Auto gezocht:max E3000, bj<2000,normale KMstand,trailer(?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:59

kim_hester schreef:
Leuke opties allemaal, ik heb een citroen Berlingo, oud beestje wel, zit niks geen luxe op, maar voldoet prima! Mag ook gewoon een trailer trekken. :)
Die kosten per maand op benzine ook niet heul veel, zeker een 2 zitter niet!
Wellicht ook een optie.

Heb ook een Berlingo gehad 2 liter Hdi diesel, trok super, maar mocht ook maar 1100 kilo trekken dat kon net met afgetrainde fjord in de trailer (in weidevorm al niet meer :+ ). Auto dan ook moeten verkopen toen ik thuis kwam met een E pony erbij |(mijn zwarte paard en Sjol niet meer in sportconditie was.

Gezien gewicht van veel 1 1/2 paards trailers blijft er bij 1100 kilo trekken weinig over voor paard, mijn 141.5 fjordje weegt al 465 kilo :Y)

Sleep nu met mijn sang young rexton een 2 paards met koetsenframe rond, dus probleem van toen is de wereld uit. }>

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:02

Wij waren 3 jaar geleden ook op zoek naar een auto met bijna dezelfde wensen (automaat hoeft bij ons niet zo nodig). Het is een Ford Focus (station) geworden en we rijden er nu nog steeds tevreden in rond. Het is geen auto om wekelijks ver met de trailer te gaan rijden maar zo nu en dan kan prima en veilig.

Verder geen dure auto in onderhoud (ook genoeg onderdelen op de sloop te vinden mocht er iets zijn) en de wegenbelasting valt ook erg mee.