Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
frutsels schreef:Safina, ik heb al eerder in dit topic gereageerd.
http://www.ikzoekeenschoonmaakster.nl levert erg goede en betrouwbare werksters!
Urbiezira schreef:Zijn jullie nou nooit bang dat er iets wordt gestolen? Of is dat een ontzettend vooroordeel?
Ik ben opgegroeid met super fijne werksters in mijn ouderlijk huis, maar om de een of andere reden voelt het nu heel anders wanneer het je eigen huis is met je "echte" eigen spulletjes.
safina schreef:Wat mooi dat het bij jou zo lekker loopt.
Ik ben wel benieuwd waar je als kieskeurige hulp op selecteert. Misschien trek ik met mijn voorsteltekst de verkeerde hulpen aan.
Marocje schreef:safina schreef:Wat mooi dat het bij jou zo lekker loopt.
Ik ben wel benieuwd waar je als kieskeurige hulp op selecteert. Misschien trek ik met mijn voorsteltekst de verkeerde hulpen aan.
Als eerste op de vraag: wat zoekt iemand? Als dat voor mij niet realistisch is dan sla ik over. Bijv: 2 uur om een woonhuis met 3 slaapkamers te stoffen/zuigen/dweilen en het sanitair en keuken. Dat ga ik gewoon niet redden dus begin ik niet aan. Ik ben van het goed en anders niet. Wel overleg ik dit altijd met de werkgever, want ik stofzuig altijd erg lang en pak ieder hoekje mee. Dit geef ik dus ook aan bij het eerste gesprek. (Willen ze dit niet zo lang let ik erop uiteraard, maar tot nu toe zijn ze allemaal blij dat het zo grondig gebeurt)
Verder selecteer ik op afstand, gezinssamenstelling, huisdieren.. maar een hele belangrijke: is er iemand aanwezig als ik werk? Je krijgt aanvragen met bijv jonge kinderen en een hond: dat gaat bij mij niet werken. Ik zit dan echt in mijn flow/bubbel, en wil geen rekening houden met een klein kind wat ineens tegen je gaat praten of over je gedweilde vloer loopt ( heb er zelf vier) . Of dat diegene thuis werkt. Ik hou altijd teveel rekening met anderen en pas me constant aan. Dat werkt dus niet prettig ben in ondertussen achter.
Dieselpaard schreef:Oh wauw! Hier altijd werksters via via gehad. Natuurlijk moeten ze even ingewerkt worden, maar dat moet ik zelf ook bij een nieuwe baan. Mijn laatste werkster via een oproepje op Facebook. Ik geef altijd de sleutel af. Ik heb liever dat ze komen als ik werk. Dan kunnen zij ongestoord hun werk doen en ik kom thuis in een schoon huis. Heerlijk! Overigens is het zo dat als iets niet bevalt, ze dat gelijk te horen krijgen. Men krijgt 3 kansen en daarna klaar.
Emoe schreef:Ik val ook even binnen. Het zit je niet helemaal mee Safina! Ik heb zelf 2 schoonmaakadresjes, bij een stel zonder kinderen, en via hun kwam ik bij mijn andere schoonmaakadres terecht. Ik maak bij allebei gemiddeld 3 uur schoon, om de week. Ik heb in het verleden ook een adres gehad waar ik iedere week 4 uur moest schoonmaken. Nou was dit ook een giga villa dus er bleef altijd wel wat liggen, dit werkte niet fijn. Ook vind ik persoonlijk 4 uur in de week te lang. (3 uur is voor mij veel beter te overzien, en het blijft dan ook leuk) wanneer het te lang duurt heb ik er veel minder plezier in. Je hebt geen heel groot huis begrijp ik, misschien kun je proberen om er eens 3 uur van te maken?
Majabeestje schreef:Hier sinds een maand of 2 een werkster via huiscleaning.
Erg tevreden over! Ze maakt geweldig schoon en is prettig in de omgang.