Huis gekocht, tuin aangepakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:34

Ik vind het wel erg mooi TS! Helemaal mijn smaak hoor!

Ik zal hier mijn tuin maar niet plaatsen :P Het was ook zo’n oerwoud toen we hier kwamen wonen en hebben alles eruitgehaald behalve één border. Binnen no-time was de border door de konijnen compleet gesloopt, over hoop gehaald en opgevreten dus ook die is weg.
De konijnen zijn er inmiddels niet meer maar alsnog weet ik niet hoe ik een border zou moeten hebben met de katten, hond en kindje die volgende zomer gaat leren lopen. Daarnaast hebben we een flinke tuinset, nog een eettafel met 4 stoeltjes, s zomers een zwembad en volgend jaar hopelijk iets van een glijbaan in de tuin. Eigenlijk dus ook geen plek voor een border. Stukje gras lijkt mij (en mijn man) ook geweldig, dat zou mooi onder de glijbaan kunnen, maar ben zo bang dat de beesten die gaan gebruiken als uitlaat plaats.

SdaphneS

Re: Huis gekocht, tuin aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:16

Ik vind het zonde van al die mooie planten.
Maar goed het is mijn tuin niet, dus als jij er gelukkig mee bent dan wens ik je veel plezier ermee. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:38

Mooi geworden ts!
Wat nu al leuk opvult is een bodembedekker die groen blijft. Ziet er gezellig uit en je hebt alvast een groen kleurtje.
En dan in het voorjaar wat gekleurde plantjes ertussen! Jep helemaal mijn smaak :D

Wij hadden hier in voor en achtertuin ook echt oerwoud. Moerasplanten alles. En hebben alles ook uitgehaald en hele tuin overnieuw gedaan. Was veels teveel werk voor bij te houden. Mensen wat hier eerst woonden vonden het prachtig. Lekker rommelen tussen de bosjes enz. Als je veel tijd hebt ja anders nee niey te doen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:44

Ik vind het ook zonde, maar zoveel mensen zoveel wensen :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:50

tassie schreef:
Niwla schreef:
Lekker dan, denk je een leuk topic te openen, krijg je alleen maar commentaar.

Ik vind het netjes hoor TS! Ik ben ook niet zo van de jungle in de tuin. Geniet ervan!

Dank je wel. Dit was idd mijn gedachten ook iedereen zijn eigen keuze natuurlijk maar zoveel negatieve reacties had ik niet verwacht :P

Paardenmensen staan gemiddeld genomen wat dichter bij de natuur dus ik had het eigenlijk wel verwacht.
Maar als jij er gelukkig mee bent, dan ben jij er gelukkig mee. Boeien dat ik of iemand anders de oude tuin mooier vond :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:10

ElineS schreef:
Idd, de tuin was mooi vol en groen maar wel heel klein! Daar kun je haast niets mee. Zou ook echt niet mijn voorkeur hebben. Zo is het ruimer en ook mooi als de border weer lekker gevuld is.

Volgens mij is de tuin redelijk standaard maat voor een rijtjes woning.
Die van mij is net aan 1/4 denk ik.

Ik denk dat ik hem zelf niet veel anders had ingericht. Iets kleiner terras denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:16

Tuin is inderdaad opgeknapt en de verdeling groen, grond en tegels is beter dan bij de meeste tuinbezitters.

Zou zelf zoveel mogelijk het oude groen hebben bewaard en gesnoeid.
Een volwassen tuin is nl een kleine biotoop met veel bewoners en dan bedoel ik vogels, egeltjes, amfibieën en vooral veel bijen en hommels.
De grond heeft ook een "vaste" structuur en bewoners.(slakken }> )
Nu moet alles weer opnieuw gaan settelen.
Dus ook ik mauw maar wel met een uitleg. ;)
Wil je meer info over tuinen en tuinieren??
[HTT] Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:17

Mooie transformatie! En volgens mij toch ook nog voldoende afwatering zo toch? Of kijk ik nu zo verkeerd?
Alles groen is leuk maar je wil toch ook nog lekker in de tuin kunnen zitten om ervan te genieten. Dan is n terras wat iets groter is dan dat jullie hadden wel fijn.
Ben benieuwd hoe het er volgend jaar bijligt als alles weer wat gegroeid is!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:25

Ik vind je tuin mooi opgeknapt! En eerlijk? Je hebt meer groen dan ik hoor ;) hier is het grotendeels bestraat...ik wil wel een stuk tegels eruit en gras erin, dan kom ik op zoiets als wat jij hebt: qua groen en tuinieren goed te behappen en voldoende ruimte om lekker te kunnen zitten. Ideaal zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:25

Wat zonde :oo , vond het oude ook veel mooier . Maar is ook veel werk natuurlijk

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 11:26

Ik vind het er leuk uit zien :)

Wij hebben zelf ook 2 terrassen en 2 verhoogde borders en gras.
Daarnaast hebben wij stroken gemaakt in de tuin met basalt split waar het water mooi in weg loopt. Onze tuin droogt altijd mooi op en geen mega natte plekken. Buren hier iets verder hebben alleen maar groen, oogt heel mooi maar altijd groen aanslag en veel vocht in de tuin.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-18 08:27

Rebecca schreef:
Wat zonde :oo , vond het oude ook veel mooier . Maar is ook veel werk natuurlijk

Dat, en gewoon praktisch geen zitruimte bij een feestje. Nu geven we die niet elke week maar het zou fijn zijn als we ook een BBQ bij ons kunnen houden ipv bij andere omdat je anders je nek breekt :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:28

Mooi geworden. Lekker praktisch!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:05

Wat een klus! Ik snap jullie motivatie ook wel om de borders kleiner te maken. Met een kleine tuin moet je nu eenmaal keuzes maken en een tuin heb je niet alleen maar om naar te kijken. Dat geldt althans voor mensen die graag in de tuin zitten met meerdere mensen.

Je hebt me geïnspireerd, wij zijn ook bezig met onze tuin en ik overweeg nu ook om onze vorderingen te delen in een topic. :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:20

Ik snap dat jullie het anders wilden ,en ook dat jullie zelf trots op het resultaat zijn ,maar persoonlijk vind ik het ( als vrouw van een hovenier)best fantasieloos. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:31

Murosch schreef:
ik snap het ruimtegebrek in zo'n kleine tuin wel, maar wat zonde zeg :oo

Zo klein is die tuin toch niet?

Als het onderschrift van TS klopt woont ze in een stad.

Maar als het gras al 3,5 x 6 is dan schat ik de totale tuin op zo'n 5 x 12 meter. Das echt niet slecht. In Utrecht heb je vaak veel minder.

Verder het groen gaat weer groeien he. Nu lijkt het weinig maar straks is het allemaal veel meer.

TS, ik denk alleen dan de steppingstones in het gras in de winter minder handig zijn.
Wij hadden dat in onze vorige tuin ook. Maar door het heen en weer lopen werd het eromheen helemaal modderig in de winter.
Maar het staat wel heel mooi. :j

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:43

Ik vind de tuin wel mooi geworden.
De struikjes en boompjes die er nu staan worden ook weer voller, dat vergeten denk ik veel mensen.
Dan ziet het er ook weer groener uit.
Het enige wat ik niet gedaan had waren de tegels in het gras, die zijn van weinig nut.
Voor de rest veel fijner in gebruik deze tuin.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:53

Ik vind de nieuwe tuin ook veel mooier :) Die oude tuin vind ik vreselijk.
In deze nieuwe tuin zit redelijk wat groen en gazon. Veel meer groen dan in de gemiddelde tuin die ik tegen kom.
Geniet van je nieuwe tuin.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:02

NatasjavE schreef:
Murosch schreef:
ik snap het ruimtegebrek in zo'n kleine tuin wel, maar wat zonde zeg :oo

Zo klein is die tuin toch niet?

Als het onderschrift van TS klopt woont ze in een stad.

Maar als het gras al 3,5 x 6 is dan schat ik de totale tuin op zo'n 5 x 12 meter. Das echt niet slecht. In Utrecht heb je vaak veel minder.

Verder het groen gaat weer groeien he. Nu lijkt het weinig maar straks is het allemaal veel meer.

TS, ik denk alleen dan de steppingstones in het gras in de winter minder handig zijn.
Wij hadden dat in onze vorige tuin ook. Maar door het heen en weer lopen werd het eromheen helemaal modderig in de winter.
Maar het staat wel heel mooi. :j

Ik ken eigenlijk geen mensen uit een (grote) stad dus wellicht slecht vergelijkingsmateriaal voor mijn omgeving maar voor die begrippen is het wel erg klein ja. Ik bedoelde mijn reactie trouwens niet verkeerd. Meer dat ik wel snap waarom deze keuze is gemaakt op zo'n oppervlak. Ik hou meer van een wat groenere, natuurlijke tuin in plaats van dat aangelegde, vakjes-iets maar dit oppervlak leent zich daar eigenlijk niet voor want je wilt er ook nog kunnen zitten en leven in de zomer.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:08

KahluaB schreef:
Ik snap dat jullie het anders wilden ,en ook dat jullie zelf trots op het resultaat zijn ,maar persoonlijk vind ik het ( als vrouw van een hovenier) best fantasieloos. :o

Ik wilde het niet schrijven maar dit is precies mijn gedachte. Het is zó recht toe recht aan zonder enige fantasie, ik denk dat dat de tuin zo 'niet mooi' maakt voor mij. Met dezelfde hoeveelheid gras en border kun je een zoveel mooiere en levendigere tuin maken waarin iets te beleven valt en waarbij het dan gelijk lijkt alsof er veel meer groen is. Dat vind ik wel echt een gemiste kans.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:13

Ik snap niet dat mensen ‘het oude veel mooier vonden’, zo zwaar verwilderd is echt niet mooi. TS ik ben blij dat je niet alles bestraat hebt, dat zie je zoveel en dat vind ik zelf dus niet mooi (en mensen zich dan maar afvragen hoe ze aan wateroverlast komen bij zware regen...). Maar dit is keurig, met ruimte om te leven en goed te doen qua onderhoud. Geniet ervan!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:06

Wat een verschil zeg, jeetje!
Wij hebben geen tuin, maar als we die wel hadden dan zou ik ook wel graag willen dat ik er kon zitten, dus ik snap je helemaal! :D
Veel plezier met je tuintje gewenst, dat de komende zomer maar net zo stralend mag worden als de afgelopen zomer +:)+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:51

Ik vind de tuin wel echt veel mooier nu TS! Oogt veel ruimer, en het is ook functioneler nu.
Dat mensen vrijwillig in zo'n oerwoud gaan zitten snap ik niet.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:15

Pfff...heerlijk!!
Ik had ook echt alles eruit getrokken wat in een oerwoud thuis hoort...
Ik vind de tuin nu veel mooier, praktischer, je hebt meer ruimte om te zitten, weinig onderhoud, toch wat groen...ik vind hem mooi zo +:)+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:29

Jeetje wat zonde van al dat groen :oo Ik snap nooit waarom mensen een tuin willen maar deze dan niet als zodanig inrichten? Je zou de indeling verbeteren maar ik zie er weinig van terug eigenlijk :+