Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38571
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:02

En pa?? Waar woont die want (behalve wanneer het een gruwelijke vechtscheiding is) anders zouden de kinderen misschien eerst bij hem kunnen wonen?? Mis de vader in dit verhaal en verdere eventuele familie.

Sabri

Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:28

Precies en Pa dan? Wat ik ook mis in het verhaal is waarom pas nadenken over een dak boven jullie hoofd als het huis al verkocht is? Dat lijkt me toch meest urgent, hoe regelen we dat met de kinderen. Beetje naïef te denken dat zo'n huis dan vanzelf wel komt na de koop. Ipv eerst het huis verkopen en dan pas nadenken.
Er is nou eenmaal een groot tekort aan woningen, in de grote steden. Dat weet toch inmiddels iedereen. Je kunt er dan niet klakkeloos vanuit gaan dat je dan wel urgent bent door je eigen huis te verkopen. En wat ik eruit begrijp is dat je die urgentie ook wel in je eigen stad kunt krijgen maar dat niet handig is ivm de ex die elders is gaan wonen? Klinkt voor mij echt niet als dat je nu zo gedwongen bent op straat te moeten leven. En zoals in mijn vorige post, er staan ook huizen in de buitengebieden zoals bv Zeeland, oosten Groningen, noorden Friesland etc, Nederland is groter dan alleen de randstad..

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:52

Ik snap ook niet waar pa is in dit verhaal. Hebben jullie 50/50 co ouderschap, valt er met pa te praten? Een beetje vader heeft liever een weekend regeling voor tijdelijk dan star vasthouden aan 50/50 waarbij de kinderen dus de helft van de tijd dakloos zijn!
Als pa morgen een promotie maakt en daarvoor naar Limburg moet verhuizen is het ook gedaan met de omgangsregeling! Ik denk dat er geen rechter zal zijn die niet ziet dat soms dingen nou eenmaal niet anders kunnen, overmacht in dit geval.

Myfairytale
Berichten: 5422
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:19

Sabri schreef:
Precies en Pa dan? Wat ik ook mis in het verhaal is waarom pas nadenken over een dak boven jullie hoofd als het huis al verkocht is? Dat lijkt me toch meest urgent, hoe regelen we dat met de kinderen. Beetje naïef te denken dat zo'n huis dan vanzelf wel komt na de koop. Ipv eerst het huis verkopen en dan pas nadenken.
Er is nou eenmaal een groot tekort aan woningen, in de grote steden. Dat weet toch inmiddels iedereen. Je kunt er dan niet klakkeloos vanuit gaan dat je dan wel urgent bent door je eigen huis te verkopen. En wat ik eruit begrijp is dat je die urgentie ook wel in je eigen stad kunt krijgen maar dat niet handig is ivm de ex die elders is gaan wonen? Klinkt voor mij echt niet als dat je nu zo gedwongen bent op straat te moeten leven. En zoals in mijn vorige post, er staan ook huizen in de buitengebieden zoals bv Zeeland, oosten Groningen, noorden Friesland etc, Nederland is groter dan alleen de randstad..


Hier sluit ik me toch bij aan.
Ik heb je facebookoproep gelezen en heb ook gelezen dat jullie al een heel tijdje uit elkaar zijn.
Hoe dat tot nu toe ingevuld is, is wisselend? -> gaat me niets aan en je hoeft ook zéker geen verantwoording af te leggen, maar deze wijze voortzetten is dan geen optie (voorlopig)?
Maar ik begrijp ook niet dat er tot bijna het laatst gewacht wordt. Maar goed, ik heb dan ook niet zo'n vrije geest als TS.

Momenteel geen tips/ideeën voor je, maar ik ga nog wel even informeren voor je bij een vriendin die bij gemeente Utrecht werkt.

bridgetF
Berichten: 2178
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:55

één ding begrijp ik niet, jullie moeten dus binnen 8 km bij elkaar wonen ivm co-ouderschap.
Wie bepaald wie bij wie in de buurt moet wonen? Kan je ex niet bij jou in de buurt wonen? Hij heeft kennelijk de middelen of financiën om een ander huisje te kopen en misschien mogelijk dus ook de financiële middelen om mogelijk een auto te rijden om naar zijn werk te gaan wat mogelijk dan iets verder weg is gelegen. Als je ex van je kinderen houd, wil hij ook dat ze een goed en veilig onderdak hebben, dus dan zal hij ook concessies moeten doen.

eclair98

Berichten: 11609
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:20

Geen familie? Ook eventueel geen caravan oid (zo'n sleurhut ipv. een stacaravan?)? Ik weet niet hoe het zit met de regelgeving wbt. het bewonen daarvan, maar misschien het uitzoeken waard?

Hutcherson

Berichten: 7479
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:49

StonedRomy schreef:
En samen met je ex een huis delen voor de kinderen. Week 1 jij in het huis, week 2 je ex?

Niet geweldig, maar dan hebben de kinderen wel een dak boven hun hoofd.



Dit heb ik inderdaad eens ervaren met een client van mij. Ook een meid van 17 destijds. Zij woonde daar in huis en allebei haar ouders hadden een eigen huis erbij waar ze met nieuwe partner deels samenwoonden. De ene week was de moeder bij haar in huis. De andere week haar vader. Soms namen ze de partners mee naar die woning en soms niet. Dan waren de ouders gewoon daar. Dan zou je voor nu tijdelijk wel iets als een sta caravan of antikraak voor jezelf kunnen doen.
Betaal je beide de helft van de woning.

Volgens mij is er een regel opkomst dat je wel gedurende het hele jaar in een bungalow of op een park mag wonen.

ellepel

Berichten: 47501
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 21:56

Niet alles gelezen,maar er is wel crisisopvang te regelen.
en als zou je dan niet in de buurt zitten vanwege het co mouderschap dan kan dat allemaal wel.
Medgemaakt met een kennis van me,die zaten 20km uit elkaar,was geen probleem
Even zoeken op internet waar er wat bij je in de buurt zit :j

Ashleytjuhh

Berichten: 6708
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:26


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37409
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:29

Pff wat een huurbedragen. Dat kan toch geen mens betalen? -O-

Brainless

Berichten: 29788
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:31

karuna schreef:
Pff wat een huurbedragen. Dat kan toch geen mens betalen? -O-

TS geeft in haar oproep op FB aan tot 1000E te kunnen gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37409
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:33

Ja weet ik. Maar een die nu 975 euro is gaat daar volgend jaar overheen al -O-

Ashleytjuhh

Berichten: 6708
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:35

@karuna
voor een eengezinswoning is €1200+ een normaal bedrag wat je overal voorbij ziet komen, vaak ook nog wel voor apartememten helaas werkt het zo op de particuliere markt. zelden kom je iets tegen onder de huurtoeslag grens.

Sabri

Berichten: 1422
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:38

Tja als je nu per direct in de randstad wat wil huren betaal je zeker de hoofdprijs..Er schrijven hier momenteel voor een simpel flatje zonder tuin of terras overigens vaak meer dan 1000 mensen in die dat graag zouden willen. En reken maar dat daar tientallen ook heel schrijnende gevallen tussen zitten van mensen die jarenlang op
de wachtlijst staan. Niet eens ooit de mogelijkheid hadden een eigen huis te hebben gehad en nu voor een goede prijs hebben kunnen verkopen.. Voor een flatje hier in de randstad als je daar al aan komt heb je in Oostgroningen/Zeeland ed een 'compleet huis' mogelijk zelfs inclusief de gewenste tuin en terras naast een bos en drie slaapkamers en 'community workshopruimte' erbij zoals TS zich ook nog eens graag wenst. Maar wellicht heeft TS geluk met haar wanhopige oproepen.
Overigens zag ik dat op je Facebook-pagina over geven van knuffelworkshops en plaatje vagina, en op je website heb je het over dat mensen je een 'kinky tantrica'/'exploring BDSM' noemen ed, dus zoiets lokt mogelijk ook wel 'foute mensen' aan die denken dat je mogelijk wel omkoopbaar bent met zoiets in ruil voor een woning!
Vriendin van me is onlangs vertrokken naar Oosten des lands en kon per direct iets huren voor een vrij normale prijs. Niet met workshopruimte voor knuffelworkshop oid erbij overigens en ook niet naast het bos maar dat terzijde..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 04:37

karuna schreef:
Pff wat een huurbedragen. Dat kan toch geen mens betalen? -O-


Deze bedragen vallen voor de huidige tijd tegenwoordig nog mee hoor.
Wij hadden een huurhuis waarvan de huur over de 1000 euro heen ging. En dat was gewoon een normaal rijtjeshuis!
Kopen was daarom voor ons voordeliger.

Schuur_

Berichten: 4924
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:16

Ik heb ook dezelfde vragen als hierboven. Wat met de vader van de kinderen? En je vriendin, kan je daar niet terecht?

Ook zou ik als je een oproepje plaatst op Facebook dit zo neutraal mogelijk houden. Ik zou ook 2x nadenken als ik een huis te huur had staan om dat jou te gunnen (dus bv inkomenseis aanpassen oid) uit schrik dat er gekke dingen gaan gebeuren. Dat hoeft niet zo te zijn maar toch.

Ashleytjuhh

Berichten: 6708
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:27

ts heb even je fb even door gebladerd maar ik zou als ik jouw was even een groot deel afschermen of er af halen, wellicht dat je daardoor die rare aanbieding krijgt of dat je afgewezen word op huizen.

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:51

Rondom Utrecht zitten veel parken. Op de Heuvelrug rondom Doorn/leersum.
Aan de noordkant heb je rondom de Maarsseveense plassen een heleboel parken. Ik ken div mensen die vanuit een scheiding daar zijn gaan wonen. Google maar op Herenweg in Maarssen of Westbroeksebinnenweg Tienhoven. Rij erlangs en mik flyers in de bussen daar. Dan vindt je vast iets. Succes.

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:09

Volgens mij zijn ze die parken ook aan het leegruimen, kennis van mij woonde daar mega gelukkig en woont nu toch in een flatje (niks voor haar ook). Ik weet niet precies de reden er achter maar ik denk 99% kans dat dat aan de hand is.

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:27

Ashleytjuhh schreef:
ts heb even je fb even door gebladerd maar ik zou als ik jouw was even een groot deel afschermen of er af halen, wellicht dat je daardoor die rare aanbieding krijgt of dat je afgewezen word op huizen.


Kan het hier alleen maar mee eens zijn..
Sowieso hoeveel ik kan zien zonder dat wij vrienden zijn op FB.

Wens je wel alle succes!

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:53

Macs schreef:
Volgens mij zijn ze die parken ook aan het leegruimen, kennis van mij woonde daar mega gelukkig en woont nu toch in een flatje (niks voor haar ook). Ik weet niet precies de reden er achter maar ik denk 99% kans dat dat aan de hand is.

Je bent slecht geinformeerd, een aantal parken zijn zelfs gelegaliseerd, wat permanente bewoning nu legaal mogelijk maakt. Hierdoor wordt er flink verbouwd, uitgebreid, etc.

Macs

Berichten: 7655
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:17

Antheman schreef:
Macs schreef:
Volgens mij zijn ze die parken ook aan het leegruimen, kennis van mij woonde daar mega gelukkig en woont nu toch in een flatje (niks voor haar ook). Ik weet niet precies de reden er achter maar ik denk 99% kans dat dat aan de hand is.

Je bent slecht geinformeerd, een aantal parken zijn zelfs gelegaliseerd, wat permanente bewoning nu legaal mogelijk maakt. Hierdoor wordt er flink verbouwd, uitgebreid, etc.

Nou zoals ik typte ben ik niet geïnformeerd maar maakte ik een aanname :))
Ik ben er een tijd veel geweest en er zijn altijd plannen geweest permanente woning weer af te schaffen, en zij heeft haar bungalow te koop gezet uit voorzorg zodat ze niet last-minute een huisje moest zoeken.
Ik zou er mega graag willen wonen trouwens :))

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:54

Hebben jullie zelf kinderen? Dat vraag ik aan een aantal hier, die blijkbaar denken dat je zo gemakkelijk naar het noorden of oosten van het land kunt verhuizen, als je schoolgaande kinderen hebt en bij je eex in de buurt moet gaan wonen, zowel door het co-ouderschap als door de school van je kind? Echt.... het is behoorlijk gecompliceerd, als je in zo'n situatie zit. Daarbij heb je vaak ook een baan misschien? De parken rondom Utrecht zijn niet geschikt voor permanente bewoning. Ik moest destijds echt een gemeente inschrijving hebben. Voor kinderbijslag etc. Zo simpel is het echt niet.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:38

Twiggy2008 schreef:
De parken rondom Utrecht zijn niet geschikt voor permanente bewoning. Ik moest destijds echt een gemeente inschrijving hebben. Voor kinderbijslag etc. Zo simpel is het echt niet.

Voor de kinderbijslag kunnen de kinderen gewoon op het adres bij vader ingeschreven worden, dat is het probleem niet.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Ik kan geen huis vinden in Utrecht / Op straat met kids?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:52

Wat vervelend is dit zeg! Een vriendin van mij heeft dus een flat boven de huurgrens om die reden...ze werkte toen nog maar het was krap, nu heeft ze ww en komt ze amper rond, omdat ze nl geen recht heeft op huursubsidie...echt heel krom hoor...dar je als moeder met jonge kinderen zo in de kou wordt gezet, snap ik niet van zo een sociaal en modern land.


Toen mijn moeder ging scheiden, 40 jaar geleden!!! Had de gemeente op dag van verkoop huis, meteen een grote huurflat ter beschikking...die werden toen juist leeg gehouden voor dit soort situaties.