de stad zegt dat een trekker geen geluidsoverlast is. Wil er geen discussie over beginnen maar heb al heel vaak wakker gelegen van de boeren om me heen. Ik woon trouwens ook in Tilburg op kamers maar heb geen last van buren oid. Denk dat ik geluk heb :+ De stilte als de boeren niet aan t werk zijn is trouwens wel heerlijk en de vogeltjes.

Ik kom uit de stad, maar hebben ook in dorpen gewoond, pal naast de landerijen. De overlast kan je niet vergelijken.
In een stad is het vrijwel altijd druk en zeker in Amsterdam, blijft het ook elke dag en laat doorgaan.

In een kleinere plaats en woonwijk is het ook vaak druk. Niet dat je continu geluidsoverlast hebt, maar met veel mensen op ene relatief kleine ruimte heeft er altijd wel iemand een feestje of hoor je kinderen schreeuwen, huilen etc.

Geluid van buren ligt ook aan je woning, maar ook aan je buren natuurlijk. Altijd wel mensen die dusdanig vaak en veel lawaai maken dat het echt vervelend is.

Van de landerijen merkten we wel dingen; Het geluid, de lucht en de rotzooi die je tuin in waait en zelfs op je vensterbanken ligt.

Maar het is wat je fijn vindt. Ik irriteer me totaal niet aan het geluid of de lucht en het is ook vrijwel nooit 365 dagen per jaar.
Maar ik ken ook mensen die het heerlijk vinden om in de stad te wonen of een leuke woonwijk en bijv het geluid van spelende kinderen heerlijk vinden. Weet zelfs mensen die zich totaal niet irriteren aan het naast het spoor wonen of naast de weg.

Ik zou echter nooit ervoor kiezen om naast een varkenshouderij te gaan wonen en we letten daar echt wel op. Dat ruik je wel echt elke dag, tenminste bij de varkensstallen hier ruik je ze wel op enige afstand.

Voor ons moet het ook praktisch zijn. Wij willen de paarden aan huis, dus hebben ruimte nodig. Dat moet je niet in een stad gaan zoeken.
Ideaal vind ik niet geheel afgelegen, maar buren wel op enige afstand.

Aan de kust wonen voor onze oude dag vind ik ook mooi, zoals Zandvoort en dan een luxe appartement bijv. Maar ken ook de nadelen ervan. Hadden klanten die er woonde en die klaagde in de winter enorm. Met een flinke wind hebben ze behoorlijk wat last van de wind en het zand. Ook weet ik wel mensen die veel vocht overlast hebben in huis aan de kant van de zee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:28

linnie050 schreef:
Eekhoorn ik woon ook op de Veluwe maar ben ook bang dat ik verdwaal ;( Ik wandel vaak dezelfde stukken maar vaak dus ook alleen.

Wij wonen ook op de veluwe en we wandelen elke dag met de honden. Ik loop vaak in zelfde gebied, maar we gaan ook wel naar andere plekken. We verdwalen best vaak :o :D
Laatst liep ik in een bos dat ik redelijk goed ken, maar was gebeld ( bel nooit in bos, met de honden of paarden, maar moest echt even ) en ik was dus achter hondjes allerlei paadjes in gelopen. Ik ben nogal van; o, kijk mooi pad........
Het is wel dat er rond de schemer veel wild tevoorschijn komt, dus we proberen dat iets te voorkomen met de honden, maar op afstand is het altijd wel mooi natuurlijk.

Ik zou het bos erg missen, maar binnen ons budget vinden we niet iets dat aan alle eisen voldoet helaas.....

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 01:33

Onze stal heeft een wei met een huisje (1 kamer)- echt een droom. Helaas mag je er niet wonen :')

Daarnaast geen douche of toilet, en geen isolatie, maar wel veel tocht.

Als het had gemogen, had ik daar echt graag gewoond.

Lijkt me heerlijk, een ienie mini huisje waar je pony zomaar op de veranda kan staan <3

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:31

Ik ben opgegroeid in een klein dorp en woon nu in een grote stad. Vind het wonen in de stad heerlijk, in het dorp was nog geen supermarkt, dus wel saai. Maar ik vind de grote stad ook wel erg druk. Ik zou later in een kleinere stad willen wonen in een wijk aan de rand van de stad. Ook mis ik de natuur om mijn huis. Bij mijn ouders hadden we weiland voor en achter het huis, nu zijn het flats.
Verder is mijn appartement heerlijk en woon ik veel te luxe voor een student.

Als huis zou ik een jaren dertig huis willen of een oude woonboerderij. Maar ik houd niet van klussen en kant en klaar is zoiets wel onbetaalbaar.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:41

Ik een dorpje rondom Zwolle, aan de rand van de Veluwe. In een klein vrijstaand huisje met grote bos tuin en misschien een klein weitje. <3

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:48

in of aan het bos... ik woon nu aan de kust en het is er prachtig hoor. ben er elke dag met de hond te vinden maar altijd als ik naar de Veluwe of Drenthe gaat en ik wandel daar het bos in voelt het als thuiskomen. Mijn man krijg ik nu nog niet mee maar heeft me beloofd in de toekomst een chalet of vakantiehuisje in het bos aan te schaffen zodat we daar dan vaak heen kunnen... maar als ik mag kiezen.. kies ik voor een klein huisje in het bos.... of in zweden... daar ligt ook mijn hart... maar eerlijk is eerlijk.. die koude winters en korte zomers hoeven dan weer niet... dus doe maar de Veluwe

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:01

Vrijstaand, eindwoning van een kort rijtje of 2 onder 1 kap (in ieder geval maximaal aan 1 zijde buren, maar liefst helemaal niet).
3 of meer slaapkamers, een garage aan het huis, dus niet een kilometer verderop aan een of ander pleintje :+ en een oprit (liefst 2 auto’s breed, niet lang).
Mijn partner wil echt absoluut geen “blokkendoos” maar een huis zoals een kind het tekent, met een puntdakje :D

Momenteel een energielabel A appartement in een bejaardenflat. Het is niet per se té klein, maar wel klein, of nouja. De ruimte zit op de verkeerde plek. Wat heb je nou aan een woonkamer van 13 meter lang? Had liever een slaapkamer meer gehad...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:32

Ik ben net verhuisd en moet eerlijk zeggen, ik woon behoorlijk ideaal nu.
Heb een nieuwbouw appartementje. Groot zat met 2 slaapkamers, een grote woonkamer en open keuken en een badkamer waar ik een regendans in kan doen.
Ik zit nog geen 2 min lopen van het winkelcentrum, mijn balkon kijkt een stuk uit over het park en 10 min verder op ligt het bos en zit nog geen 5 min van de snelweg af.
Dus ik zit echt helemaal prima en zie mij zelf de komende jaren echt nog niet weer verhuizen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:49

Ik woon in een eengezinswoning met vier slaapkamers, waaronder een slaapzolder, tuin voor en achter. Onze wijk is beschermd stadsgezicht en ziet er heel leuk uit, echt een dorpje in een stad, alleen zijn deze huizen niet te isoleren of je moet overal voorzetwanden plaatsen. Gevolg dat het altijd koud aanvoelt en tocht.
Mijn wens is een redelijk nieuwbouwappartement vlakbij Utrecht, alleen geen Leidsche Rijn en een appartement in Benidorm aan de boulevard *D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:55

Ons 1e huis is meteen ons droomhuis. <3

Vrijstaand, landelijk in een klein dorp. Met ruimte voor de paarden met mooie rijbak, weiland en stallen. Grote tuin maar het huis is niet te groot.

We hebben 2 slaapkamers maar beneden ook nog een kamer die ik nu gebruik voor mijn werk. Middelgrote huiskamer met erkerbank met uitkijk op de weilanden met schapen. Sowieso zitten we tussen de weilanden. We kopen er eind dit jaar als alles meezit zelf ook een stuk bij. De badkamer is beneden dus als we kunnen hier heel oud worden :D

Onze slaapkamer kijkt uit over de stallen en de paddock (en nog meer weiland :') )

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:28

Zoals ik nu woon, maar het was wel leuker als alles af was :'). Woonruimte zelf had wel iets kleiner mogen zijn. We gebruiken nu alleen maar de beneden verdieping..

We wonen in een vrijstaand huis op een perceel van 2,5 hectare. We zitten ongeveer 100 meter vanaf de weg en hebben super leuke buren. We hebben 5 stallen, een rijbak en veel weiland. Op fietsafstand (al ga ik altijd met de auto) van een kleine stad waar ik ook werk.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:33

Ik zou alleen een bad in mijn badkamer willen, voor de rest zou ik niks anders willen.
Ik woon hier heel fijn (huurappartement) :) soms geluidsoverlast van de bovenburen, maar toen ik in een klein dorpje met veel weilanden om het huis heen woonde, had ik ook geluidsoverlast.
En ik vind het veel fijner om dichtbij mijn familie en vrienden te wonen, wat centraler dan net-niet-Limburg, alles open op zondag :+

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:36

daydream schreef:
Behoorlijk vlak bij mijn paard,en bij een treinstation, klein maar fijn huisje zodat ik op de begane grond kan slapen of verdieping 1 en niet hoger, leuk tuintje, en buren die niet roken en vrij rustig zijn.

Wij wonen dan in jouw droomhuis! :D Begane grond-huisje met tuintje, één straat van een groot centraal station en middelgrote stad, en ook één straat van drie verschillende supermarkten (Jumbo, Lidl, en AH), ook één straat van een apotheek, huisarts en dierenarts, maar tegelijk redelijk rustig (vlakbij het bos en park, aan de "rustige" kant van de stad) en nooit last van de buren.

Ik moest lang denken, maar ik denk dat mijn ideale plek zou zijn: ons huidige huis, huidige locatie, maar met een zwembad vlakbij (met ruime openingstijden). Dan heb ik écht alles wat ik regelmatig nodig heb vlakbij. Ohja: en een grotere badkamer met ligbad zou ik ook erg waarderen. :+

Edit: Oh ja, en mijn vriend kookt graag uitgebreid, en heeft al een paar keer gezegd een grotere keuken te willen, met kookeiland en een boel ingebouwd apparatus. :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:59

superpony schreef:
linnie050 schreef:

Wij wonen ook op de veluwe en we wandelen elke dag met de honden. Ik loop vaak in zelfde gebied, maar we gaan ook wel naar andere plekken. We verdwalen best vaak :o :D
Laatst liep ik in een bos dat ik redelijk goed ken, maar was gebeld ( bel nooit in bos, met de honden of paarden, maar moest echt even ) en ik was dus achter hondjes allerlei paadjes in gelopen. Ik ben nogal van; o, kijk mooi pad........
Het is wel dat er rond de schemer veel wild tevoorschijn komt, dus we proberen dat iets te voorkomen met de honden, maar op afstand is het altijd wel mooi natuurlijk.

Ik zou het bos erg missen, maar binnen ons budget vinden we niet iets dat aan alle eisen voldoet helaas.....

Ik ben ook weleens verdwaald, zelfs één keer zo erg dat we 3 uur lang op zoek zijn geweest naar de weg...Maar aan de andere kant ook heerlijk dat dat dus nog wél kan in NL, zonder iemand tegen te komen...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:01

_Aine schreef:
I’m such a lucky bastard Ik woon op de Veluwe, direct gelegen aan het bos, open gedeelte dus veel zon, verbouwd rijksmonument dus oud van buiten en luxe van binnen, rustig gelegen maar toch ook vlakbij het centrum en stal. Ik hoef hier voor nu niet meer weg eigenlijk, ben heel gelukkig met dit huis.

De droom in Nederland zou zijn; een niet te groot huis op de Veluwe, met land voor eigen paarden aan huis. Niet te groot, maar wel sfeervol en praktisch.
Of niet in Nederland, maar ergens in Noord-Amerika, wonen bij bossen en meren, dat lijkt mij ook prachtig. Voor ons ook een stuk realistischer dan de droom in Nederland.

Hier is er een stikjaloers :~

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:04

Mijn droom zou een hele grote loft zijn met een groot balkon of dakterras..

Ik heb niets met een tuin, ga zelf niet tuinieren en ga niet buiten liggen zonnen. Als ik niet buiten ben, zijn de honden ook niet buiten dus tsja. Ik hou er niet van om helemaal afgelegen te wonen, waar ik in het pikkedonker niemand tegenkom. Vind het wel relaxt om hier om 3 uur ´s nachts nog de honden uit te laten en gewoon lekker langs de huizen wandelen.

In de omgeving natuurlijk wel wandelgebieden;) Woon nu ook super dicht bij het bos, dat is wel handig.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:59

Ik woon nu in een rijtjeshuis uit 2008 met 3 slaapkamers en een zolder. Kleine tuin met berging.

Ik zou graag een garage hebben die aan het huis vast zit en dus ook vanuit huis te bereiken is. Of een bijkeuken. De kattenbak staat nu in onze woonkamer en kan eigenlijk nergens anders handig staan, dus vandaar de bijkeuken of garage. Daarnaast heb je nooit bergruimte te veel, dat zou ik ook wel meer willen dan in ons huidige huis. Ohja en het huis mag niet te oud zijn en moet een grotere tuin hebben. :)

Natuurlijk lijkt een boerderijtje me ook prachtig maar dat is gewoon niet haalbaar. Bovenstaand zou voor ons wel moeten lukken. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:04

Ah TS, ik woon precies op een plek waar jij van droomt!
Buren op anderhalve kilometer, grooooote tuin, en onze schuur is 105m2.

Ik woon in Espel, de prijzen zijn hier laag en genoeg winkelcentra in de buurt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 19:27

Maar verzakt het daar niet? Ik woon zelf ergens anders in Flevoland en de tuin is echt een ramp :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:54

Ik woon in een sociale huurwoning in de omgeving van Utrecht en ik zit hier echt prima.

Ten eerste heb ik een hekel aan verandering, dus als ik niet op hete kolen zit (m.a.w. geen gegronde reden heb om weg te gaan) wil ik ook absoluut niet verhuizen. Ik zit vlakbij Utrecht, waar ik zo op de fiets heen kan als ik iets wil beleven. Werk heb ik helaas niet, maar als ik ooit in mijn sector aan het werk kom zal dat ook wel hier in de buurt zijn.

Een groter huis wil ik ook niet. Tenminste: ik ben nu alleen, en dat is minder naar mijn zin. Het liefste zou ik een relatie en een gezin hebben (voor vrouwen die nu enthousiast worden: niet meteen natuurlijk :+ ); dan zou ik ook een groter huis nodig hebben. Als ik zou werken, wat ik ook liever zou doen, kon ik dat ook betalen. Maar nu de zaken zijn zoals ze zijn, wil ik hier absoluut niet weg.

Mijn huis heeft trouwens niet het eeuwige leven. Over een jaar of acht, negen gaat de boel hier plat. Ik mag hopen dat ik tegen die tijd niet meer werkloos en vrouwloos ben.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:00

We hebben inmiddels ons droomstekkie gevonden. 4 ha grond de boerderij van mijn schoonouders. Deze hebben we vakkundig van het erf af gejaagd met de hond ~~}> Nee hoor het werd te groot voor hun en ze wilden op de boot gaan wonen, voor ons de ideale plek om de paarden aan huis te hebben. Afbeelding
huis in aanbouw het riet ligt inmiddels op het dak
Afbeelding
mijn broeikas
Afbeelding
de vijver met treurwilg en een stukje van de rijbak
we wonen er nog wel in het oude huis, moeten veel nog opknappen. maar het is hier heerlijk rustig geen buren enz

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:06

moonsparkle schreef:
Maar verzakt het daar niet? Ik woon zelf ergens anders in Flevoland en de tuin is echt een ramp :')

Nee hoor, nergens last van