Waar laat jij je volle vuilniszakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waar laten jullie je volle vuilniszak?

Op het balkon.
7 (4%)
In de achtertuin.
11 (6%)
In de schuur.
16 (9%)
In de garage.
8 (4%)
Wij hebben nooit volle zakken.
8 (4%)
We brengen de volle zakken zelf weg.
53 (32%)
Anders namelijk....
62 (37%)

Totaal aantal stemmen: 165

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:51

Wij hebben alleen een grijze container,die wordt 1 keer in de 4 weken geleegd( wij wonen buitenaf),gft bak hebben wij niet. Plastic-afval scheiden wij in de daarvoor bestemde zakken, papier brengen wij naar de daarvoor bestemde papiercontainer evenals het glas.

Wij redden het zat met maar 1 keer in de maand legen,wij knopen de zakken overigens niet dicht maar gooien het gewoon open in de container.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:57

Hier alleen een groen container. Het PMD en restafval zijn vuilzakken, die we in de schuur leggen. En ja, dat stinkt en trekt beesten aan %) Maar het is niet anders..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:58

Cayenne schreef:
Wij hebben tegenwoordig 4 verschillende kliko's, om gek van te worden..
En er zit totaal geen regelmaat in wanneer die krengen geleegd worden.
Dan weer 3 weken geen restafval, dan opeens 2 weken achter elkaar... dan weer 2 keer per maand..

Doen ze daar bij jullie niet aan een afvalkalender?
Hier wordt afval (4 rolemmers) gehaald door HVC en die hebben een App, krijgen we melding welke container bij de weg moet

Unseen

Re: Waar laat jij je volle vuilniszakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:00

Wij hebben een ondergrondse container in de straat, dus als na een week de zak vol zit brengen we die naar buiten de container in. Voor plastic en papier hebben we twee eigen kliko's in de garage. Die worden beide eens per maand opgehaald.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:01

Rena100 schreef:
Ik welke gemeente werken ze nog met losse zakken dan? Veel gemeentes hebben dat jaren geleden juist afgeschaft vanwege het ongedierte dat het aantrok.

Ik woon in een appartement en heb dus een ondergrondse afvalcontainer, hier kan ik met een pasje de klep openen en mijn zakken in kwijt. Plastic en papier worden in onze gemeente niet opgehaald, dat moet je zelf wegbrengen, maar ik gooi alles in de ondergrondse container.

Nou wij hadden altijd containers maar sinds ons dorp over is gegaan naar een andere gemeente hebben wij weer ouderwets vuilniszakken a 2 euro per stuk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:14

Voorheen zette ik ze altijd in de schuur en dan om de week aan de straat. Nu moeten wij scheiden en er zijn ondergrondse containers geplaatst voor het restafval. Ik heb nu 1 zak per week restafval en die breng ik op zaterdag naar zo'n container.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:27

Voor de mensen met gewoon vuilniszakken: hebben jullie dan geen last van dieren die de zakken open maken/knagen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:28

In de kliko's
1 groene voor groente en tuin afval. Word om de week geleegd
1 Grijze met oranje voor plastic, word 1x per maand geleegd
1 Grijze voor rest afval, word 1x per maand geleegd.
Papier zetten we om de week aan de weg en word ook opgehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:30

Wij zetten de zak in het portiek en brengen hem weg als we de honden gaan uitlaten.

Vuilcontainer zit om de hoek dus dat is fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:37

Hier een kliko voor groen, papier en rest. Groen en rest komen om de week, ene week groen andere grijs etc. Papier eens per maand alleen in de zomer eens per twee (handig met verhuizen, ik rij nu maar steeds naar de stort want dat ding zit vol). Zo lang pmd in zakken moet gaat het hier gewoon de grijze in. Losse zakken kan ik niet kwij met een kat en een spelend kind in de tuin. En in de schuur past t niet want die is wat krapjes. Zijn wel proeven met een pmd kliko maar dan heb ik vier van die dingen in mn tuin :\

Wijk hiervoor was te krap voor klikos en was scheiden niet nodig. Alles in ondergrondsen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:42

Wij hebben een ondergrondse container.
niet dat ik dit zo geweldig is. heel vaak dat de klep vast zit en je vuilnis zak dan niet kwijt kunt, maar dan zet ik hem er gewoon naast.
Ook heb ik een plastic container, maar omdat ik meestal vergeet om die aan straat te zetten als die geleegd moet worden dan hebben ik in een straat verder nog zo'n grote plastic verzamel container. Soms zet ik de vuilniszak in de tuin als ik hem niet direct weg kan brengen, maar laat ze nooit langer dan een halve dag staan ivm met katten in de wijk die anders de zakken overhoop halen.

MyWupJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:43

Wij hebben een groene en grijze container, die om en om wekelijks wordt opgehaald.
Elke donderdag wordt bij ons papier, blijk, glas, plastic en schillen opgehaald. Scheelt weer afval in de grijze container waar we per kilo voor moeten betalen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:03

Cayenne schreef:
Voor de mensen met gewoon vuilniszakken: hebben jullie dan geen last van dieren die de zakken open maken/knagen?

Jawel. Wij hebben best last van muizen, is ook niet vanaf te komen want het huis is erg oud en helemaal van hout. En de eigenaar van het huis (studentenhuis) doet er ook niks aan -O-

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:06

goldenarrow schreef:
Cayenne schreef:

Jawel. Wij hebben best last van muizen, is ook niet vanaf te komen want het huis is erg oud en helemaal van hout. En de eigenaar van het huis (studentenhuis) doet er ook niks aan -O-

Dit heb ik dus opgelost door een extra kliko aan te schaffen via marktplaats. Geen muizig gespuis rond mijn huis! }>

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:07

Is voor ons geen optie. Sowieso omdat het vuilnis eerst nog een verdieping naar beneden moet als we het aan de straat zetten, maar ook omdat we hier met 18 man wonen en sommigen het al niet eens voor elkaar krijgen om het in de juiste zakken neer te zetten (mogen alleen groene of rode zakken zijn).

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:10

Kliko gewoon :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:27

Annetje schreef:
De volle zakken die wachten om opgehaald te worden, zetten we in de achtertuin, maar dat is niet mooi en we zijn een beetje bang voor ongedierte, daarom mijn vraag wat jullie met die zakken doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden. :)

Wat voor ongedierte ben je bang voor?
Ik las dat je een gft container hebt: de meeste dieren komen af op voedsel.
Voor de vleeseters onder ons: dat kan uitstekend in de gft, eventueel met kalk van het tuincentrum ivm geurtjes. (In de tuin begraven kan ook.) Ook kan composteren een optie zijn: het levert mooie tuinaarde op, je moet het even leren.

Verder scheiden we hier het afval en is het een soort sport om zo weinig mogelijk rotzooi weg te gooien.
Dus papier, glas, plastic etc worden apart door ons afgevoerd.
(Beter zou zijn: als de gemeente zo lief is correct aangeboden papier etc etc op te halen en de mensen het restafval te laten sjouwen.)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:28

Wij hebben van die ondergrondse containers voor de deur. Zodra we een volle vuilniszak hebben, wordt-ie meteen weggebracht. Anders gaat het ook zo stinken.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:19

Vier kliko's in de tuin. Een voor de pmd-zakken, worden eens per twee weken opgehaald, een groene en een grijze, die allebei om de week gaan, en een blauwe voor oud papier die eens per maand aan de straat mag.

We zagen laatst luchtfoto's van ons huis. Onmiddellijk herkenbaar aan het kleurrijke rijtje kliko's :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:34

Wij zetten volle vuilniszakken in de achtertuin. Hier wordt het vuilnis elke woensdag opgehaald. Binnenkort komen er ondergrondse containers en daar zijn we echt heel blij mee! Vooral als het erg warm is buiten, ruiken die vuilniszakken na een paar dagen alles behalve fris.
En ik vind het wel zo prettig dat ik dan straks meteen de zakjes met afval van de kattenbak kan weggooien..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 16:18

Janneke2 schreef:
Annetje schreef:
De volle zakken die wachten om opgehaald te worden, zetten we in de achtertuin, maar dat is niet mooi en we zijn een beetje bang voor ongedierte, daarom mijn vraag wat jullie met die zakken doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden. :)

Wat voor ongedierte ben je bang voor?
Ik las dat je een gft container hebt: de meeste dieren komen af op voedsel.
Voor de vleeseters onder ons: dat kan uitstekend in de gft, eventueel met kalk van het tuincentrum ivm geurtjes. (In de tuin begraven kan ook.) Ook kan composteren een optie zijn: het levert mooie tuinaarde op, je moet het even leren.
hier in ons nieuwe huis ben ik bang voor muizen. Ik heb ook het idee dat die al aan de laatste vuilniszak hebben gezeten. We hebben ook vaak katten in de tuin.
Bij ons vorige huis waren er kauwen die de zakken kapot maakten en ook daar kwamen muizen op de zakken af.
Eten gaat in het gft, maar koffiecups en bv lege zakjes natvoer van de katten, zijn vast wel in trek bij beesten die buiten leven.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:24

Wij hebben hier maar 1 kliko. Met een scheidingswand er tussen. Achterin alle afval, voorin GFT. En die wordt dan gelukkig wel elke week opgehaald. Vind dit eigenlijk wel prettiger dan wat ik hier lees van 1 x in de 2 weken. Of 4 weken had zelfs iemand hierboven.
We betalen via de afvalstoffenheffing berekend naar gewicht van de kliko.

En daarnaast natuurlijk plastic, glas, kleding en papier zelf wegbrengen naar de containers (staan hier om de hoek). En we hebben kippen die we bijna alle etensresten geven. Ook heerlijke eitjes dus zonder gif.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 11-08-17 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:28

Bij ons zijn ook vuilniszakken.

Gft, rest afval en plastic/pakken.
Gaan apart.
Luiers gaan ook in aparte zakken trouwens.

De vuilniszakken van restafval zijn het duurst en komen ze 1x in de 2 weken ophalen.
Zo dwingen ze je goed alles te scheiden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:04

Annetje schreef:
Hier in ons nieuwe huis ben ik bang voor muizen. Ik heb ook het idee dat die al aan de laatste vuilniszak hebben gezeten. We hebben ook vaak katten in de tuin.

Sommige hongerige dieren kunnen bijvoorbeeld afgaan op de geur van bijvoorbeeld vleesverpakking. Ik zou dat gewoon bij het oud plastic doen, met een andere oude plastic zak er omheen geknoopt.
Huiskatten laten oud vlees meestal links liggen (katten eten geen dood beest, itt honden).
Citaat:
Bij ons vorige huis waren er kauwen die de zakken kapot maakten en ook daar kwamen muizen op de zakken af.
Eten gaat in het gft, maar koffiecups en bv lege zakjes natvoer van de katten, zijn vast wel in trek bij beesten die buiten leven.
Dat zou kunnen.
Overweeg een flesje koffiemelk, of was de zaken af O:) voor je ze in de vuilnisbak kiepert.
(...ik ken idd de verhalen over de Leidse Stadsalbatrossen. Het is echt management.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:07

Hier gewoon in een ondergrondse container :) Nu moet ik zeggen dat die laatst op Vrijdag avond vol bleken (2 stuks hier in de straat) net te laat om er achter aan te bellen en met tuinieren kattenbak schoon etc had ik dus zo'n 4 vuilniszakken, met tuinzooi laat ik dan in de tuin staan de rest gewoon in de hal of op het balkon..