Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sakura789 schreef:Little_Gift schreef:Je post draagt nu helemaal niets bij aan het topic Lease... fijn voor jou dat je het ruim missen kan, wat dat hier echter toe bijdraagt, geen idee.
Juist wel, ook op deze manier kun je tot een goede beslissing komen. Ik vind het goed doordacht en uitgezocht. Ze is niet over één nacht ijs gegaan en maakt een weloverwogen beslissing. Dat kan wellicht mensen helpen die dit topic lezen.
In dit soort gevallen kan met m.i. best uit en als je let op leuke aanbiedingen, dan kan het best een goede optie zijn. Maar ieder maakt andere keuzes en je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Benthhh schreef:Anoniem schreef:Het grote venijn van private lease zit hem in het afrekenmodel bij het terugbrengen. Je tekent voor de voorwaarden die men daarvoor heeft. Een kras mag niet groter zijn dan .....
Steenslag niet meer dan .....%
Een vlek in de auto op de bekeleding die niet te verwijderen valt
En ga zo maar verder.
De private lease is nog niet zodanig lang dat er heel veel mensen nu al weten hoe het eindbedrag zal worden indien de auto niet aan de voorwaarden doet die je bij begin hebt afgesproken.
Dit is voor mij de reden geweest om er niet aan te beginnen.
Dat allemaal inderdaad, maar ook als er iets gebeurt - stel dat je die lease auto opgegeven moment niet meer kunt betalen - moet je die auto inleveren, heb je x aantal maanden/jaren lease betaald en uiteindelijk heb je nog niets.
Edit; zelf geen directe ervaring mee maar wel mensen uit mijn omgeving
M_i_R schreef:Bijdrage van Romeo lijkt me wel degelijk nuttig. Als je namelijk kijkt wat voor auto je voor die krappe 1500,- kan kopen dan is de kans op hoge onderhoudskosten ook nog groot. Kosten die je niet hebt met je leaseauto. Wij vinden het iig een ideale constructie voor onze tweede (kleine) auto. Voor grotere auto's heb ik het idee dat her vrij snel uit de pas gaat lopen overigens maar dat kan gevoelsmatig zijn, dat hebben we niet doorgerekend.
Romeo2007 schreef:Het gaat mij er niet om dat ik niks heb aan het eind van de rit. Ik neem een lease auto voor het gemak en comfort. Voor de zekerheid dat het biedt. Een auto moet je nooit kopen met het oog op investering en restwaarde. Valt altijd tegen.
Ik heb een leaseauto nu en zelfs de garage snapt niet hoe ze het voor dat bedrag kunnen aanbieden. Omgerekend kost deze auto mij 60 euro per maand.
(Maandbedrag is 230 euro. Verzekering all risk nieuwe auto hetzelfde model op mijn naam is 50 euro, wegenbelasting is 45 euro per maand, onderhoud en banden stelpodt per maand 25 euro en afschrijving 50 euro per maand. Dan blijft er 60 euro over).
Ik heb een looptijd van 2 jaar. 24 maanden x 60 euro is 1440 euro Wat voor auto koop je voor 1440 euro? Met dezelfde opties en luxe en zekerheid die ik nu Heb? Geen. Nooit meer iets anders voor mij.
Mocht ie kapot zijn, komen ze m maar halen of ik lever m in en zoeken ze het maar uit. Dan krijg ik volgens mijn contract direct vervangend vervoer
Geen hoge onverwachtse kosten voor mijzelf.
Dit is mijn bolide voor 60 euro per maand
[ [url=m/MDKC9u.jpg]Afbeelding[/url] ]
madeliefw schreef:Ik vind het juist wel een mooie vergelijking. Heel veel mensen kunnen niet opeens bijna 10000 betalen. En dan ga je dus voor een oude auto. Maar nu zie je dat het qua maandelijkse kosten dus bijna niets uitmaakt. Alleen de auto wordt nooit van jou. Alleen zo'n oude auto wordt ook niks meer waard. Qua veiligheid en zuinigheid zit je dan beter met een nieuwe.
o ja ?