Ik wilde laatst ook drie lycheepitten laten ontkiemen, maar dat ging niet heel succesvol.. twee ontkiemden wel, maar gingen vervolgens dood in de aarde, terwijl ik ze wel genoeg water gaf
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

), en die blijft nu bijna jaarrond in pot buiten of in een onverwarmde kas (winter). Ontdekte per ongeluk dat hij in de kas met -5 graden het prima overleefd. Wordt het nog kouder, dan gaat hij een onverwarmde gang in (maar tegen een licht verwarmde woonkamer aan), maar wel zonder wind en wat minder licht. De laatste jaren zit hij steeds vol bloemen, en nu ook vol met jonge vruchten. Het citroentje van vorig jaar (enig overgebleven na een storm
) groeit gestaag door, en ik hoop dat die dit jaar rijp wordt 

antje_vip schreef:Ik doe het ookHeb ooit een kersenpit in een slootwal gepoot, daar staat nu een grote boom
Momenteel heb ik een rode ui geplant, die groeit ook super goed! En ik verbouw wel eens aardappels.
. Heb nu een kumkwat boompje (moet even aankijken of die zn val heeft overleefd, kat heeft hem naar beneden gegooid...) van een jaar of 3 en is wel 15cm hoog ongeveer. Niet echt een harde groeier en her eerstr jaar verloor die steeds zijn blaadjes
. En een minimoestuin die grotendeels wel gewoon met zaadjes uit de winkel zijn met onder andere meloenpeer, paprika (zaadjes uit een biologische paprika), knoflook, kruiden, rode kool en spitskool.

. Knoflook is de grond in gegaan, ik heb citroen geplant en dat is al een klein boompje, aan mijn opa had ik een wilde perzik (waarschijnlijk) gegeven die nu een flinke plant aan het worden is, ik heb een avocado en een walnootboompje.
En waarvan ik van 90% niet meer weet wat het is (en ook grotendeels niet geweten heb). Gesprokkeld van over het hele eiland en uit een botanische tuin. De mangopitten van toen doen het in ieder geval niet meer
Dorine92 schreef:antje_vip schreef:Ik doe het ookHeb ooit een kersenpit in een slootwal gepoot, daar staat nu een grote boom
Momenteel heb ik een rode ui geplant, die groeit ook super goed! En ik verbouw wel eens aardappels.
Heb je er ook (lekkere) kersen van of dat niet?
Wendy schreef:Dorine92 schreef:Wendy pas je wel op met pompoenen ivm kruisbestuiving? Je kunt er echt heel ziek van worden.
Heb je misschien een link daarover voor me?
Ik ben gek op zaadjes van random dingen in potten stoppen en dan zien wat er gebeurt. (Een van de dingen die regelmatig gebeuren is dat ik vergeet water te geven maar ach) Ik heb nu dan ook een 'mysterie plant' waarvan ik echt geen idee heb wat het moet zijn. XD Misschien dat iemand hier hem herkent als ik een foto maak.
Lynnepinny schreef:@Zeppelin, ik leg zaadjes altijd in een nat keukenpapiertje, heeft tot nu toe altijd geholpen
Ik wilde laatst ook drie lycheepitten laten ontkiemen, maar dat ging niet heel succesvol.. twee ontkiemden wel, maar gingen vervolgens dood in de aarde, terwijl ik ze wel genoeg water gaf
julius_juut schreef:Ah dit is echt een topic naar mijn hart!Ik ben gek op zaadjes van random dingen in potten stoppen en dan zien wat er gebeurt. (Een van de dingen die regelmatig gebeuren is dat ik vergeet water te geven maar ach) Ik heb nu dan ook een 'mysterie plant' waarvan ik echt geen idee heb wat het moet zijn. XD Misschien dat iemand hier hem herkent als ik een foto maak.

, en in de winter beetje saai met zijn kale takjes