Spinners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Asvinia

Re: Spinners

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:05

Ik heb er vandaag eentje gehaald, eens zien of het me helpt concentreren en kalmeren :D

Mijn vader vindt het niets zegt hij terwijl hij hem al meerdere keren gepakt heeft hahaha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:10

Ik zit er écht heerlijk mee te fruniken. Ik twijfel wel, vind het vervelend dat iedereen denkt dat je het koopt vanwege de rage. Hoe staan jullie daar tegenover?

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:47

Dan denken ze dat maar :+.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:57

Ik (als docent) ben er niet zo blij mee... het is bloed irritant als er 30 leerlingen zitten te spinnen... Gelukkig is dat sinds afgelopen week klaar. Ik heb namelijk een manier bedacht om te ont-spinnen:

Afbeelding

Na de les krijg je de sleutel van me. }> :')

Ik snap dat het voor mensen met ASS en adhd best een hulpmiddel kan zijn, maar ineens heb ik 150 adhders... :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:59

:)) :)*

Mijn moeder is juf/docent voor groep 6 op een basisschool en op 2 na heeft iedereen zo'n ding. Ze heeft er nu al rekenlessen meegegeven, maar pakt ze ook af als het moet. Ik vind dat ze het slim aanpakt door ze juist te gebruiken in de les :P

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:09

eclair98 schreef:
:)) :)*

Mijn moeder is juf/docent voor groep 6 op een basisschool en op 2 na heeft iedereen zo'n ding. Ze heeft er nu al rekenlessen meegegeven, maar pakt ze ook af als het moet. Ik vind dat ze het slim aanpakt door ze juist te gebruiken in de les :P

Punt is dat ik drama docent ben en ongeveer 20% theorieles geef. Daarna zijn ze zelf bezig. Dan heb je die spinner echt niet nodig ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:19

Er zijn aanwijzingen dat échte adhd'ers baat kunnen hebben bij een fidget toy (en dan is het nog maar zeer de vraag of spinners de geschikste zijn, imo niet).
Verder heeft niemand een spinner "nodig" , het is een trendy speelgoed.
Imo niets mis mee dat leraren die dingen in de klas verbieden.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:55

Ik heb GEEN adhd maar ben hoog sensitief en een enorm zenuwachtig persoon, ik kan niet stil zitten. Nu met mijn spinner zit ik veel rustiger, ipv altijd rond te draaien of met m'n been te tikken of m'n voeten te draaien ofzo. Dus je mag het effect van de spinner niet onderschatten, natuurlijk zijn er ook leerlingen die het voor de hype doen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:58

Luca03 schreef:
Ik heb GEEN adhd maar ben hoog sensitief en een enorm zenuwachtig persoon, ik kan niet stil zitten. Nu met mijn spinner zit ik veel rustiger, ipv altijd rond te draaien of met m'n been te tikken of m'n voeten te draaien ofzo. Dus je mag het effect van de spinner niet onderschatten, natuurlijk zijn er ook leerlingen die het voor de hype doen.

dan kan ik jou zeker ook de kubus aanraden! denk dat die nog beter/fijner voor je is als ik je zo hoor ( je doet hetzelfde als ik namelijk :P )

ik haal de kubusjes gewoon van aliexpress, daar zijn ze 1 op 1 nagemaakt (incl. doosje) en nog geen 2 euro :))

en ik heb ook een spinner! :D merk dat ik hem zelf alleen als speelgoedje gebruik dus heb hem aan mijn broer gegeven met autisme, die vind het heel fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 00:06

Vandaag spinner van neefje even in handen gehad , hij is zo klein :') . Die cube wat kan je daar mee dan? , vind het interessant tot op heden :)) . Ik mag graag iets in handen hebben of overal aanzitten en voelen , met die spinner heb ik iets in handen en het draait zo rond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:13

Op knopjes drukken en aan dingetjes draaien, ook gewoon een frummeldingetje!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:28

Mijn zusje heeft er ook 1, een wat zwaardere

Ding hoor je wel en ik kan je er ook echt wel aan irriteren af en toe := Kan me voorstellen dat je als leraar ook gek wordt als de hele klas er mee zit. Bij mijn zusje mogen ze dus ook niet in de klas.

Ik vind het trouwens wel een fijn ding om zelf mee te pielen, ben ook iemand die als ik ergens naar luister op school dat ik beter luister als ik wat te friemelen heb (pen oid)

Kan me dus voorstellen dat het voor sommige mensen dus ook echt wel werkt (naast dat het nu z'n rage is)
Wou dat ik het bedacht had, dan had ik nu een hoop centjes gehad :=

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:48

Toch verdient de uitvindster er niet zoveel meer aan

Citaat:
Spinners zijn in 1993 uitgevonden door Catherine Hettinger uit Amerika: zij bedacht het apparaatje om haar drukke toen zevenjarige kind rustig te krijgen. Het tragische is dat zij het patent op de spinner in 2005 heeft opgegeven omdat ze het jaarlijkse bedrag daarvoor niet meer kon ophoesten en nu moeite zou hebben om rond te komen. Hettinger gaat nog altijd door met uitvinden.

Chinese bedrijven begonnen ze te maken las ik ergens. Daarna werd het een succes.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:12

Leuke bijkomstigheid: ik bijt minder nagels. (Wel jammer dat ik nu mijn nagels eraf heb gebeten doordat ik het ding niet had :') )

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 20:13

Ik was een maand geleden in Amerika en iedereen liep er al mee, wel grappig dat je het nu ook hier ziet. Je moet het inderdaad op je vinger laten draaien, ik snap het ding er niet van maar kennelijk werkt het.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:20

Op zijn rotterdams gezegd: wat een pleurisdingen zijn dat... En dat is dan de nieuwe rage?! Waar gaat de mensheid heen?

Du SPINNST ja wohl!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:51

Het is bij mijn 3e klassers vmbo wel weer redelijk uit. Zijn natuurlijk ook al iets ouder. Nog bij een paar zie je ze.