[FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 19:53

Me nog even op de vlonder gestort. Schroeven losmaken gaat niet dus klauwhamer en een kobbelstone als tweede moker. Levert goed stevig schuttingmateriaal op en goede palen. Nu genoeg voor vandaag en morgen. Honden uitlaten eerst dan douchen en niks meer doen. Tuinhuisje nog steeds niet geleverd. Vrees dat die vandaag niet meer komt. -O-

Afbeelding

Rebel_Jits

Berichten: 5637
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:47

Wat een klus zeg! Je bent goed bezig +:)+

cent

Berichten: 268
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Limburg

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:04

Dat is een klus! Maar je bent al goed op weg!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 20:41

Ik doe mijn best ben ook best trots op mezelf dat ik ondanks mijn toch brakke lijf gestaag doorkan gaan en heel langzaam er vooruit gang is. Ondanks dat ik vandaag niks zou doen toch maar wel gedaan. Even gebruik gemaakt van de stevige hoosbui van vanmiddag. Grond daardoor wat minder hard.

Pad is helemaal vrijgemaakt. Maakt aan het einde nog een rare bocht en ligt er een kleine 20 cm grond op. Maaaaaaaar hij komt door de bocht precies goed uit voor tuinhuisje deur. *\o/* moet wel eea eraan herstellen. Dat zal met een klein schepje en zittend graven en steen voor steen rechtleggen of aanvullen. Weet nu waar de misbaksels voor gebruikt zijn. Rand van pad kan ik dus mooi deel voor gebruiken weer op,termijn.

Morgen hoop ik de boel voor huisje gevlakt te hebben. Hoop het zelf te kunnen straten daar. Scheelt weer arbeidsloon. Verder vandaag rodo en klimroos verplaatst stukje naar voren bij schutting. Fruitboompje en vlinderstruik staan in de wacht in een speciekuip.

Maar het resultaat van vandaag. *\o/* de rechthoek van stenen achterin is daar waar tuinhuisje komt te staan. Afwijkende steen in midden is midden van de deur. :j fotos zijn soms gedraaid kan ze niet draaien helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Roos en rodo
Afbeelding

En de inmense berg met af te voeren materiaal of werkmateriaal. %) :oo
Snoeiafval dat weg kan deelsgaas dat hergebruikt kan worden. En een molen die wat herstel nodig heeft aan detail houtwerk. Draait erg goed.en is een exacte replica op schaal Kan gratis weg voor een liefhebber.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schutting materiaal, stenen bestrating. Mijn oude tuinset kansloos in het midden. Is helemaal heel maar niet meer schoon te krijgen kwa kleur. Komt op termijn gratis vrij voor bv op stal of zo.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:23

Wat ga je goed! Wauw!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:53

Wat een vooruit gang weer!
Je zou nog kunnen kijken of het schoonmaken met Cif werkt voor je tuinsetje :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 10:57

Dank je. Was vanmorgen ook fijn naar buiten kijken. :j

Ik heb zo ongeveer alles al losgelaten op deze tafel. Tot aan brillo metaalsponsjes toe. Tafel is een derde handsje en de kunststof heeft kennelijk in de loop,van de jaren soort van "weer" erin gekregen, zwarte vlekjes die er niet meer uitgaan. Tafel voelt ook poreus aan. En is voor mij eigenlijk te hoog ook. Stoelen zijn op zich best ok die worden netjes schoon ook. Alleen de vouwstoel is te groot voor me daar zit ik nooit op. Wel de twee stapelstoelen.

Maar ik kon een mooie nieuwe set kopen voor weinig waarvan ik weet dat die lekker zit en is ook wat compacter op te ruimen. Dan kan deze dus weg. Heb nog twee witte stapelstoelen die ook weg kunnen. Ander kleiner setje met glazen tafel heb ik ook naast het huis staan. Dus dan is deze overbodig. Ook al heb ik dadelijk drie plekken om te zitten. *\o/* en misschien wel vier als ik naast huis ook klaar ben. Maar daar past alleen een bistro setje.

hesterve

Berichten: 1944
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:00

Wat een werk is er al verzet zeg!! Knapt zienderogen op, heel leuk om te zien en vind t knap dat je dit ondanks een brak lijf gewoon aangaat! Wist je dat er zo'n lang pad naar achter in de tuin liep of was dat een volledige verrassing? Succes nog verder.

TinkerTreas

Berichten: 3740
Geregistreerd: 03-08-04

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 15:02

Is je tuinhuisje inmiddels gebracht? Of heb ik daar overheen gelezen?

Mijn ex had wat goed te maken, dus die heeft gisteren de heg gesnoeid :D Dus dat is weer gebeurt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 15:41

Ah altijd handig. Helaas gebeurd dat hier niet. :+

Tuinhuisje was inmiddels gebracht laat nog. Andere chauffeur had autopech gehad.

Pad was een volledige verrassing. :D Ik wist dat het een stukje lag tot het fruitboompje. Daar stopt het namelijk abrupt. Dat leek zo. De rest ben ik achter gekomen bij weghalen van wat stronken daar. Zette spa erin en klonk steen eronder. Ben er wel erg blij mee.

Vandaag nog niks in de tuin gedaan. Tenminste wel wat gekocht nog. Ochtendje luieren, naar centrum geweest met scootmobiel moest ook langs apotheek en mezelf verwend met kappersbezoek. Moest daar wachten dus heen en weer naar tuincentrum dorp verderop voor graszaad en vier vaste bloeiende planten meegenomen. Voor 10 euro. Heb paar plekken waar ik ze kan neerzetten.

Wil wel zo na lunch doorgaan. Naast vijver de losse granietrand weghalen en rond toekomstig grasveldje leggen. Dan kan ik pad omleggen langs de vijver en een groter stuk gras maken. Dan tijdelijke heining zetten met gaas en bamboe stok en hopelijk gras zaaien al. Nu goede omstandigheid. Kan komende maand goed sproeien omdat ik thuis ben nog. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 17:33

Zo weer wat zweet armer. Maar de paal en dwarsstang van de voormalige waslijn is eruit en herbruikbaar. Moet alleen een ding van de muur afhalen nog ervoor. De druif is heel eruit gekomen die kan tijdelijk in pot wachten tot herplant. Wat bloembollen tegengekomen. Die kan ik ook wel herplanten.

Begin van nieuwe pad is gemaakt. Ga eerst het grasveld afbakenen met de granietblokken, moeten ergens liggen dan maar langs het pad/"gras". Ik heb een globale tekening gemaakt op de grond zodat ik een houvast heb. Kan best dat later meer of minder wordt ingezaaid. Dat kan altijd nog aangepast worden. Maar zo houd ik een werkbaar stuk over voor oa tuinhuisje. Met paal eruit halen weer wat bestrating tegengekomen trouwens. :P dat is er nu uit. Een gek stuk diep onder de grond waar ik niks aan heb. Nog meer kobbelstones over. :')

Nu zitten een paar kikkers boos te bwarken dat ik alweer in hun stuk aan het klussen ben. Eenmaal klaar wil ik aan deze kant een hekje zetten langs de vijver. Een metalen open laag hekje dat voorkomt dat je makkelijk de vijver inwandelt.


Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:37

Leuk om te volgen Karuna! Je gaat lekker

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 20:00

Klaar voor vandaag. Kan gaan douchen weer. Pad verlegd, waslijn volledig gesloopt nu, druif in de wacht gezet. Grasveld afgezet met gaas. Gras gezaaid, geharkt, aangestampt en water gegeven.

Jemig wat mis ik mijn wei steekpaaltjes nu. :+ Blij dat ze verkocht zijn maar had ze nu wel kunnen gebruiken even. Is nu een mix van een echt paaltje, een metalen pin paar bamboe stokken en twee erin gemepte stukken snoeitak. :j maar het staat zo n beetje.

Nu hopen dat kleine dame het ook accepteerd dat ze er niet doorheen of onderdoor moet buldozeren, ze is nogal hardnekkig daarin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:58

Herkenbare klus alleen dan 2000m2 tuin aan oerwoud. Inmiddels is het tuin en knapt het steeds meer op. Jij bent ook lekker bezig zo! Las ergens dat je gronddoek zoekt. Action verkoopt ze. Is enkelt iets anders spul dan het duurdere maar werkt super.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 21:02

Aha action, hoe anders is anders? Het moet water doorlaten en geen wortels van onkruid van onderaf doorlaten. En enig idee wat het kost, geen action hier in de buurt moet er dus een eind voor rijden.

Jullie met tweeduizend m bezig ook een flinke hoeveelheid grond

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:07

Dan kun je beter naar een Welkoop oid rijden. Ik heb niet zoveel vertrouwen in spul van de Action :D

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:29

Het is van progarden en kost €2,95. Terwijl ik het opzoek zie ik diverse ervaringen met het gronddoek. Wij zelf hebben er geen problemen mee. Wel zou ik mocht je besluiten het daar te halen om de action eerst te bellen ivm je afstand en eind zomer seizoen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 10:30

Ah ik kan allicht eens gaan rondvragen bij mensen die een action in de buurt hebben. Eventueel kan ik bedenk ik me nu voor een deel een campingtapijt gebruiken, heb boven een giantische lap liggen. Maar zo duur is het spul ook niet, 0,90 per meter. Maar ja wat je niet hoeft uit te geven scheelt weer.

Ik vertoon alleen vandaag wog. Moet aan de gang maar vannacht erg brak geslapen en zo voel ik me ook. Morgen bestratingszand ophalen dus zal de boel voor tuinhuisje vlak moeten hebben vandaag.

Mijn nieuwe huisnummer is inmiddels ook al gebracht net. Solar alleen aan de uur schroeven en mijn huisnummer is altijd goed leesbaar. Hopelijk geen verdwenen post meer dan *\o/* bezorger baalt van de pakjes die bij de buren die op vakantie zijn liggen. Is gelukkig alleen maar verlichting.

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:31

Ideaal zo'n huisnummer!
De nummers zijn dan opgelicht?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 10:40

Vlakje licht op door solar. Moet alleen huisnummer er nog opplakken. Kosten 8 euro inclusief bezorgkosten :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 12:04

Inmiddels tussen twee buien door de plantjes die in de wacht stonden weer naast de vijver neergezet en een groot deel van de opgegraven bloembollen de grond weer ingezet. Deze stonden waar nuhet nieuwe pad loopt.

Hier staan de herplante hertshoorn, de oude salie en een afsplitsing van een hosta, die heb ik in drieen kunnen doen. Is nog een leeg vlak over, daarvoor ben ik nog aan het nadenken wat neer te zetten.is half schaduw in de zomer en zon in de winter.

Afbeelding

Hier stond de hosta eerst. Rest was dood gegaan afgelopen jaren. Er stan nu twee delen hosta en vier hogere zomerbloeiers die polvormig zijn. Drie 40/70 cm en een 70/100 bloeiend van juni tot oktober. Langs de vijverrand is nog wat kaal. Daar wil ik een paar lage plantjes neerzetten. Misschien wel tijm oid. Dit is altijd zon. De bloembollen staanhier nu ook tussen. Zad gaat afgedekt worden met fijne houtsnippers. Eventueel aangevuld met de zwarte graniet die ik heb liggen, dat ligt ook rond de vijverrand die toch hersteld moet worden ook dadelijk.
Afbeelding

Gezien het onbestendige weer wil ik zo eerst met boor en pluggen huisnummer buiten ophangen als het droog is even. Hoop achterin wat te kunnen vlakken. Is een rustig werkje met vooral grond losmaken en harken harken harken. Is deels beschut maar wel soppige modder nu. Heb de hulp met takken slepen maar afgezegd vandaag. Ben zelf te futloos en weer en buiten werken is niet slim nu om teveel te sjouwen en slepen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 13:29

Weer ietsje opgeknapt. Huisnummer hangt. *\o/* nu hopen dat ik hem ook aan heb gezet :') weet niet welke stand licht gaat geven.

Maar ben iedere keer weer blij met mijn schroef/klop/hamerboor. Ding ligt lekker in de hand, ook voor kleine pootjes en doet zijn werk goed. Geinversteerd in duurdere chroom vanadium boren die gewoon ook scherp blijven. Brengen hun geld meer dan op. :j niets zo erg als een niet scherpe kromme boor. %)

En ja deze plantenbak gaat ook op de schop. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 14:57

Gezien het prutweer buiten is dit voor nu een leukere bezigheid. Lang leve de hangstoel in de kamer. Lowlands op tv erbij op achtergrond, zal zo wel in slaap vallen denk ik.
Afbeelding

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:25

Leuk om te zien hoe het van een oerwoud steeds meer naar een echte tuin gaat. Goed bezig.

Rocamor

Berichten: 11048
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [FOTO] Tuin van dichtbegroeid oerwoud naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:39

Oh heerlijk zo'n hangstoel! Moet je ruimte voor hebben, maar lijkt me echt geweldig