Jaaa ik denk dat het wel/niet iets mogen in een anti kraak ook heel erg af van waar je zit en hoe je zelf ben.
Jaa dat soort antikraak pandjes zijn erg leuk. Alleen moet je het er wel een beetje mee treffen denk ik. Alleen jammer van deze notitie onderaan de advertentie haha.
"Let op: Bijgaande foto dient slechts als voorbeeld. Het gaat om een ongeveer gelijke woonboerderij, maar dan zonder schuur!"
Maarja, voor 90 euro in een woonboerderij... Kom maar op
marionblo
Geplaatst: 02-06-18 14:07
Twee van mijn dochters wonen antikraak in een voormalig bejaardentehuis. Relatief veel ruimte voor je geld, en in redelijke staat. Alhoewel je het moest treffen qua badkamer en keuken, want er had voor de leegstand een saneringsronde plaatsgevonden, maar was niet afgemaakt. Bij hun woont er een beheerder bij in, die is goed bereikbaar en regelt veel. Maar slaat ook wel eens door in regeltjes etc. Ze moeten wel gezamenlijk de ruimte rondom het gebouw en parkeerplaats onderhouden: snoeien, maaien. Nadeel is dat de eigenaar er geen geld in wil steken, en installaties jarenlang geen onderhoud hebben gehad. Daarom is er geen afzuiginstallatie, geen gas en geen centrale verwarming. Alles moet dus electrisch wat mn in de winter een grote belasting is voor het net. Daardoor springen er weer stoppen uit, en moeten ze dus keuzes maken in welke apparaten ze aan zetten. Voor mijn ene dochter, die op de hoek van het gebouw woont, was het afgelopen winter te koud (met jas aan in huis lopen), die gaat wrs intern verhuizen naar meer midden in het gebouw.
Ze zetten vaak bewust geen info over de huizen op websites bij antikraak. Het staat immers leeg dus kan zo gekraakt worden. Vandaar ook geen adres en foto's van buiten.
Ik mocht ook verfen en boren wat ik wilde. Mijn huisgenoot heeft zelfs zijn hele keuken eruit gesloopt en een soort slaapkamer hoek gebouwd met een mooi muurtje erin gemetseld. Hangt dus echt heel erg af van waar je terecht komt.
Het is bij antikraak wel echt zo, als je reageert mag je vaak de volgende dag kijken en dezelfde dag contract tekenen
Jaaa dat is wel heel fijn dat het zo snel zou kunnen. Al moet hier ook nog wel overleg plaatsvinden met mijn wederhelft. Maar goed, als het iets langer duurt zal het ook niet heel erg zijn denk ik.....wellicht wel te overleggen.
Heb eens ff verder zitten zoeken. Heb nu 2 opties gevonden die me wel aanspreken. Eén in mijn eigen woonplaats dat is een klein antikraakje. En één ergens wel redelijk in de buurt maar buiten mijn woonplaats, ook wel een grotere plaats. Maar dat spreekt me denk ik net iets minder aan. Dat is wel tijdelijke huur en wat groter. Denk dat je daar ondanks het wat verder weg is wel wat fijner zit....maar goed, morgen eens ff overleggen en dan maandag misschien eens even bellen.
Birdie60
Geplaatst: 02-06-18 15:44
Ricie schreef:
Dat is zeker jammer denk ik! In welke regio hebben jullie wel huizen dan? Zouden jullie momenteel iets beschikbaar hebben of op korte termijn?
Info mag eventueel ook via PB
Wij zitten in Odiliapeel en Uden met de huizen. Momenteel alles bezet.
Woonpartners verhuurt in die regio ook in de vrije sector.
Ik zou ook even kijken of je wel recht hebt op huurtoeslag, is maar tot een bepaald -volgens mij niet zo hoog- inkomen.
Shiloh
Geplaatst: 06-06-18 19:39
Ricie schreef:
Heb geen vast contract helaas. Dus kopen is voor nu (nog) geen optie....
Je zou kunnen vragen of je werkgever bereid zou zijn (eventueel met een extra onderlinge verklaring dat je er geen rechten aan ontleend) om een intentie verklaring af te geven. Voor de meeste hypotheek verstrekkers is dat voldoende.
Ik was slechts net buiten mijn proeftijd toen ik mijn huis kocht.
Grootste uitdaging zal alleen er een vinden zijn. Huizen markt is gekkenhuis op het moment.
Kijk ook eens om je heen of er gemeenten in de buurt zijn waarbij niet inschrijftijd maar woontijd geldt. Daar heb je dus net zoveel jaar als dat je (sinds je 18de) op hetzelfde woonadres staat ingeschreven.