Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:20

danzzz schreef:
MiniMeLona schreef:
Zo bedoelde ik het niet Danzz, maar wat nu als het je werk is? En ook degenen die het goed geregeld hebben met eigen paarden , zullen echt wel eens moeten gaan omdat er niemand anders is. Dagje op stal gaan ze bij noodzaak idd niet dood van, deed ik tenslotte ook met oud en nieuw toen ik nog vlak bij Den Haag woonde.

als je zelfs in deze omstandigheden MOET gaan, dan heb je het niet goed geregeld. Nu is het een dagje, maar wat als jij onderweg een ongeluk krijgt en je bent een week of 6 uit de running omdat je in het ergste geval je rechterbeen tot aan je lies in het gips hebt zitten, wie gaat het dan doen?

Zelfs in deze omstandigheden? Je doet net alsof er twee meter sneeuw is gevallen? Weet niet waar jij woont maar hier ligt maar een cm of 10/15.

Ik heb er nog niet eens over nagedacht of ik ergens wel of niet heen moet gaan eigenlijk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:21

KimD schreef:
Net zoals pakketbezorgers die worden de huid krijgen volgescholden omdat ze niet binnen het tijdvak hebben bezorgd.

OMG, hoe sneu kun je zijn...
Dat zijn dan waarschijnlijk ook nog dezelfde mensen die alle ijs op het paadje naar de voordeur laten liggen, want de bezorger moet maar gewoon uit zijn doppen kijken als hij dat pakket komt bezorgen...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:21

Danzz, ik zou willen dat het zo simpel was... even op zoek naar een andere job omdat mijn huidige werkgever me niet eerder naar huis laat gaan. Ik ben niet onmisbaar, er hangen geen levens van af maar ik heb thuis niet de mogelijkheid om mijn werk te doen. Die krijg ik niet van mijn werkgever. Vrij nemen mag ook niet, ik ben net ziek geweest. Ik moet gewoon blijven tot 17 uur. Of ik moet per direct een andere werkgever hebben.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:22

Ik kreeg vanochtend vroeg een appje van de baas van mijn baas dat we vriendelijk maar dringend werden verzocht thuis te werken vandaag +:)+ . Nu was ik dat toch al van plan want mijn auto ligt in de puinpoeier dus heb geen vervoer maar anders was ik ook niet gegaan. Banden had ik ook nog niet gewisseld, het was nog zo warm dat ik niet echt haast had met wisselen, oeps. Gisteren waren de wegen al verschrikkelijk hier en vandaag is het nog wel erger. Bussen rijden niet, snelwegen afgesloten... Paard staat volpension dus die moet het een dagje zonder verdere aandacht doen. Ik kijk lekker vanuit mijn warme veilige woonkamer naar de langsglibberende mensen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:23

Wij hebben ons personeel (ook winkel) vrij gegeven vandaag. Ik wil niet dat ze met dit weer de weg op gaan.
Het is hier overal spekglad en om de zoveel minuten glij-partijen en aanrijdingen.

Nou werk ikzelf vandaag (was eigenlijk vrij) maar dat is geen probleem, want de meeste mensen blijven gewoon thuis. Dus het loopt geen storm.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:23

Wij kregen rond half 12 te horen dat er vanaf 12 uur geen lessen meer waren.
Was zelf nog net niet de deur uit. Maar sommige waren al onderweg naar school :oo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:24

danzzz schreef:
MiniMeLona schreef:
Zo bedoelde ik het niet Danzz, maar wat nu als het je werk is? En ook degenen die het goed geregeld hebben met eigen paarden , zullen echt wel eens moeten gaan omdat er niemand anders is. Dagje op stal gaan ze bij noodzaak idd niet dood van, deed ik tenslotte ook met oud en nieuw toen ik nog vlak bij Den Haag woonde.

als je zelfs in deze omstandigheden MOET gaan, dan heb je het niet goed geregeld. Nu is het een dagje, maar wat als jij onderweg een ongeluk krijgt en je bent een week of 6 uit de running omdat je in het ergste geval je rechterbeen tot aan je lies in het gips hebt zitten, wie gaat het dan doen?

Dat is een beetje onzin. Toen ik nog vol in de paarden zat kende ik genoeg mensen die ik in zo'n geval kon vragen even langs te gaan. Maar nu zit je allemaal met de sneeuw dus die situatie is absoluut niet vergelijkbaar wat mij betreft.

steeffie

Als je geen noodzakelijk beroep hebt en niet vlakbij je werk woont: lekker thuis blijven of in ieder geval vroeg naar huis gaan. Dan blijven de treinen/wegen ed namelijk ook een stuk rustiger voor de mensen die écht naar hun werk moeten.

Ik werk zelf op het lab, daar moeten voor bepaalde experimenten elke dag dingen gedaan worden anders is 9 maanden werk voor niets geweest. Maar er zijn gelukkig altijd wel een paar mensen die in de buurt wonen die dat kunnen opvangen; de rest komt morgen wel weer. Ik had geen experimenten gepland vandaag, mijn leidinggevende heeft onze meeting van vanmorgen afgezegd en er rijden al sinds vanmorgen geen treinen dus ik werk lekker thuis. Morgen weer een dag :)

Onali

Kahawa schreef:
Als je in de thuiszorg/vroedvrouw werkt, heb je dan eigenlijk standaard de beschikking tot een bedrijfsauto waar ook tijdig winterbanden onder worden gezet?

Wanneer jezelf verplaatsen zo'n essentieel onderdeel is van je werk en het ook onder alle omstandigheden moet gebeuren lijkt me dat een werkgever daar wel meer verantwoordelijkheid voor heeft dan alleen een km-vergoeding.

In de thuiszorg heb je eigen vervoer, is sporadisch dat je een auto van je werkgever hebt. Uitzonderingen zijn vaak ambulante nachtdiensten. Maar dan nog zal je eerst naar kantoor of een ander centraal punt moeten voor die werkauto.
Ik heb de pech dat ik terminale thuiszorg doe, gelukkig begin dit jaar mn zorg af kunnen bellen toen het ijzelde, mantelzorg bleef.
En gisteren was mn cliënt de nacht ervoor al gesneuveld, dus toen ik gistermiddag van stal terug naar huis glibberde meteen mn werk opgebeld dat ik van de calamiteitenlijst geschrapt wilde worden.
Het was hier 1 ijsbaan, had geen zin om mijn leven voor een ander te riskeren.

Woensdag moet ik weer werken, dus hopelijk is het dan prima te doen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:25

verootjoo schreef:
Zelfs in deze omstandigheden? Je doet net alsof er twee meter sneeuw is gevallen? Weet niet waar jij woont maar hier ligt maar een cm of 10/15.

Ik heb er nog niet eens over nagedacht of ik ergens wel of niet heen moet gaan eigenlijk :=

het gaat er niet om wat er nu al gevallen is, het gaat erom wat er allemaal nog moet gaan vallen vanmiddag en vanavond, en waar je naar toe gaat, moet je ook weer terug.

Noem het nadenken over de toekomst, soms best eng maar je kan redelijk voorspellen dat het straks, zeker als het donker gaat worden rond een uur of 4, en de temperatuur daalt, gewoon gevaarlijk is op de weg. IK persoonlijk vind het stom dat mensen "het wel zien" en daarmee zichzelf maar ook anderen in gevaar brengen om een hobby uit te oefenen of hun werk belangrijker vinden dan zichzelf

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:26

4EverHobbes schreef:
Danzz, ik zou willen dat het zo simpel was... even op zoek naar een andere job omdat mijn huidige werkgever me niet eerder naar huis laat gaan. Ik ben niet onmisbaar, er hangen geen levens van af maar ik heb thuis niet de mogelijkheid om mijn werk te doen. Die krijg ik niet van mijn werkgever. Vrij nemen mag ook niet, ik ben net ziek geweest. Ik moet gewoon blijven tot 17 uur. Of ik moet per direct een andere werkgever hebben.

Dat is triest! Ik zou op zoek gaan naar een andere werkgever.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:26

Tje, als je je gewoon aanpast aan het weer is dit niet zo veel speciaals. Ik ben op de fiets naar mijn werk gegaan, zoals elke ochtend. Het was toen al hard aan het sneeuwen. Gewoon niet te snel en met een bocht even de voeten aan de grond... Bergschoenen aantrekken ipv hakken. Maar misschien ben ik het wel gewend met mijn ervaringen in IJsland en Finland.
Een collega van mij had eindelijk een trein kunnen pakken naar Gent, kwam op het werk en zei dat ze gelijk weer weg ging omdat ze bang was niet meer thuis te komen... Moet zeggen dat ik dat ook erg overdreven vond. Als je niet thuis kan komen, dan is er altijd wel een collega bij wie je kan crashen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:27

danzzz schreef:
4EverHobbes schreef:

Hoe oud ben jij, heb jij enig idee hoe belangrijk en noodzakelijk een baan voor velen is? En dat niet alle werkgevers zo begripvol zijn als hierboven? ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:28

Vandaag de stal klanten geappt dat ze niet naar hun paard hoeven komen, alles wordt gedaan, sowieso al, maar alsjeblieft niet onnodig de weg op gaan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:29

danzzz schreef:
verootjoo schreef:

het gaat er niet om wat er nu al gevallen is, het gaat erom wat er allemaal nog moet gaan vallen vanmiddag en vanavond, en waar je naar toe gaat, moet je ook weer terug.

Noem het nadenken over de toekomst, soms best eng maar je kan redelijk voorspellen dat het straks, zeker als het donker gaat worden rond een uur of 4, en de temperatuur daalt, gewoon gevaarlijk is op de weg. IK persoonlijk vind het stom dat mensen "het wel zien" en daarmee zichzelf maar ook anderen in gevaar brengen om een hobby uit te oefenen of hun werk belangrijker vinden dan zichzelf

Er gaan straks ook geen meters vallen. Dat gebeurt nu eenmaal nooit in NL.
En zo wel; dan eet je daar ergens wat en als de sneeuwstorm gestopt is rij je rustig naar huis. En als je echt in de hel op aarde bent beland zijn er ook hotels.

Je kan toch niet het halve land plat gaan leggen voor een laagje sneeuw :?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:29

Ik ben vanochtend op mijn fietsje naar werk vertrokken (onderwijs). De leerlingen en mijn collega's hebben een paar uur later sneeuwvrij gekregen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:31

JewEmm schreef:
Tje, als je je gewoon aanpast aan het weer is dit niet zo veel speciaals. Ik ben op de fiets naar mijn werk gegaan, zoals elke ochtend. Het was toen al hard aan het sneeuwen. Gewoon niet te snel en met een bocht even de voeten aan de grond... Bergschoenen aantrekken ipv hakken. Maar misschien ben ik het wel gewend met mijn ervaringen in IJsland en Finland.
Een collega van mij had eindelijk een trein kunnen pakken naar Gent, kwam op het werk en zei dat ze gelijk weer weg ging omdat ze bang was niet meer thuis te komen... Moet zeggen dat ik dat ook erg overdreven vond. Als je niet thuis kan komen, dan is er altijd wel een collega bij wie je kan crashen.

Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn inderdaad. Maar ja, wij hebben zo weinig met dit soort extreem weer te maken dat we eigenlijk ons leven er niet op willen/kunnen aanpassen. Op plekken waar ze vaker met dit soort omstandigheden te maken krijgen staan ze er een stuk relaxter in.

Onali

verootjoo schreef:

Gister vroor de gesmolten sneeuw aan, ondanks sneeuwschuivers en strooiers hier op de weg was het 1 grote ijsbaan. En het bleef maar door sneeuwen.

Nee er was geen 2 meter sneeuw gevallen, het was enkel spiegeltje glad. Prima dat jij er geen problemen mee had waar jij woont, maar andere delen in Nederland dus wel.

Marije_jiplover

Twee sneeuwvlokken komen elkaar tegen in de lucht.
"Waar ga jij naartoe?" vraagt de ene?
"Naar Oostenrijk, lekker pret maken" zegt de ander, "en jij?"
"Naar Nederland, lekker paniek zaaien."

Natuurlijk, als het niet hoeft is thuisblijven handiger.
Zeker omdat er dan meer ruimte op de weg is voor anderen, die wel perse moeten.
Maar overdrijven is ook een vak...

Vooral voorzichtig rijden en de tijd nemen voor je reis en misschien niet in de sneeuwbui gaan rijden maar erna ofzo.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:32

Niet alle beroepen zijn genoodzaakt open te gaan, zo ongeveer ons hele hoofdkantoor werkt ook thuis vandaag, die kreeg ik niet te pakken vanmorgen. :+ Voor hun is dat mogelijk door onze online schijven, we kunnen in principe van overal op die gedeelde schijven en inloggen op de werkcomputers. :j

Daarbij gaan de supermarkten hier in de buurt ook open, maar vaak met medewerkers die te voet kunnen komen en soms betekend dat je wat langer moet wachten aan de kassa, niet alle broodjes afgebakken zijn etc. Maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, we kunnen er in ieder geval nog terecht. Een supermarkt hier in de buurt heeft zelfs een jaar alles te voet bezorgd aan ouderen in de omgeving. Vond ik echt een top actie. +:)+

In de winkel stonden ze nog met vier medewerkers, en nog waren mensen aan het klagen dat niks was bijgevuld, het allemaal te langzaam ging etc, absurd! 8)7 Als je naar buiten stapte stond je tot aan je knieen in de sneeuw.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:33

Cowboy55 schreef:
Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn inderdaad. Maar ja, wij hebben zo weinig met dit soort extreem weer te maken dat we eigenlijk ons leven er niet op willen/kunnen aanpassen. Op plekken waar ze vaker met dit soort omstandigheden te maken krijgen staan ze er een stuk relaxter in.

Het klinkt misschien stom, maar het viel me op toen ik in Groningen woonde. Als daar sneeuw viel was er niets aan de hand. Maar op het moment dat er iets in de randstad terecht komt is het landelijk nieuws en ligt eigenlijk het hele land plat... :')

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:33

secricible schreef:
danzzz schreef:

Dat is een beetje onzin. Toen ik nog vol in de paarden zat kende ik genoeg mensen die ik in zo'n geval kon vragen even langs te gaan. Maar nu zit je allemaal met de sneeuw dus die situatie is absoluut niet vergelijkbaar wat mij betreft.

Je paarden staan toch onder toezicht, bij een boer of op een manege, of bij iemand in de tuin, whatever? Die mensen zou je vriendelijk kunnen vragen het water te checken en hooi te geven. Dat zijn dingen waar je over na moet denken als je je paarden ergens stalt, wat als ik een dag niet kan plotseling, hoe ga ik dat oplossen?

Heb je dat niet geregeld, dan heb je het gewoon niet goed geregeld als standje onvoorzien om de hoek komt kijken. Misschien dat dit mensen gelijk aanspoort om daar eens over na te denken, over de wat als situatie, want die heb je niet alleen met sneeuw, kan ook zijn omdat je geliefde zich in de ochtendspits op de grote hoop heeft gereden en jij de hele dag op de IC bent, of als je zelf een ongeluk krijgt en niet in staat bent om te vertellen wie je bent, de mensen om jou heen denken heus in eerste instantie niet aan je paarden! Denk er eens over na hoe je dat oplost, dit is een goede testcase :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:34

Onali schreef:
verootjoo schreef:

Gister vroor de gesmolten sneeuw aan, ondanks sneeuwschuivers en strooiers hier op de weg was het 1 grote ijsbaan. En het bleef maar door sneeuwen.

Nee er was geen 2 meter sneeuw gevallen, het was enkel spiegeltje glad. Prima dat jij er geen problemen mee had waar jij woont, maar andere delen in Nederland dus wel.

Dat heeft mij bijna het leven gekost twee jaar geleden. De sneeuw lag al enkele dagen en het was een flinke lagen maar zeker niet schrikbarend. Toch bleek een wegdeel gladder dan gedacht. Daar stond mijn auto tegen een boom...

Dit was het resultaat...

Afbeelding

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:35

KimD schreef:
danzzz schreef:

Hoe oud ben jij, heb jij enig idee hoe belangrijk en noodzakelijk een baan voor velen is? En dat niet alle werkgevers zo begripvol zijn als hierboven? ;)

50, werkgever en werknemer geweest. En jij?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:35

danzzz schreef:
4EverHobbes schreef:

Buitengewoon triest. Helaas is dat geen oplossing voor vandaag.