Stofzuiger kopen, welke ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Stofzuiger kopen, welke ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:23

Wij hadden een Philips en waren er ook super blij mee. 2 honden en kat toen, alles wat je binnen loppt van paarden etc. Helaas verbouwing en alle verbouw stof niet overleefd.

Nu de Harry, zoals de Henry, maar dan model voor dieren......Zit dus alleen een extra stuk bij. Wat een onding!! Zuigt helemaal niet zo geweldig! Stang bestaat uit 3 onderdelen en valt weleens uit elkaar als je hem verkeerd beetpakt en mijn man is flink sterk en heeft alles goed in elkaar gezet.
Zakken zijn groot, maar dat is met dieren echt niet fijn. Gaat halverwege de zak al teveel stinken. We gaan verhuizen en dan gaat die naar de slaapkamers, maar echt nooit meer!

Ik heb weleens een Miele gebruikt en die zoog echt super. Meerdere katten daar en haren waren zo van alle stoelen en krabpalen af. ( dat doet onze Harry ook niet, ondanks speciaal dieren ding )

Voor mezelf heb ik naar de Thomas gekeken, omdat ik wel geloof dat het opvangen in water erg veel stof kan opvangen die anders blijft rond dwarrelen.

En ik heb naar een Karcher nat en droog reiniger gekeken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:36

AikePeer schreef:
Die Thomas hebben we ook overwogen maar vond ik wel een gedoe om ( soms zuig ik 2 keer per dag ) steeds dat water erin en eruit .. maargoed is misschien een gewenning die je krijgt. Fijn dat hij voor jullie goed werkt

Dat was idd dezelfde twijfel die wij ook hadden
Maar moet zeggen dat het me alles meevalt, met de Dyson moest ik ook na 1 keer van boven naar benee stofzuigen de bak legen
Inclusief stofwolken boven de kliko etc
Dus wat dat betreft was ik het al gewend
Nu dus alleen de natte variant waarbij je geen stof staat te happen :+

Edit
En ik ruik de Thomas tenminste niet
De meeste stofzuigers ruik ik (een typisch stofzuig luchtje als je er mee aan het werk bent en even daarna nog
Deze heeft dat gewoon niet

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:02

Ik lees mee, onze stofzuiger heeft het net begeven. Ik wil heel graag een snoerloze op steel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:11

Net zoals " Pikeur ist Pikeur" is er " Miele, er is geen betere" .

Heb nu al 16 jaar een Miele SL250, niet stuk te krijgen. Topding, 1400 watt.
Zakken kosten geen drol.

En als 'ie een beetje gaat stinken, zuig ik wat waspoeder op, en dan ruikt het weer heerlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:38

AikePeer schreef:
Buiten alle adviezen om heb ik heel eigenwijs iets gekocht wat hier niet genoemd is. Rowenta silence force cyclone 4 carPET vandaag binnen gehad en gelijk getest ! Hij is stil, heeft een redelijk lang snoer, EN zuigt als een malle hopelijk blijft deze ervaring de komende jaren hetzelfde

Ik zit hier ook naar te kijken. Stomme vraag misschien maar welke stofzuig zakken gaan erin?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:39

Wij hebben een Dyson en zijn hier héél blij mee, laat helemaal niets over en haalt zelfs de kleinste vuiltjes tussen ons parket uit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:59

Sonja_vR schreef:
AikePeer schreef:
Die Thomas hebben we ook overwogen maar vond ik wel een gedoe om ( soms zuig ik 2 keer per dag ) steeds dat water erin en eruit .. maargoed is misschien een gewenning die je krijgt. Fijn dat hij voor jullie goed werkt

Dat was idd dezelfde twijfel die wij ook hadden
Maar moet zeggen dat het me alles meevalt, met de Dyson moest ik ook na 1 keer van boven naar benee stofzuigen de bak legen
Inclusief stofwolken boven de kliko etc
Dus wat dat betreft was ik het al gewend
Nu dus alleen de natte variant waarbij je geen stof staat te happen :+

Edit
En ik ruik de Thomas tenminste niet
De meeste stofzuigers ruik ik (een typisch stofzuig luchtje als je er mee aan het werk bent en even daarna nog
Deze heeft dat gewoon niet

Die Thomas leeg je boven de wc ofzo? Is dat wel milieuvriendelijk eigenlijk?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 06:54

Hier gaat het de tuin in
Hoe milieuvriendelijk het door de wc spoelen van is weet ik eerlijk gezegd niet

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 07:55

Mijn zoektocht is niet makkelijker geworden met dit topic :D

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:19

Haha ceetje_bokt het is ook maar net wat je gewend bent ( of hoe verwend je bent) .. ik geloof gelijk dat er genoeg mensen zijn die mijn ‘oude’ geweldig vinden zuigen en verder was er ook niks op aan te merken. Ik wilde nooit zakloos.. nu ik heb heb vind ik het eigenlijk ideaal. Gelijk weg met die rotzooi, niet opsparen in een zak.. bij ons was het uiteindelijk gewoon een knoop doorhakken en ervaren

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:22

Selka schreef:
Wat je ook doet koop niet de best geteste (consumentenbond) AEG VX7-2-CR-A. Wat een DRAMA! Op onze massief houten vloer en natuurstenen vloer hele diepe krassen die er niet meer uit wilden.. Grrr.. Honden en kattenharen werden helemaal niet fijn meegenomen. En als klap op de vuurpijl kon hij na 1 maand al ter reparatie terug naar coolblue.

Ik heb meteen weer een Miele cat&dog gekocht. Wat een spijt dat ik naar de consumentenbond heb geluisterd.

Ik was eerst dus wel van plan om die te kopen !! Ze hadden hem niet in de winkel staan om mee test te rijden en toen ik savonds weer op internet ging struinen viel mijn oog dus op onze Rowenta.. blij dat ik die AEG dus “uit het oog” verloren ben..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:13

Gelukkig maar!

Fijn dat de nieuwe wel goed bevalt :)