Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:17

MarjanB schreef:
Vannacht doen we als test de ramen maar dicht en de deur van de slaapkamer open. We zijn juist hierheen verhuist omdat we eerder veel overlast hadden en dit komt me nu even heel rauw op het dak vallen.

Het speelt een week zeg je?
Misschien heeft ie gewoon vakantie, geniet daarom van zijn nachtelijk leven. Ja ik begrijp wel dat het vervelend is maar voor mijn gevoel een beetje overdreven.. zeker voor die korte tijdsbestek dat je echt last hebt van de jacuzzi..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:17

Zit meneer íedere avond daar in dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:18

dromertje2 schreef:
Dan kan je wel bewijzen dat ze echt niet fluisteren. Je kan het ook face to face gaan afgeven :)*

Briefje blijft een briefje, ik vind het kinderlijk. Maar ieder z'n eigen keus.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:20

Indestal schreef:
Ik zou ze samen op de koffie vragen en het bespreekbaar maken....soms doe je zachtjes maar blijkt het in de stilte van de nacht toch hard te zijn...
Zo jammer voor jullie dat de nieuwe vlam juist in de zomer zijn intrede heeft gemaakt..

Als het raam dicht zit, hoor je nog? Anders oordoppen? Ik word al wakker als er een vlieg hoest, dus oordoppen zijn voor mij een must en zijn zo cht dat ik er geen last van heb.

Als de buren niet open staan voor begrip en aanpassen dan zou ik de eigenaar van het huis in lichten...

Wat wil je dan precies bespreekbaar maken? Die buurman heeft toch gewoon recht om 's nachts zijn jacuzzi te gebruiken. En praten in je tuin mag ook. Hij draait er niet eens muziek bij.

Kortom, ik vind ook echt dat ze te ver gaat met dit geklaag. Probeer oordoppen en leer er mee leven.

Ik denk wel dat ts door haar opstelling aanstuurt op een burenruzie. Jammer is dat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:22

Bloodymary schreef:
Indestal schreef:
Ik zou ze samen op de koffie vragen en het bespreekbaar maken....soms doe je zachtjes maar blijkt het in de stilte van de nacht toch hard te zijn...
Zo jammer voor jullie dat de nieuwe vlam juist in de zomer zijn intrede heeft gemaakt..

Als het raam dicht zit, hoor je nog? Anders oordoppen? Ik word al wakker als er een vlieg hoest, dus oordoppen zijn voor mij een must en zijn zo cht dat ik er geen last van heb.

Als de buren niet open staan voor begrip en aanpassen dan zou ik de eigenaar van het huis in lichten...

Wat wil je dan precies bespreekbaar maken? Die buurman heeft toch gewoon recht om 's nachts zijn jacuzzi te gebruiken. En praten in je tuin mag ook. Hij draait er niet eens muziek bij.

Kortom, ik vind ook echt dat ze te ver gaat met dit geklaag. Probeer oordoppen en leer er mee leven.

Ik denk wel dat ts door haar opstelling aanstuurt op een burenruzie. Jammer is dat.

We horen de overlast niet dus zeggen dat het overtrokken kunnen we niet doen. Maar met je laatste zin ben ik het wel eens. En volgens mij zijn burenruzies erger dan die paar avondjes jacuzzi.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:23

Oh nee absoluut niet, dat is het laatste wat ik wil, daarom is m'n vriend ook bij hem langsgegaan en niet ik. Wil juist geen gedoe maar wil ook niet dat ik bang moet zijn of ik wel kan slapen..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:24

MarjanB schreef:
Oh nee absoluut niet, dat is het laatste wat ik wil, daarom is m'n vriend ook bij hem langsgegaan en niet ik. Wil juist geen gedoe maar wil ook niet dat ik bang moet zijn of ik wel kan slapen..

Dus moet jij een oplossing zoeken waardoor je kan slapen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:26

MarjanB schreef:

Herkenbaar, mijn man is de conflictvermijder van ons 2 _O- Maar inderdaad oordopjes, ik heb hele fijne die wel het gesnurk maar niet de wekker blokkeren. Via bol.com en ze zitten fijn!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:26

quera schreef:
MarjanB schreef:

Dus moet jij een oplossing zoeken waardoor je kan slapen...

Dat is ook wel weer de omgekeerde wereld als de buurman echt overlast bezorgt.

Al denk ik dat ts in dit geval aan het korstte eind trekt. En ik zou er ook niet teveel mee doen.
Maar luid praten kan echt wel ver doorklinken in de nacht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:27

Tja en dat wordt een uitdaging als ik "gewoon" wil slapen. Misschien komt het omdat ikzelf mensen niet tot last wil zijn en rekening houd dat ik het van een ander niet zo goed kan hebben als ie van dit soort dingen doet midden in de nacht

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:32

Saskia9 schreef:
Het speelt een week zeg je?
Misschien heeft ie gewoon vakantie, geniet daarom van zijn nachtelijk leven. Ja ik begrijp wel dat het vervelend is maar voor mijn gevoel een beetje overdreven.. zeker voor die korte tijdsbestek dat je echt last hebt van de jacuzzi..

Ook wat ik dacht. Zou een maandje afwachten, en idd met raam dicht slapen. Je hebt trouwens overal wel iets van geluidsoverlast, niet alleen in de stad: ik word ook gewekt door mijn haan, soms om 5u30, iets verderop kwakende ganzen, als mijn ene merrie hengstig is, heeft ook de hele buurt het gehoord... dus het is overal wel wat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:34

Wanneer hij huurt op basis van de leegstandwet dan staat het huis dus te koop. Misschien de makelaar eens bellen en vertellen dat de bewoner overlast veroorzaakt. iedereen kan wel zeggen, doe maar oordopjes in maar wanneer je voor de rust verhuist en er word aangegeven dat je buren rustige mensen zijn dan valt dit gewoon rauw op je dak en ik kan me de frustratie van ts goed voorstellen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:37

Het is een beetje lastig aangezien buurman niet officieel overlast veroorzaakt (harde muziek of geschreeuw) dus aan de ene kant vind ik niet dat je hem kwalijk kan nemen dat hij in zijn tuin
zit te kletsen. Ik snap ts ook wel, dat ze geen oordoppen wil dragen vanwege die vent. Maargoed,
ik zie hier geen andere oplossing. Politie gaat niks aan buurman doen, en blijkbaar hebben andere buurtbewoners geen last dusja...
Wij zijn ook een keer verhuist vanwege een horror buurvrouw. (dag en nacht ruziën met man en schreeuwen) Waarom zou je verhuizen als het de fout is van je buurvrouw? Tsja, soms zit er niks anders op :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:38

Ja kijken het nu maar even aan met raam dicht en eventueel dauwluftung dicht als we ze toch horen. Een kip of wat dan ook slaap ik wel doorheen. Eerder woonde ik naast een gemeenschapshuis en met de kermis trilden de ramen, daar sliep ik gewoon door heen. Dus waardoor ik hier nu wel wakker van wordt en blijf?

@bigone, dat is wat het meeste dwars zit.

Shaggy09

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:40

Heeft je vriend er ook last van of kan hij er doorheen slapen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 17:41

Lieshorses schreef:
Heeft je vriend er ook last van of kan hij er doorheen slapen?

Hij werd er de eerste keer wakker van en vannacht stopten ze gelukkig vrij snel :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:51

Maarja het is zomervakantie, als ik met mijn vriend in de achtertuin zou zitten kletsen zou ik ook geen zin hebben in buren-geklaag :') Als we schreeuwen en muziek draaien is het een ander verhaal.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:09

Eens met lieshorses. Is het niet zo dat je, je misschien bij voorbaat al irriteert? Dat is wel vaak waar ik last van heb dat ik er dan ook echt op ga liggen wachten onbewust.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 18:10

Lieshorses schreef:
Maarja het is zomervakantie, als ik met mijn vriend in de achtertuin zou zitten kletsen zou ik ook geen zin hebben in buren-geklaag :') Als we schreeuwen en muziek draaien is het een ander verhaal.

Kletsen of ketsen :') maar dat jij vakantie hebt hoeft toch niet te betekenen dat je los kan gaan? Je buren moeten misschien wel gewoon werken

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:10

Dus de buurman zit in zijn eigen tuin, en praat met z'n vriendin op normale sterkte. Geen muziek, geen schreeuwen. Jij hebt je raam open, kan hem dan horen en daardoor kan je niet slapen. Wat wil je de buurman dan precies verwijten. Moet hij dan altijd binnen blijven? Hij doet echt niks raars. Als je in een woonwijk woont dan hoor je gewoon altijd geluiden van andere mensen die daar ook wonen. Hopelijk kan er in goed overleg iets geregeld worden. Zo niet, dan zou ik toch echt zelf naar oplossingen gaan zoeken, oordoppen, zacht muziekje aan in de slaapkamer zodat je dat meer hoort dan de buurman...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:13

Blijkbaar heeft niemand van jullie hier mee te maken gehad. Tuurlijk mag je praten maar in de nacht draagt geluid veel verder en versterkt.

Ik herken dit zo sinds onze nieuwe buren heb ik hier ook last van, buren hadden een oude vw bus met losse uitlaat en start problemen. De buurman gaat rond 5.30 weg probeert zijn bus te starten loopt deze eindelijk gaat hij naar binnen, klap voordeur dicht, en als hij eindelijk weg rijdt klappert en doet die uitlaat. En ja daar wordt je wakker van ook als hij rond 1.00 uur in de nacht thuis komt. Moet ik dan allerlei maatregelen nemen, Nou nee. Gelukkig nu een andere auto.

Ook hun zoon praat graag op standje net iets harder dan normaal en het liefst ergens na middernacht en nee de zoon is geen klein kind maar rond de 21. Als ik nu zijn stem alleen maar hoor praten ben ik wakker. En ja je wordt er gevoeliger voor doe je niks aan zelfs dwars door de oordopjes heen.
Laatst bijgewerkt door Steppe op 04-08-17 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:14

MarjanB schreef:
dromertje2 schreef:
Ik kan ook geloven dat als je geirriteerd erover bent, elk geluid uitvergroot wordt en als last wordt beschouwd. Terwijl ze echt fluisteren en niet veel lawaai maken.

Ze fluisteren echt niet :') kan alles horen wat ze zeggen terwijl er zon 15 meter tussen zit.

@xmereltje :') ja dat zou fijn zijn

Meng je in het gesprek. Raam open en luidkeels inhoudelijk ingaan op wat ze zeggen.

Geloof mij nou maar. Dat werkt echt. Hier precies vergelijkbare buren. Alleen dan zonder jacuzzi.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:15

Gepraat klinkt s'nachts wel hard. Maar over een tijdje wordt het toch te slecht weer om buiten te zitten.Wat dat betreft vind ik november altijd een fijne maand. Als het regent en stormt zijn er geen tuinfeesten! Ik zou als ik jou was aan de andere kant van je huis ook een slaapplek maken,voor noodgevallen.Want langdurige slaapverstoring is wel vervelend.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:16

Ik zou voorzichtig zijn met keer op keer klagen over geluidsoverlast als het niet over de decibelnormen heen gaat.
Een ieder heeft recht om buiten te zitten in zijn tuin en te praten, lachen.
Dat sommige stemmen extra irritatie opwekken en dat het extra vervelend is als je dacht van overlast verlost te zijn door de verhuizing, kan ik mij goed voorstellen.

Maar van iemand verwachten dat die niet buiten is na 10 uur s avonds vind ik egoïstisch eerlijk gezegd.

Stel dit huis wordt verkocht aan zeer religieuze mensen die op zondag enkel het huis verlaten om lopend naar de kerk te gaan. Ze komen aan jullie deur dat het hun levensgeluk wegneemt om jullie buiten te zien.
Jullie houden hier rekening mee door niet de auto te wassen of gras te maaien.
Week erop staan ze weer aan jullie deur want jullie ging om 13.00 de deur uit en kwamen (luid pratend) om 16.00 weer thuis, dat taste hun in hun zondagsrust aan. Jullie hadden rekening met hun gehouden (binnen jullie eigen grenzen) en nog was het in hun ogen niet genoeg.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet iedereen een gelijkwaardig levenspatroon heeft en dat er een grens is aan wat je van een ander mag verwachten/eisen.

Hier zijn dan ook wettelijke regels voor, misschien is het goed om eens te meten hoeveel decibel er door hun geproduceerd wordt op zulke momenten zodat je een meetbaar gegeven hebt waaruit kan blijken dat het eigenlijk niet zo luid is of dat het toch de normen overschrijdt.

Ik zou het in eerste instantie zoeken in wat jij kan doen om je er minder aan te storen, op te focussen. Zeker aangezien bij dit overlast nog niet zeker is of het iets tijdelijks is of niet.

Jullie hebben in een week tijd al 3 keer geklaagd als ik het goed lees (via app en een bezoekje), wat verwacht je te bereiken door vandaag of morgen er weer op de stoep te gaan staan?
Laatst bijgewerkt door cobiie op 04-08-17 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:17

Anoeska schreef:
Dus de buurman zit in zijn eigen tuin, en praat met z'n vriendin op normale sterkte. Geen muziek, geen schreeuwen. Jij hebt je raam open, kan hem dan horen en daardoor kan je niet slapen. Wat wil je de buurman dan precies verwijten. Moet hij dan altijd binnen blijven? Hij doet echt niks raars. Als je in een woonwijk woont dan hoor je gewoon altijd geluiden van andere mensen die daar ook wonen. Hopelijk kan er in goed overleg iets geregeld worden. Zo niet, dan zou ik toch echt zelf naar oplossingen gaan zoeken, oordoppen, zacht muziekje aan in de slaapkamer zodat je dat meer hoort dan de buurman...

Tot een uurtje of elf /half twaalf geen probleem , tot snacht's vijf uur net even te lang.