[VOLG] Renovatie project

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:59

Mooi ontwerp maar jeetje alles wit.. Dat is wel heel erg ziekenhuis-erig. Ik zou zeker contrast aanbrengen. Nu heb je witte kastjes, witte tegels en wit stucwerk.

KarmaChansy

Re: [VOLG] Renovatie project

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:17

door bv gekleurde theeketel en broodrooster neer te zetten breekt dat al snel op :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:20

jachtlak wordt gelig. je hebt prima verf van sikkens die volledig afschrobbaar is en

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:24

ElizeVdS schreef:
Inderdaad IKEA keuken. Dinsdag gaan we er heen maar zo hebben we vast wat ideeën achter de hand. Hoop inderdaad dat zij nog goede ideeën hebben.

Tink de vloerbedekking is helaas echt slecht. Trap renovatie inderdaad al een keer gedaan en niet mijn hobby maar moet helaas wel gebeuren.
Ik ga de tip van de wasbak morgen even bekijken, thanks.

Tip: Ik heb onlangs ook een ontwerp met offerte bij Ikea laten maken. Ik schrok er nog van wat men berekend voor plaatsing van de keuken. Ik ben met die offerte en ontwerp toch nog even naar andere zaken gegaan en uiteindelijk ben ik nu bijna 2000 goedkoper uit inclusief plaatsing.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:41

Emilia: mag ik vragen naar welke zaken jullie zijn geweest?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:06

lovelys schreef:
Emilia: mag ik vragen naar welke zaken jullie zijn geweest?

Volgens mij bijna allemaal Maar uiteindelijk geslaagd bij de keukensale.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 15:12

Plaatsen gaan we zelf doen dus dat scheelt een boel. Aankleding gaat goed komen, met wat hout en de turquoise spullen die we hebben ziet het er een stuk gezelliger uit :).

Tita ik ken het dorp, ons uiteindelijke huis staat er ook. Tot nu toe zijn we erg welkom. Bij de kerk gaat mijn man sowieso wel en de kinderen zijn vrij mee te gaan als ze willen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:40

Ik zou ook zeker de gehele achterwand betegelen, dat oogt rustiger. Je kan zelfs overwegen om tot het plafond te gaan met de metrotegels. Google maar eens, ziet er heel mooi uit. Dan nog 2-3 houten planken naast de hoge kast met wat (hang)planten. Hout maakt ook weer een mooie eenheid met de vloer. Ik denk juist dat het mooi wordt met al dat wit.
Persoonlijk zou ik voor een andere kleur gaan in de accesoires, turquoise vind ik er snel cheap en kil uitzien.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:07

Jammer dat je het dorp ernaast (Sliedrecht) niet hebt gekozen. O:) Dan hadden wij het huis van je kunnen kopen. Wat jullie met het huis doen staat me tot nu toe namelijk wel aan :o Hardinxveld is me te uuh, zwaar :=

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 18:26

We gaan uiteindelijk in de nieuwe buurt wonen, dat ken je dan vast ook wel Madelon?

Dit is overigens ons huidige huis, zo is onze stijl qua meubels dus ook.
Afbeelding

Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:33

Nieuwe buurt?

De blauwe zoom

Elize geloof me je kent het dorp nog lang niet

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:37

Ooh leuk! De nieuwbouw zorgt in mijn ogen wel voor een hoop vernieuwing in zulke dorpen. Sliedrecht is van oorsprong natuurlijk ook een zwarte kousen dorp maar dat begint toch wel erg te veranderen. Waar wij nu wonen is vooral een tokkiebuurt :+ maar dat komt doordat het binnen een jaar gesloopt wordt. Dit wordt ook een hele nieuwe, mooie wijk. Nu ik er zo over nadenk zijn ze hier nu op 3 verschillende plekken aan het bouwen. Maakt het dorp een stuk leuker en mooier vind ik. Lijkt me erg leuk om in de nieuwbouw te wonen. Zijn over het algemeen toch wel veel jonge gezinnen. Maargoed, wij zijn straks allang blij als we een beetje een fatsoenlijk huis kunnen kopen maar dromen mag :D

Leuk huis zeg! Vooral met al die verschillende blauwaccenten.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:48

Leuk ik hou van projecten! Ik volg!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:07

Erg gave stijl in jullie oude huis, maar tegelijk wel universeel. Komt dus ook wel goed met jullie project!
Mooi laminaat hebben jullie ook uitgezocht.

Klinkt als een gezellige buurt haha...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 19:29

Haha Cerilene, ja het is de bible belt van Nederland, maar wat Madelon ook zegt: in zo'n nieuwbouwwijk is het toch al anders. Wij hebben onze buren op de kijkdag gezien en daarvan was maar een stel echt zwarte kousen en de rest gewoon hartstikke leuk en meteen al leuker contact dan ik hier ooit gehad heb.

Het zal vast schelen dat mijn man gelovig is (hij vindt van niet maar voor Nederlandse begrippen is het vrij streng), ik ben er redelijk aan gewend. Ben het zelf totaal niet maar weet wel goed er mee om te gaan.

Het valt wel op dat ik van blauw houd, hè?! :') Als ik mijn zin zou krijgen zou er wat meer roze zijn ook, maar we hebben nu een dochter dus haar kamer kan ik straks los in met (zacht)roze, in het uiteindelijke huis dan :').

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 19:42

In jullie huidige huis komt het turquoise wel mooi tot zn recht. Niet mijn smaak, wel mooi in combinatie met wit / grijs / hout :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 20:04

Wat dat betreft is het weer makkelijk weghalen gelukkig maar je ziet wel wat een beetje aankleding kan doen op een goede, rustige, basis.

Onze nieuwe keuken voor ons uiteindelijke huis wordt eigenlijk wel min of meer vergelijkbaar met deze keuken (maar dan veeeeeel groter)
Afbeelding
Afbeelding
Zijpaneel rechts wordt eiken
Afbeelding
Blad wordt hier ook cementgrijs en apparatuur RVS

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 10:51

De verhuisdatum komt inmiddels een beetje in zicht. Afgelopen periode heeft vooral in het teken gestaan van gedoe rondom de verkoop van ons huidige huis.

De kopers wonen nu nog in Vietnam en handelen via een commissionair. Nu blijkt die zijn (hun) zaakjes niet echt netjes op orde te hebben waardoor eerst de waarborgsom niet binnen was en nu ook allerlei papieren er nog niet zijn. Tegelijk komt de notaris daar super laat mee waardoor het nogal wat stress oplevert. Alles lijkt nu in ieder geval afgehandeld te zijn dus we gaan er nog steeds van uit dat het rond komt en we inderdaad de 20e december ons huidige huis overdragen en 'dit' huis kopen.

Ondertussen zijn wij al vol aan het voorbereiden. Onze zoon van 2 krijgt een volledig nieuwe kamer. Zijn babykamertje hebben we aan vrienden verkocht en hij slaapt inmiddels ook al een paar maanden in zijn grote bed. We hebben voor hem een echt kastelen bed gebouwd (foto zal ik nog eens maken). Ik heb heel pinterest afgespeurd en weet nu hoe ik het verder in wil richten. Zo krijgt hij oa de strakke witte kast (IKEA besta) van zijn zusje waar ik al leren handgrepen aan gemaakt had. Ook krijg hij een wandpaneel van woezel en pip in ridderstijl wat ik zelf wil gaan maken. Daarmee brengen we dan ook extra kleur in zijn kamer.
Zijn kastelenbed is bijna zoals deze:
Afbeelding

Zijn zusje heeft nu een bosdieren babykamertje. Zij krijgt een nieuwe kast die ik momenteel aan het 'pimpen' ben (hij krijgt een nieuwe kleurtje en andere greepjes).
Deze kast om precies te zijn:
Afbeelding
Deze staat nu dus ook in delen in onze woonkamer en ben ik aan het grondverven.
Deze kleur heb ik gekocht ervoor:
Afbeelding

Ook krijgt zij het sterren wandpaneel van broerlief, wat ik donkerblauw wil maken en een maan in wil zagen nog. Het gaat om het grijze wandpaneel op de foto rechtsboven:
Afbeelding
Er zit licht achter. Daar achter wil ik een gele plaat doen zodat de sterren en maan echt geel uitkomen.
Bij haar wil ik in de hoek nog een kleiner paneel maken wat een stenen muurtje moet voorstellen, waar buurpoes van woezel en pip op komt te zitten. Dit lijkt tot nu toe haar favoriete kleur te zijn.

De kinderkamers worden dan verder gewoon wit op de muren maar met de afwerking komt er in pasteltinten kleur bij.

Morgen gaan manlief en ik 'shoppen' voor tegels etc. We weten al wel wat we willen op basis van plaatjes van internet, maar wil het toch ook echt echt gezien/aangeraakt hebben om te beoordelen of de keuze juist is.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 09:37

Gisteren goed geshopt met manlief.

We hebben een combi oven en kookplaat gekocht. Kookplaat ben ik vooral heel blij mee. Het is een smalle unit aan de onderkant en aan de bovenkant hangt hij beide kanten 10 cm over. Zo kan je tenminste fatsoenlijk 4 pannen kwijt. Plaat is van glas met kookpitten er op. Dus ziet er mooi strak uit en goed schoon te houden. Snoept wel iets van werkruimte af maar niets zo sneu als je pannen niet kwijt kunnen op je fornuis.. Combi magnetron is verder niets bijzonders.

Bij tegelhandel even advies in gewonnen. Gaan wel voor 60x60 vloertegel maar op advies van hen een donkerder grijs: zat te weinig contrast met het wit anders en werd echt flets daardoor. Tegels tegen de wanden gewoon wit 25x40.

Fonteintje voor toilet uitgezocht maar dat moest vooral smal zijn dus niet veel keuze in daardoor. Gaan voor gewoon wit.

In de keuken komen definitief metrotegels over gehele lengte van keuken. Ik mijn zin in gekregen dus. Hadden keuken showrooms bekeken en dit was toch veruit het mooiste

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:19

Fijn dat jullie geslaagd zijn!

Metro tegels zijn gaaf. Ik twijfel nog een beetje of ik ze wel of niet wil. 60x60 voor op de vloer is mooi. Hebben wij nu ook. Vriendin heeft 90x90 ook erg gaaf maar dan moeten je ruimtes wel groot zijn. Anders krijg je allemaal kleine hoekjes.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 14:01

Dat is precies het probleem indd. De badkamer is mini (2.5x2m). Als we dan voor grotere tegels gaan heb je 2.5 rij tegels :').

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 10:58

Nog maar anderhalve week tot het huis officieel van ons is. We zijn inmiddels dus hard aan het inpakken in ons huidige huis. We mogen de sleutel iets eerder hebben om onze spullen al in het huis te zetten, ik ga manlief instrueren dan foto's te maken (voor onze spullen er in staan nog :') ).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 11:18

Kijk goed na als je nog niet gedaan hebt om dan de verzekering ook al eerder te laten ingaan of hoe dat zit. Stel dat er dan iets gebeurd dat je wel verzekerd bent

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 15:06

Staat inderdaad op mijn lijstje om maandag over te bellen. Thanks

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:25

Heb je de keuken al gekocht? Wij hebben ook een Ikea keuken gekocht en in ons vakantiehuisje zelf geplaatst. Wat een crime. De maten waarop ik mijn plattegrond helemaal keurig uitgetekend had, klopte dus voor geen kant. We hadden ruimte over bij de muur (die we speciaal voor de keuken verplaatst hadden). Konden het gelukkig oplossen met het blad verder naar achteren leggen.

Ik zat te denken, je hebt openslaande deuren de tuin in, je zou kunnen overwegen om de deur in de keuken dicht te metselen en daar een raam te plaatsen. Dan heb je de mogelijkheid om het werkblad te verlengen en daar bijvoorbeeld de gootsteen te plaatsen. Waterleiding en afvoer leggen/verlengen is echt niet moeilijk.

Vwb de badkamer, ik heb in ons vakantiehuisje een badkamer (wel met deur in het midden, dat scheelt) een 80cm wastafel met kast eronder, 2 pers. bad (2.00x80, douchen in bad, dat wel) en een toilet gepropt. Werkt fantastisch, ondanks dat er maar ongeveer 1m2 vrije vloeroppervlak is.

Voor onze nieuwbouwloft hebben wij verfspullen gehaald bij de Verfkampioen. Spotgoedkoop en goed advies. 12,50 voor een pot Histor verf (als de kleur je toch niet zoveel uit maakt, zou ik daar zeker eens gaan kijken).

Wij hebben onze betonvloer geverfd. Kosten: Nog geen 200 euro denk ik (ongeveer 45m2 en 3x gerold, had ook makkelijk met 2 lagen gekund). Het moet wel kunnen drogen. Wellicht een idee voor jullie nieuwbouwhuis ;)

Heb je de elektra ook gecheckt? Anders is een nieuwe groepenkast misschien wel een goede investering.

En mijn laatste hersenspinsel voor nu, check regelmatig Marktplaats, de koopjeshoek van de Ikea en de Hornbach (!) maar ook BVA Auctions. Hebben soms hele leuke dingen voor een hele leuke prijs als je even in de gaten houdt of je het op moet halen (en waar) en wat de totale kosten zijn.