Many schreef:Ik zou een huis niet laten schieten omdat ik er geen droger kwijt kan. Zeker als je alleen woont, heb je echt geen bergen was. Dus hoe erg is het dan als je, laten we zeggen, twee keer per week iets aan een rekje hebt hangen? De was ophangen kost je ook hooguit vijf minuten, dus zelfs met een fulltime baan en tijdrovende hobby heb je daar altijd wel een momentje voor.
Los van de punten die je nu noemt, gaat het er natuurlijk ook vooral om hoe jij je voelt in dit huis. Zie je jezelf hier wonen? Want als dat zo is, zul je zien dat je geneigd bent om de dingen die iets minder perfect zijn, voor lief te nemen. En gaan ze je uiteindelijk toch irriteren, dan kun je er op dat moment altijd nog wat aan doen. Niet alles hoeft per direct natuurlijk.
Grappig, het eerste wat ik zei toen we thuis kwamen was dat ik mezelf er wel zag wonen, maar voornamelijk bezwaar had op de plaats van de wasmachine. En inderdaad, dan maak ik snel concessies. Maar m'n vader is wat minder optimistisch. En tegelijk wil ik ook niet zomaar een huis kopen. Het vervelende is al dat ik meestal zó een auto koop. Grote uitgaven zijn voor mij soms iets te makkelijk gemaakt. Al heb ik nog geen échte miskopen gedaan qua auto's.
Qua tijd voor de was doel ik meer in de winter op de regen

Ik ben geen fan van het binnen drogen van was. Van huis uit drogen wij ook vrijwel altijd alles buiten. Alleen werkt mijn moeder maar 3 dagen, waardoor dat ook makkelijker wordt met plannen.
Als ik bij winterdag mijn wasmachine heb gedraaid en een wedstrijd heb op zaterdag (dus halve dag weg), is het toch al snel op hoop van zegen dat het droog wordt buiten, zeker bij vochtig weer. En daar werd op gedoeld door die Bokker, heb je een droger écht nodig? En dan denk ik: Ja, voor dit soort gevallen.
Niet omdat ik geen tijd zou hebben om het op te hangen, maar omdat ik het liever niet binnen hang.
En natuurlijk zou ik graag een overkapping willen hoor, maar dat zijn dingen die moet je eerst maar zien te realiseren. Omdat er in mijn ogen wel wat schilder- en behangwerk in het huis zit, ik alle meubels en zooi nog moet kopen, heeft dat natuurlijk niet echt prioriteit.