"Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:19

linoleum schreef:
Je wordt gecontroleerd op acceleratie, snelheid, het nemen van bochten en remgedrag.

Nevermind dan is dit niks voor mij met m'n Subaru impreza met AWD :+
Ik rij niet snel te hard maar dat ding gaat wel lekker door de bochten zegmaar :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:20

Bij ons merk je wel verschil wie de auto het meeste meeneemt per maand, als ik hem het meeste mee heb is de snelheid vaak iets minder (voldoende ipv goed) en als mijn vriend hem het meeste meeheeft zijn de bochten vaak wat minder.
Moge duidelijk zijn dat wij onze auto niet zoveel gebruiken :') we gaan beide meestal met het OV naar ons werk.

little_birdy

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:31

Zou niks voor mij zijn .
Met een snelle auto ben je dus hoe dan ook de sigaar ,
Als ze daar wat mee zouden doen is het een stuk eerlijker.
Het is logisch dat een 2.0 L sneller optrekt dan een 1.2 eco ...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:39

little_birdy schreef:
Zou niks voor mij zijn .
Met een snelle auto ben je dus hoe dan ook de sigaar ,
Als ze daar wat mee zouden doen is het een stuk eerlijker.
Het is logisch dat een 2.0 L sneller optrekt dan een 1.2 eco ...

Dit inderdaad. Onze golf gti is in het optrekken sowieso al veel sneller als onze twingo :')
Als ik rustig optrek met de golf moet de twingo aardig zijn best doen..

Al zou deze verzekering sowieso niks voor ons zijn, met die tourritten ed worden we er meteen uitgegooid of staat zo’n beetje alles op onvoldoende :x

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:40

Al zou de verzekering gratis zijn, zou ik het nog niet doen.

Alsof het verkeer een statisch iets is waar je rijskills aan afgemeten kunnen worden. Hoe komen ze erop?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:33

SuperAssie schreef:
linoleum schreef:
Je wordt gecontroleerd op acceleratie, snelheid, het nemen van bochten en remgedrag.

Nevermind dan is dit niks voor mij met m'n Subaru impreza met AWD :+
Ik rij niet snel te hard maar dat ding gaat wel lekker door de bochten zegmaar :')

Herkenbaar _O-, sinds mijn Impreza weg is en ik een Outback heb rij ik wel iets beschaafder :))

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:01

Ik heb ook even gekeken, ik zou voor een all risk (0 schadevrije jaren) fiat Grande Punto uit 2007 het volgende kwijt zijn:

Afbeelding

Ik betaal nu bij de zlm voor wa + casco 63 euro. En wil overstappen naar allsecur waarbij ik nog een allrisk kan afsluiten voor maar 65 euro per maand met prima voorwaarden. (Geen eigen risico bij schade hersteld door hun aangewezen herstelbedrijven)

Voor degene die zich af vraagt waarom ik nog allrisk wil verzekeren. Heb momenteel door omstandigheden niet genoeg gespaard om weer een vergelijkbare auto terug te kopen en bij allsecur zou ik de dagwaarde volgens de koerslijst van de ANWB en de BOVAG krijgen, daar de hoogst genomen van + 10% dat betekend dat ik nog zo'n 4500 terug krijg bij totalloss en ik heb de auto in december 2016 voor 5300 euro gekocht. Dus in mijn geval loont dit zeker.

Ik zou vooral iedereen adviseren eens goed rond te kijken, Independer te gebruiken en alle voorwaarden eens te lezen alvorens een verzekering af te sluiten. Er zullen er vast wel zijn die bij de ene verzekering goedkoper uit is dan bij een andere. Maar zoals hierboven al benoemd is, is het zeker het uitzoeken waard! Als ik een wa+casco afsluit bij allsecur scheelt me dat een tientje per maand aan premie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:28

Aanvullend: neem dan wel een kijkje bij verschillende vergelijkingssites. En blijf goed opletten.
De meeste sites geven de voordeligste optie aan, die niet altijd voor jou situatie van toepassing is.