Sleutel afgebroken in slot...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Sleutel afgebroken in slot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:09

Serieus, wat is nou het probleem?! Knip dat ding door, geef nijn schoon water en haal voor een paar euro een nieuw slotje.

Daar heb je toch geen 3 dagen voor nodig? En als ze het zelf niet kan is er wel een sterke broer, neef, vader, buurman die even kan knippen of zagen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:12

Haar ouders zijn gescheiden, dus vader kan niet helpen. Zij en haar moeder hebben niet zo veel kracht om zo'n slot door te knippen. En zoals eerder gezegd, buren is absoluut geen optie (zie redenen in een voorafgaand antwoord) . Ze doet alleen maar haar best hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:16

Geef een goed harde ruk aan dat slot en het hele mechanisme breekt los van je hout. Jammer, maar dat slot zal toch open of eraf moeten. Een makkelijker slot om los/weg/open te krijgen dan deze is er niet. Hier breken ze al als ik er alleen maar naar kijk.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:19

Ook jammer voor mijn hout dan.. Want het is vurenhout, niet echt stevig, en ik heb heel veel werk in die ren gestoken. Dan is m'n plank helemaal stuk :( .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:20

Even ter verduidelijking. Konijn heeft nu genoeg water tot morgen, dus heel dringend is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:21

Dat is balen. Wanneer kom je zelf terug? Dan zou ik het hangslot doorzagen en er eentje met code aanhangen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:27

We komen woensdagnamiddag al terug, dus dan los ik het idd zelf even op ;) . M'n vader heeft zeker genoeg kracht om alleen het slotje te forceren, en dan nemen we er één van betere kwaliteit :j .

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:28

Als het vuren of grenen is, kun je waarschijnlijk gemakkelijk het hele mechanisme loswrikken met een schroevendraaier, zonder het hout erg te beschadigen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:28

Dat wist ik niet :) . Probleem is dan wel dat het deurtje niet meer dicht kan..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:38

Moet wel met enig beleid.. Maar als je nu zelf al snel weer terug bent, kun je eerst andere opties bekijken.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:39

Ja, dat ga ik doen. Dan moet nijn voorlopig maar even uit een bakje met wat hooi en zand in drinken..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 23:40

Ze heeft trouwens ook gewoon een drinkflesje hoor, maar nijn is zo dom dat ze niet snapt hoe je daaruit moet drinken :') .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:27

Ijzerzaagje krijgt dit soort slotjes er zo af, ook als je niet zo sterk bent. Dit soort slotjes is geen enkel probleem, maar als je ze buiten gebruikt moet je er zeker 1x in de 2-3 maanden een goede dosis WD-40 in spuiten en dan slotje zeker 5x open en dicht doen zodat dat spul overal zit. Slot is door vocht gewoon vast geroest ondanks dagelijks gebruik.

Er zijn drinkflesjes met een klein bakje er aan, iets groter gat nodig in je gaas en ze moeten echt recht hangen, maar daar moet ook zo'n konijn uit kunnen drinken.
http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... tsen/67383

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 11:34

Dat is handig! :D Moet ik maar eens aanschaffen dan :j .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 11:35

Ze heeft het trouwens vandaag met olie geprobeerd maar ook dat sleuteltje is afgebroken :') .

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:35

Misschien WD40 er inspuiten en op het slotje tikken met een hamer, misschien dat het eruit zakt. Zo deden ze het bij mijn dochter haar deurslot waarin de sleutel afgebroken was.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:46

Bij de Action heb je ijzerzaagjes voor een paar euro. Je hoeft em maar aan een kant door te zagen, daar ben je binnen een minuut doorheen. Dit slot lijkt me toch niet meer te redden, dus dat lijkt me de makkelijkste manier als niemand een betonschaar heeft.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 12:05

Chanicha: Het probleem is dat er nu geen reservesleuteltje meer over is, dus of het stukje er nu nog uit komt of niet maakt niet veel uit.

8nnemiek: Bedankt voor de tip!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:20

MoppieFilou schreef:
Chanicha: Het probleem is dat er nu geen reservesleuteltje meer over is, dus of het stukje er nu nog uit komt of niet maakt niet veel uit.

8nnemiek: Bedankt voor de tip!

Echt, hoe moeilijk kan het zijn? Je forceert/zaagt dat slotje open/los met wat je voor handen hebt en je vervangt dat later door een nieuw slotje. Die dingen zijn overal voor een paar euro te koop.
Eventueel repareer je eerst het deurtje als dat bij het openen beschadigd is, maar ook dat hoeft geen dagen of kapitalen te kosten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:44

heeft ze wel de juiste sleutel/ Hoe kan er 2 x een sleutel afbreken in een slot, had t dan niet dichtgeklikt voor ff of een ander gekocht

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:53

Lynn_Nikita schreef:
heeft ze wel de juiste sleutel/ Hoe kan er 2 x een sleutel afbreken in een slot, had t dan niet dichtgeklikt voor ff of een ander gekocht

Als het slot bij de eerste sleutel zo vastgeroest is dat je te veel kracht moet zetten op die sleutel, dan is het dat bij de tweede sleutel niet vanzelf niet meer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:05

oomens schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Als het slot bij de eerste sleutel zo vastgeroest is dat je te veel kracht moet zetten op die sleutel, dan is het dat bij de tweede sleutel niet vanzelf niet meer.

maar dan maak je het slotje eerst toch eens open en dicht zonder dat het vastgemaakt word ipv het meteen dicht te klikken op de kooi :o

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:13

Lynn_Nikita schreef:
oomens schreef:

maar dan maak je het slotje eerst toch eens open en dicht zonder dat het vastgemaakt word ipv het meteen dicht te klikken op de kooi :o

Volgens mij is het slotje überhaupt niet open geweest.enkel gelukt om de eerste afgebroken sleutel er uit te krijgen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 16:24

Rintah schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Volgens mij is het slotje überhaupt niet open geweest.enkel gelukt om de eerste afgebroken sleutel er uit te krijgen.

Idd ;) .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:25

owwwww, dan never mind :o :D