Wasmachine kapot, vervangen of nieuwe? tips voor nieuwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:31

Shiloh schreef:
De tijd dat wasmachine 25 jaar meegaan is wel voorbij als ik mijn wasmachine man mag geloven.

Volgens hem komt het voornamelijk door al het vloeibare wasmiddel spul en is waspoeder veel beter. Sindsdien was ik dus maar weer met poeder :P

Mijn moeder wast toch echt met vloeibaar. En er zijn ook hondendekens en paardendekjes in gegaan. En hij is dit jaar 25 geworden. De droger is 'maar' 20 jaar oud geworden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:07

Ja, de wasmachines van 25 jaar geleden, worden wel 25 jaar ja :P Maar de wasmachines van de laatste 10 jaar niet meer. Naast dat er veel meer met vloeibaar wordt gewassen, zit er tegenwoordig ook veel meer poeha op een machina dat stuk kan gaan.

Maar goed, ik ben geen expert... ik heb me dat laten vertellen door een expert... ik papegaai alleen maar verder :P

Diddykong

Re: Wasmachine kapot, vervangen of nieuwe? tips voor nieuwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:33

Ach dat is met alles zo, de tijd dat iets reuzelang meegaat is wel voorbij en uiteindelijk loopt zo'n model van 25 jaar geleden ook zo achter, dat veel mensen hem vervangen voor een energiezuinigere variant met meer mogelijkheden al lang voor ie het niet meer zou doen. Volgens mij spelen fabrikanten hier ook op in ;). Vroeger zeiden ze voor elke 50 gulden die een wasmachine kost gaat ie 1 jaar mee. Dat zijn nu euro's geworden dus wat dat aangaat klopt t aardig qua levensverwachting. Ik vind 300 euro voor een wasmachine ook niet onwijs duur, dus nu ja tis jammer dat wel, maar op naar de volgende.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:19

Diddykong, maar er is wel wat verandert qua prijzen van gulden naar euro. Is wel gelijk getrokken bijna, maar niet overal en met alles exact.

Mensen vergeten dat er nog steeds veel te repareren is. Onze wasmachine gaf een code aan en hebben we opgezocht. Zoekende naar onderdelen, kwamen we zoveel onderdelen tegen, dat we de volgende keer toch weer kijken of we hem weer zelf kunnen repareren. Heel ingewikkeld is een wasmachine niet eens.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:37

Ja, toen mijn wasmachine laatst stuk was heb ik hem gewoon op zijn kant achterin de auto gegooid en zelf afgegeven bij het bedrijf waar ik hem gekocht had. Die hebben hem nagekeken. Ik was van plan daar een nieuwe te kopen als hij niet te herstellen was, dus nakijken kostte niks. Hij bleek gemaakt te kunnen worden, onderdeel en werkuren a 70 euro. En nu draait die al weer een paar maanden stabiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:11

Samsung is een beetje het nieuwe philips.

" als er iets draaiends in zit, niet kopen"

Koelkasten, tv's, telefoons, prima, maar zoveel vrienden en kennissen met ellende qua wasmachines vbw samsoep..

Hier na 16 jaar een AEG, gewoon weer een AEG gekocht.
En onderhoud hoort er gewoon bij, dat is een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:08

Nielojram schreef:

Koelkasten, tv's, telefoons, prima, maar zoveel vrienden en kennissen met ellende qua wasmachines vbw samsoep..

Stofzuigers van samsung zou ik ook niet aanraden, tenzij je het niet erg vindt dat hij geen zuigkracht heeft :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:19

Hier een bosch die al 11 jaar meegaat en alles gaat erin honden dekens dekjes enz! Ik was echter alleen met vloeibaar wasmiddel en 1x per maand een flinke scheut chloor erin op hoge programma draaien. Azijn was een grote boosdoener zei de reparateur toen we een nieuwe vaatwasser moesten hebben blijkt dat de nieuwere was machines en vaatwassers niet de zure van het azijn aankunnen en dus juist ervoor zorgen dat de rubbers en slangen vergaan!
Hij vertelde dat er vroeger altijd in alle was middelen chloor in zat ook voor het donkere was maar dat dat dus niet meer mag en daardoor de machines ook niet zo lang als toen mee gaan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelfs aan mijn donkere was een dopje chloor bij doe in het bakje en mijn was en wasmachine heerlijk fris en schoon zijn! En geen witte vlekken in kleding!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:34

De ene zegt juist wel schoonmaakazijn er in regelmatig, de andere zegt weer niet. Tja weet het ook niet. Azijn werkt ontkalkend dus zal vast iets goeds doen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:30

Nielojram schreef:

Wendy schreef:
Stofzuigers van samsung zou ik ook niet aanraden, tenzij je het niet erg vindt dat hij geen zuigkracht heeft :')

Dat zeg ik..... In een stofzuiger zit ook iets wat draait.....

Sorry, mijn gebruikte quote is veelal bekend bij mensen met een geboortejaar van voor 1990 ;-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:41

Nielojram schreef:

Hier na 16 jaar een AEG, gewoon weer een AEG gekocht.
En onderhoud hoort er gewoon bij, dat is een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen.

Ik vind de Samsung Bubble een fijne machine. We hebben hem zelf gerepareerd en dat was echt vrij simpel, maar mijn man is wel erg technisch.

Heb een aeg warmtepomp droger, ook fijn, maar waardeloze bedienings knoppen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 21:47

Mijn wasmachine is ook na 6 jaar overleden. Had al een tijdje typische strepen op de was. Geen vetluis, machine was schoon en ik was 2x per week op 60 graden (handdoeken en beddengoed). Op een gegeven moment maakte hij dusdanig veel geluid dat zelfs de buren kwamen vragen of het nog wel goed ging := Lagers kapot. Op een machine van zo'n € 300 is dat een reparatie die echt niet meer uit kan. Dus via Cool Blue een nieuwe laten bezorgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:12

Nielojram schreef:
Nielojram schreef:

Wendy schreef:

Dat zeg ik..... In een stofzuiger zit ook iets wat draait.....

Sorry, mijn gebruikte quote is veelal bekend bij mensen met een geboortejaar van voor 1990 ;-)

Snapte ik al :Y)
Ik wilde je punt alleen maar bevestigen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:13

Suzanne F. schreef:
De ene zegt juist wel schoonmaakazijn er in regelmatig, de andere zegt weer niet. Tja weet het ook niet. Azijn werkt ontkalkend dus zal vast iets goeds doen lijkt me.

Azijn bijt :) hoor vaak dat mensen dat nog doen maar word tegenwoordig echt afgeraden. Een flesje machine reiniger en kookwas op 90 doet zn werk goed.

Wasmachines van vroeger konden azijn hebben. Tegenwoordig wat minder, helaas. En ik kan het weten want ik werk er iedere dag mee :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:55

Ik doe mijn koffieapparaat ook met azijn en water doorspoelen. Natuurazijn 1/3 en 2/3 water. Ontkalkt super. En ik doe mijn douche ook regelmatig met schoonmaakazijn, kalk vliegt eraf.
Ik doe 2 x per jaar ongeveer een fles schoonmaakazijn in het bakje van de wasmachine en dan grote was op 90 graden. Ik lees er verschillende meningen over. De een zegt slecht, de ander goed. Ik weet het niet.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:55

Maureen_M schreef:
Suzanne F. schreef:

Azijn bijt :) hoor vaak dat mensen dat nog doen maar word tegenwoordig echt afgeraden. Een flesje machine reiniger en kookwas op 90 doet zn werk goed.

Wasmachines van vroeger konden azijn hebben. Tegenwoordig wat minder, helaas. En ik kan het weten want ik werk er iedere dag mee :')

Mag dit samen? De machinereiniger die ik heb zegt dat 'ie op 60 graden moet. Ik heb altijd neiging om voor 90 te gaan maar dan kies ik toch voor de zekerheid maar voor 60. Zou mooi zijn als de boel ook werkt bij 90!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:26

Wendy schreef:
Nielojram schreef:

Ik heb hier nu 3 jaar een wasmachine van samsung staan en hij draait nog steeds naar volle tevredenheid.
Nu is deze dan pas 3 jaar oud maar toch.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:32

Al 25 jaar een miele staan, nog steeds toppie blij...uitgave, maar dan heb je ook wat.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:47

Yessy, ik zou dan toch voor 60 kiezen en evt een programma na laten spoelen op 90. Dan speel je het op safe :) succes! Stuur bij vragen maar een pb

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:58

Hier in de buurt is een bedrijf die witgoed na kijkt en mocht hij niet gemaakt kunnen worden en je bij hun een nieuwe koopt krijg je geen kosten voor het nakijken. Hebb3wij gedaan met de vaatwasser erg tevreden over. Misschien bij jullie in de buurt ook zo iets. En ze zijn hier niet echt heel veel duurder dan gemiddeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:18

Maureen_M schreef:
Suzanne F. schreef:

Verkooppraatjes....

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:07

Oh Wendy voel je je nu op de ziel getrapt :(:)