Enkel internet, zonder tv?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:34

Interessant die reacties allemaal.
Denk niet dat het voor mij een optie gaat zijn, niet omdat ik de tv niet zou kunnen missen, maar omdat het internet-gebeuren hier anders in elkaar zit dan in Nederland, waardoor ik dan uiteindelijk voor enkel internet meer kwijt zou zijn dan voor internet + tv.

tess_84

Re: Enkel internet, zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:10

Sinds onze verhuis naar Duitsland hier ook enkel internet. Hebben wel een tv-scherm, maar sluiten de laptop er op aan. We kijken vooral Netflix en hebben ook een stievie abonnement. Aangezien in Duitsland alles gesynchroniseerd wordt, en we daar echt geen zin in hebben, hebben we bewust geen tv abonnement. Ik mis het echt helemaal niet moet ik zeggen. Ik lees ook heel graag, voor mij hoeft de tv dan echt niet aan te staan. Mijn man kijkt via internet, kijkt ook veel Youtube etc.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:23

Ik heb ook alleen internet thuis, sterker nog alleen mobiel internet. Ik gebruik mijn mobiel als hotspot als ik op de "tv" (scherm) iets wil kijken als netflix of youtube op een groot scherm. Ik verbruik per maand tussen de 25 - 35 GB, maar ik kijk niet extreem veel filmpjes e.d.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:33

Misschien zeg ik nu heel iets doms hoor... Maar TV gaat toch allemaal allang via internet? Er gaat volgens mij echt alleen een LAN kabeltje naar mijn Horizon box?

Ik kijk nog wel heel regelmatig gewoon TV. Kijk graag dingen terug.
Alleen is mijn TV te nieuw voor de NPO gemist app... Dat is wel poedersuiker.
Verder heb ik ook gewoon een Netflix abonnement erbij.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:35

Inmiddels alweer 8 jaar geen tv.Mis het eigenlijk nooit.
In het begin keek ik wel eens wat programma's terug via youtube of uitzending gemist.
En dat doe ik de laatste tijd ook weer.

Er komt geen tv meer, als het aan mij ligt.

En ook alleen een internetabonnement.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:00

Wij wilden ook alleen internet, maar dat is bij onze provider, die in deze regio een monopoliepositie heeft, niet mogelijk.
Andere providers leveren hier wel, maar via ADSL en dan is de kwaliteit en snelheid van je verbinding echt om te janken. Het zit er dus helaas niet in voor ons.
Jammer, want we gebruiken het nooit. Ik gebruik de tv om muziek te luisteren via de soundbar, meer niet.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:10

Wij hebben met de verhuis besloten geen tv meer te nemen. We hebben onze iMac met heel groot scherm en die staat in de salon. We kijken er series of films via Netflix op, of via Popcorntime (woops :+ ;) ) en via de websites van zenders kunnen we tv kijken... geen tv meer nodig dus, inderdaad!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:36

Janine1990 schreef:
Misschien zeg ik nu heel iets doms hoor... Maar TV gaat toch allemaal allang via internet? Er gaat volgens mij echt alleen een LAN kabeltje naar mijn Horizon box?

Ik kijk nog wel heel regelmatig gewoon TV. Kijk graag dingen terug.
Alleen is mijn TV te nieuw voor de NPO gemist app... Dat is wel poedersuiker.
Verder heb ik ook gewoon een Netflix abonnement erbij.

Nee hoor , in België gaat het ook nog via coax kabel.
Sommige Werken dan wel via telefoon kabel en daar zijn draadloze mogelijkheden

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:56

Ik volg even :P we wonen sinds kort in het buitengebied.
Tv stond op oude adres meestal op de achtergrond aan. In het nieuwe huis hebben we (nog) geen tv en mis het eerlijk gezegd niet.

Internet op het nieuwe adres is nog een dingetje, is schijnbaar heel moeilijk :? terwijl ik op de tel altijd goed bereik heb. Dus mocht daar iemand een oplossing voor weten graag! KPN kan alleen hele trage internet aanbieden, andere providers zelfs helemaal niks.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:18

Ik heb al jaren geen TV meer. Behalve dat ik niet mee kan praten over de soaps en meeste BN-ers niet herken, mis ik niks :+
Laatst blijk ik een hele tijd met een bekende TV-presentator te hebben gesproken - ik had werkelijk geen idee.