Achterwielaandrijving BMW

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Achterwielaandrijving BMW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:45

Ik heb ooit 1 keer een volvo gereden. Niet van mezelf maar wel audi. Daar voelde ik me ook prima veilig in.
BMW is qua rijden wat spartaans, audi geeft meer luxe en comfort gevoel.

Beide in automaat en dat vind ik heel plezierig. Zeker als je veel rijd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:48

Ik verhuur auto’s en de bmw 1 is met stip onze allergrootste favoriet. De meeste klanten weten niets over FWD of RWD en het gaat echt niet vaker fout daardoor. Ikzelf ben in 4 jaar, 240.000 km nog geen enkele keer in de problemen gekomen met een 1reeks. Ik heb de 114,116,118 en 120 gereden in benzine en diesel.

De enige die ik met sneeuw niet de straat uitkreeg was een 640, die glibberde idd maar in het wilde weg :D die heeft toen een paar uurtjes in het midden van de straat gestaan tot het een beetje ging dooien :D maar dat was echt zo’n uitzonderlijke situatie.

Ik hou van auto’s en ik voel me in alles veilig. Ze maken echt geen onveilige auto’s meer.

Mazr ik hou meest van BMW. Het design en de reactiviteit idd, en het intuïtieve zorgen echt voor rijplezier vind ik.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:55

Ik persoonlijk vind Audi het heerlijkste rijden. Wij hebben er zelf ook 1 maar dat is niet een alledaags/doorgaand model.

BMW vind ik zelf niets maar dat is omdat ik 'verwend' ben met onze Audi.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:59

poes schreef:
Ik hou van auto’s en ik voel me in alles veilig. Ze maken echt geen onveilige auto’s meer.

Toch 25.000!! verkeersdoden per jaar in de EU en verreweg de meeste in/door de auto.

Autos zíjn niet veilig en de autos waarin je je veilig voelt het onveiligste.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:00

Huertecilla schreef:
poes schreef:

Toch 25.000!! verkeersdoden per jaar in de EU en verreweg de meeste in/door de auto.

Waarvan hoeveel door alcohol/vermoeidheid/te snel rijden?

Zelden door fouten van de auto in mijn ogen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:07

poes schreef:
Huertecilla schreef:

Waarvan hoeveel door alcohol/vermoeidheid/te snel rijden?

Zelden door fouten van de auto in mijn ogen.

Te snel rijden door veilig gevoel geen fout van de auto?

Nogmaals; autos zíjn niet veilig. op het moment dat ze in beweging zijn, zijn ze gevaarlijk.
Moderne autos zijn juist mínder veilig aan het worden door het valse gevoel van veiligheid. Zie Peltzman effect.
Het aantal verkeersdoden in de meeste EU landen, incl. NL stíjgt weer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:12

Er zijn ook steeds meer mensen op de weg. Ik vraag me af in hoeverre je het stijgende dodental aan de auto’s zelf kunt wijten.

Dat het op zich gevaarlijk is, zou iedereen moeten weten. Er wordt idd roekeloos gereden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:11

Wel intressant om het zo mee te lezen allemaal!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 21:13

poes schreef:
Er zijn ook steeds meer mensen op de weg. Ik vraag me af in hoeverre je het stijgende dodental aan de auto’s zelf kunt wijten.

Het aantal weggebruikers/kilometers is zelfs in een dip geweest door de economische crisis.

Wat de autos betreft wegen vergelijkbare modellen nu vlot 50% meer dan 20-25 jaar geleden.
De Golf 1 woog 800 kilo en de 2017 versie bijna het dubbele!!! Nog steeds maar vier banden :)*
Meer passieve veiligheid en comfort voor de inzittenden maar meer gewicht en vals gevoel van veiligheid maakt de échte veiligheid voor de rest van de wereld een knap stuk minder.

Citaat:
Dat het op zich gevaarlijk is, zou iedereen moeten weten. Er wordt idd roekeloos gereden.

Hoe meer vals gevoel van veiligheid hoe minder besef van de risicos, hoe roekelozer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 22:52

Dat is natuurlijk weer een hele andere discussie.

Maar ik ben wel enorm blij dat ik tijdens mijn aanvaring met de tractor net mijn ford ka had ingeruild voor een station. Anders was ik er nu niet meer geweest

Al was het ook wel weer zonde.
Auto net gekocht en niet all risk verzekerd en toen Total los ..
Maar goed, het heeft mijn leven zeker gered.
En dat zijn onbetaalbaar veel auto's waard.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 00:28

Ooit eens een oudere bmw van een vriend meegenomen. Beetje regen en een rotonde kwam toch tot een schuivertje.

En een keer volledig rond gegaan met sneeuw. :') Nu kan ik er mee lachen maar toen nog een panische angst voor auto's was het helemaal niet oké :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:03

daantjuhhh schreef:
Maar ik ben wel enorm blij dat ik tijdens mijn aanvaring met de tractor net mijn ford ka had ingeruild voor een station. Anders was ik er nu niet meer geweest

Of je had langzamer, voorzichtiger, anders gereden en geen aanvaring gehad ;)

In een oudere, kleinere auto waarbij het bij 70 km/u lijkt of je 110 rijdt, rij je veiliger dan met een moderne bak waarmee je 150 rijdt bij het idee van 90. Toch hebben beiden vier banden en de nieuwere bak weegt waarschijnlijk meer dan 3 keer zoveel.
Vreemd genoeg heb je in oudere autos méér zicht op de weg en rondom 8)7

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 09:12

Huertecilla schreef:
daantjuhhh schreef:

Of je had langzamer, voorzichtiger, anders gereden en geen aanvaring gehad ;)

In een oudere, kleinere auto waarbij het bij 70 km/u lijkt of je 110 rijdt, rij je veiliger dan met een moderne bak waarmee je 150 rijdt bij het idee van 90. Toch hebben beiden vier banden en de nieuwere bak weegt waarschijnlijk meer dan 3 keer zoveel.
Vreemd genoeg heb je in oudere autos méér zicht op de weg en rondom 8)7

Dat is natuurlijk onzin.
Het was een 80 kilometerweg..
Met het ford ka-tje reed ik daar ook altijd 80 en met de station ook.
Dus dat had in mijn geval niks uitgemaakt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:38

daantjuhhh schreef:
Dat is natuurlijk onzin.
Het was een 80 kilometerweg..
Met het ford ka-tje reed ik daar ook altijd 80 en met de station ook.
Dus dat had in mijn geval niks uitgemaakt

Kijk, ik weet niets van jouw ongeval en mijn opmerking is een illustratie.

Mijn betoog is volstrekt correct.
Verder is die 80 dan de máximum snelheid. Die hoéf je niet te rijden en daarbij rijdt menigeen in een zoefbak te hard.
Verderder anticipeer je met minder vals veiligheidsgevoel meer en beter.
Moderne autos zijn NIET veiliger. Ze bieden meer passieve veiligheid voor de inzittenden, maar voor de rest van de wereld vormen ze een groter, zwaarder, sneller en minder voorzichtig rijdend risico.
In een moderne auto welke 50% meer weegt zou men 25% voorzichtiger moeten rijden en dat is door het veiligheids-waandenkbeeld bepaald anders.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 17:49

Weetje. Je hebt je mening daarover wel tig keer verteld nu.
Mijn vraag gaat niet daarover.
Dus die discussie is helemaal niet van belang.

Ik ga daar dus nu ook niet verder op in.
Het gaat om het verschil in achterwielaandrijving en voorwielaandrijving.

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:47

Denk dat hij auto hater is.. :') voornamelijk BMW's

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:58

Als je twijfels hebt bij het achterwiel aangedreven dan zou ik zoiezo voor een voorwielaangedreven gaan :) zou zonde zijn als je met een bepaalde spanning in je achterhoofd blijft auto rijden.

Mja, een 116 breekt niet zomaar uit :) dan moet je goed gek doen én alle leuke knopjes uit hebben staan! Zolang de tractioncontrol aanstaat gaat ie bijvoorbeeld in een flinke regenbui niet schuiven :)

Heb slipcursus gehad in zo'n zelfde! Ik vond hem met knopjes uit veel leuker :D maar mijn eerste auto was ook een Bmw, waar we gauw genoeg een sneller blok in gelegd hebben. En zelfs als je gewoon normaal door de regen de rotonde op rijdt glijdt ie niet zomaar :)

Ik zou gewoon proefritten gaan maken met verschillende auto's en ook zeker met regenweer :D kies waar jij je goed bij voelt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:26

Evelien4 schreef:
Denk dat hij auto hater is.. :')

Ach ja; ik ráce met (achterwielaagedreven) autos.

Zoals ik al eerder schreef kan de TS kopen wat ze wil en verder heeft ze alle info.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:56

Denk dat de meeste hier wel weten dat jij écht geen auto hater bent hc :D jij rijdt toch verschillende oldtimers?

Maakt natuurlijk voor dit topic niet uit, maar auto hater hoeft nou ook weer niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:05

Ik heb jaren geleden een BMW 5.40 gehad; Echt een geniaal ding, my own black speeddemon, noemde ik hem altijd. Bij droog weer is het echt een natte poezen auto, het was wel zo verschrikkelijk g*** om de kickdown in te trappen en te gaan als een malle, als je gelijk erna weer moest tanken was het wel even huilen met de pet op trouwens.

Maar bij nat weer moest je echt als een oud wijf optrekken of je ging alle kanten op behalve de goede (werkt niet fijn als je met spoed naar stal moet, voor koliek ofzo) en heb er ook een keer mee rondgetolt toen ik met keurige snelheid over de rotonde op wederom glad wegdek ging.
En ik heb ze allemaal mogen uitproberen/hebben voorwiel aangedreven (niet zo heel moeilijk natuurlijk want dat zijn de meeste auto's) 4 wiel en dus ook achterwiel aandrijving, maar vond dat laatste dus echt wel een dingetje...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:17

2x gaan slippen/glijden met een auto en beide keren met een auto met achterwielaandrijving. Sinds dien altijd winterbanden, dat scheelt echt enorm.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:56

540 is qua vermogen ook wel ietsjeeeee anders dan de 116 van nu :D

Dat een 540 een gave bak is heb je gelijk in :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:28

De gemiddelde chauffeur zal bij een 116 niet eens ooit het verschil voelen volgens mij. Rijdt echt heel prima.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:45

poes schreef:
De gemiddelde chauffeur zal bij een 116 niet eens ooit het verschil voelen volgens mij.

_O- _O-

Je begrijpt dat dit de grootst mogelijke belediging aan het adres van BMW is?!

Een ieder met Freude am fahren zal dit :)*

Het verschil van achterwielaandrijving is juist dé grote toegevoegde waarde, hét usp, de identiteit van het merk BMW.

Misschien een nieuw verkoopargument voor BMW; ´De 116; achterwielaandrijving voor vrouwen´.

Oh, en nee ik ben geen vrouwenhater *D

Dit onderwerp doet me heel sterk denken aan een chaotische familie met drukke kinderen die advies vroeg over welke hond te kopen. Ze vonden een Tervuerense herder zo mooi.
Ze ware het beste af met een langharige cavia, maar goed. Ik uitgelegd waarom geen ...
Niets meer van gehoord tot 18 maanden later. Of ik kon helpen met de volstrekt onhandelbare Tervuerense reu die beet.

Nu maar hopen dat de TS niet over 18 maanden een topic opent over een ongeluk met haar 116 op een natte busroute.

Hier een video van een 1 serie dieseltje
https://www.youtube.com/watch?v=2_jAQs67YGk

Oh neeeeee; die GT86 met Cosworth compressorkit staat nog stééds te koop.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:57

Mijn BMW 7 serie heb ik ingeruild voor een Subaru. Reden is simpel op het concoursterrein, weide, moest er bijna altijd een tractor aan te pas komen om de BMW met paardentrailer het concoursterrein af te slepen. Met Subaru en later een Golf met ASR nooit problemen.