Jonge alleenstaande & platteland ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:28

missfalki schreef:
Gefeliciteerd, fijn dat het gelukt is, :j succes met alle actie's die volgen ...
Benieuwd naar je up date's ;)

Groet Karin.

Spannend!!!

Fijn dat de reactie's zo goed waren en bezorgdheid is niet verkeerd ;)

Groet Karin.

BarbaLala

Re: Jonge alleenstaande & platteland ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:41

Wauw, gefeliciteerd TS! Jij doet waar ik nog even van moet dromen!
Ik wil ook al mijn hele leven weg waar ik woon, om dan in Noord NL te gaan wonen.
Heb mezelf een deadline van 2 jaar gesteld.
Ben benieuwd naar foto's van je optrekje! :)

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 23:55

Ik stuur binnenkort zeker foto's. Eerst even tekenen, al is dit enkel nog maar een formaliteit in het verkoopproces.

Ik woon in België, regio Brussel en ga naar de Ardennen tegen de Franse grens. Ondertussen ook al eens rondgeneusd naar werkaanbiedingen alsook interieur ideetjes. Qua werkaanbiedingen is er natuurlijk veel minder keuze en zal het loon sowieso lager liggen maar momenteel kwam ik een vacature als administratieve dierenarts assitent tegen. Dat klinkt als een droom, dus toch al even een mailtje gestuurd. Wie weet.. De interieur ideetjes zijn ook zo fijn, dit is echt zo leuk!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 22:54

Hier zijn dan enkele foto's :) keuken-gastenkamer-eetkamer-tv/relaxruimte. Huisje ligt tegen de Franse grens, in de Ardennen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:58

Wat gaaf! Ziet er heel knus uit. En dan ook nog in de Ardennen, heerlijk! Ik houd heel erg van mijn leven in de stad, maar er zijn toch ook wel momenten dat ik van zoiets droom. Heel stoer dat je de stap gewoon zet. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen :D .

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:07

Wauw ziet er wel heel gezellig uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:14

Wat een leuk huisje!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:40

Ik ben een stille meelezer. Wat een superhuisje. Zo heerlijk knus. Hoe ziet de omgeving eruit? Is dat bos, een landweggetje oid? Echt een droomhuis!!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 19:36

Het is inderdaad super gezellig :D de 2 andere kamers zijn 'normaal' dus geen hout. Relax ruimte is dus een mezzanine, best appart maar is heel knus.

Huisje ligt in mini dorpje maar 5min van grotere stad met zwembad, Aldi, restaurants, Lidl, tuinwinkel, pompstation enz. Ruime omgeving is bos en nog meer bos.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 19:44

Foto's omgeving om 10min van huis: Afbeelding
Afbeelding

Ik kan blijkbaar meerdaagse wandelingen te paard maken

Het blauwe stipje: hier woon ik actueel. Rood stipje waar ik ga wonen.
Afbeelding

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:56

gefeliciteerd met je huisje!
ziet er ontzettend mooi uit.
Wanneer ga je er wonen?

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:59

Wauw wat een prachtige omgeving. Het is echt een fantastische plek om te wonen. Had je nog wat gehoord van de vacatures?

Blijf ook zeker foto’s posten van de omgeving en je huisje, ik kan er niet genoeg van krijgen <3

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 20:00

Ik zal pas in mei verhuizen dus ik ben nog niet echt aan het zoeken naar werk. Wel al eens rond gekeken. Ik ga het nieuwe jaar daarmee beginnen :) zelfs zonder verhuis, wil ik mijn huidig werk verlaten. Heel wat veranderingen met onbekwame mensen boven me. Ik kom doodmoe thuis van de irritaties, alles dubbel checken en veel werk. Ik kijk echt uit naar dit leven waarbij mijn lening zo laag ligt waardoor ik geen verplichting heb tegenover bepaald werk en loon. Ik zie zoveel vrienden die bepaalde onaangename werksituaties verder zetten (ten koste van hun gezondheid en gezin) omdat dit de enige manier is om de leningen af te betalen. Idem partners die bij elkaar blijven wegens hypotheek en luxe. Dat wil ik absoluut niet en daar zijn bepaalde beslissingen te nemen.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:31

Oh ik kan me heel goed voorstellen dat je daarnaar uit kijkt. En super fijn dat je woonlasten daar zo laag liggen dat je meer vrijheid hebt, dat is zeker een groot pluspunt! Ik blijf graag volgen :)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:11

crazygirl1 schreef:
Ik zal pas in mei verhuizen dus ik ben nog niet echt aan het zoeken naar werk. Wel al eens rond gekeken. Ik ga het nieuwe jaar daarmee beginnen :) zelfs zonder verhuis, wil ik mijn huidig werk verlaten. Heel wat veranderingen met onbekwame mensen boven me. Ik kom doodmoe thuis van de irritaties, alles dubbel checken en veel werk. Ik kijk echt uit naar dit leven waarbij mijn lening zo laag ligt waardoor ik geen verplichting heb tegenover bepaald werk en loon. Ik zie zoveel vrienden die bepaalde onaangename werksituaties verder zetten (ten koste van hun gezondheid en gezin) omdat dit de enige manier is om de leningen af te betalen. Idem partners die bij elkaar blijven wegens hypotheek en luxe. Dat wil ik absoluut niet en daar zijn bepaalde beslissingen te nemen.

wauw! wat een heldere en duidelijke visie, en wat verstandig om je hart te volgen.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:00

Wat een knus en gezellig huisje :j
En prachtige omgeving
(worden straks mooie oortjes foto :D zie mijn onderschrift)

En wat fijn dat je de keuze hebt om niet te moeten blijven werken op je huidige werkplek! :o

Groet Karin.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:22

Dit is kiezen voor levenskwaliteit :) heel cru gezegd, als ik nu hoor dat ik volgende week sterf dan heb ik van dit leven 100% genoten. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend maar voor mij is het gevoel en intens beleven van elke waardevolle minuut:)

Het is allemaal spannend! Zoveel veranderingen de komende weken. Mijn werk inlichten, meubels kopen, inrichten, job vinden, nieuwe vrienden maken, volledig zelfstandig leven, genieten.

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:56

Wat een fijne en heldere visie heb jij! Ik vind het prachtig hoe jij in het leven staat, heel mooi. Ik hoop echt dat je daar gaat krijgen wat je altijd al wil. Het is je gegund.

Ik vind het een erg leuk volgproject en zou het leuk vinden als je updates blijft plaatsen!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:25

Wauw respect hoor !!

Wij willen zodra het kan de drukte ( kun je het drukte noemen in een dorp?? ) ook verlaten en ergens gaan wonen waar we meer rust en ruimte hebben.
Ooit komt dat moment voor ons...

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 12:56

Hier hetzelfde, ik woon nu ook redelijk afgelegen. Eigen is dorp waar ik ga wonen groter dan het geen waar ik nu woon. Maar het is zo anders, veel meer ruimte. Dorpen liggen 20km uit elkaar ipv 5km maar ertussen rij je op de snelweg dus dat rijdt heel vlot :)

Gisteren kerstversiering in aanbieding gekocht voor volgend jaar. Haha, bewijs van zich er thuis te gaan voelen. Deze week nog naar de bank en dan zou ik de sleutels april/mei hebben. Nog even nadenken over alle praktische kant zoals werk opzeggen, meubels kopen, paard verhuizen enz.

Fijne kerst!!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:32

Hi, hi weet niet of het zo handig is om nu alvast kerstspullen te hebben voor volgend jaar :D
Maar het geeft wel heel goed aan, dat het goed voelt :j

Succes met alle regelzaken die komen gaan!

En goede feestdagen gewenst en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Groet Karin.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:29

Wat een leuke foto's, ziet er super uit. En dat je alvast kerstslingers hebt gekocht voor volgend jaar maakt het alleen maar leuker om naar uit te kijken :)
De omgeving is om van te dromen, wauw!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 20:27

Lening is in orde :)

Ik zie overal hebbedingetjes hihii. Ik zou elke winkel wel kunnen leegkopen. Voor kerst ookal een heleboel gekregen voor in de keuken. Ik zag zonet ook prachtige zwart of rood lakke pepermolen. Past perfect in mijn rood-zwarte keuken. Maar misschien moet ik echt wel wachten tot ik er woon vooraleer ik kleuren kies. Zo past het blauw-groen (wat nu overal mode is) totaal niet in de rode keuken maar dan wel in de bruine eetruimte. Ik kan het echt niet laten, ben al 2jaar van alles aan het kopen. (Ja zolang verlang ik al naar alleen wonen). De hele kast staat al vol met pannen, servies, kussens, fleecedeken, glazen, ovenhandschoenen, slakom, kaarsjes bewaardozen en nog zoveel meer.

Alle electro hou ik zeker voor later, dat verandert te snel en dan ben je ook al garantie aan het verspillen.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:07

crazygirl1 schreef:
Dit is kiezen voor levenskwaliteit :) heel cru gezegd, als ik nu hoor dat ik volgende week sterf dan heb ik van dit leven 100% genoten. Dat is natuurlijk voor iedereen verschillend maar voor mij is het gevoel en intens beleven van elke waardevolle minuut:)

Het is allemaal spannend! Zoveel veranderingen de komende weken. Mijn werk inlichten, meubels kopen, inrichten, job vinden, nieuwe vrienden maken, volledig zelfstandig leven, genieten.

Super TS een weloverwogen keuze. Ik vind het een schattig huis en de omgeving is een droom.... geniet ervan

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 22:12

Update:alle papieren zijn in orde en ten laatste 5 mei teken ik de akte en zal ik de sleutels in ontvangst nemen :)

Vorige week spontaan gesolliciteerd bij enkele interim kantoren en ondernemingen. Vandaag het eerste gesprek gehad. Mijn profiel past heel goed maar nu os het afwachten of ze tot mei kunnen wachten.

Het komt zo dichtbij! Iedereen begrijpt het ergens wel maar het is voor iedereen "het einde van de wereld" "waarom zo ver" :')