Hoe vind ik een hulp in de huishouding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe vind ik een hulp in de huishouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:39

Nee, ik ben nooit bang dat er wat wordt gestolen. En op die moestuinroofster na is dat ook nog nooit gebeurd.

Maar ik geef nooit een sleutel. Daar heb ik een hekel aan. Als iemand dan opeens wegblijft kan ik alle sloten gaan vervangen....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:21

Misschien moet ik dat hier niet neerzetten, maar ik geef altijd een sleutel :j En er is nog nooit iets gebeurd misschien roep ik het nu over me af
Ik ben heel blij met onze huidige schoonmaakster, gewoon een nuchtere Nederlandse vrouw die van werken weet uit het naburige dorp. Gevonden via marktplaats :)
Maar de vorige, ook via marktplaats, dat was niet wat :n Ze was lui, zag het niet en het huis werd uiteindelijk viezer in plaats van schoner.
We wilden haar een kans geven, omdat ze bepaald niet alles mee had, maar dat was gewoon geen goed idee.

En zo hebben we er in de loop van de jaren meerdere gehad: hele goede, maar ook hele slechte.
Hoe je er aan komt lijkt voor ons niet zoveel uit te maken en trouwens voor mensen in onze omgeving ook niet.
Via via is geen garantie zeg maar, je eigen gevoel bij iemand wel...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 06:51

Ik heb altijd het idee dat wanneer je bij een bureau dus iemand in dienst neemt dit betrouwbaarder is omdat je ergens op terug kan vallen indien het fout gaat. Maar zo te lezen komt dat helemaal niet zo vaak voor dat het echt misgaat.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 11:59

frutsels schreef:
Safina, ik heb al eerder in dit topic gereageerd.
http://www.ikzoekeenschoonmaakster.nl levert erg goede en betrouwbare werksters!

Ik ben er mentaal nog niet helemaal aan toe om bemiddelingskosten te betalen voor een tweede bureau en kennis te maken met werkster nummer zoveel. :oo

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:58

Urbiezira schreef:
Zijn jullie nou nooit bang dat er iets wordt gestolen? Of is dat een ontzettend vooroordeel?

Ik ben opgegroeid met super fijne werksters in mijn ouderlijk huis, maar om de een of andere reden voelt het nu heel anders wanneer het je eigen huis is met je "echte" eigen spulletjes. :')

Nee. Nou ja, niet helemaal waar, ik doe wel bepaalde checks. Degene die nu bij mij poetst doet dat nu een maandje.

Ik heb haar via een groep op Facebook gevonden. Haar Facebook account is legitiem, met allerlei familie leden. Ik heb haar werkgever mogen bellen waar ze schoonmaakt bij een restaurant, om haar verhaal gewoon even te checken en ik weet waar ze woont. Als ze dan zou gaan stelen is ze wel heel dom. Dan weten ze haar toch zo te vinden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:50

safina schreef:
Wat mooi dat het bij jou zo lekker loopt.
Ik ben wel benieuwd waar je als kieskeurige hulp op selecteert. Misschien trek ik met mijn voorsteltekst de verkeerde hulpen aan.

Als eerste op de vraag: wat zoekt iemand? Als dat voor mij niet realistisch is dan sla ik over. Bijv: 2 uur om een woonhuis met 3 slaapkamers te stoffen/zuigen/dweilen en het sanitair en keuken. Dat ga ik gewoon niet redden dus begin ik niet aan. Ik ben van het goed en anders niet. Wel overleg ik dit altijd met de werkgever, want ik stofzuig altijd erg lang en pak ieder hoekje mee. Dit geef ik dus ook aan bij het eerste gesprek. (Willen ze dit niet zo lang let ik erop uiteraard, maar tot nu toe zijn ze allemaal blij dat het zo grondig gebeurt)
Verder selecteer ik op afstand, gezinssamenstelling, huisdieren.. maar een hele belangrijke: is er iemand aanwezig als ik werk? Je krijgt aanvragen met bijv jonge kinderen en een hond: dat gaat bij mij niet werken. Ik zit dan echt in mijn flow/bubbel, en wil geen rekening houden met een klein kind wat ineens tegen je gaat praten of over je gedweilde vloer loopt ( heb er zelf vier :Y) ) . Of dat diegene thuis werkt. Ik hou altijd teveel rekening met anderen en pas me constant aan. Dat werkt dus niet prettig ben in ondertussen achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:49

Marocje schreef:
safina schreef:
Wat mooi dat het bij jou zo lekker loopt.
Ik ben wel benieuwd waar je als kieskeurige hulp op selecteert. Misschien trek ik met mijn voorsteltekst de verkeerde hulpen aan.

Als eerste op de vraag: wat zoekt iemand? Als dat voor mij niet realistisch is dan sla ik over. Bijv: 2 uur om een woonhuis met 3 slaapkamers te stoffen/zuigen/dweilen en het sanitair en keuken. Dat ga ik gewoon niet redden dus begin ik niet aan. Ik ben van het goed en anders niet. Wel overleg ik dit altijd met de werkgever, want ik stofzuig altijd erg lang en pak ieder hoekje mee. Dit geef ik dus ook aan bij het eerste gesprek. (Willen ze dit niet zo lang let ik erop uiteraard, maar tot nu toe zijn ze allemaal blij dat het zo grondig gebeurt)
Verder selecteer ik op afstand, gezinssamenstelling, huisdieren.. maar een hele belangrijke: is er iemand aanwezig als ik werk? Je krijgt aanvragen met bijv jonge kinderen en een hond: dat gaat bij mij niet werken. Ik zit dan echt in mijn flow/bubbel, en wil geen rekening houden met een klein kind wat ineens tegen je gaat praten of over je gedweilde vloer loopt ( heb er zelf vier :Y) ) . Of dat diegene thuis werkt. Ik hou altijd teveel rekening met anderen en pas me constant aan. Dat werkt dus niet prettig ben in ondertussen achter.

Ik heb mn omschrijving een beetje aangepast. Maandag ga ik kennismaken met werkster nummer 4. Ik heb weer wat moed verzameld. :D

Na mijn eerdere ervaringen heb ik niet zoveel vertrouwen dat ik mn sleutel geef terwijl ik op mm werk zit. Ik heb er een gehad die gerust twee uur eerder wegging, maar me wel 4 uur liet betalen. Maar er met mn neus bovenop zitten is ook niets voor mij. Ik ga wel lekker mn paard trainen en stallen doen.

Ik snap het echt niet goed. Ik ben geen moeilijk adres. Ons huis is makkelijk schoon te maken. Geen hoogpolige tapijten maar plavuizen. Geen zware meubelen. Geen overschot aan huisdieren (twee hele lieve katten) en ook geen kinderen die alles vies maken. Ik ben ook niet iemand die verschrikkelijk precies is en over dingen klaagt. En ik verwacht ook niet onredelijk veel. Vier uur per week voor een huis met 3 slaapkamers en 1 badkamer.... Toch is mijn werkster-karma verschrikkelijk beroerd. Why?

Gelukkig kwam nummer 4 serieus en vriendelijk over via de app. Ze heeft ruim 10 jaar thuiszorgervaring en wil wat meer uren werken. Ben benieuwd....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:04

Klinkt goed, veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:20

Marocje schreef:
Klinkt goed, veel succes!

Haha, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:46

Quess what? Nummer 4 zou morgen voor het eerst komen werken, maar appte net af want ze heeft een vaste fulltime baan gevonden. Mijn werkster-karma is echt zo beroerd :') :') :') Ik krijg nu wel mijn inschrijfkosten terug van het bureau. *\o/*

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:58

Oh wauw! Hier altijd werksters via via gehad. Natuurlijk moeten ze even ingewerkt worden, maar dat moet ik zelf ook bij een nieuwe baan. Mijn laatste werkster via een oproepje op Facebook. Ik geef altijd de sleutel af. Ik heb liever dat ze komen als ik werk. Dan kunnen zij ongestoord hun werk doen en ik kom thuis in een schoon huis. Heerlijk! Overigens is het zo dat als iets niet bevalt, ze dat gelijk te horen krijgen. Men krijgt 3 kansen en daarna klaar.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:17

Ik val ook even binnen. Het zit je niet helemaal mee Safina! Ik heb zelf 2 schoonmaakadresjes, bij een stel zonder kinderen, en via hun kwam ik bij mijn andere schoonmaakadres terecht. Ik maak bij allebei gemiddeld 3 uur schoon, om de week. Ik heb in het verleden ook een adres gehad waar ik iedere week 4 uur moest schoonmaken. Nou was dit ook een giga villa dus er bleef altijd wel wat liggen, dit werkte niet fijn. Ook vind ik persoonlijk 4 uur in de week te lang. (3 uur is voor mij veel beter te overzien, en het blijft dan ook leuk) wanneer het te lang duurt heb ik er veel minder plezier in. Je hebt geen heel groot huis begrijp ik, misschien kun je proberen om er eens 3 uur van te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:50

Dieselpaard schreef:
Oh wauw! Hier altijd werksters via via gehad. Natuurlijk moeten ze even ingewerkt worden, maar dat moet ik zelf ook bij een nieuwe baan. Mijn laatste werkster via een oproepje op Facebook. Ik geef altijd de sleutel af. Ik heb liever dat ze komen als ik werk. Dan kunnen zij ongestoord hun werk doen en ik kom thuis in een schoon huis. Heerlijk! Overigens is het zo dat als iets niet bevalt, ze dat gelijk te horen krijgen. Men krijgt 3 kansen en daarna klaar.

Ik zit nu natuurlijk al heel lang zonder, als je de woeste operazangeres niet meetelt. Maar als de vorige kwam dan ging ik meestal stallen doen, boodschappen halen of in de moestuin werken. En ik bemoei me zo min mogelijk met hoe iemand schoonmaakt. Als iemand graag afstoft met swiffer, dan haal ik swifferdoekjes. Als iemand liever de ramen met de hand zeemt in plaats van met de elektrische ruitenreiniger: mij allemaal goed. Iedereen heeft z'n eigen werkwijze. Ik hou er ook niet van als men zich intensief met mijn werk bemoeit. Het gaat om het resultaat. Ik haal ook gewoon in huis waar ze om vragen. Deze nieuwe hulp wilde graag een bepaald type doekjes en huishoudhandschoenen in plaats van latex wergwerphandschoenen. Had ik ook al voor haar gekocht. :+ Maar goed. Volgens mij ben ik bestwel een tof werkadresje. Maar dat vindt iedereen natuurlijk van zichzelf. :D

Emoe schreef:
Ik val ook even binnen. Het zit je niet helemaal mee Safina! Ik heb zelf 2 schoonmaakadresjes, bij een stel zonder kinderen, en via hun kwam ik bij mijn andere schoonmaakadres terecht. Ik maak bij allebei gemiddeld 3 uur schoon, om de week. Ik heb in het verleden ook een adres gehad waar ik iedere week 4 uur moest schoonmaken. Nou was dit ook een giga villa dus er bleef altijd wel wat liggen, dit werkte niet fijn. Ook vind ik persoonlijk 4 uur in de week te lang. (3 uur is voor mij veel beter te overzien, en het blijft dan ook leuk) wanneer het te lang duurt heb ik er veel minder plezier in. Je hebt geen heel groot huis begrijp ik, misschien kun je proberen om er eens 3 uur van te maken?

Dat ga ik doen. 4 uur is ook best veel. Ik vind zelf 4 uur schoonmaken achter elkaar ook best lang. :j Ik heb inderdaad geen mega-villa. Het is echt een makkelijk huis. Strakke, moderne inrichting. Nergens tapijt, weinig meubels, geen zware meubels, weinig decoraties, een leren bank en stoelen....Het enige lastige dat ik heb zijn de luxaflex. En met paarden en een moestuin loop je nog wel eens wat naar binnen. Ik denk dat het in drie uur ook wel te doen is. Hoewel de vorige hulp er wel 4 uur over deed. Maar die sloeg regelmatig een week over en dan heb je wel wat in te halen...

Ik heb nu via een collega contactgegevens gekregen van haar hulp. Die zocht nog een adresje. Eens kijken of dat wat gaat worden.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:28

Bij mij wordt schoongemaakt in 2,5 uur: 50 vierkante meter woonoppervlak (beneden bedoel ik he, dus de woonkamer + keuken), 3 slaapkamers, badkamer en apart toilet. Ze stofzuigt, stoft, dweilt, doet de wc's en badkamer en altijd iets extra's. De ene keer ramen lappen, andere keer de keuken...die extra's komen alleen nooit in 1x af, want zoveel tijd is er niet. Zo lapt ze de ene keer de ramen beneden buiten, de andere keer binnen en zo ook boven.
Hier geen huisdieren, wel een kind, tapijt en vrij zware meubels ;)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:56

Hier sinds een maand of 2 een werkster via huiscleaning.
Erg tevreden over! Ze maakt geweldig schoon en is prettig in de omgang.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:09

Wij zitten er erg over te twijfelen. Ik denk dat wij ook voor iemand gaan via een bureau, ik heb het idee dat dat iets veiliger is op het moment dat het spaak loopt. Alleen vraag ik mij af hoeveel uur wij iemand per week zouden nodig hebben?

Onder is de keuken en woonkamer een ruimte, verder nog de hal en toilet onder. Ongeveer 54m2. Boven drie slaapkamers en een badkamer, in totaal ook 54m2. De logeerkamer is weinig werk. Daar in tegen is de tweede slaapkamer wel veel werk want dat is de kattenkamer en het stofzuigen is wel flink. Dat zou ik ook eventueel zelf kunnen doen zodat de werkster meer tijd heeft voor de rest van het huis.

Wij hebben 3 katten en 1 hond straks dus elke week moet gestofzuigd worden en gepoetst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:19

Majabeestje schreef:
Hier sinds een maand of 2 een werkster via huiscleaning.
Erg tevreden over! Ze maakt geweldig schoon en is prettig in de omgang.

Ik had dus ook huiscleaning. En ik moet zeggen: ze hebben het verder keurig gedaan. Ze deden hun best, hadden alle begrip, reageerden meteen op mijn berichten, koppelden steeds snel weer een nieuwe hulp en ze hebben echt wel hun best gedaan. En ik krijg m'n inschrijfgeld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:06

Nou, donderdag komt hulp 5 kennismaken. Deze heb ik via een collega. Zou het dan toch eindelijk....?