Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
oji schreef:Een bmw uit 2010...als dat een technische storing is geweest is dat eenvoudig door de garage uit te lezen in de computer lijkt me.
Ayasha schreef:Mijn moeder heeft een gelijkaardig probleem ooit gehad op de snelweg (in z'n vooruit) omdat er olie of brandstof lekte. (hoe het verhaal exact zat weet ik niet meer kan het wel eens vragen) waardoor de motor dus zonder dat zij gas gaf brandstof kreeg alsof er wel gas gegeven werden dus steeds harder ging. Zij heeft ook hopeloos zitten remmen maar dat hielp allemaal niks. Ontkoppeling deed ook allemaal niks. Na X aantal km heeft ze de motor af gezet en richting pechstrook gestuurd en toen kon ze remmen.

(dat was natuurlijk niet de bedoeling maar als de motor uit viel door een koppelingsfoutje stuurde ik hem met de snelheid die ik nog had op aanraden van mijn instructeur even naar een veiligere plek om weer op te starten
) gohya schreef:Uiteraard rijden we er niet meer mee,we durven ook echt niet.
We zijn WA- plus verzekerd, oftewel Beperkt Casco. Verzekering is al op de hoogte,ook van de tegenpartijen hebben ze al melding gehad. Ik heb vandaag de kopieën van 4 mensen opgestuurd naar de verzekering,daar vroegen ze om toen ik belde.We hebben nooit eerder een ongeluk gehad,dit is de eerste en godzijdank zonder slachtoffers.
Het gas pedaal zat niet vast door die mat.Het gaspedaal is geen eens ingetrapt geweest.We [mijn vriend] rijden met 1 voet, die remt en die geeft gas.
Citaat:Iedereen die dus wil suggereren dat Gohya toch het gas in getrapt zou hebben, weet dus domweg niet waar ie over praat!! Hou je mond als je niet weet hoe het werkt!
_Zsazsa_ schreef:@Ikke, ik rijd al weet ik het Hoelang in dezelfde auto en je kunt prima de rem op laten komen en dan je voeten van de pedalen halen dan blijft ie namelijk gewoon rollen als jij dan je voet per ongeluk verkeerd neerzet... en dat in een tiende van een seconde.. als je ineens je voet van de pedaal haalt met wegrijden schiet ie in de beveiling en kun je niks. En wie zet nou de fik in een auto van een ton nieuwprijs. Gewoon een keer wegbrengen, goed uit laten lezen en anders een nieuwe computer erin.
Dus misschien zelf niet zo dom reageren, en je mag een automaat niet eens met 2 voeten besturen, 'met een examen zak je dan meteen.

Neon schreef:Mijn vriend is automonteur en die zegt dat je waarschijnlijk per ongeluk het gas in getrapt hebt (schrik-angst)... dat heeft hij echt vaker gezien... dus niet echt iets voor je te schamen... maar gewoon echt heel erg rot
Je moet al over de 30 rijden om uberhaubt cc aan te kunnen zetten. En de rem is mechanisch en gaat dus altijd voor CC. De wielen zouden geblokkeerd moeten zijn als je de rem in getrapt zou hebben.
gohya schreef:@ikke de dealer wist van de problemen die we hadden,we zijn paar keer terug geweest.Ze hebben de auto na gekeken en toen we hem terug kregen zou die helemaal goed zijn.Het eerste probleem was n.l. dat de auto opeens niet meer gas gaf,hij bleef héél langzaam rijden,ongeacht hoe ver je de gas pedaal intrapte.We zijn toen stapvoets naar de dealer gereden.Daar hebben ze hem dus na gekeken en gemaakt.Maar er klopte tóen al iets niet,maar we vertrouwden de [een hele grote] dealer.
Na de volgende problemen gingen we naar de garage,die wisten toen dus van de computer/technische problemen.Zij hadden de computer door gelezen,zeiden ze,dus alles moest goed zijn.Maar het was niet goed,computer bleef fout meldingen geven.Maar ze zeiden dat dit normaal was,gewoon negéren zeiden ze.
Ayasha schreef:De auto heeft kennelijk al eerder storingen met het gas gehad ook dus wat jouw vriend zegt zou mij, als ik in TS haar plaats was, aan mijn derriere kunnen oxideren. Ik zou die auto al lang niet meer vertrouwen. En de garagist die zegt om storingen te negeren al evemin.
Jouw reactie gaat uit van een auto die correct werkt. Dat doet deze al een tijd niet meer.
Neon schreef:Ayasha schreef:De auto heeft kennelijk al eerder storingen met het gas gehad ook dus wat jouw vriend zegt zou mij, als ik in TS haar plaats was, aan mijn derriere kunnen oxideren. Ik zou die auto al lang niet meer vertrouwen. En de garagist die zegt om storingen te negeren al evemin.
Jouw reactie gaat uit van een auto die correct werkt. Dat doet deze al een tijd niet meer.
Tsja ayasha... dat kan... 2 professionals zeggen dat het niet mogelijk is... dan zou ik het inderdaad laten oxideren aan mijn achterwerkje...![]()
Rem gaat boven alles... het is geen actiefilm waarin de meest coole dingen mogenlijk zijn...
Je weet niet welke storing in de auto zat... en sommige storingen kun je inderdaad negeren... ts geef maar een uitdraai van welke storing je hebt... dan kunnen we je antwoord geven of je deze storing inderdaad kon negeren...

Hoe vaak ben ik naar huis gestuurd met mijn astra want "ze hoorden niets" terwijl ik duidelijk iets hoorde.
Was kennelijk niet de enige ontevreden klant.