Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:49

Ik ook max 1 x per week.
Geen huisdieren,wij zijn beide de hele dag weg en dragen geen schoenen in huis :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:50

Ik haat stofzuigen, 1x per week even het hele huis door. Hebben wel een kat, maar heb de kattenharen lang geleden al omarmd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:51

Jeetje ik voel me nu echt vies ofzo :') Maar hebben jullie fanatieke stofzuigers allemaal huisdieren?

Ik doe echt eens in de 2 weken ofzo, als ik dat al haal :') Nou hebben wij Klaaz de naaktkat dus geen last van haar enz, maar damn, iedere dag? Verschrikkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:53

Wij hebben een robot beneden die ook direct dweilt. De robot die we eerst hadden (enkel stofzuigen) staat nu boven voor de slaapkamers. Beide doen elke dag hun rondje.

En zo nu en dan doe ik dan met de gewone stofzuiger de trap en hoekjes waar ze niet bijkunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 11:54

Joh, als ik zelf in de rui ben kom ik overal ook gigantisch veel haar tegen :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:54

Hier om de dag. Soms iedere dag. En we hebben een dyson, dus ik voel me nog vies ook als we klaar zijn :') Kun je makkelijk zien hoeveel je opgezogen hebt.
Hier trouwens ook een draadloze steelstofzuiger(dyson) op vol vermogen 6 minuten accu, maar dat is genoeg om hier even overal snel langs te gaan. Op de zachte stand 20 minuten. Maar met tapijt is vol vermogen wel fijn. Eens in de zoveel tijd dan doe ik alles van de kant, en dan zodra de stofzuiger leeg is pak ik de stoomreiniger en ga ik daarmee aan de slag. Als alles dan gedaan is en opgeruimd dan is de stofzuiger weer vol en doe ik de andere kant van de kamer. Maar als de vloer vervangen moet worden GEEN tapijt meer. Wat een gedoe..

Cayenne, is er iets met jullie meisje gebeurd? :(

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:54

2 keer per dag, 1 keer in de ochtend en 1 keer in de middag.
Moet ook wel met 4 katten en een hond en vooral wanneer ik met paardenkleding naar binnen wandel.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:57

2x per week. Heb een hond en kat

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:58

Ik vraag mij ook af hoe sommigen het doen, één tot meermaals per dag stofzuigen!

Hier al elke dag twee keer afwassen, koken, opruimen (hond en kat slingeren speeltjes overal), mijn eigen werkplaats opruimen, werken, sporten, de hond uitlaten... Er zijn toch maar zo veel uren per dag? :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:00

idinn schreef:
Wij hebben een robot beneden die ook direct dweilt. De robot die we eerst hadden (enkel stofzuigen) staat nu boven voor de slaapkamers. Beide doen elke dag hun rondje.

En zo nu en dan doe ik dan met de gewone stofzuiger de trap en hoekjes waar ze niet bijkunnen.

Welke hebben jullie en bevalt deze goed beneden?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:00

Wij 'moeten' dus vanwege de vogels dagelijks zuigen vandaar ook onze robotstofzuiger. Heb zelf geen tijd en zin om het elke dag te doen _O- .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:02

elke dag... ik heb drie terroriserende katten die altijd ergens wel rommel maken en een man met een heftige huisstofmijt allergie.
Ik stofzuig ook de matrassen 1x per week :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:03

Bhriseis schreef:
Ik vraag mij ook af hoe sommigen het doen, één tot meermaals per dag stofzuigen!

Hier al elke dag twee keer afwassen, koken, opruimen (hond en kat slingeren speeltjes overal), mijn eigen werkplaats opruimen, werken, sporten, de hond uitlaten... Er zijn toch maar zo veel uren per dag? :')

:')
afwas hebben we een vaatwasser voor. Ik werk vanuit huis. Dus ik kan tussendoor veel doen. Ik heb inductie, dus koken gaat een heel stuk sneller dan op gas(dat vergelijk ik met het koken op gas wat ik bij mijn vader wel eens doe). Voor het stofzuigen ruim ik alle speeltjes op, en als de hondjes (en wij) naar bed gaan nog eens. :P
Sporten zit er hier niet in...Maar ik wandel 1x per dag een grote ronde. De rest van de dag is even naar het gras, plasje doen en weer naar binnen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:03

Met een chihuahua en een labrador pup in huis zuigen wij 1 a 2x per week. Ik borstel wel om de dag de haren van de tapijten en als de pup een zakdoekje te pakken heeft gehad zit ik even te janken in een hoekje en dan zuig ik een keer extra. Als het nodig is zuigen we tussendoor wel.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:08

Beneden 2x per week en boven 1x per week.
We hebben een kortharige hond en dragen geen schoenen binnen.

Ik ben lichtelijk verbaasd over de routine van anderen.. dagelijks dweilen? :wow:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:09

Robostoffie doet het elke dag en ik nog 2x P/w uitgebreid.
Het is echt nodig met kleine kids :=

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:09

De benedenverdieping en badkamer dagelijks. Kat, kind van 2 (hij krijgt het voor elkaar om dagelijks de halve zandbak mee naar binnen te nemen) en een vriend met stofallergie, dus hou ik het maar bij, dan ben ik er het minste tijd aan kwijt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:12

Wisselt enorm. Hebben een harige hond. Maar de ene week maar 1 x en de andere haast iedere dag. Sowieso een keer per week boven en beneden door schoonmaakster. En de rest afhankelijk hoeveel haar en zand er ligt en of we visite krijgen.

Ik wil ooit nog wel een keer een robotstofzuiger.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:13

Ik zuig 1 keer per week mn eigen huis helemaal op de donderdag. Dat is mijn laatste echte werkdag (vrijdag maar een paar uurtjes) en dan kan ik helemaal schoon het weekend in :D. Op andere dagen wil ik nog wel de swigger er even doorhalen. Dweilen doe ik wanneer het nodig is, in de regenperiode iets vaker dan in de zomer :). Voor werk (thuiszorg/huishouding) doe ik ook veel stofzuigen, dus ik maak wel heel wat meer uren achter de stofzuiger.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:14

2 harige honden dus robotstofzuiger iedere dag en eigenlijk mn ouders ook nog wel iedere dag of om de dag met de hand extra. Plus aantal x per week dweilen. En ja dat is echt nodig :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:14

Elke dag, geen huisdier. Maar wel een kruipende baby

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:19

Bedankt Kiwi! Ik werk ook van thuis uit en daarom mag ik van mezelf niet te veel doen in huis, anders is het zo middag voor ik aan mijn computer zit :=

Maar een robotstofzuiger, oeh, die staat hoog in mijn verlanglijst!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:20

Twee keer per week boven en beneden. Heb twee katten en woon samen met mijn vriend. En een keer per week beneden dweilen, boven een keer per maand ofzo. De katten komen alleen in de huiskamer. Elke dag heb ik echt geen zin in! Alleen als ik vakantie heb wil ik het nog wel eens een keertje extra doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:22

Matheno schreef:
1 of 2x per week, maar we hebben dan ook geen huisdieren, werken beide fulltime en zijn s'avonds op stal dus eigenlijk nooit thuis .. ;-)

Precies dit!

Elke zaterdag sowieso. En dan woensdagavond of als het nodig is nog even tussendoor.
Hebben een Harry (robotstofzuiger) die we vaak door de week 1x aanzetten als extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:24

Oké... Komt ie...

Ik stofzuig eens per maand :o

Maar heb dan ook geen dieren en vrijwel nooit thuis. Sochtends op tijd weg en s'avonds er laat weer.