Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Brrrrr ik had de schuur platgebrand. Weet je hoe groot zo'n nest kan worden? Heb je gegoogled?
upendo schreef:Ik sluit me aan bij tita.
Vind het niet echt verantwoordelijk dat je ze laat zitten zonder dit overlegd te hebben met een professional... Je kan flink beroerd zijn van een steek van zo'n beest. Je zal maar op visite zijn bij de buren, in de tuin en zo'n beest kwaad maken.
upendo schreef:Precies.
Dat je je eigen veiligheid in gevaar wil brengen, tsja, daar heb ik geen mening over.
Maar je brengt hiermee mogelijk ook andere mensen in gevaar.
antje_vip schreef:Er zijn ook mensen allergisch voor katten en ik laat de mijne moedwillig buiten lopen...![]()
Wel gaaf hoor TS, ik zelf had denk ik de imker gebeldDie heeft vorig jaar ook een (leeg) nest weggehaald op onze zolder, we wisten niet of er nog iets in zat. 't Zijn prachtige bouwwerkjes!
upendo schreef:Je weet dat het nest er is en dat er mensen zijn die allergisch zijn voor een nest waar gevaarlijke situaties uit kunnen ontstaan. Ergo: je brengt moedwillig anderen in gevaar door hem te laten zitten.
Verschil met vorig jaar is dat je het toen niet wist. Nu wel. Dus nee. Niet overdreven. Ik ken iemand die altijd een epipen bij zich moet hebben omdat ze katse dood kan gaan als ze gestoken wordt door een wesp. Dus ik snap niet dat mensen hier zo laks over zijn omdat ze het zo cool/interessant vinden. Je brengt mensen in gevaar.