Auto onderhoudsbeurt: wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:48

Hoevens is ook een goede volgens mij, dus denk dat je daar een goede keus mee hebt gedaan. Ik hoop voor je dat ze niet teveel gekke dingen tegen komen. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 10:52

Roadracer schreef:
Hoevens is ook een goede volgens mij, dus denk dat je daar een goede keus mee hebt gedaan. Ik hoop voor je dat ze niet teveel gekke dingen tegen komen. :)

Dankjewel. :)
Ik hoop het ook. Ik heb me er nu echter wel zo op ingesteld dat ik misschien ook maar mijn verlies moet nemen en de auto verkoop als er echt zoveel kosten aan gemaakt gaan worden. Het zou wel zwaar ruk ijn maar hij heeft me €1350,- gekost. Echt niet niks dus, maar ook niet de moeite om nog eens €1000,- aan te besteden. Dan gebruik ik dat geld liever om te sparen voor een wat betere keuze.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:55

Jolien87 schreef:
De winterbanden moeten dan maar een jaartje wachten

Marktplaats of andere advertentiesite in de gaten houden. Met wat geluk scoor je een set velgen met winterbanden met 5+ mm profiel erop voor een heel schappelijk bedrag. Voordeel van velgen met banden is ook dat het omleggen veel sneller gaat en dus goedkoper is. Sterker nog, investeer in een fatsoenlijke garagekrik en goed gereedschap en je hebt het zo zelf gedaan.

Wielen hoeven niet van een Lupo te komen, de VW groep gebruikt 4x100 met naafgat 57,1 bij diverse merken/modellen. Lupo zou als enige ET waarde 40 hebben, maar de 38 mm van diverse [urlhttps://www.steekmaat.nl/auto/Volkswagen/Lupo%20(1998%20-%202005).html]andere modellen[/url] kan ook prima.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:24

Ik heb dus een flinke kat in de zak gekocht. Ik heb de auto vanmorgen weggebracht voor de APK en daar kwamen nogal wat dingen uit. Houd je vast:

-motortje van de ruitensproeier moet vervangen worden
-schokdempers achter zijn versleten
-koppeling gaat zwaar, dit kan een kapotte kabel zijn of de complete koppeling moet vervangen worden
-uitlaatgassen hebben een te hoge waarde
-thermostaat lekt vloeistof
-beide remslangen voor zijn versleten
-rem rechtsachter zit vast
-banden kunnen hooguit nog een paar maanden mee

de oorzaak van het horten stoten zijn ze niet achter gekomen maar het kostenplaatje van bovenstaande punten is al €1500,-, en dan is het fiksen van de rem rechtsachter niet meegerekend. En dat terwijl ik €1350,- voor de auto heb betaald.
Kortom: die auto is vanaf het begin al niet in orde geweest.

En wat nu? Ik heb ze gezegd de auto maar weer van de brug te halen en er niet aan te gaan sleutelen want dat wordt een gebed zonder eind, dat was de monteur wel met mij eens. 'Gelukkig' loopt de APK tot 31-1 dus ik kan hem nog wel gewoon naar huis rijden.

Er gaat hoe dan ook een gepeperde brief (lees: mail) naar de dealer waar ik hem gekocht heb. Ik wilde destijds een aankoopkeuring maar aangezien dit op die dag (zaterdag) niet kon omdat er geen keurmeester aanwezig was heb ik hem door een garage daar om de hoek laten checken. Ik heb echter sterk het vermoeden dat ze dit gewoon niet hebben gedaan of niet eerlijk zijn geweest, want hoe kun je al deze dingen over het hoofd hebben gezien?
Ik heb aan mijn onderzoeksplicht voldaan en als de dealer moeilijk doet dan heb ik desnoods ook nog de screenshots van de advertentie waarin staat dat de auto nog helemaal in orde is en in nieuwstaat.
Ik heb het nog wel met de dealer gehad over eventueel verborgen gebreken en hij zei dat ik geen garantie kon krijgen omdat hij onder de €4500,- was en dat ik met klachten vanzelfsprekend niet eerst naar Heerhugowaard zou rijden vanuit Almere maar dat ik er wel een berichtje tegenaan kon gooien. Dus dat ga ik zeker maar doen. Het liefst heb ik natuurlijk dat ik de auto gewoon weer kan retourneren.

En ja, ik weet dat een auto uit 1999 kopen een risico is, maar wanneer een dealer én garage mij vertellen dat hij helemaal in orde is dan vertrouw ik hierop. En dan ga ik er niet vanuit dat er zo'n enorme waslijst aan mankementen uit komt rollen.

Roadracer

Re: Auto onderhoudsbeurt: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:27

Pfff, ben je mooi klaar mee! Hoop dat de dealer een beetje coulant reageert. Natuurlijk kun je bij een oudere auto bepaalde slijtagepunten verwachten, maar dit is wel een enorme waslijst. Helemaal als ze aangeven dat hij in "nieuwstaat" is. Heb je wel een rapport van die keuring gekregen? Want dat zou er wel moeten zijn natuurlijk.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:32

Ik heb vrijwel exact hetzelfde gehad, alleen mijn auto was onterecht apk goedgekeurd voor de koop. Ik ben teruggegaan naar die garage en heb gezegd dat ik het zou melden aan de RDW, tenzij zij de auto terug zouden kopen. En dat hebben ze gedaan voor iets minder dan dat ik betaald had.

Auto staat nu weer op marktplaats...

Maar hier kan je ontzettend weinig mee zonder garantie. Als zij niet mee willen werken, dan is het voor zo weinig geld de vraag of je de strijd aan moet gaan. Ik wilde dat niet, en heb mijn verlies maar genomen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:35

Roadracer schreef:
Pfff, ben je mooi klaar mee! Hoop dat de dealer een beetje coulant reageert. Natuurlijk kun je bij een oudere auto bepaalde slijtagepunten verwachten, maar dit is wel een enorme waslijst. Helemaal als ze aangeven dat hij in "nieuwstaat" is. Heb je wel een rapport van die keuring gekregen? Want dat zou er wel moeten zijn natuurlijk.

Er is bij die garage geen officiële keuring geweest maar hij heeft op mijn verzoek even op de brug gestaan waar de garagehouder hem heeft gecontroleerd. Dit was echter allemaal al gedaan toen wij aankwamen, dit vond ik al bijzonder. Maargoed, wat weet ik nou van auto's? De dealer bagatelliseerde mijn wens dan ook om hem even aan de onderkant te bekijken want daar was toch weinig te zien.
Er is hier dus geen rapport van, maar er is letterlijk gezegd, ook door de garagehouder aan mij: 'hij is gewoon helemaal in orde'.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:38

Sodeju. Da's niet niks.. Meer onkosten dan je ervoor hebt betaald.

Wanneer heb je die auto gekocht?
Als die 'garage om de hoek' de auto destijds goedgekeurd heeft dan denk ik niet dat de dealer meewerkend gaat zijn.
Je had toen ook de auto kunnen laten staan tot er wél een keurmeester was... en als je al niet eens de onderkant mag zien 'omdat er toch niks te zien valt' dan vind ik dat ook vreemd. :=
Althans, ik denk dat de dealer er zo over zal denken helaas. Wel enorm rot voor je!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:43

eilleen333 schreef:
Ik heb vrijwel exact hetzelfde gehad, alleen mijn auto was onterecht apk goedgekeurd voor de koop. Ik ben teruggegaan naar die garage en heb gezegd dat ik het zou melden aan de RDW, tenzij zij de auto terug zouden kopen. En dat hebben ze gedaan voor iets minder dan dat ik betaald had.

Auto staat nu weer op marktplaats...

Maar hier kan je ontzettend weinig mee zonder garantie. Als zij niet mee willen werken, dan is het voor zo weinig geld de vraag of je de strijd aan moet gaan. Ik wilde dat niet, en heb mijn verlies maar genomen.

Dan baal je ook flink, zeg. Het rotte is dat ze je als autoleek van alles wijs kunnen maken maar dat het wel met veiligheid te maken heeft. Zo'n APK is er niet voor niets en als ze dan met droge ogen iemand met een onveilige auto de weg op durven te laten gaan dan ben je heel fout bezig.

Ik heb ook het liefst dat ze de auto terugkopen, ik vertrouw het al helemaal niet meer om erin te rijden, ookal zou hij gerepareerd worden.
De oorzaak van het horten en stoten hebben ze nog nieteens gevonden, dit kan de bobine zijn maar ook iets heel anders. Dit zou er dan dus ook nog bijkomen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:44

Paris_ schreef:

Als die 'garage om de hoek' de auto destijds goedgekeurd heeft dan denk ik niet dat de dealer meewerkend gaat zijn.
Je had toen ook de auto kunnen laten staan tot er wél een keurmeester was... en als je al niet eens de onderkant mag zien 'omdat er toch niks te zien valt' dan vind ik dat ook vreemd. :=
Althans, ik denk dat de dealer er zo over zal denken helaas. Wel enorm rot voor je!

Ik heb de auto eind oktober gekocht, in Heerhugowaard. Dus ook niet om de hoek.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:50

Jolien87 schreef:
Paris_ schreef:

Ik heb de auto eind oktober gekocht, in Heerhugowaard. Dus ook niet om de hoek.

Dat is inderdaad wel kort. Dit soort gebreken steken niet ineens in 3 maanden de kop op.
Als ik jou was, zou ik de garage bellen (sterker dan mailen).
Is het mogelijk om toch langs te gaan? Kun je alles laten zien, evt. een man meenemen die z'n woordje wel klaar heeft en eea over auto's weet?
Sta je toch net iets sterker als vrouw.. denk ik.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 13:09

Aan de ene kant wil ik inderdaad graag nu bellen om hem te vertellen hoe ik me nu voel maar mijn verstand weet dat ik beter kalm en standvastig kan blijven en dat lukt me nu echt niet.
Mijn vriend heeft wel iets meer verstand van zaken en kan in dit soort gevallen ook een stuk rationeler blijven dan ik. Hij heeft net de garage waar de auto nu staat nog even gebeld en ondanks dat hij logischerwijs niet hard kan maken wat wel en niet van de afgelopen maanden kan zijn geweest, gaan we vanmiddag samen even kijken wat hij voor mij kan betekenen in dit geval.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 19:07

De auto staat we voor de deur en mijn vriend heeft de dealer een mail gestuurd. Hij is hier wat beter in dan ik, laat ik maar zeggen dat hij de rationele is in onze relatie. :o

Hoe dan ook, de monteur die hem vandaag heeft gekeurd noemde de auto praktisch versleten en zei dat ik dit echt niet in 2,5 maand voor mekaar heb gekregen. Hoewel hij dit natuurlijk ook moeilijk hard kan maken.
Ik heb het keuringsrapport waarop staat dat hij is afgekeurd en op welke punten en nog een rijtje met alle mankementen die ook buiten de APK om zijn opgevallen.
We hebben zat bewijs om aan te tonen dat de beweringen van de dealer niet overeenkomen met het keuringsrapport maar het zal voornamelijk zijn woord tegen het onze zijn. En voor een auto van €1350,- wil ik er geen zaak van maken. Ik zou in het ergste geval rechtsbijstand kunnen inschakelen maar het is de vraag of dat het waard is.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:28

En bij het vorige apk rapport werden geen enkele punten genoemd als advies punten?

Heb je de banden zelf gecontroleerd bij aankoop? Ik vind op zich de punten die je beschrijft nog meevallen en ik zou een goede beunhaas zoeken want de onderdelen vallen vaak mee qua prijs.

Daarnaast kun je altijd de keuze maken om hem te herkeuren om zo te beoordelen of andere deze punten ook zo zien. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat 1 garage diverse afkeurpunten aangeeft terwijl 1 andere garage er niks van zegt. Ik bedoel dit niet in trend van fraude maar meer dat sommige bedrijven wel heel snel autos afkeuren om geld te verdienen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 10:28

Urona447 schreef:
En bij het vorige apk rapport werden geen enkele punten genoemd als advies punten?

Heb je de banden zelf gecontroleerd bij aankoop? Ik vind op zich de punten die je beschrijft nog meevallen en ik zou een goede beunhaas zoeken want de onderdelen vallen vaak mee qua prijs.

Daarnaast kun je altijd de keuze maken om hem te herkeuren om zo te beoordelen of andere deze punten ook zo zien. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat 1 garage diverse afkeurpunten aangeeft terwijl 1 andere garage er niks van zegt. Ik bedoel dit niet in trend van fraude maar meer dat sommige bedrijven wel heel snel autos afkeuren om geld te verdienen.

Dat is dus een dingetje, van vorig jaar is er geen APK rapport te vinden in het onderhoudsboekje. :n
Ik wil er echt geen onnodige kosten aan maken en nog een keer laten keuren is dus nog een keer €50,- kwijt en zo te zien gaat de auto me nog genoeg kosten om hem nog fatsoenlijk kwijt te raken. Tenzij de dealer meewerkt maar dat ga ik even niet vanuit.
Ik kreeg ook al van een vriend het aanbod dat hij er wel aan wilt sleutelen met onderdelen van de sloop maar ik ben nu al helemaal klaar met de auto en wil er eigenlijk niets meer mee te maken hebben. Weg met dat ding.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:00

Winter en zomercheck kun je dood simpel zelf checken. :+
En ook oude autootjes kunnen prima lang mee gaan, als ze motorisch in orde zijn.
En onderhoudskosten heb je met ELKE auto

Wat je prima zelf kunt doen is, olie bijvullen filters vernieuwen, nieuwe bougietjes en bougie kabels.
Banden controleren op haar scheuren en diepte qua profiel etc etc..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 11:03

NathalietjeB schreef:
Winter en zomercheck kun je dood simpel zelf checken. :+
En ook oude autootjes kunnen prima lang mee gaan, als ze motorisch in orde zijn.
En onderhoudskosten heb je met ELKE auto

Wat je prima zelf kunt doen is, olie bijvullen filters vernieuwen, nieuwe bougietjes en bougie kabels.
Banden controleren op haar scheuren en diepte qua profiel etc etc..

Bedankt voor je reactie.
Heb je de update van gisteren ook gelezen?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:08

Hier in de buurt heb je veel garages die voor 20 euro keuren. Daarnaast zou je het rdw eens kunnen bellen of mailen om te vragen of zij nog een uitdraai van de vorige apk hebben.

Ik snap dat je even klaar bent met de auto, heb hetzelfde gehad met een lupo waar ook even voor 1000 euro aan kosten aan bleek te zitten.Het jaar daarop verliep de keuring wel zonder problemen.

Wat is de kilometerstand van de auto?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 12:26

Contact opnemen met RDW is inderdaad een goed idee, bedankt voor de tip. :)

De kilometerstand is 181000 en nog een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:31

Ik zou toch je rechtsbijstand inschakelen als je er met de verkoper niet uit komt, technisch gezien heb je een auto gekocht die economisch gewoon total loss is.

Was de verkoper een merkdealer? Of een gewone garage?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 12:57

Wat versta je onder een merkdealer?
Er zit sowieso geen werkplaats bij maar ze bestaan al 20 jaar. Dit werd door de dealer ook nog eens benadrukt, hij zei dat ze niet 20 jaar zouden bestaan als ze onbetrouwbare auto's zouden verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:05

Garage aangesloten bij het merk, bijv een Volkswagendealer. Want als de garage dan niet meewerkt kan je nog een stap hoger aanschrijven :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-18 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:06

Ik denk dat Jans bedoelt of het een merkgarage was (dus officieel dealer van één specifiek merk) of dat ze allerlei occasions hadden staan.
Ik ben het overigens wel eens met iemand die het hierboven ook al zei. Het zijn geen onoverkomelijke zaken die heel duur uit hoeven te pakken. Behalve de koppeling zijn het allemaal maar kleine dingetjes en als je iemand kent die het voor je wil oplossen hoeft het niet duur uit te pakken. De koppeling is twijfelachtig, als die echt versleten blijkt te zijn ben je wel het haasje qua kosten.
Vooropgesteld; ik vind het wel echt ontzettend balen voor je. De autowereld is soms keihard en zeker als je weinig verstand van zaken hebt, word je vaak genept waar je bij staat.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:31

Kan het zijn dat jouw vriend op GoT zit? Dit verhaal komt me nogal bekend voor namelijk. Dan neem ik even wat aannames van de andere kant mee in mijn antwoord.

Eitherway, je moet jezelf afvragen hoe lang je uberhaupt in deze Lupo zou willen rijden. Ik zou eerst de dealer afwachten, als je kan bedingen dat je alleen onderdelen hoeft te betalen en dat deze ook van de sloop (tip onderdelenlijn.nl) mogen komen kan je betrekkelijk goedkoop een heel goed autootje hebben. Ik snap dat je er nu helemaal niets meer mee te maken wilt hebben maar bedenk wel, je weet met een andere auto ook niet wat je koopt.

Even jouw lijstje erbij:

-motortje van de ruitensproeier moet vervangen worden: Goedkoop op de sloop te halen
-schokdempers achter zijn versleten: Zelfde verhaal, als je nog wel goede op de sloop kan halen kost dat ook niet meer dan 15 euro per stuk
-koppeling gaat zwaar, dit kan een kapotte kabel zijn of de complete koppeling moet vervangen worden: Ik gok net als mijn collega's op GoT dat dit gelinkt zit aan de mogelijk slippende koppeling. Die dingen zijn vaak zelfstellend en op het laatst gaat ie inderdaad vrij zwaar. Ook hier: een koppelingsset is goedkoop alleen arbeid is duur dus als de garage het wil vervangen ben je mooi klaar.
-uitlaatgassen hebben een te hoge waarde: Da's wel een dingetje. Eerste gok: Lambdasonde van de sloop er in en opnieuw testen. 9 van de 10x lost dat het op
-thermostaat lekt vloeistof: Vervangen met slooponderdeel
-beide remslangen voor zijn versleten: Vervangen door nieuw: Kosten zijn laag. Wel gelijk remvloeistof mee laten vervangen.
-rem rechtsachter zit vast: Is bij mijn weten trommelrem. Da's een kwestie van openmaken, loshalen en gangbaar maken. Daarna rondje rijden met handrem aangetrokken om remverschil op te lossen en klaar
-banden kunnen hooguit nog een paar maanden mee: 4 banden van de sloop met voldoende profiel kosten hooguit 80 euro, dan 4x balanceren en monteren voor hooguit 75 euro en klaar.

Het voordeel van een Lupo is dat je nu wellicht even een hoop moet doen maar daarna ook weer een flinke tijd vooruit kan. Als je financiële situatie de komende jaren hetzelfde blijft en je dus van plan bent een tijd met een auto te doen zou ik toch opteren om hem te laten repareren, maar ALLEEN als de verkopende partij de uren vergoedt! Dat kost hem namelijk inkoop vrij weinig (alleen een monteur een dag of wat aan het werk houden).

Dit alles bij elkaar opgeteld qua onderdelen maakt dat je dan nog wel een flinke tijd vooruit kan :) Gezien het feit dat je graag een Lupo wilde want eerste zelf gekochte auto en eerder in gereden zou ik het (met de voorwaarde gratis arbeid) toch doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 14:54

Choiix schreef:
Kan het zijn dat jouw vriend op GoT zit? Dit verhaal komt me nogal bekend voor namelijk. Dan neem ik even wat aannames van de andere kant mee in mijn antwoord.

Eitherway, je moet jezelf afvragen hoe lang je uberhaupt in deze Lupo zou willen rijden. Ik zou eerst de dealer afwachten, als je kan bedingen dat je alleen onderdelen hoeft te betalen en dat deze ook van de sloop (tip onderdelenlijn.nl) mogen komen kan je betrekkelijk goedkoop een heel goed autootje hebben. Ik snap dat je er nu helemaal niets meer mee te maken wilt hebben maar bedenk wel, je weet met een andere auto ook niet wat je koopt.

Even jouw lijstje erbij:

-motortje van de ruitensproeier moet vervangen worden: Goedkoop op de sloop te halen
-schokdempers achter zijn versleten: Zelfde verhaal, als je nog wel goede op de sloop kan halen kost dat ook niet meer dan 15 euro per stuk
-koppeling gaat zwaar, dit kan een kapotte kabel zijn of de complete koppeling moet vervangen worden: Ik gok net als mijn collega's op GoT dat dit gelinkt zit aan de mogelijk slippende koppeling. Die dingen zijn vaak zelfstellend en op het laatst gaat ie inderdaad vrij zwaar. Ook hier: een koppelingsset is goedkoop alleen arbeid is duur dus als de garage het wil vervangen ben je mooi klaar.
-uitlaatgassen hebben een te hoge waarde: Da's wel een dingetje. Eerste gok: Lambdasonde van de sloop er in en opnieuw testen. 9 van de 10x lost dat het op
-thermostaat lekt vloeistof: Vervangen met slooponderdeel
-beide remslangen voor zijn versleten: Vervangen door nieuw: Kosten zijn laag. Wel gelijk remvloeistof mee laten vervangen.
-rem rechtsachter zit vast: Is bij mijn weten trommelrem. Da's een kwestie van openmaken, loshalen en gangbaar maken. Daarna rondje rijden met handrem aangetrokken om remverschil op te lossen en klaar
-banden kunnen hooguit nog een paar maanden mee: 4 banden van de sloop met voldoende profiel kosten hooguit 80 euro, dan 4x balanceren en monteren voor hooguit 75 euro en klaar.

Het voordeel van een Lupo is dat je nu wellicht even een hoop moet doen maar daarna ook weer een flinke tijd vooruit kan. Als je financiële situatie de komende jaren hetzelfde blijft en je dus van plan bent een tijd met een auto te doen zou ik toch opteren om hem te laten repareren, maar ALLEEN als de verkopende partij de uren vergoedt! Dat kost hem namelijk inkoop vrij weinig (alleen een monteur een dag of wat aan het werk houden).

Dit alles bij elkaar opgeteld qua onderdelen maakt dat je dan nog wel een flinke tijd vooruit kan :) Gezien het feit dat je graag een Lupo wilde want eerste zelf gekochte auto en eerder in gereden zou ik het (met de voorwaarde gratis arbeid) toch doen.

Klopt, maar het enige wat ik daar las was dat ik vast zelf de koppeling had stukgereden en dat ik beter had moeten nadenken voor ik de aankoop deed. Dus Tweakers heeft zijn behulpzaamheid niet echt weten te tonen.

We hebben inmiddels een reactie van de dealer terug en die toont weinig bereidheid. Ik ben echt woedend.

Vervelend om te horen dat er wat dingen moeten gebeuren voor de APK. Al lijkt ruim 1.500, voor een APK keuring wat aan de hoge kant. De auto is door jullie gekocht zonder garantie e.d. wat ook gebruikelijk is in deze prijsklasse en kunnen hier helaas weinig aan veranderen.

Werkelijk? Er moeten wat dingen gebeuren voor de APK? Zeg maar gerust de halve auto. En daarnaast is mijn gezegd dat garantie überhaupt geen optie was, dus dit krijgt nog een staartje.