waterput vondst in huis hoe herstellen ivm gevaar op ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: waterput vondst in huis hoe herstellen ivm gevaar op ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 23:19

Geen idee ....
Kreeg er niet veel informatie uit helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:26

Dan vermoed ik dat jouw schatting van wat dit alles hen 'zou moeten' kosten aan manuren eerlijk gezegd ook niet heel realistisch is. Ik vind zelfs dat € 2000 voor zo'n klus nog een heel nette prijs is, als je ervan uitgaat dat dit een riskante klus is die ze dus ook eerder met 3 personen zullen doen dan met 2 - en dan nog onvoorspelbaar blijft. Als een bouwvakker € 25 kost en je hebt er 3 van rondlopen, dan denk jij dat die in 4,5 uur klaar zijn met alles, inclusief het klaarzetten en opruimen van alles?
Zou kunnen, maar ik vind dat wel heel optimistisch gerekend.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 08:22

2 man zei ie en een schatting van 5 uurtjes werk waarbij wij al het voorwerk deden...
Dus ze zouden letterlijk alleen die put in gaan en stenen stapelen en een deel metselen waar ze alleen de handeling zelf voor hoeven doen.
en hun "veiligheids" voorzorgsmaatregelen installeren, (als ze die al gingen gebruiken)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:28

rommulus schreef:
2 man zei ie en een schatting van 5 uurtjes werk waarbij wij al het voorwerk deden...
Dus ze zouden letterlijk alleen die put in gaan en stenen stapelen en een deel metselen waar ze alleen de handeling zelf voor hoeven doen.
en hun "veiligheids" voorzorgsmaatregelen installeren, (als ze die al gingen gebruiken)

Klinkt mij als een uitstekende en betaalbare oplossing. Zelf durf je er immers niet in of er iemand op jouw verantwoording in te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:19

Klinkt alsof ze er toch best wel over nagedacht hebben. Door je eerdere post kreeg ik de indruk dat ze alleen een bedrag jouw kant op hadden gegooid en je niets verteld hadden over de methode. Ik vind € 2000 persoonlijk een prima bedrag voor zulk rotwerk met een mogelijk hoog en sowieso onvoorspelbaar risico. Je kunt altijd nog een tegenbod doen, bijvoorbeeld 1800 en dan op 1900 uitkomen, maar ik vind die 2000 ook geen gek bedrag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-17 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:38

Gelijk doen die oplossing. Het is een riskante klus dus ja daar betaal je voor :)
Hier aan een bouwkundig ingenieur voorgelegd en die zei ook gelijk doen! Prachtige prijs.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 14:07

Ze hebben niet gezegd hoe ze het gaan doen wel naar gevraagd maar geen eenduidig antwoord op gehad.
Dus ik heb geen idee wat ze gaan doen om het veiliger te maken (als ze dat al gaan doen ik heb werkelijk geen idee)
Ze hebben de put ter plekke nog niet gezien alleen via foto dus dikke kans (ons geluk) dat dat bedrag nog omhoog gaat.
En ik vind het een vies hoog bedrag voor de helft van dat bedrag hebben we 4 complete muren laten metselen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:30

Niet dat ik wil zeuren hoor, maar 4 normale muren metselen is toch veel makkelijker dan dit? Die stenen moeten wel goed gestapeld worden en vervolgens gemetseld. Ze zullen ook een bepaalde garantie geven op het werk vervolgens.

Ik neem aan dat de eerste kosten waar je mee zit al is dat er iemand onder water moet in je put. Dus met duikkleding en evt perslucht of een luchtslang naar boven de grond om adem mee te halen. Dat maakt het allemaal gewoon wat duurder.