Spijkerbroeken deed ik voorheen apart maar gooi ik nu bij de kleur en veel gebruikte zwarte kleding gaat ook bij kleur, mijn vriend heeft niks zwarts (alleen wat sokken) en voor ik een wasmachine vol zwart verzameld heb ben ik wel even verder
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en dan zijn die sokken al ik weet niet hoe vaak op 95 graden gewassen
turtlelito schreef:KimD schreef:
Hoe kunnen jullie zoveel handdoeken verbruiken? Zeker in de zomer gebruiken wij bijna geen handdoeken, als we moeten wachten tot daar een machine van vol is hebben we misschien een keer op de 2 - 2,5 week een machine met 60 was.
Wij hebben een wasmachine gekocht die het wasgoed weegt en daarop het verbruik en de duur aanpast. Wij wassen zo'n twee machines per week. Een met 40 was en een met 60 was. En een keer op de twee weken een halve machine witte was (werkkleding), en sowieso een keer per 3-4 weken een 90 was. Beddengoed. Beddengoed verzamel ik, en gooi ik dan allemaal in een keer in de machine. We hebben gewoon meerdere sets waardoor dat kan.
Edit: wij hebben overigens een waskast van de Ikea, ideaal!
In de zomer bijna geen handdoeken gebruiken, daar ben ik toch geïntrigeerd door......... Dan douche je toch ook (juist wat meer misschien wel)?
En wat is er zo handig aan de waskast van Ikea (en welke bedoen je?). Ik ben voor in een nieuwe woning nl ook op zoek naar een waskast.
On topic:
Ik heb lichte en donkergrijze handdoeken (in ruime hoeveelheid). Ik sorteer de handdoeken dus ook nog op kleur, 1 x per twee weken lichte en donkere was.
Beddengoed apart (1 x per week)
Donkere kleding (spijkergoed, ondergoed etc) 1 x per week
Overhemden en witte t-shirts: 1 x per week.
Rest 'bont' (en dan echt wel verschillende kleuren bij elkaar): 1 x per week
Ook voor twee personen, dus per week draai ik zo'n 4 a 5 wasjes (soms idd ook snel programma)

Azmay schreef:Handdoeken en ondergoed gaan samen met wasmiddel voor witte was ookal zijn de handdoeken in alle kleuren behalve wit. Dan de rest samen met kleur wasmiddel.
Zo heb ik van elk ongeveer 1 trommel per week.
heb nog nooit gehad dat iets af ging geven in de was. Hele donkere dingen was ik soms de 1e keer wel apart.
alle kleding was gaat op de 30 graden 30 minuten. Sorteer alleen licht en donker van elkaar en handdoeken en lakens gaan samen op 70 graden. Handdoeken en lakens is vaak 1x in de 2 weken een was en de kleding 1x in de week. En zelfs dan is mijn trommel nog niet echt vol....
1 uur programma.