Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:18

Als ik naar de foto’s kijk zou ik echt willen dat ze het weghalen. Als ze hem dicht maken aan jullie kant zit je mooi in de schaduw en je vrije uitzicht is ook mooi weg.

Snap niet dat als ze zo’n kleine tuin hebben ze zo’n groot ding in de tuin willen hebben.

upendo

Berichten: 22314
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:19

En een tarp ophangen? En driehoekige, twee hoeken aan de gevel en een aan de schutting. Dan belemmer je het volledige zicht en kun je nog zeggen dat je het deed tegen de lichtinval.

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:53

Echt bizar dat als buren "overlast" veroorzaken, je er zelf maar voor moet zorgen dat je er geen last meer van hebt. Volgens mij is dit niet helemaal legaal, maar ik kan begrijpen dat je geen juridisch conflict wil met je buren. Ik zou gewoon de schutting op sie plek verhogen (desnoods schuin, zodat je een mooi verloop hebt). Denk dat dat de mooiste oplossing is.

Anoniem

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:02

Zo'n zeil is ook wel een goed idee. Of van die franje dingen, kunnen ze er ook door heen. En dan de achterkant een plankje maken.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:44

Ik vind het idee van de leilinders ook erg mooi maar lijkt ons praktisch niet haalbaar in combinatie met onze deur en terras. Zo te zien hebben ze namelijk best wel grote bakken nodig.

Iemand had het over de zon. We hebben daar sowieso al weinig zon, alleen de ochtend dus dat is voor ons een probleem.

Bedankt voor alle tips en juridisch dingen. We gaan ze eens opschrijven en toch maar eens een gesprek aan met de buren.

Afdek zeil is misschien ook wel een optie, kunnen ze er een hut idee van maken.

Negeren en niet aanspreken doen we al. We hebben vorige

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:58

Kinderen blijven toch gluren of je nu negeert of niet.Een kind is gewoon erg nieuwschierig.Je buren hebben in feite gewoon lak aan je anders doe je dit niet als je een beetje fatsoen hebt.
Je bouwt zoiets niet tegen een erfgrens aan van relatief kleine tuinen. Ik zou als je buren er echt niks aan willen doen er idd bamboe voorzetten.Je hebt een soort plastiek waarmee je kan voorkomen dat de wortels gaan woekeren in je tuin.Maar in het tuincentrum kunnen ze je vast advies geven.Ter hoogte van het tuinhuis zou ik een stuk gaas op de schutting zetten zodat de kinderen idd niet aan de bamboe kunnen pulken trekken of uiteen doen.Vraag bij de bamboe wel goed welk soort je moet nemen je hebt er ook bij die veel blad verliest enzo.

Qua klimop, kan je natuurlijk ook gaas op een houten frame maken.Dat is te zwak om in te klimmen maar sterk genoeg om de klimop over te laten groeien.Alleen of je het dan van de zomer al dicht hebt is de vraag.Persoonlijk zou ik voor de bamboe gaan

XladyX

Berichten: 1385
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:00

Maar gaan ze aan zo'n leiboom ook niet staan frutselen/doorheen kijken als deze zo dichtbij staat? idem met allerhande planten die je daar kunt plaatsen.

Die spiegelende folie lijkt mij echt een goede oplossing voor iig de winter tegen inkijken in de woonkamer. En wellicht is een schaduwdoek een goede oplossing? Als je een driehoek hiervan gebruikt, twee punten aan de schutting en de derde evt aan een paal (of ring aan het huis) scherm je al een groot deel af. Als het toch niet uitmaakt of er zon bij kan :)

Rizette
Berichten: 4444
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:31

Kinderen gaan aan alles frummelen wat weg/ bewegen /afgebroken kan.. En vinden het heel interessant om je tuin in te kijken. Planten lijken mij geen oplossing en voordat klimop zo hoog en dicht is zijn die kinderen wel groot. Bamboe schuif je zo opzij dan wordt het nog interessanter. De zon al ook wel niet door het speelhuisje komen dus of zij maken hun huisje dicht waar de kinderen kunnen kijken of jullie passen de schutting aan. Lijkt me de enige afdoende oplossing.

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:56

Jullie hebben zelf kinderen, toch? Ik weet nog niet of ze helemaal op de leeftijd hier voor zijn, maar mijn idee:

Je koop een grote plaat betonplex of iets wat goed buiten kan blijven. Dit verf je met schoolbordverf voor buiten.
Je zorgt dat hij eventueel verplaatsbaar is, bijvoorbeeld door een stel stoere zwenkwielen (met rem). Maak hem zo hoog tot het dak van het huisje en zo breed als je nodig acht, maar niet te breed natuurlijk....het moet wel een mooi element blijven in je tuin. Misschien handig om hem aan de achterkant door middel van twee haken/ogen aan de schutting vast te zetten, zodat hij niet kan kiepen.

Je kunt hem eventueel ook opleuken met planten in pot:


Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110894
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:06

Heel vervelend TS! Wij hebben in ons vorige huis ook een probleem gehad met onze overburen. De buurman stond steeds met een verrekijker bij ons naar binnen te kijken of in de tuin wanneer ik lag te zonnen :roll:
Uiteindelijk wel wat van gezegd, maar volgens hem was hij gewoon vogeltjes aan het spotten :+
Uiteindelijk hebben we een flinke coniferenhaag gezet. Helaas duurt het wel even voor zo'n ding hoog genoeg is.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:15

Ik zou een leiboom plaatsen die het zicht blokkeert. Wij hebben er zelf 3 in open ruimte staan (indien je profiel klopt en je uit apeldoorn komt, wij hebben er in ieder geval één te koop en zijn ongeveer 3 meter hoog nu, stuur maar PB bij interesse) maar mijn moeder heeft haar leibomen in een smalle bak staan en dat gaat helemaal prima (ongeveer 50cm breed, 1,5 meter lang en 50cm diep).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34802
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:18

Wij hebben ook leilindes, ze staan er voor het 2e jaar nu. Maar ze nemen nog lang niet zoveel zicht weg als ik zou willen. Bovendien vind ik het aan de buren om met een oplossing te komen. Zij zorgen er immers voor dat jullie aan alle kanten bekeken kunnen worden.

gillian

Berichten: 4441
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:00

Vervelend. Ook lastig dat de buren er geen kwaad in zien. Je kunt bij wijze van niet eens meer in je blote kont door je eigen huis lopen.
Zou het toch nog eens aankaarten bij de buren.
Als ze zelf niet met een oplossing komen, zou ik idd de schutting wat verhogen. Misschien met van die rieten matten oid.

Hebben zelf een kind van 2,5 en zitten nu ook rond te kijken voor zo’n huisje. Dit probleem zet mij ook aan het denken. Leuk zo’n speelhuis maar buren hoeven er geen last van te hebben vind ik. Gelukkig hebben we een grote hoek met hoge begroeiing van de buren, waar het speelhuis kan staan. In overleg met de buurman kan er evt nog een verhoging van de schutting geplaatst worden.

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:05

Koop een stuk wind doek en vraag of je dat er tegen aan mag nieten (spijkeren) kost niet veel en je hebt het dicht. Ziet er ook nog netjes uit voor de buren. Baboe kan erg gaan woekeren, het moet nog groeien en je hebt zelf een stukje tuin minder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110894
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:09

SusanH schreef:
Wij hebben ook leilindes, ze staan er voor het 2e jaar nu. Maar ze nemen nog lang niet zoveel zicht weg als ik zou willen. Bovendien vind ik het aan de buren om met een oplossing te komen. Zij zorgen er immers voor dat jullie aan alle kanten bekeken kunnen worden.


Dat vond ik dus ook. Zij veroorzaken de overlast en dan moeten wij geld investeren? :?
Ergens is het gewoon de omgekeerde wereld.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:13

Kinderen die door de boompjes/bamboe heen "frutselen"? Ze hebben er met hun "takken" vanaf te blijven, jouw plant, daar horen zij niet aan te komen. Kan je ze gewoon op strenge toon vertellen als ze dit toch doen....

Klimop zou ik niet doen, dit gaat overal groeien en woekeren, ook waar je het niet wilt hebben.

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:15

gillian schreef:
Vervelend. Ook lastig dat de buren er geen kwaad in zien. Je kunt bij wijze van niet eens meer in je blote kont door je eigen huis lopen.



Of je zou dit juist moeten gaan doen. :+

xU_Blinghx
Berichten: 1781
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:55

SweetVanille schreef:
gillian schreef:
Vervelend. Ook lastig dat de buren er geen kwaad in zien. Je kunt bij wijze van niet eens meer in je blote kont door je eigen huis lopen.



Of je zou dit juist moeten gaan doen. :+


Of aan de buren vragen of de kinderen al iets weten over voortplanting :o En of ze dat graag in praktijk willen zien.

Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben als zoiets bij mij zou gebeuren.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:58

Cayenne schreef:
SusanH schreef:
Wij hebben ook leilindes, ze staan er voor het 2e jaar nu. Maar ze nemen nog lang niet zoveel zicht weg als ik zou willen. Bovendien vind ik het aan de buren om met een oplossing te komen. Zij zorgen er immers voor dat jullie aan alle kanten bekeken kunnen worden.


Dat vond ik dus ook. Zij veroorzaken de overlast en dan moeten wij geld investeren? :?
Ergens is het gewoon de omgekeerde wereld.



Jouw buurman had ook vast geïnvesteerd in een dure verrekijker, Cayenne :j

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:15

Ik kan mj dus niet voorstellen dat die kinderen heel de dag bij jouw naar binnen zitten te kijken en dat je daar last van kan hebben.....uiteraard als je daar moeilijk over doet, gaan knderen beetje pesten, maar dat gaat vanzelf over....moeten ze niet op het dak klimmen om te kunnen kijken? De ouders gaan dat toch niet doen?

betadine

Berichten: 3244
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:16

Lijkt me sterk dat die kinderen dagelijks uren in dat ding zitten. Dat mensen nog van die toestellen zetten... Kinderen spelen er een tiental keer mee en dan zijn ze het beu.
Ik zou mij er eerlijk gezecht om deze reden minder aan storen.
Een buur die constant binnenkijkt en spelende kinderen die af en toe eens inzicht hebben als ze buitenspelen zijn toch een groot verschil.

Kun je niet gewoon een beetje geduldig zijn totdat ze het ding beu zijn ? Dat zal veel sneller gaan als zelf naar de gemeente/wijkagent en dergelijke te stappen. Leuk is het niet, maar om je er zelf zo druk in te maken...

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:23

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, niet zozeer dat ze kunnen kijken, maar ook hoe ze reageren.

Ik vind het voorstel van de bamboe wel een goede. Alleen je wil denk ik wel een snelgroeiende hebben en die kunnen ook flink woekeren. En daar moet je wel iets stevigs tegen gebruiken (denk dat een worteldoek niet voldoende is) dus echt een bak maken. Wat betreft plukken/kapot maken. Volgensmij zijn de bladeren van bamboe best scherp, dus dat zullen ze zich snel afleren.

En ik denk dat ze vast wel eens er tussen door zullen kijken, maar het directe zicht is weg, dus je hebt kans dat het dan ook minder vaak voorkomt. Vaak kunnen ze ook door schuttingen kijken (schuin of bij gaten), maar omdat het net wat meer moeite vraagt is het een paar keer leuk en daarna vergeten ze het in hun spel.

PS: wij hebben ook een speeltoren in de tuin en ja, we hebben het nu al meer dan een jaar en ze zitten hebben nog steeds de grootste lol. Dus ga er maar niet vanuit dat ze er op korte termijn mee zullen stoppen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:37

Tja maar als je een heg hebt waar je doorheen kunt gluren? Of eens schutting die in plankes verspringt, wat de meesten hebben? Niemand staat er toch bij stil dat daar ook heftig doorheen gegluurd wordt door iedereen die dat wil? Van de bovenverdieping in je tuin als je er zit? Vanuit de bovenverdieping aan de overkant je huiskamer in? Dit is een normaal gebeuren...zelfs als je niet inneen rijtjeshuis woont, heb je van alle kanten inkijk en word je begluurd....

Eef_Bam

Berichten: 4129
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:59

xU_Blinghx schreef:
SweetVanille"
[quote="gillian schreef:
Vervelend. Ook lastig dat de buren er geen kwaad in zien. Je kunt bij wijze van niet eens meer in je blote kont door je eigen huis lopen.



Of je zou dit juist moeten gaan doen. :+

Of aan de buren vragen of de kinderen al iets weten over voortplanting :o En of ze dat graag in praktijk willen zien.

Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben als zoiets bij mij zou gebeuren.


Dit is misschien ook wel een leuke manier om het te brengen zonder meteen ruzie te maken, beetje verpakt als een grap, maar geeft wel aan dat het gluren niet handig is voor beide partijen.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Kinderspeelhuis op de erfgrens?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:09

Als je bamboe wilt kom maar naar mij, meer dan genoeg :')

Of je zet bamboe takken los neer tegen de schutting, stevig maar als iemand er aan komt vallen ze. Als de kinderen er dan aan komen omdat ze willen spieden en de bamboe valt kun jij zeggen dat dat is gebeurd door het huisje. Zorg er dan wel voor dat de bamboe bij jullie nergens op kan vallen.
(Ik denk niet dat dat zo'n goed idee is hoor :+ )