Klein huis bouwen (hout, steen anders?) kosten en mogelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:09

Karuna helemaal goed. Maar dat gaat voorlopig niet door. Helaas. Dus dan maar tiny wonen in NL.

Superpony heel nederland is dan mijn buitenruimte :D Geen vaste verblijfplaats. Al ben ik wel aan het kijken of ik ergens een stukje grond kan vinden waar ik een moestuin/boomgaardje op kan zetten en daar van tijd tot tijd kan verblijven.

Kooklucht heb ik geen probleem mee (behalve als mijn prak aangebrand is) En met douchen gaat er een ventilatortje aan in de cabine om de dampen af te voeren. ;)

Zo ziet de binnen kant er nu uit. Plafon is dus nu ook geïsoleerd. En er staat een keukenblokje in.
Afbeelding

Hier word dus nog van alles ingebouwd :D Gelukkig heb ik hulp die af en toe de grote en zware dingen doet. Dat kan ik helaas zelf niet meer ;(

superpony

Re: Klein huis bouwen (hout, steen anders?) kosten en mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:05

Als je het zo ziet, kan ik ook wel wat verzinnen inderdaad. Het is voor mij meer dat ik het niet prettig vind als kookluchtjes overal in gaan zitten. Je kleren hangen er, je moet erin zitten etc. Zelfde voor vocht. In het begin zie je het niet altijd, maar op den duur kan het natuurlijk wel funest zijn voor je spullen. Maar met een afzuig/ventilator dingetje, kan je dat vast goed oplossen.

Het valt me wel op dat je nu geen ramen hebt, maar je kan iets open zetten?

Hoe ga je dat doen dan? Ergens staan en na tijdje weer weg? Kan je ook geen post ontvangen of je inschrijven etc.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:06

Er komen 2 ramen in het dak, dat levert meer licht op binnen, en de kant waar de foto genomen is komen extra deuren met glas. Als ik ergens lang sta kan ik gewoon de deuren achter openzetten en heb ik uitzicht zonder gelijk alles open te hebben. Is wel lekker in de winter en met regen :D In de wand achter zit een doorgang, maar die moet er nog uitgesneden worden, dan kom je in de cabine. Daar kunnen ook ramen open.
Verder is camper in incognito en dat wil ik zo houden. Dus geen ramen in de wanden.

Ja dat was het plan, dan hier een tijdje dan daar. De post wat ik nu ontvang is allemaal via internet, dus dat is geen probleem. Inschrijven kan bij een kantoor in den haag, is speciaal opgericht voor mensen die geen vast woon of verblijfplaats hebben en mensen die in tiny houses wonen zonder in te kunnen schrijven waar ze verblijven. Hier kan je je brief post ook heen laten sturen, zij zorgen dan dat het bij jou aankomt. Hier zitten wel kosten aan, maar je hebt dan ook gratis juridische bijstand. Of bij familie een briefadres regelen. Dit is max 6 maanden aan een. Al verschild dit per gemeente ook weer.
Men is wel bezig dat een ieder zich gewoon in een gemeente moet kunnen inschrijven zonder woonadres op te hoeven geven.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:45

Ik heb een half jaar geleden een chalet gekocht op een camping waarop je permanent mag wonen. De chalet verhuur ik aan een vriendin van mij (ook een bokker) en zij heeft het daar goed naar haar zin (staat ingeschreven en ontvangt huursubsidie). Chalet is ongeveer 40m3 met 2 schuurtjes waar wasmachine e.d. in staat. Chalet zelf heeft woonkamer, 2 slk, badkamer en keuken, verwarming via pelletkachel douchen en koken via gasflessen. Huisdieren zijn toegestaan, stukje grond is denk ik 15x 15m ongeveer en lekker rustig.

misschien is zoiets wat voor je ?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:14

Zo zit mijn moeder nu ook, in chalet op een camping. Zij heeft 60 m2. Woont daar permanent en staat er in geschreven. Zij zit in Drenthe.

Ze hebben daar ook camper plaatsen het hele jaar door, daar ga ik ook nog eens naar kijken. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 13:59

Had ik al naar gekeken uiteraard. :j maar helaas in de verste verte geen park waar je mag wonen. Weet er idd een in drenthe en een in brabant ook. Provincie hier is juist heel streng aan het controleren. Ben bij een wezen kijken maar dan als soort van permanente vakantie en inschrijving op een ander adres. Camping heeft er geen problemen mee alleen ze worden door hogerhand langzamerhand gedwongen te gaan handhaven. Dan mag je er nog 40 weken per jaar verblijven en moet je steeds paar weken elders zijn. Niet haalbaar dan.

Al is het een optie die wel in achterhoofd blijft. Als hypotheekleveraar echt moeilijk gaat doen heb ik gene keuze. Tot die tijd kan ik dan beter blijven ztten waar ik nu zit. :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:08

Maar ben je dan zo gebonden aan je huidige regio karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 14:12

Omdat ik nu eindelijk na veel jaren worstelen een heel fijne vriendenkring heb opgebouwd waar ik veel aan heb, ik nog redelijk dicht bij mijn beginnend dementerende vader zit ook. Ben mijn hele leven heel veel verhuisd deels noodgedwongen (ben de tel kwijt geraakt bij 15) en nu langzaam aan heb ik een sociaal leven dat ik niet weer kwijt wil raken. En zo mijn ex nog kan bijspringen met de honden ook.

Voldoende reden om vorig jaar het besluit te nemen niet weer ver weg te zoeken, daarvoor was zoekgebied texel, hamburg bordeaux nice ongeveer.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:39

Hm, best wel gebonden dus. Lastig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:43

40 weken is nog best veel eigenlijk. Als je een paar flinke vakanties neemt, kan het wel. En wie telt die weken eigenlijk?

Hier ( Ermelo ) wonen ontzettend veel mensen op campings.