Auto schade, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Auto schade, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:38

Dat klinkt idd wel verdacht. Kan best zijn dat die het is geweest en nu ter reparatie in de garage staat.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:44

Of de bus is een paar straten verderop geparkeerd. Misschien eens een rondje fietsen/lopen om te kijken of je hem ergens ziet staan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 12:01

Afbeelding
Oudere foto maar geloof dat het deze bus is die er altijd staat.. kan ook andere zijn want weet niet zeker of diegene nou ramen had aan zijkant of niet maar had deze toevallig op de foto

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:07

Als die foto in de sneeuw genomen is, dan is het dus een bus die in de buurt thuis hoort en er al langere tijd komt.
Het is natuurlijk niet zeker dat het de bus van de 'dader' is, maar ik zou eens in de buurt rond vragen of ze weten van wie hij is en waar hij gebleven is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 12:11

Zou idd kunnen dat het van een bewoner is. Hij staat er vaak, bijna altijd. Ik zal vanmiddag wel even zoeken of hij ergens staat maar het lijkt alsof er op deze foto al schade op zat op zijkant.

Deze zou het ook kunnen zijn. Zie deze op streetvieuw

Afbeelding
Of ze hebben nieuw busje kan ook

Maar in elk geval hoop ik dat er camera beelden zijn. Dat zou een hoop schelen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:25

Wow.. Daar ben je mooi klaar mee zeg... Hopelijk vind je degene die er verantwoordelijk voor := .

Ik ben ook es "aangereden", spiegelschade en diegene reed door.. Toen wel aangifte gedaan maar daar hoor je nooit weer wat van... Had geen kenteken overigens wel een onderdeel van diegene zn auto maar daar konden ze niks mee.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:29

Heel erg frustrerend als je zoiets ontdekt en er geen briefje op je voorruit zit, ik had 2 maanden geleden een vergelijkbare schade (garage schat reparatie op zo'n €1300) en heb al een afwijzing van het waarborgfonds. Zonder een getuige die gezien heeft dat een voertuig je auto heeft geraakt kun je daar echt niets mee.

Wat je wel moet doen is aangifte bij de politie én het melden bij je eigen verzekeraar. De politie neemt waarschijnlijk nog even telefonisch contact met je op om te vragen naar sporen (verfresten, glasscherven etc.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:27

Die busjes hebben kunststof bumpers rondom, krijg je wel schade van maar geen wit op je auto. Heb je al gekeken of er verfschilfers op de jouwe zitten??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 17:51

Dat wit is van mijn eigen auto, geen lak.

Ben vandaag bij Honda dealer geweest en schat de schade op 1800 euro... ben je mooi klaar mee. Hij had ook nog nooit zulke schade gezien en zei ook echt dat het heel vers was en wel van gisteren moest zijn , wss nog zelfs na de zware regenval gebeurd want anders zou het wel los gebladerd zijn. Dus we weten in elk geval dat het gebeurd is terwijl die daar geparkeerd stond.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:54

Dan zaten we met de schatting van 2000 euro dicht in de buurt. Wel rot dat het zo hoog uitvalt :\ Uitdeuken, strips vervangen en overspuiten?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:54

Heb 't voorgelegd aan een schade expert, die keek ook z'n ogen uit. Heel bizar. Misschien is die veegwagen nog niet eens zo'n raar idee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:55

Jeetje, dat is een duur geintje TS -O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:02

Wat bizar sommige mensen dat die gewoon door rijden.... bah! Ben je mooi klaar mee. Volgens mij ben je goedkoper kwijt als je sloop in de gaten houdt voor zo'n deur. Hebben wij in jeder geval wel op zo'n manier opgelost.

Helaas heeft iemand schijnbaar ook mijn gloednieuwe geparkeerde auto over hoofd gezien en achter hoek geraakt kwam ik vandaag achter ;(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 18:04

Het gaat om 2 deuren en de bodemstuk... de dealer was echt verbaasd want dat is knoeperhard dus er moest echt veel kracht te pas zijn gekomen....

Jeetje dat is ook balen zeg... hopelijk valt het mee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:12

Ik hoop dat er beelden beschikbaar komen, je hebt nu een tijdsduur waarbinnen het gebeurt is dus dat maakt het iets gemakkelijker. En daarnaast, bij alle woningen die zicht hebben op die parkeerplaats een brief in de bus drukken met de vraag of ze iets gezien hebben, mailadres erbij en hopen dta er iets uitkomt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:21

Zowwww das niet mis!! Misschien een FB oproep(hebben jullie ook buurtapp) of iemand iets gezien heeft?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:19

Sommige mensen hebben zelfs camera's naar buiten gericht in hun huis staan, als je brieven door de bus gaat gooien, vraag daar ook gelijk even om. Ik weet niet tot hoeverre dat rechtsgeldig gaat zijn, maar who knows.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 09:15

Het is geen veegmachine van de gemeente in elk geval. Ze zeiden dat de schade bij hun veegmachines er net anders uit ziet, namelijk verticale strepen in vergelijking met deze horizontale strepen. Kan natuurlijk wel een ander type veegmachine zijn van ander bedrijf maar zij hebben daar sowieso niet gereden.

Ik ga vandaag op het politiebureau aangifte doen als ik tijd heb, werk tot 15:30 en dan file dus zal pas tegen 17:15 thuis zijn ofzo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:01

Volgens mij kun je dat gewoon online doen, inloggen met je digid.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:06

Iris82 schreef:
Waarborgfonds: getuige kan ook iemand zijn die jou zonder schade heeft zien parkeren en kan verklaren dat je in de tussentijd niet meer met de auto gereden hebt. Een partner bijvoorbeeld. Of wellicht de buren?

Klopt. Ik had vorig jaar mn 5 maanden oude auto bij een winkelcentrum geparkeerd. Toen ik terug kwam zaten er aan 1 kant deuken en grote krassen van voor naar achteren. Dit gemeld bij de politie, verzekering en waarborgfonds. Voor waarborgfonds moest er een getuige zijn die gezien had dat ik de auto schade vrij had neer gezet. Gelukkig had ik iemand bij me die kon getuigen.
Eerst ging de verzekering kijken of het onder de verzekering viel. Gelukkig all risk verzekerd. Mocht het laten repareren en hun hebben dat vergoed. Later hebben ze deze kosten verhaald bij het waarborgfonds.
Wanneer het waarborgfonds de.kosten niet zou betalen dan zou het me alleen mn eigen risico a 150 euro gekost hebben. Werkelijke kosten stond op 1500 euro....
Blij dus dat ik goed verzekerd was.

Aangifte gewoon online doen. Heeft geen nut om dat op het bureau te doen. Kost je veel tijd en de afwikkeling is hetzelfde. Grote kans dat je eerst een afspraak moet maken of dat ze je alsnog vragen het online te doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 10:54

DigiD kan ik niet doen omdat ik die sms en app nog niet heb. Duurt 3 werkdagen

Ik heb wel eventuele getuigen... dan die schadevrij is geparkeerd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 19:29

Heb iemand op werk gesproken die veegmachine rijd en hij zei dat het weldegelijk horizontale strepen achterlaat. In elk geval die hij rijd. Verder staat er nu een busje met lage stootbalk en veel schade voor de deur. Aangifte nog steeds niet kunnen doen door te laat terug zijn van werk (tot 15:30 en dan naar huis met file) dus dat schiet niet echt op maar hopelijk de brief van de DigiD app maandag binnen. Dan kan ik meteen aangifte doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:33

Ik zou me dan op dat busje richten. Als de gemeente zegt dat er geen veegmachine heeft gereden kun je er wel vanuit gaan dat dit klopt.
Apart ook dat het busje veel schade heeft. Maar het is nog te vroeg om conclusies te trekken. Kun je niet kijken of de kleur lak van jouw auto op de schade van de bus zichtbaar is?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:53

Even een foto maken van dat busje en eventueel kenteken.
En in de gaten van wie die auto is en het gewoon vragen aan de eigenaar?

Zal het misschien ontkennen maar diegene ook ook gewchrokken zijn en toen door gereden....
Hoop dat er duidelijkheid komt en dat het opgelost wordt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 19:54

Ik heb alleen rechter kant kunnen zien. Linkerkant is aan weg en hoop hangjongeren daar dus gaat mij iets te opvallen als ik daar foto’s sta te maken lol. Maar rechts zag ik wel schade op de balk maar geen zwarte lak zo in het eerste opzicht.

Edit. Kijk nu en busje is weer weg. Heb wel het kenteken en filmpje van rechterzijde.