Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cayenne schreef:Wij hebben tegenwoordig 4 verschillende kliko's, om gek van te worden..
En er zit totaal geen regelmaat in wanneer die krengen geleegd worden.
Dan weer 3 weken geen restafval, dan opeens 2 weken achter elkaar... dan weer 2 keer per maand..
Rena100 schreef:Ik welke gemeente werken ze nog met losse zakken dan? Veel gemeentes hebben dat jaren geleden juist afgeschaft vanwege het ongedierte dat het aantrok.
Ik woon in een appartement en heb dus een ondergrondse afvalcontainer, hier kan ik met een pasje de klep openen en mijn zakken in kwijt. Plastic en papier worden in onze gemeente niet opgehaald, dat moet je zelf wegbrengen, maar ik gooi alles in de ondergrondse container.

Cayenne schreef:Voor de mensen met gewoon vuilniszakken: hebben jullie dan geen last van dieren die de zakken open maken/knagen?
goldenarrow schreef:Cayenne schreef:Voor de mensen met gewoon vuilniszakken: hebben jullie dan geen last van dieren die de zakken open maken/knagen?
Jawel. Wij hebben best last van muizen, is ook niet vanaf te komen want het huis is erg oud en helemaal van hout. En de eigenaar van het huis (studentenhuis) doet er ook niks aan
Annetje schreef:De volle zakken die wachten om opgehaald te worden, zetten we in de achtertuin, maar dat is niet mooi en we zijn een beetje bang voor ongedierte, daarom mijn vraag wat jullie met die zakken doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
Janneke2 schreef:hier in ons nieuwe huis ben ik bang voor muizen. Ik heb ook het idee dat die al aan de laatste vuilniszak hebben gezeten. We hebben ook vaak katten in de tuin.Annetje schreef:De volle zakken die wachten om opgehaald te worden, zetten we in de achtertuin, maar dat is niet mooi en we zijn een beetje bang voor ongedierte, daarom mijn vraag wat jullie met die zakken doen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden.
Wat voor ongedierte ben je bang voor?
Ik las dat je een gft container hebt: de meeste dieren komen af op voedsel.
Voor de vleeseters onder ons: dat kan uitstekend in de gft, eventueel met kalk van het tuincentrum ivm geurtjes. (In de tuin begraven kan ook.) Ook kan composteren een optie zijn: het levert mooie tuinaarde op, je moet het even leren.
Annetje schreef:Hier in ons nieuwe huis ben ik bang voor muizen. Ik heb ook het idee dat die al aan de laatste vuilniszak hebben gezeten. We hebben ook vaak katten in de tuin.
Dat zou kunnen.Citaat:Bij ons vorige huis waren er kauwen die de zakken kapot maakten en ook daar kwamen muizen op de zakken af.
Eten gaat in het gft, maar koffiecups en bv lege zakjes natvoer van de katten, zijn vast wel in trek bij beesten die buiten leven.
voor je ze in de vuilnisbak kiepert.
Nu moet ik zeggen dat die laatst op Vrijdag avond vol bleken (2 stuks hier in de straat) net te laat om er achter aan te bellen en met tuinieren kattenbak schoon etc had ik dus zo'n 4 vuilniszakken, met tuinzooi laat ik dan in de tuin staan de rest gewoon in de hal of op het balkon..