Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:42

Ik heb eerst de oordopjes van Sony gehad, die gingen vrij snel kapot dus heb nu die relatief goedkope koptelefoon van Sony. Gewoon om uit te proberen en niet meteen de hoofdprijs te betalen. Het haalt zeker het scherpe randje van het omgevingsgeluid af. Erg blij mee en wie weet ga ik ook die duurdere versie van Sony kopen. :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:44

Ik zweer bij mijn Bose!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:47

Ik heb ook een bose, heerlijk ding als je even rust wil. Ik gebruik hem op m’n werk. Zonder muziek vallen alle constante geluiden weg zoals de airco. Andere geluiden en pratende mensen hoor je in de verte. Maar ik gebruik hem liever met muziek, ook vanwege die druk op je oren die anders wat meer opvalt. Dan verdwijnen echt alle geluiden om me heen, heerlijk! Tot iemand iets van je wil en je even aantikt, dan schrik ik me soms kapot :=

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:01

Aan welke prijscategorie mag je bij bose denken?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:08

380

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:39

Mijn Sony was prijscategorie 150 euro. Dus prima om eens te proberen. Maar de duurdere modellen werken helaas vaak wel beter qua NC. :=

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:46

Ik heb ook een bril trouwens en heb er geen last van bij de Bose.

Bij mij was hij in de aanbieding van 369 voor 333 en ik had nog 30 euro aan tegoedbonnen dus heb hem zo wat goedkoper kunnen kopen haha. Prijzen zijn wel overal ongeveer hetzelfde.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 05:59

Ik heb een Philips en mijn vriend heeft een Bose. Ik zou zeker voor Bose gaan, ondanks de prijs. En wat mij betreft nooit meet touchscreen: zodra mn haren de oorschelp raken (want daar zit de touchscreen bij de Philips) stopt de muziek. Of tijdens het sporen als ik mn armen omhoog doe voor een oefening (dan raakt mn schouder de koptelefoon). Of als ik mn hoofd tegen het raam leun in het OV/vliegtuig. Bloedirritant.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 11:51

Ik heb er nu drie die ik wel even wil testen:
- Bose QuietComfort 35
- Sony WH-1000XM2
- Sennheiser PXC 550

De eerste lijkt me het beste, maar heeft een veel kortere accuduur dan de andere twee. Hij is ook ongeveer 100 euro duurder dan die andere. De Bose is ook de zwaarste. Moet ze denk ik even aanvoelen en ik wil de NC ook graag testen, kan dat in de winkel?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:53

Heeft iemand hier ook ervaring met de Beats by dre ?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:30

Wat is de accuduur van de Bose zeggen ze in vergelijking met de andere 2? Want mijne gebruik ik elke dag en laad ik ongeveer 1 tot 2x per week op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:03

Goed topic!

Ik werk de hele dag met een koptelefoon op (muziekindustrie) en heb nu een Sennheiser.

Maar wil eigenlijk een NC versie. Over ear mag met draad.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-18 13:30

theadora99 schreef:
Wat is de accuduur van de Bose zeggen ze in vergelijking met de andere 2? Want mijne gebruik ik elke dag en laad ik ongeveer 1 tot 2x per week op.

Bose heeft een duur van 20 uur tegenover ruim 30 uur van de andere.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:43

Ceffyl schreef:
Ik heb er nu drie die ik wel even wil testen:
- Bose QuietComfort 35
- Sony WH-1000XM2
- Sennheiser PXC 550

De eerste lijkt me het beste, maar heeft een veel kortere accuduur dan de andere twee. Hij is ook ongeveer 100 euro duurder dan die andere. De Bose is ook de zwaarste. Moet ze denk ik even aanvoelen en ik wil de NC ook graag testen, kan dat in de winkel?

Ik heb de sony wh-1000xm2. Heb even getwijfeld tussen deze en de bose (en zeer uitgebreid beide getest) maar geluid van de sony is absoluut superieur. Alleen is de bose iets meer comfortabel aan je hoofd. Ik vond geluidskwaliteit toch belangrijker. Qua noise cancelling zijn ze vrijwel gelijk.

Inmiddels is de M3 ook uit -> nog meer batterij duur

Edit: je kan ze alledrie testen in de mediamarkt, even via Bluetooth verbinden met je eigen telefoon, dan kan je je eigen muziek er mee testen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:41

Ik heb de Sony WH-1000XM2. Ik vind hem echt heel fijn in gebruik. Ik gebruik hem tijdens het studeren in de universiteitsbibliotheek en ik merk dat ik met de NC mijn concentratie goed vast kan houden.

In de bus en tijdens wandelen gebruikte ik hem eerst ook, maar dat vond ik niet veilig genoeg omdat hij de omgevingsgeluiden dus goed wegfiltert.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 07:29

Hm, dat zijn dan alweer twee plusjes voor de Sony. Ik kan pas zaterdag naar de Mediamarkt, kan niet wachten om ze te testen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:06

Inmiddels is van de sony een nieuwere uit dan de Sony WH-1000XM2

Namelijk de Sony WH-1000XM3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:24

Ik heb ook de Sony en ben er intens blij mee. Ik ben nu niet in de ochtend al verrot na alle treinprikkels. Fietsen doe ik er niet mee, omdat ik te weinig hoor.

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:38

MarJon schreef:
Ik heb de Sony WH-1000XM2. Ik vind hem echt heel fijn in gebruik. Ik gebruik hem tijdens het studeren in de universiteitsbibliotheek en ik merk dat ik met de NC mijn concentratie goed vast kan houden.

In de bus en tijdens wandelen gebruikte ik hem eerst ook, maar dat vond ik niet veilig genoeg omdat hij de omgevingsgeluiden dus goed wegfiltert.

Voor in t verkeer kan je ook de NC uitzetten of de ambient sound mode gebruiken. Bij die laatste hoor je omgevingsgeluiden juist goed, voor de veiligheid.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:44

De bosw heeft idd ook NC high, low en off. Off gebruik ik vaak op de fiets oid, dan hoor ik wel bijna alles (net zo geel als met gewone oortjes iig), low vaak “gewoon” op de bank oid en high in de trein of als ik aan school zit.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 10:04

Shiloh schreef:

Zit er her en der wat over te lezen en wordt er steeds enthousiaster over. Hij krijgt ook een zeer goede recensie op Tweakers.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:57

Mn vriend heeft die van Bose, hij had ook de vorige generatie van Bose. Echt een mega fijn ding!
Las ergens dat noise cancelling niet werkt zonder muziek, maar dat is niet zo hoor! Met die actieve nc wordt t geluid ook al flink gedempt. Ik gebruik ‘m ook graag als ik m’n Hollands Next Top Model wil terugkijken als m’n vriend iets anders wil zien, haha. Of als hij staat te koken/opruimen, heeft ie gewoon draadloos dat ding op z’n hoofd en kijkt/luistert dan een serie o.i.d.
En in het ov is het echt heerlijk!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:47

Ceffyl schreef:
Shiloh schreef:

Zit er her en der wat over te lezen en wordt er steeds enthousiaster over. Hij krijgt ook een zeer goede recensie op Tweakers.

Ik ook.. haha. Terwijl mijn huidige bose qc35 pas 2 jaar oud is en prima is. Gelukkig heb ik toch geen geld :P ...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:47

Ben even bij de mediamarkt binnengelopen, maar ik kon alleen de Bose en de JBL uittesten qua noise cancelling. De Bose zat fijn, is ook echt een groot verschil. Stemmen niet hard maar doordat de rest wegvalt kun je ze behoorlijk goed verstaan. En het gevoel van druk is een beetje raar. Niet eens op mijn oren, vooral ook op mijn lymfeklieren die net langs je oor lopen.
Wat een rust. Dat is wel heel aangenaam in elk geval. Maar dit was wel de versie van 379 euro ;(

De Sony paste mij niet: te groot qua hoofdband en ook te zwaar waardoor die makkelijk van mijn hoofd kiept. Die schrap ik dus. De Sennheisers leken wel goed te zitten, maar daarvan heb ik de noise cancelling niet kunnen testen. (En ik was niet in de stemming om medewerkers aan te spreken.)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:11

Hier ook de Bose koptelefoon en gebruik hem intensief :j Vooral in het OV of het vliegtuig een aanrader. Mijn vriend heeft zowel de koptelefoon als de in ear oortelefoon, die hebben ook zeer goede NC en kan dus ook een optie zijn als je geen koptelefoon wilt.