Welke wasmachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:24

Mijn wasmachine en droger komen van pandje 33 in Eindhoven. Die verkopen 2 jaar oude machines die uit de lease komen. Altijd voorzien van een nieuwe ring en helemaal nagekeken en half jaar garantie en altijd A merken als miele en bosch.. Ik had toen voor 480 een wasmachine en een droger van bosch en voor nog 20 euro extra zijn ze hem van eindhoven naar Nijmegen komen brengen. Heb er nu al 3 jaar heel veel plezier van en als er 1 stuk gaat, ga ik weer daarheen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:38

Ersina schreef:
Ik ben qua wasmachine fan van de Zanussi. Heb sinds ik op mezelf woon altijd een Zanussi gehad. Ze gingen gemiddeld een jaar of 10 mee. Ja de Miele gaat langer mee, maar kost ook 3x zo duur.

Dat gaat al heel lang niet meer op. 20 jaar geleden klopte dat inderdaad. Onlangs nog met een Miele verkoper erover gesproken en die geeft aan dat ook de Miele apparaten gemaakt zijn om geen 30 jaar mee mee te gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:51

Wij hebben toevallig vandaag een wasmachine (met droger) gekocht :D
Na volle tevredenheid 22 jaar met onze vorige miele gedaan te hebben, zijn we uiteindelijk toch weer voor een miele gegaan.
Ze hebben nu bij Bemmel en kroon een machine in de aanbieding van 1200,00 met 100,00 kassakorting en daarbij krijg je nog eens 100,00 terug van Miele.
8 kilo. Uitgesteld wassen. Softcare trommel. Super zuinig en stil (volgens het kaartje, dat moeten we in de praktijk nog uit gaan vinden :D )

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:09

MissBambi schreef:
Davina1402 schreef:
Wij hebben sinds oktober een Siemens... Goede investering tot nu toe... grote trommel (9 kg even uit het hoofd)... automatische wasmiddel en verzachter toevoer... waardoor we echt minder was middel verbruiken... \

En door de grote trommel wasssen we veel minder... Waterverbruik past ie ook aan op het gewicht van het wasgoed...

Heel veel programma keuze... wordt ook aangeven bij elk programma hoe het energie verbruik is... de machine kan ook op pauze tijdens een programma als je er nog wat bij wilt doen...

Wij kregen ook 10 jaar garantie op de machine... met een extra dat je overal echt garantie op kreeg... dat is wel lekker natuurlijk...

Al moet ik zeggen dat ik hier voor een indesit machientje had... ik zeg machientje omdat deze maar een 5 kg inhoud had... deze heeft 10-11 jaar gedraaid... en dat was een veel goedkopere Wel minder luxe qua programma's en mogelijkheden en ben meer tevreden over deze siemens... maar hij voldeed... En de indesit condens droger die ik destijds tegelijk kocht... die doet het nog steeds... :-)...

De mijne kostte destijds 263 euro en geeft inderdaad ook resttijd aan, verbruikt etc.

Kun je wel alle soorten wasmiddel gebruiken bij zo'n automatisch doseringssysteem? Ik gebruik nu voor een volle trommel van 6 of een half dopje vloeibare wasmiddel en vind het wel prettig om bij mijn eigen middelen te blijven, ik vind niet ieder wasmiddel/wasverzachter lekker ruiken :o

Ik ben eerlijk gezegd niet van plan voor een whirlpool of een B-merk te gaan. Dit omdat het een hele hoop Geldstress meegeeft :') en ik de komende 10 tot 20 jaar goed wil zitten met mijn machine :D

Beetje laat... :-) maar was lekker een weekje vrij... en dus geen PC aangehad...

Je kunt gewoon je eigen wasmiddel gebruiken. ... er is een bakje voor verzachter... en een bakje voor het wasmiddel dat je het meeste gebruikt... Wil je een ander wasmiddel gebruiken... is daar nog een bakje voor zeg maar... die andere kun je dan op "0" zetten...

Ik was in het begin ook een beetje sceptisch... omdat ik normaal veel meer wasmiddel verbruikte... Maar mijn was is frisser dan ooit... en ik verbruik ook nog minder...

Ik vond de siemens een goede keus... degelijke duitse kwaliteit en goede garantie regeling maar dan niet voor een Miele prijs... :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:18

Miele is nog steeds heel erg goed, maar echt verschrikkelijk duur. Ik werk zelf in een electronicawinkel en mijn directe collega (die er dus niet op uit is om mij een 'gunstig' product te verkopen) raadde Samsung af. Hij zei 'ze zijn hartstikke goed in computers en tv's, maar de wasmachines zijn in kwaliteit niet super'. Ik kwam zelf uit op een AEG, maar eigenlijk raadde hij de hele Duitse richting een beetje aan. Dus ook zeker Bosch/Siemens. Let er dan wel op dat de rand van de trommel over het rubber van de deur valt. Dat is net wat steviger dan bij de budgetmodellen.

Edit: Je hebt er al een zie ik nu. Duhhh, sorry :z

Tazzey

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:38

Het is ook vooral een kwestie van wat je eigen ervaring is. Een Siemens apparaat komt er hier nimmer meer in, zeer slechte service en zo mogelijk nog slechtere apparaten.
Mijn ervaring, en die van een aantal vrienden, met een Samsung wasmachine is prima.

Danseresje

Re: Welke wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:22

Mijn wasmachine doet het weer *\o/*!
Voorlopig hoef ik dus niet na te denken over een nieuwe...