Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Wij doen gewoon samen met het geld en de rekening. Lijkt wel heel ouderwets maar zo wel het makkelijkste. Alles komt op 1 rekening binnen en daarvan wordt ook alles betaald. Spaargeld op aparte rekeningen.
poes schreef:Ik word er net zo moe van dat het niet normaal is als je niet deeltEn ja, genoeg koppels die er NIET aan denken wat als en dan plots met hun kinderen in hele nare situaties terecht komen. daarin opgroeien zorgt misschien voor een andere kijk.
Overigens zorgen wij op financieel vlak wel goed voor elkaar hoor, zo hebben we bvb het huis dubbel schuld saldo genomen. Maar als wij morgen uit elkaar zouden gaan, weet ik wel waar ik ongeveer sta. Dat heeft voor mij niets met vertrouwen te maken maar met gezond verstand.
poes schreef:Hahaha een beetje wel hoor als ik heel eerlijk ben.
Een keertje te veel gezien dat de Grote Liefde toch niet zo groot was, en mensen kunnen heel lelijk doen met geld.
_Nancy schreef:Hier ook alles op een hoop, wat Denice al zegt.. Je gaat samenwonen, dus je kiest toch wel voor een leven samen en daarbij dus voor de lusten en de lasten van elkaar. Wij hebben maar één gezamenlijke rekening en daar komt alles binnen en gaat alles vanaf.
Ik word altijd zo moe van; stel dat... je uit elkaar gaat.
We will cross that bridge when we get there, natuurlijk nooit.
Ik moet er niet aan denken om een heel rekensom te gaan maken over wie wat betaald, wat een gedoe.
Er is hier ook een verschil in inkomen, die wordt nu alleen maar groter aangezien ik, vanwege de geboorte van onze zoon, niet meer fulltime ga werken.
KellyR schreef:Niet helemaal aansluitend op jouw vraag, maar zonde om een nieuw topic te openen.
Wat reserveren jullie, voor 2 personen, aan eten per maand?
Hier namelijk ook de situatie dat samen wonen er aan gaat zitten komen en in het begin zal het 50/50 zijn.
Het idee is om dan samen een rekening te openen voor eten en voor wat over blijft uit eten te gaan etc.
Maar wat ben je nu echt kwijt als je met zijn 2e bent en niet elk dubbeltje op zijn kant wil gooien?
500pm?
KellyR schreef:@KimDm 150 per maand? Wauw, daar haal je je ontbijt, tussendoortje, fruit, en avond eten van?
Knap hoor, dat red ik nu al niet eens...
@Verootjoo en Iirrssjjee, top dan zit ik wel redelijk in de buurt met de schatting.
Mij benieuwen of het ons ook gaat lukken hehe.
Momenteel nog thuiswonend en veel impuls inkopen
@Amber_anne, 200 vind ik in mijn ogen wel elk dubbeltje op zijn kant en dat wil ik niet.
We kunnen het allebei prima hebben en houden wel van wat lekkers in huis etc.
Wel heel knap dat jullie het zo kunnen!
Amber_anne schreef:KellyR schreef:@KimDm 150 per maand? Wauw, daar haal je je ontbijt, tussendoortje, fruit, en avond eten van?
@Verootjoo en Iirrssjjee, top dan zit ik wel redelijk in de buurt met de schatting.
@Amber_anne, 200 vind ik in mijn ogen wel elk dubbeltje op zijn kant en dat wil ik niet.
We halen gewoon alles wat we willen hoor. Extra's erbij en alles, ik denk dat je het nu erg overschat hoe veel je kwijt gaat zijn voor de normale producten in huis.
Amber_anne schreef:KellyR schreef:@KimDm 150 per maand? Wauw, daar haal je je ontbijt, tussendoortje, fruit, en avond eten van?
We halen gewoon alles wat we willen hoor. Extra's erbij en alles, ik denk dat je het nu erg overschat hoe veel je kwijt gaat zijn voor de normale producten in huis.