Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:46

Wij zijn met zen 4 ren thuis en 2 honden.
hier word toch echt iedere dag gezogen.
wanneer de rest op vakantie is zuig ik om de dag want dan kan ik echt niet meer tegen de honden haren die er liggen.

De rest wordt ook wel wekelijks gedaan.

Amandavd

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:01

Poeh iedere dag dweilen??? Dat je iedere dag stofzuigt als je flink wat dieren hebt oke maar elke dag dweilen?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:12

goh ik voel me bijna een poetskont als ik hier de reacties doorlees...
stofzuiger gaat hier dagelijks of om de dag door (2pubers, 3 katten, paarden aan huis, akkerbouwbedrijf, man is sloper en ik werk in de paarden)

dweilen standaard na het stofzuigen

sanitair gaat iedere dag een snelle lap door, aanrecht idem dito en dan heb ik nog om de week 3 uur een schoonmaakster voor de grote klussen(grote beurt badkamer, keuken of woonkamer, slaapkamers is voor haar een no go, die doe ik zelf priveterrein ;) )

vergeet ik gemakshalve het afnemen van de meubels en tafels en het verschonen van de bedden wat ik wekelijks doe, zomers zelfs vaker ivm zweten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:23

Wat luxe!! Hier 3x per week stofzuigen en dwingen!! Wc en douchecel elke week. Beddengoed ook elke week. Elke week ook alles afstoffen en schoonmaken zo als vensterbanken en tafels kastjes enz

Keuken is dagelijks!

Heb wel 2 katten in huis maar al waren die er niet hadden we dit schema

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:27

Chocopasta schreef:
Ik zal mijn schoonmaakgewoontes maar verzwijgen hier.. Ben niet zo heel fanatiek :')

Sizzle schreef:
Ik voel me nu heel vies na het lezen van dit topic :')

Precies dit :))

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:28

Wat maken jullie allemaal veel schoon. :')
Snap ook niet dat sommige daar zoveel tijd voor hebben.. als ik na een werkdag thuis ben heb ik echt geen zin meer om te poetsen etc :=
Doe dat meestal op een vrije dag of soms als ik een halve dag werk.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:32

Ik vind dat ook zeker niet overdreven, nou hebben wij wel kids en dieren.
Maar ik probeer ook zeker regelmatig vertrek voor vertrek goed schoon te maken, alleen lukt het hier niet altijd even goed door andere verplichtingen, maar probeer zeker elke 2 maand minimaal de keuken uit te soppen. De badkamer nemen we hier met douchen vaak al mee, we hebben geen grote douche.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:37

Chocopasta schreef:
Ik zal mijn schoonmaakgewoontes maar verzwijgen hier.. Ben niet zo heel fanatiek :')

Sizzle schreef:

Me to...
Toch ziet alles er thuis proper uit!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:45

Chocopasta schreef:

Sizzle schreef:

Haha, ik ook :o

Spoiler:
Oke, toegegeven, ik woon in een studentenhuis en dat is te merken, dus eigenlijk is het hier ook gewoon vies :') :')
Maaaar, ik krijg van visite wel altijd complimenten over de netheid en dat de meeste studentenhuizen erger zijn _/-\o_

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:23

Elke keer lees ik weer "beddengoed wekelijks, want anders is het vies".

Lol weet niet hoe de meeste van jullie het bed in rollen hoor. :')
In het paardenkloffie?

Als je toch vers gedouched bent ha je toch schoon erin.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:28

@san 87 en de rest :D : wel ik ben huismoeder dus het huis in orde houden, en de hele kinderen en beestenboel dus ook. En ik verwonder mij er ook elke dag terug dat het tijdens het opstaan weer zo vuil ligt als de ochtend ervoor :x . Maar ja, kindjes die morsen van alles constant, katten die :r , honden die verharen voor een heel dekbed te kunnen vullen en ze komen met hun vuile poten binnen. Katten die met vuile poten binnen komen en op de kasten enzo springen. En dan nog niet te spreken over de rommel van de kindjes en man. Oké toegeven, in die twee a drie uur zit ook wel kattenbak, vuilbakzakken legen, afwasmachine vullen en legen enzovoort wel bij in. En ja hoor, ik vloek dikwijls dat ik zoveel tijd in mijn huis steek door de kindjes en dieren, maar ik zou ze ook niet kunnen missen. Mocht ik terug gaan werken, dan zou ik wel met een probleem zitten hoe ik het ooit nog zou klaar krijgen allemaal . . . :oo .

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 03:06

Nagini schreef:
Elke keer lees ik weer "beddengoed wekelijks, want anders is het vies".

Lol weet niet hoe de meeste van jullie het bed in rollen hoor. :')
In het paardenkloffie?

Als je toch vers gedouched bent ha je toch schoon erin.

Ik ga inderdaad schoon gedouched het bed in, maar lig daar wel elke nacht 7 a 8 uur in. Je zweet er, de een meer als de ander. s'Zomers worden de kussenslopen van mijn man dagelijks gewisseld en het hoeslaken om de dag. Ookal ligt heel de dag het bed te luchten.
Hier wordt minimaal 1x per week het beddegoed gedaan, stofzuigen dagelijks en grotere klussen zoals heel de badkamer 1x per maand.
Wc afnemen en aanrecht dagelijks. Aanrecht trouwens ook voor dat er iets van eten bereid wordt maar dat is omdat de kat er graag op loopt en licht.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 04:00

Jemig ik hen geen eens zoveel kussenslopen/hoeslakens.. _O-
Je hebt toch niet het zweet op je voorhoofd staan als je slaapt.

En ik ga al helemaal niet elke dag/om de dag de was doen.

Ik vind het vallen in de categorie: smetvrees van jezelf lol

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 06:04

Ook ik vind het een normaal schoonmaak schema.
Ik woon alleen en ben alleen in de weekenden thuis. Door de weeks alleen om te avond eten en te slapen.
Ik maak eens in de 14 dagen alles schoon. Douchen doe ik op mijn werk. Dus ook eens in de twee weken is voor mij meer dan zat.
Ramen zemen probeer ik elke maand te doen. Binnen en buiten.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:14

Stofzuigen gebeurt hier dagelijks, beddengoed verschonen, dweilen, de benedenverdieping soppen en de toiletten soppen wekelijk. Soms vaker indien nodig.

De badkamer en de bovenverdieping zou ik wel wekelijks willen doen maar dat red ik echt niet qua tijd.

Amandavd

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:17

Hier gebeurd eigenlijk alles wekelijks 1 x. Zelfs stofzuigen doe ik maar 1x ook al hebben we drie katten. Tenzij het erg vies is doe ik dat twee keer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:18

Overdreven? Ik vind het juist een beetje weinig. Doe je het toilet tussendoor ook niet?

Ik maak zo'n 2 keer per week mijn (hele) huis schoon. Omdat ik het 'bij houd' ben ik zo klaar, het is nooit echt vies. Keuken (fornuis en aanrechtblad) elke dag na het koken. Wij zijn met z'n tweeën + dwerghamster. Beddengoed was ik elke week. Ramen lappen zou ik vaker moeten doen eigenlijk maar heb er zo'n hekel aan. Doe dat nu als ze mazzel hebben om de maand :o In de winter nog minder haha.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:27

hahaha ik vind het ook weinig. Maarja...hier hebben we drie honden en twee poezen. Stofzuigen doe ik bijna elke dag. Dweilen zeker twee keer per week met een stoomreiniger. De toiletten ook twee keer per week. Beddengoed elke week.....En elke dag maak ik de keuken schoon...die wordt vanzelf snel vies met koken enz enz.
1x in de maand een grotere klus zoals alle keukenkastjes soppen of de koelkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:29

Oeei ik vind het ook weinig...

Wij zijn met zes en twee grote honden en een kat, ondanks het schoonmaken liggen er altijd overal haren...
We stofzuigen 2x per dag, stoffen en dweilen om de dag. Keuken (gasfornuis, gootsteen, alle deuren van de keukenkastjes, tafel) elke dag. Sanitair ook dagelijks. Beddengoed minstens wekelijks. Deuren om de dag, ramen een keer per week. Badkamer en alle slaapkamers ook een per week.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 08:30

Dank voor jullie reacties! Ik zal m'n vriend het topic laten lezen ~~}> ;)

Maar verder gaat het het mij nu vooral om die extra klussen. Vinden jullie 1x per maand een bepaalde ruimte echt grondig aanpakken overdreven? (Badkamer bv alle tegels/ slaapkamer Alles met nat afnemen/ keuken alle kastjes (en er bovenop) etc.

Ik denk dat dat lekker fris is en dat bv 2x per jaar de keuken op bovenstaande manier doen niet overdreven is :?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:33

Noor schreef:

Maar verder gaat het het mij nu vooral om die extra klussen. Vinden jullie 1x per maand een bepaalde ruimte echt grondig aanpakken overdreven? (Badkamer bv alle tegels/ slaapkamer Alles met nat afnemen/ keuken alle kastjes (en er bovenop) etc.

Ik denk dat dat lekker fris is en dat bv 2x per jaar de keuken op bovenstaande manier doen niet overdreven is :?

Absoluut niet overdreven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:34

1x per maand vind ik echt weinig voor bv de slaapkamer... En keukenkastjes bedoel je aan de buitenkant? Of binnenkant. Hier wekelijks buitenkant en de binnenkant iets minder vaak :+
Badkamer alle tegels en voegen ook wekelijks.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:36

Noor schreef:

Ik denk dat men je al drie pagina's lang probeert duidelijk te maken dat die ruimtes echt wel vaker dan 1x per maand gedaan mogen worden.

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 08:40

ik vind dat persoonlijk er weinig,

ik woon sinds oktober samen in een apartement met mijn vriend. en hier gaat er om de dag de stofzuiger doorheen en word gestoft. soms zelfs elke dag. ook wil ik dat de keuken altijd brand schoon is.
echt dwijlen doe ik maar 1x per 1,5 week.

mijn vriend vind dit totaal geen probleem

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 08:46

Goof schreef:
Noor schreef:

Ik denk dat men je al drie pagina's lang probeert duidelijk te maken dat die ruimtes echt wel vaker dan 1x per maand gedaan mogen worden.

Die ruimtes worden ook vaker dan 1x per maand gedaan. Elke 2 weken wordt de slaapkamer bv gestoft/gestofzuigd/ gedweild. Maar mijn vraag is nu wat jullie mening is wat betreft het ECHT grondig aanpakken van bv die slaapkamer (dus ook de klerenkast eens met nat afnemen/ de deur met nat afnemen etc)