[VOLG] Verbouwing van ons huis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:19

Ik vind het stiekem wel jammer dat de stenen open haard eruit wordt gehaald....
Ik heb er 1tje in huis laten zetten (nouja ik, mijn ouders in '81) met van die pijpen omdat er oorspronkelijk geen open haard was.

Mijn ouders en ook ik zijn nogal fan van het niet afhankelijk zijn van 1 energie/warmte bron. Zo hebben we hier gas, elektrisch en de open haard. Heeft al meer dan eens zijn nut bewezen. En de buurt was er ook meer dan eens blij mee toen ze in de winter lekker warm bij ons konden zitten en in het licht konden eten.....

Ik hou van open haarden (en ik brand verantwoordelijk en je ruikt het nauwelijks als ik de open haard aan heb, in tegenstelling iemand anders hier in de straat.....)

Maar verder vind ik je verbouw plannen een goed idee, heb je een plattegrond van bovenaf gezien?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 18:32

De openhaard nam echt heel veel ruimte in beslag, en de woonkamer is niet super groot. Vandaar toch de keuze gemaakt om hem eruit te halen. Wat een karwei :=

Boven is tie helemaal weg en opgeruimd
Afbeelding

Daarna beneden begonnen

Afbeelding

Afbeelding

De muur van de badkamer naar de slaapkamer ligt er ook uit :D de oude badkamer wordt de inloopdouche

Afbeelding

Afbeelding

En een stukje muur van de woonkamer naar de keuken eruit zodat het een open keuken wordt.

Afbeelding

Dit zijn de plattegronden vanaf bovenaf gezien, de rode strepen zijn muren die weg gaan/zijn, de groene streep komt een nieuwe muur.

Beneden
Afbeelding

Boven
Afbeelding

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:39

Jeetje wat een werk :o .
Jullie zijn goed bezig! _/-\o_ .

Ceetje_bokt

Re: [VOLG] Verbouwing van ons huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:45

Gaat goed zeg! En wat komt er een hopp rotzooi van zo’n schouw en schoorsteen af hè?

Chalpaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:08

Zo dat is een flinke klus zeg, succes!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 20:53

Mooie indeling maken jullie ervan. Open pui? aan beide kanten of flinke ruiten?
Ik ben nooit fan van huizen met een trap in het midden van de indeling, vooral de begane grond krijgt zo'n rare indeling. Maar jullie maken er iets moois van. Gaat de bijkeuken nog meer erbij getrokken worden?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:58

Leuk huisje Bo. Fijne tuin voor hondlief. Ik volg mee.

Succes! *\o/*

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:05

zooo goed bezig zeg! leuk om te zien hoe het al veranderd.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:55

Ziet er goed uit Boooo!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:37

Wat leuk! Ik volg ook!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 16:14

Ceetje_bokt schreef:
Gaat goed zeg! En wat komt er een hopp rotzooi van zo’n schouw en schoorsteen af hè?

Zo je wilt niet weten hoeveel puinzakken we al vol hebben geladen :')

chamion schreef:
Ik ben nooit fan van huizen met een trap in het midden van de indeling, vooral de begane grond krijgt zo'n rare indeling. Maar jullie maken er iets moois van. Gaat de bijkeuken nog meer erbij getrokken worden?

De trap is inderdaad best onlogisch. Er komt nog geen open pui of grote ramen. In de toekomst (10 jaren plan :+ ) willen we misschien gaan uitbouwen zowel boven als beneden.
De bijkeuken blijft zoals die is, daar komt uiteindelijk een wasmachine en vriezer bij de CV en dan een mooie klapdeur of iets dergelijks ervoor zodat dat uit het zicht is.

Bedankt iedereen voor de reacties :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:34

Booooo schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Zo je wilt niet weten hoeveel puinzakken we al vol hebben geladen :')

Oh heftig, jullie hebben geen container staan?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:09

Booooo schreef:
chamion schreef:

De trap is inderdaad best onlogisch. Er komt nog geen open pui of grote ramen. In de toekomst (10 jaren plan :+ ) willen we misschien gaan uitbouwen zowel boven als beneden.
De bijkeuken blijft zoals die is, daar komt uiteindelijk een wasmachine en vriezer bij de CV en dan een mooie klapdeur of iets dergelijks ervoor zodat dat uit het zicht is.

Bedankt iedereen voor de reacties :D

Als je dan de uitbouw net zo ver trekt als je bijkeuken, dan kan je keuken/eetgedeelte verplaatsen naar achteren (groot wordt het dan ook) en dan wordt je woon kamer ook gelijk groter. Leuk idee voor 10 jaren plan. Dan slaapkamers erboven ook groter maken. Vind het klinken als een strak plan!! :j

Ik heb zelf een 30 jaren plan liggen of ik moet dit jaar nog een hoofdprijs ergens winnen :+
Heb rijtjes huis, 2 verdiepingen + zolder + kruipruimte.
Woonkamer en keuken bevallen. Woon kamer zo groot dat de eettafel + stoelen niet eens in de weg staan. Hooguit die hoek iets aanpassen. In die hoek staat een 1,5 meter lange en 3 meter hoge computer meubel (zelf gemaakt) Deze eruit halen. Muur er gedeeltelijk uit (is geen steunmuur) en dan een ontbijtbar erin naast de eettafel.

Op de eerste verdieping hebben we nu 3 volwaardige slaapkamers. En een badkamer met aansluiting wasmachine/droger, bad met douche, wc en wasbak. Ik wil 1 van de slaapkamers opofferen om de badkamer groter te maken en de master bedroom ook groter te maken.

Zolder is nu vrij onlogisch opgedeeld in 3 stukken, met een grote slaapkamer, een klusjes hok (iets anders kan ik die L vorige kamer niet noemen) en waar nu de wasmachine/droger/naaimachines/borduurmachines (hobby mam) staan. Dus dat gaat allemaal weg en dan opnieuw in delen met een hoek waar de wasmachine en droger komt te staan met wat planken en dan de rest een grote slaapkamer. En dan gelijk alle ramen vervangen door dubbelglas, schuine wand wil ik een uitbouw hebben en ik wil het wat beter isoleren van boven want in de zomer slaap ik op de eerste verdieping omdat ik van zolder af zwem van de warmte.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 21:29

Altijd leuk dit, ik volg ook!!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-18 10:58

Ceetje: ik had wel gebeld voor een container daar mocht alleen geen roet in, lekker handig met een schoorsteen :+ anders zouden ze de prijs verdubbelen. De aannemer neemt alles mee en brengt het weg, gelukkig hoeven wij alleen te helpen de zakken te vullen.

Chamion: bij jou valt er dus ook nog genoeg te doen :')

Ik wil een aantal nieuwe stopcontacten en er een aantal verplaatsen. Sommige zitten zo hoog op de muur, die wil ik gewoon naar onder hebben. Aannemer weet niet zeker of hij daar tijd voor heeft want na mij moet hij weer naar een ander project. Wel balen, moet ik daarvoor iemand anders laten komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:32

Kwestie van zelf sleuven frezen, is niet moeilijk.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:56

Dat scheelt dan al wel dat de aannemer het meebeemt. Wij hebben ca 17 containers in totaal verbruikt tijdens onze verbouwing en bij de laatste containers kregen we spontaan levenslang staffelkorting _O-

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:57

Inderdaad, sleuven frezen en daar de kabels erin.
Ergste geval kabel goot kopen en deze aan de muur en met verlengsnoer het stopcontact verlagen. Hebben we hier ook op meerdere plekken gedaan na overlijden van pap (was elektro monteur)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:18

Je hebt nu ook(mooie) plinten met kabel goot er al achter, werkt echt perfect. Zijn wel duurder uiteraard als gewone plinten maar scheelt een hoop werk. En als je ze bij de bouwmarkt met een leuke aanbieding koopt is het nog best te doen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 07:15

Ceetje: wauw dat is een hoop :D

Wij hebben dit weekend lekker niks aan het huis gedaan.. taak ligt nu bij de aannemer die verder moet dus we konden niks doen.

Ik wil niet dat je op de muur iets ziet lopen, dus moet wel echt in de muur verwerkt worden. Freezen gaat denk ik wel lukken, alleen het aanleggen van de elektriciteit niet :+
Heb in ieder geval kruizen op de muur gezet waar ik ze wil hebben. Nog een keer aan de aannemer vragen of hij echt geen tijd heeft, en anders ga ik er even iemand voor zoeken.

In ieder geval bedankt voor de tips :D

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:02

Ik zou echt zorgen dat ze naar beneden gaan. Wij hebben toen we het huiskochten gelijk alles weg gehaald, verwarmingsbuizen die over de muren liepen en stopcontacten gelijk helemaal naar beneden ik vind het zo veel mooier staan. Mijn moeder heeft het niet gedaan en nu helemaal de huisje gedaan komen de stopcontacten boven de bank uit vind het zon lelijk gezicht.

Misschien kan je zelf vrezen en de aannemer elektra doet scheelt hem een hoop werk.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 08:50

Wat een leuk project! Ik volg ^_^

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:01

Voor mij zijn er nooit genoeg van zulke topics, heerlijk om te volgen :j
Ik ga jullie updates dan ook volgen, veel succes met klussen!!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 09:16

Zorry: Ja ik vind het ook verschrikkelijk van die hoge stopcontacten :')

Bedoelen jullie met vrezen gewoon de boel openleggen met bijv. een hamerboor? Zodat de aannemer alleen de elektriciteit hoeft aan te pakken?

Leuk nieuwe volgers :D

Wij gaan vanavond weer richting het huis, paar dagen niet geweest. Even kijken hoever de aannemer is gekomen en nog een deel schoorsteen opruimen :+
Morgen begint de aannemer met het keuken/leidingplan.

Dit weekend kunnen wij de isolatieplaten en betonmatten gaan leggen voor de vloerverwarming :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:51

Je hebt speciale sleuvenfrezen volgens mij, kun je de sleuven in de wand frezen zodat alleen de stroomdraden door de buis hoeven worden getrokken.