Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Roadracer schreef:Hoevens is ook een goede volgens mij, dus denk dat je daar een goede keus mee hebt gedaan. Ik hoop voor je dat ze niet teveel gekke dingen tegen komen.

Jolien87 schreef:De winterbanden moeten dan maar een jaartje wachten
Roadracer schreef:Pfff, ben je mooi klaar mee! Hoop dat de dealer een beetje coulant reageert. Natuurlijk kun je bij een oudere auto bepaalde slijtagepunten verwachten, maar dit is wel een enorme waslijst. Helemaal als ze aangeven dat hij in "nieuwstaat" is. Heb je wel een rapport van die keuring gekregen? Want dat zou er wel moeten zijn natuurlijk.

eilleen333 schreef:Ik heb vrijwel exact hetzelfde gehad, alleen mijn auto was onterecht apk goedgekeurd voor de koop. Ik ben teruggegaan naar die garage en heb gezegd dat ik het zou melden aan de RDW, tenzij zij de auto terug zouden kopen. En dat hebben ze gedaan voor iets minder dan dat ik betaald had.
Auto staat nu weer op marktplaats...
Maar hier kan je ontzettend weinig mee zonder garantie. Als zij niet mee willen werken, dan is het voor zo weinig geld de vraag of je de strijd aan moet gaan. Ik wilde dat niet, en heb mijn verlies maar genomen.
Paris_ schreef:Sodeju. Da's niet niks.. Meer onkosten dan je ervoor hebt betaald.
Wanneer heb je die auto gekocht?
Als die 'garage om de hoek' de auto destijds goedgekeurd heeft dan denk ik niet dat de dealer meewerkend gaat zijn.
Je had toen ook de auto kunnen laten staan tot er wél een keurmeester was... en als je al niet eens de onderkant mag zien 'omdat er toch niks te zien valt' dan vind ik dat ook vreemd.
Althans, ik denk dat de dealer er zo over zal denken helaas. Wel enorm rot voor je!
Jolien87 schreef:Paris_ schreef:Sodeju. Da's niet niks.. Meer onkosten dan je ervoor hebt betaald.
Wanneer heb je die auto gekocht?
Als die 'garage om de hoek' de auto destijds goedgekeurd heeft dan denk ik niet dat de dealer meewerkend gaat zijn.
Je had toen ook de auto kunnen laten staan tot er wél een keurmeester was... en als je al niet eens de onderkant mag zien 'omdat er toch niks te zien valt' dan vind ik dat ook vreemd.
Althans, ik denk dat de dealer er zo over zal denken helaas. Wel enorm rot voor je!
Ik heb de auto eind oktober gekocht, in Heerhugowaard. Dus ook niet om de hoek.
Urona447 schreef:En bij het vorige apk rapport werden geen enkele punten genoemd als advies punten?
Heb je de banden zelf gecontroleerd bij aankoop? Ik vind op zich de punten die je beschrijft nog meevallen en ik zou een goede beunhaas zoeken want de onderdelen vallen vaak mee qua prijs.
Daarnaast kun je altijd de keuze maken om hem te herkeuren om zo te beoordelen of andere deze punten ook zo zien. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat 1 garage diverse afkeurpunten aangeeft terwijl 1 andere garage er niks van zegt. Ik bedoel dit niet in trend van fraude maar meer dat sommige bedrijven wel heel snel autos afkeuren om geld te verdienen.

NathalietjeB schreef:Winter en zomercheck kun je dood simpel zelf checken.![]()
En ook oude autootjes kunnen prima lang mee gaan, als ze motorisch in orde zijn.
En onderhoudskosten heb je met ELKE auto
Wat je prima zelf kunt doen is, olie bijvullen filters vernieuwen, nieuwe bougietjes en bougie kabels.
Banden controleren op haar scheuren en diepte qua profiel etc etc..

Gezien het feit dat je graag een Lupo wilde want eerste zelf gekochte auto en eerder in gereden zou ik het (met de voorwaarde gratis arbeid) toch doen. Choiix schreef:Kan het zijn dat jouw vriend op GoT zit? Dit verhaal komt me nogal bekend voor namelijk. Dan neem ik even wat aannames van de andere kant mee in mijn antwoord.
Eitherway, je moet jezelf afvragen hoe lang je uberhaupt in deze Lupo zou willen rijden. Ik zou eerst de dealer afwachten, als je kan bedingen dat je alleen onderdelen hoeft te betalen en dat deze ook van de sloop (tip onderdelenlijn.nl) mogen komen kan je betrekkelijk goedkoop een heel goed autootje hebben. Ik snap dat je er nu helemaal niets meer mee te maken wilt hebben maar bedenk wel, je weet met een andere auto ook niet wat je koopt.
Even jouw lijstje erbij:
-motortje van de ruitensproeier moet vervangen worden: Goedkoop op de sloop te halen
-schokdempers achter zijn versleten: Zelfde verhaal, als je nog wel goede op de sloop kan halen kost dat ook niet meer dan 15 euro per stuk
-koppeling gaat zwaar, dit kan een kapotte kabel zijn of de complete koppeling moet vervangen worden: Ik gok net als mijn collega's op GoT dat dit gelinkt zit aan de mogelijk slippende koppeling. Die dingen zijn vaak zelfstellend en op het laatst gaat ie inderdaad vrij zwaar. Ook hier: een koppelingsset is goedkoop alleen arbeid is duur dus als de garage het wil vervangen ben je mooi klaar.
-uitlaatgassen hebben een te hoge waarde: Da's wel een dingetje. Eerste gok: Lambdasonde van de sloop er in en opnieuw testen. 9 van de 10x lost dat het op
-thermostaat lekt vloeistof: Vervangen met slooponderdeel
-beide remslangen voor zijn versleten: Vervangen door nieuw: Kosten zijn laag. Wel gelijk remvloeistof mee laten vervangen.
-rem rechtsachter zit vast: Is bij mijn weten trommelrem. Da's een kwestie van openmaken, loshalen en gangbaar maken. Daarna rondje rijden met handrem aangetrokken om remverschil op te lossen en klaar
-banden kunnen hooguit nog een paar maanden mee: 4 banden van de sloop met voldoende profiel kosten hooguit 80 euro, dan 4x balanceren en monteren voor hooguit 75 euro en klaar.
Het voordeel van een Lupo is dat je nu wellicht even een hoop moet doen maar daarna ook weer een flinke tijd vooruit kan. Als je financiële situatie de komende jaren hetzelfde blijft en je dus van plan bent een tijd met een auto te doen zou ik toch opteren om hem te laten repareren, maar ALLEEN als de verkopende partij de uren vergoedt! Dat kost hem namelijk inkoop vrij weinig (alleen een monteur een dag of wat aan het werk houden).
Dit alles bij elkaar opgeteld qua onderdelen maakt dat je dan nog wel een flinke tijd vooruit kanGezien het feit dat je graag een Lupo wilde want eerste zelf gekochte auto en eerder in gereden zou ik het (met de voorwaarde gratis arbeid) toch doen.