Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_kmbn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:24

Gemeente Beverwijk duurt ook zeker 10-15 jaar. Maar het banketstaaf is. Dat elk adres maar 1 persoon mag hebben die is ingeschreven. Toen ik 18 werd woonde mijn vader ook in een huurwoning sus het was voorbij niet mogelijk om me in te schrijven.. daarom maar voor particulier gegaan..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:42

1 persoon die staat ingeschreven? Dat lijkt me sterk. Of bedoel je dat er maar 1 persoon op het huurcontract mag staan? In een normale woning mag je natuurlijk altijd met meerdere mensen wonen en ingeschreven staan, zou anders best raar zijn. Overigens is t door de woningcorporatie ook amper te controleren, die hebben geen inzicht in die gegevens bij de gemeente.

In Groningen heb ik denk ik 5 jaar ingschreven gestaan. Via woningnet kun je nog langer wachten, maar direct via één vd woningcorporaties gaat het vaak sneller. Daar heb ik toen dus ook mijn huis vandaan gehaald.

_kmbn

Re: Hoelang moest jij wachten op een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:49

Oo je begrijp me verkeerd zou het even wat beter uitleggen.

als je je aan wilt melden op de website om een huis te zoeken. En iemand staat ingeschreven en heeft jouw adres gebruikt( een andere bewoner van het huis bijvoorbeeld of oud bewoner) krijg je de melding op dit adres staat al een woningzoekende. Dus dan heb je gewoon vette pech..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:03

Ah op die manier, het klonk al zo onlogsich. Maar dat is wel echt super vervelend zeg, helemaal als t een oud bewoner is.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:57

Ik sta 5 jaar ingeschreven in Apeldoorn, minimaal 7 jaar ingeschreven staan wil je kans maken is de verwachting.
Nu heb ik een stabiele relatie met een koophuis hoor. Maar dat had ik 2 jaar terug niet en toen baalde ik als een stekker dat ik zo kort ingeschreven stond.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:10

Ik heb 4 jaar ingeschreven gestaan in Den Bosch en heb nu een kleine studio in echt een heel oud gebouw, met niet zo'n prettige mensen. Ik stond 36e (!!!!!) op de lijst, de rest heeft afgezegd. Voor een andere woning had ik echt nog laaaang niet in aanmerking gekomen, dus.of dit hier een foutje is geweest, ik wee het niet

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:36

Amber_anne schreef:
Mijn vriend en ik huren ook particulier, we kwamen via de woon stichtingen amper in aanmerking voor huizen omdat mijn vriend BBL doet en dus student is. Particulier zijn we naar 2 huizen gaan kijken en de 3e was het

Dit snap ik niet.
Het maakt voor een woningbouwvereniging toch niet uit of je student bent?
Ik kreeg mijn huis ook toen ik nog student was.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:38

Ik sta sinds mn 18 e ingeschreven in mijn oude regio (ben ik opgegroeit) en dat sta ik nogsteeds (you never know). Maar we zochten destijds samen een woning met enige spoed. Binnen twee maanden hadden we woning.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:46

Ik ben vanaf Mn 18de ingeschreven maar nooit echt actief gereageerd. Toen ik echt moest verhuizen me bij een woningbouw in de omgeving ingeschreven en had ik met 3 weken een woning. Vanuit daar verder gezocht op entree en had ik binnen 8 mnd een woning ( omgeving Arnhem) overigens beide lootwoning, bij de eerste stond ik 4de en bij het huis dat ik nu heb 6de ofzo

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:54

Wolkje schreef:
Amber_anne schreef:
Mijn vriend en ik huren ook particulier, we kwamen via de woon stichtingen amper in aanmerking voor huizen omdat mijn vriend BBL doet en dus student is. Particulier zijn we naar 2 huizen gaan kijken en de 3e was het

Dit snap ik niet.
Het maakt voor een woningbouwvereniging toch niet uit of je student bent?
Ik kreeg mijn huis ook toen ik nog student was.

Ik heb een stukje gekopieerd van de website:

We zien je als student als je een voltijd dagopleiding volgt waarvoor je studiefinanciering kunt ontvangen of wanneer je ingeschreven staat voor een BBL-opleiding (beroepsbegeleidende leerweg). Wanneer je 28 jaar of ouder bent, word je bij De Woningzoeker niet meer als student gezien.

Vanaf 1 januari 2014 worden alle studentenwoningen van de deelnemende corporaties te huur aangeboden via http://www.SSHXL.nl. Dit betekent dat je geen studentenwoningen meer vindt op de site van de Woningzoeker. Ben je op zoek naar een studentenwoning, schrijf je dan in bij SSH.

Je kunt je, als je 18 bent, inschrijven bij De Woningzoeker. Sta je eenmaal ingeschreven dan kun je, zolang je student bent, reageren op appartementen die door SWZ en Openbaar Belang worden aangeboden in de wensmodule.
Ben je kandidaat voor een woning, dan moet je een inkomensverklaring of definitieve aanslag Belastingdienst inleveren. Zie hiervoor de spelregels.

Vraag me niet waarom maar hierdoor zien wij eigenlijk helemaal geen woningen die voor ons geschikt zijn. We zoeken gewoon een eengezinswoning maar moeten nu particulier huren

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:55

Hier in Almelo kun je met ong 1,5 jaar een woning hebben als je geen heel hoge eisen stelt.
Stel je geen eisen dan kun je met een maand of 8 een woning hebben maar dat heeft ook te maken met het snelle verloop van die woningen, het feit dat je geen lift of cv hebt en dat de buurt niet zo best is.

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:19

Via sociale huur hier in de omgeving is het minimaal 10 jaar wachten. Omgeving Noordwijk, Leiden, Katwijk, Oegstgeest etc. In de private sector is het heel duur en moet je maar net gekozen worden uit 100+ geïnteresseerden. Of je moet kennissen hebben en via via ergens aan komen. Wij hebben lang gezocht en uiteindelijk de mazzel gehad dat mijn vader een appartementje kon kopen voor ons als investering. Wij huren het nu van hem.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:29

Ik kwam met mijn 6 jaar inschrijving nog niet in aanmerking voor een huurhuis maar mijn vriend heeft iets van 8 jaar inschrijftijd voor de regio Utrecht (woningnet) Binnenkort gaan we samenwonen in een nieuwbouw huurappartementje (het is niet heel groot met 1 slaapkamer). Er waren er 4 te vergeven en wij waren nummer 5 op de lijst. Gelukkig had er iemand toch geen interesse. Het is wel in Vianen, dus niet in Utrecht zelf.

Je moet een beetje mazzel hebben. Ik heb wel het idee dat je sneller hoger eindigt als je met 2 personen op 1 inschrijfnummer op zoek gaat naar een huurwoning.

Voor mijn huidige studenten studio op de Uithof heb ik bij de SSH 4 a 5 jaar op de wachtlijst gestaan. Schijnt dat de wachtlijst alleen nog maar langer geworden is en in mijn huidige studio komt niet eens een student te wonen maar een statushouder. :-/ Was wel even verbaasd over dat nieuws.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:48

Ik stond 3,5 jaar ingeschreven toen ik mijn sociale huurwoning in Katwijk kreeg. Ik heb mijzelf toen gelijk weer ingeschreven en sta nu alweer twee jaar ingeschreven.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:52

Ik stond 5 jaar ingeschreven bij Woningnet Holland Rijnland (Leiden en zeer ruime omgeving). Kom zelf vanuit Alphen aan den Rijn en daar was echt niks te vinden en stond ik altijd 100 of nog lager, uiteindelijk vorig jaar op een studio in Voorschoten gereageerd en die is het geworden. Heb nu een super fijn huisje en kan nog altijd binnen 20 minuten in Alphen zijn, heb me wel weer ingeschreven bij Woningnet H R voor als ik ooit weer weg wil :D

blacksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:02

xLovesPower schreef:
Ik stond 3,5 jaar ingeschreven toen ik mijn sociale huurwoning in Katwijk kreeg. Ik heb mijzelf toen gelijk weer ingeschreven en sta nu alweer twee jaar ingeschreven.

Heh in Katwijk, hoe dan? Ik gemiddelde wachttijden in de huurt zijn toch echt wel 9 jaar. Had je urgentie? Of is dit al lang geleden? Ik wacht al lang op een plekje in Katwijk/omgeving.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:28

blacksheep schreef:
xLovesPower schreef:

Heh in Katwijk, hoe dan? Ik gemiddelde wachttijden in de huurt zijn toch echt wel 9 jaar. Had je urgentie? Of is dit al lang geleden? Ik wacht al lang op een plekje in Katwijk/omgeving.

Nee geen urgentie gewoon via woningnet 2 jaar geleden.
Ik gok een stukje mazzel van vakantietijd en dat je zelf een afspraak moest maken met de huidige bewoners om de woning te bekijken en dit ging nogal moeizaam. Hierdoor zijn denk ik anderen geïntreseerde afgehaakt.
Ik kan je alleen maar als advies geven reageren en reageren. Er vallen altijd wel wat mensen af en dan kan je zomaar toch de woning hebben.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:05

ik stond ruim 10 jaar ingeschreven (woningnet Holland Rijnland). Had me destijds veels te laat ingeschreven, maar toen kwamen al die regels met maximum salaris enzo. Ik verdiende toen teveel, maar inschrijving door laten lopen. Heel lang dus niets met mijn inschrijving gedaan, maar wel elk jaar braaf verlengd. Februari 2017 zag ik een huis in de tussencategorie (van top sociale huur tot ergens Max inkomen 40.000nog wat) en ik zat nog steeds boven de sociale huurgrens (maar nu nog maar een fractie). Had gereageerd, stond toen voorlopig eerste en ben eerste blijven staan!!! Nu woon ik heerlijk in een eengezinswoning in de bollenstreek. Heb me ook weer ingeschreven, voor mocht ik ooit wat anders willen. Maar voorlopig zit ik hier helemaal heerlijk en goed!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:39

hier omgeving ede ook echt drama.

ze hebben me uitgeschreven als woning zoekende een tijd geleden terwijl ik dat nog wel was en dus moet ik weer opnieuw inschrijf jaren opbouwen.
Ik huur nu particulier maar dit loopt op zeer korte termijn af.

nu dus met spoed opzoek naar wat anders helaas zijn huisdieren schijnbaar op erg veel plekken niet gewenst en dus vallen een hoop plekken af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:41

Hier ook een drama qua huurprijzen Afbeelding
Nog niet eens een groot huis

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:42

3 jaar in gemeente Apeldoorn.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:00

purny schreef:
Hier ook een drama qua huurprijzen [ [url=m/KWoQVC.png]Afbeelding[/url] ]
Nog niet eens een groot huis

voor zo een woning betaal je hier minimaal 840/860.

ik huur nu een appartement op 3e verdieping flat. 780 waarvan 50 euro voor gas is.

is ongv 69 M² is een 3kamer app

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:27

Ik heb samen met mijn toenmalige vriend bijna 7 jaar ingeschreven gestaan voor Rotterdam (woonde we toen ook, bij mijn ouders met onze eerste zoon). Niemand snapte waarom we hier in een mega flat gingen wonen met zoveel jaren inschrijving maar met die jaren hadden we óf kans op de flat of we konden een mini eengezinswoning huren die zowat op instorten stond (diepe scheuren in de muur) voor een veel te dure prijs én een melding "oja u wordt verzocht de woning zélf op te knappen en te herstellen" geen idee waarom al 75 andere gezinnen dit al hadden afgewezen, was al ronde nummer 3 volgens de woningbouw en ze snapte niet waarom niemand het wou.

Inmiddels heb ik 3 kinderen en vriend is weg. Als ik nu in deze flat zou willen wonen mag dat niet omdat ik teveel kinderen heb. Kans op een andere woning die beter past bij ons hebben we dus überhaupt nooit meer, ja ik sta ingeschreven natuurlijk... Maar met alle wachtlijsten én een hoop sloopwoningen waarvan mensen allemaal urgentie krijgen... Tegen de tijd dat ik weer kans maak, zijn mijn kinderen vast al de deur uit (jongste 3jaar).

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:44

3 a 4 jaar

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 00:18

primera schreef:
Ik heb samen met mijn toenmalige vriend bijna 7 jaar ingeschreven gestaan voor Rotterdam (woonde we toen ook, bij mijn ouders met onze eerste zoon). Niemand snapte waarom we hier in een mega flat gingen wonen met zoveel jaren inschrijving maar met die jaren hadden we óf kans op de flat of we konden een mini eengezinswoning huren die zowat op instorten stond (diepe scheuren in de muur) voor een veel te dure prijs én een melding "oja u wordt verzocht de woning zélf op te knappen en te herstellen" geen idee waarom al 75 andere gezinnen dit al hadden afgewezen, was al ronde nummer 3 volgens de woningbouw en ze snapte niet waarom niemand het wou.

Inmiddels heb ik 3 kinderen en vriend is weg. Als ik nu in deze flat zou willen wonen mag dat niet omdat ik teveel kinderen heb. Kans op een andere woning die beter past bij ons hebben we dus überhaupt nooit meer, ja ik sta ingeschreven natuurlijk... Maar met alle wachtlijsten én een hoop sloopwoningen waarvan mensen allemaal urgentie krijgen... Tegen de tijd dat ik weer kans maak, zijn mijn kinderen vast al de deur uit (jongste 3jaar).

Mag ik vragen waar jij woont?

Want hier staat altijd bij de tijdelijke woningen ivm sloop dat als je daar op reageerd om te gaan wonen je geen urgentie krijgt.