Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:24

Kelly_Taco schreef:
Een notaris bemiddeld overigens normaliter niet tussen 2partijen overeen vraagprijs, deze hoort onpartijdig te zijn.

In Frankrijk verkopen Notarissen ook huizen, en doen dus ook de onderhandelingen en bezichtigen.

chocobroodje

Re: Mogen verkopers opeens bedrag boven vraagprijs vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:31

Het gaat dus om een Belgisch huis, gewoon voor het idee ligt het ver van de NL grens? Dat bëinvloedt de waarde namelijk aanzienlijk. Dat zie je hier in de buurt ook (ook NL/B grens) Daar zijn de koop huizen al bijna even duur als hier....

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:16

Eternit is te zien hoor,hier op de gemeente mag je het binnenbrengen,maar je moet wel per kilo betalen,en die dingen wegen als gek,dus loopt vlug in de 100den euro's als je een serieus dak moet afbreken....(ook belgie trouwens)

@TS,ik zou ook zeker een termijn op je bod zetten,

Bv bod van xxxx bedrag,geldig voor 2 weken,daarna vervalt het.
Dan zet je ook wat druk op de verkopers,want als ze gewoon een lopend bod hebben,kunnen ze rustig afwachten of er mss nog iets beters komt natuurlijk.

Veel succes,ik duim mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:20

Dank je voor de vele duimen! Hier hebben wij het nagevraagd en mag het nog gratis afgevoerd worden :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:32

studiemiep schreef:
robert45 schreef:
Als je er wil wonen voor dat geld plus nog de bijkomende kosten moet je het voor doen. Niemand op bokt die daar wat over kan zeggen.

Wel vindt ik persoonlijk dat wanneer de prijs ineens 30.000 euro omhoog moet dit absurd en in mijn geval had ik de verkoper dan ook laten weten dat mijn bod staat. Hooguit iets omhoog en verder succes.

Asbest kost een godsvermogen om te saneren. Ook als je in de bouw zit, althans ik begrijp niet uit je bericht dat hij in de asbestsanering zit.

wellicht zijn in belgie de regels nog niet zo streng mbt asbest. In NL ga je er iig op leeg lopen

dat is maar net of je je aan alle regels houdt, je kan ook gewoon zonder vergunning afvoeren

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:59

Als je in belgie de vraagprijs biedt, zonder ontbindende voorwaarden, is het huis voor jou.
Is het bedrag wat ze nu noemen de officiële vraagprijs waarvoor het te koop staat?
Of is de oude vraagprijs waarvoor het te koop staat, dan zou ik eens even de notaris bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:07

Van waar heb jij deze informatie? Want wat ik terug vind en wat de notaris zegt, mogen ze gewoon een bod van de vraagprijs afwijzen :)

Het bod is trouwens aanvaard door de notaris en doorgestuurd naar de verkopende partij. Wij hopen dus spoedig meer te weten :)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:17

Van de notaris haha. Ook al van een makelaar gehoord. De Belgische regels blijven vreemd... Niemand weet hoe iets werkt. Ik wen er nooit aan.
Spannend! Ik hoop dat het positief uitpakt voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:06

Update: Ze hebben ons bod afgewezen wegens niet voldoende. Ze hebben zelfs geen tegenbod gedaan, wat wij wel hadden gehoopt. Weet even niet wat ik er mee aan moet. Ik ben er eerlijk gezegd wat klaar mee. Vind het te belachelijk voor woorden -O- Wij krijgen nu wel het gevoel dat als wij hun nieuwe vraagprijs bieden, ze het weer niet goed genoeg vinden. Dat ze dan weer stijgen.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:12

Als jullie het echt willen zul je gewoon met een fatsoenlijk bod moeten komen. Sowieso staan jullie zwakker en dat zal ook duidelijk worden voor hen.

Als de woning snel weg zou zijn eenmaal publiek in de verkoop, dan zal de prijs die men vraagt ook wel correct liggen en snel worden geboden. Dus of ga je met de billen bloot of je gaat op zoek naar iets anders.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:13

DeMolenhoek schreef:
Update: Ze hebben ons bod afgewezen wegens niet voldoende. Ze hebben zelfs geen tegenbod gedaan, wat wij wel hadden gehoopt. Weet even niet wat ik er mee aan moet. Ik ben er eerlijk gezegd wat klaar mee. Vind het te belachelijk voor woorden -O- Wij krijgen nu wel het gevoel dat als wij hun nieuwe vraagprijs bieden, ze het weer niet goed genoeg vinden. Dat ze dan weer stijgen.

Dat is balen.

Jullie zullen zelf moeten bepalen of je de nieuwe vraagprijs wíl bieden (en hoe lang je daarmee wil wachten), maar de mogelijkheid dat ze dan weer kunnen stijgen zou in elk geval geen reden moeten zijn om het niet te doen. Dat is een drogreden. Je verliest er toch niks mee? Dan houdt het definitief op, maar nu heb je ook 'nee'.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:16

Ik zou lekker op zoek gaan naar een ander huis. Op die manier zou ik er ook al geen zin meer in hebben hoor :(:) Snap dat het lastig is, omdat jullie het heel graag willen en het voldoet aan jullie wensen. Maar op deze manier iets kopen.. ik zou er geen goed gevoel bij hebben.

Als hij merkt dat dit voor jullie de grens is, komt hij er misschien nog wel op terug. :) En zo niet, dan is dat zijn verlies!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:16

Dat is het enige zinnige wat je kunt doen.
Ons is ook eens iets soortgelijks bij een huisaankoop overkomen, een vraagprijs die ineens omhoog schoot.
Ik heb hun makelaar toen droog gezegd dat we, als ze geen zin hebben te verkopen, we beter op konden houden met onderhandelen. Toen krabbelden ze snel terug...
Ik had me in jullie geval ook meteen uit deze onderhandelingen teruggetrokken, bij dat eerste geintje al. Tijdverspillers.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 25-05-18 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:17

Maar zou je er geen spijt van krijgen?Jullie zoeken er al lang naar en dit huis is perfect.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 25-05-18 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:20

Ik zou misschien nog 1 keer een bod van de VP doen (de oude) met dat het 5 dagen geldt en dat dat het laatste is wat jullie bieden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:20

Je kunt je nu afvragen wat belangrijker voor jullie is: de principekwestie dat jullie niet zomaar met de vraagprijs van de verkopers mee willen gaan óf meer bieden dan jullie voor ogen hebben maar wel jullie droomhuis kunnen kopen.
Als het aankoopbedrag geen probleem is dan is het goed om te bedenken in hoeverre het na de overdracht nog relevant voor jullie woongeluk is dat de verkopers dit spelletje hebben gespeeld.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:21

DeMolenhoek schreef:

Ik weet niet of je moet lenen,maar hun nieuwe vraagprijs moet ook wel de werkelijke waarde van het huis zijn,anders krijg je de lening niet eens.

Wij hebben ook al rare dingen meegemaakt, via een makelaar.We zien een huis te koop staan,we wilde het graag hebben het was voor ons ideaal ondanks het vele werk wat er nog aan was.Dus we gaan akkoord met de vraagprijs.Juist omdat we het zo graag wilde.Krijgen we een bericht dat het verkocht was vd makelaar.Dus wij dachten oliebol ,iemand heeft meer geboden.
Later hoor ik van familie van de eigenaar van het huis, dat het huis voor veel minder verkocht is dan wij geboden hadden.Dus ik vraag me nog altijd af welk raar spelletje daar door de makelaars is gespeeld.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:26

Belgen hebben voor Nederlanders hele vreemde verkoop tactieken.

Ons huis heeft een jaar lang te koop gestaan voor het dubbele als wat wij er voor betaald hebben.
Na een jaar hebben ze er een makelaar bijgehaald die dan wel 3 maanden met een prijs wilde aanbieden die meer bij de juiste prijs hoorde maar nog altijd te hoog en toen daar ook niet op gereageerd werd zijn ze naar de helft gegaan en toen hebben wij het gekocht.

Notarissen stellen in Belgie in de regel weinig voor.
Bieden gerust een huis te koop aan waarvan de helft niet eens op papier bij de gemeente goedgekeurd is of zelfs huizen die afgebroken moeten worden omdat er geen bouwvergunning van is.
Moet je zelf maar controleren bij de gemeente maar ook daar weten ze lang niet alles en kun je uiteindelijk door de provincie op je vingers getikt worden.
Heb in de 20 jaar dat we hier wonen al van alles zien gebeuren.

TS ik zou het laten gaan , waarschijnlijk speelt er meer als dat jij weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:30

Jeetje wat balen zeg! Net alsof ze het niet aan jullie willen verkopen krijg ik het gevoel..
Ik zou me genaaid voelen en verder zoeken, geen hand vol maar een land vol, misschien heeft dit wel zo moeten zijn en komen jullie over 2 weken jullie perfecte huis voor de perfecte prijs tegen!
Ik had in eerste instantie dan ook al niet mijn bod verhoogd maar verlaagd wat anderen ook al zeiden.. Het is graag of niet hoor..

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:31

Je kunt altijd een laatste (iets hoger ) bod doen. Dan is het graag of niet. Dan weten zij dat ook.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:32

Je kan wel, gewoon omdat het kan, nu weer een lager bedrag bieden als hij nog een tegenbod doet :') Maar da's wel flauw misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:35

Evi84 schreef:
Als jullie het echt willen zul je gewoon met een fatsoenlijk bod moeten komen. Sowieso staan jullie zwakker en dat zal ook duidelijk worden voor hen.

Als de woning snel weg zou zijn eenmaal publiek in de verkoop, dan zal de prijs die men vraagt ook wel correct liggen en snel worden geboden. Dus of ga je met de billen bloot of je gaat op zoek naar iets anders.

De vraagprijs bij de notaris is nog altijd hetzelfde hoor. Ons laatste bod zat daar maar een €1000 onder, want wij hadden aangeboden ook nog de opkuis van het pand op ons te nemen.

Wij hebben nu opnieuw een bod gedaan, deze ligt €10.000 boven de officiële vraagprijs en €10.000 onder de nieuwe vraagprijs die de verkopers hebben gesteld. Wij hebben er bij vermeld dat dit ons laatste bod is en het maar een week geldig blijft. Daarna ben ik er gewoon klaar mee en kunnen ze de boerderij steken waar, nou ja, jullie snappen hem wel ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:29

Wanneer ze dit niet accepteren dan ook afhaken, heel eerlijk, jullie zijn veel te gretig. En dat weten ze.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:34

cobiie schreef:
Wanneer de verkopers omhoog gaan qua bod zou ik omlaag gaan in mijn tegenbod. :o Het is een risico maar zo laat je wel merken dat je niet van die grapjes houdt.

Dan hopen dat de verkoper weer zakt naar de originele vraagprijs.

Idd ook mijn idee, oke jullie stijgen zonder reden?? Dan zak ik zonder reden.

Laat je niet leiden door emotie!!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:34

bigone schreef:
Wanneer ze dit niet accepteren dan ook afhaken, heel eerlijk, jullie zijn veel te gretig. En dat weten ze.

Ja mee eens
Je gaat met hele grote stappen omhoog
Maar als t echt is waar je wilt wonen dan zou ik er wel voor gaan
Succes