Ontplofte trapkast, ideeen en oplossingen gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 00:04

Wij hebben deze bakken van de IKEA en ze zijn super handig! We hebben er in totaal 4 voor lege flessen, blikken, glazen potten en pakken :)
Je zou er bijvoorbeeld ook alle dierenspullen in kunnen doen :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:58

De ravage van de bom is opgeruimd, het was een dag-taak maar ik denk dat het ook wel een tijdje zo blijft!! :D

Voor en na!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:12

Even heel off-topic: Hoe heb je die planken vast gemaakt aan de trap?
Wij hebben zo'n zelfde trapkasthoek (echt de opruimtips hier worden meegenomen, ideaal!) maar als ik de planken vastschroef van onder, heb ik allemaal gaten in mijn voet en traplopen op naalden ivm dunne traptreden :Y)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:26

nontie schreef:
Wij hebben zo'n zelfde trapkasthoek (echt de opruimtips hier worden meegenomen, ideaal!) maar als ik de planken vastschroef van onder, heb ik allemaal gaten in mijn voet en traplopen op naalden ivm dunne traptreden :Y)

Je kunt die planken toch aan de uiteinden vastmaken? Dus aan de muur waar de andere planken ook hangen en de muur waar de deur in zit? Ze zijn maar zo kort dat met een stevige plank en niet al te zware belading, dat gewoon zou werken. Hadden wij in het vorige huis ook.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:30

Tink89 schreef:
nontie schreef:

Je kunt die planken toch aan de uiteinden vastmaken? Dus aan de muur waar de andere planken ook hangen en de muur waar de deur in zit? Ze zijn maar zo kort dat met een stevige plank en niet al te zware belading, dat gewoon zou werken. Hadden wij in het vorige huis ook.

Oke daar moest ik even 3 keer over nadenken maar ik snap het nu! Waren we dus zelf nooit op gekomen he.. :')

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:39

jeetje wat een rommel, ik moet zeggen dat ik ook mijn kelderkast wel eens laat vervuilen maar zo erg...

ik denk dat je je iets meer moet verdiepen in minimalisme ( lees het boek van mari kondo ofzo) gewoon een heleboel weg gooien. Als je klein woont kan je gewoon niet zoveel spullen bezitten.

waar ik mij t meeste druk om zou maken is de hygiene hoe maak je zoiets schoon, wc papier op de frituur pan is gewoon niet clean. ook vervuilen je etenswaren maar ook de knutselspullen waar de kinderen dan weer op sabbelen etc.

gewoon eens goed opruimen, waarschijnlijk de rest van je huis ook. Alles verkopen of weggooien wat je niet nodig hebt en niet alles bewaren met t idee dat t ooit nog wel van pas komt ....

succes :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:27

zo had mijn slaapkamer er altijd uitgezien XD

ik had gedacht dat ik erg was met mijn opbergruimte... dan staat bij mij alles er heel netjes bij XD

maar je laatste foto ziet echt opgeruimder uit, hoef je je niet te schamen als bezoek komt :')

maar ik zie heel snel weer een bom ontploffen daar, doe die wcrollen eenvoudig op een staander en de restliche rollen in een kastje in badkamer.
ik vul mijn staander en de rest doe ik in het keuken kastje onder aanrecht of ik stapel het op vensterbank. staat me niet in de weg en ik weet zeker dat ik niet 100 keer die wcrollen moet verplaatsen om aan die ene bak onderaan te komen ;)

even offtopic:

hoeveel tandpaste heb jij wel niet nodig :')

maar het ziet er zo wel heel netjes uit!

Niwla schreef:
Herkenbaar dit. :') Is het niet gewoon zo dat je teveel zooi erin probeert te proppen waardoor het een zooitje wordt?

Door een rekje aan je deur te maken heb je al meteen iets meer opbergruimte:

[ Afbeelding ]
Laatst bijgewerkt door Arashah op 26-01-17 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:29

Ik ga een stukje met je mee linda- gigant, maar de dingen die je aanhaalt over hygiene is wel wat ver gezocht.
De etenswaren zitten verpakt en het wc papier is niet gebruikt voordat het op de frituurpan wordt gemikt lijkt mij :+
Afgesabbelde potloden en pennen zijn buiten de kast of in de kast net zo ' onhygiënisch '.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:29

Wij hebben wel een schone frituurpan hoor! Zit een bak onder waar de olie in weg loopt, en na elk gebruik gaan de frituurbsk, het deksel en het mandje dus in de vaatwasser voordatze terug in de kast gaan. Bewust voor gekozen! :D

Ik heb trouwens nergens wc-papier op de frituurpan liggen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ontplofte trapkast, ideeen en oplossingen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:44

Hang voor de kleine dingen zo'n ding van de ikea aan de deur, met zakken. Geen idee hoe het heet. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:46

Ik heb nu eigenlijk geen kleine dingen meer die niet verpakt zitten, alles zit in bakken, zelfs de plastick tasjes en big-shoppers!! :D

Alleen de wc papier en keuken rollen liggen los, maar daar erger ik mij niet zo aan eigenlijk..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:53

Shanna schreef:
Ik doe lopend boodschappen zonder trolley.. :Y)
De flessen blijven dus in een bigshopper gaan :o

Ik doe ook lopend boodschappen en júist daarom neem ik iedere keer meteen lege flessen mee. Want 1 kan ik makkelijk meenemen, 2 of 3 ook nog, maar bij 10 lege flessen is het al niet zo leuk meer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:10

Arashah schreef:
maar ik zie heel snel weer een bom ontploffen daar

Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, omdat je zo hard gewerkt hebt en het zoveel opgeknapt is, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat ook mijn eerste gedachte was bij de "na" foto's :o
Het is een heel stuk opgeknapt, maar het ziet er nog steeds behoorlijk vol uit en ik heb niet het idee dat er structuur in zit. En die wc rollen zou je je wel aan moeten ergeren. Die zien er een beetje rommelig uit en dan is het heel makkelijk om iets anders ook te laten rommelen.

Ik kwam twee weken geleden een Amerikaanse website/methode tegen en misschien heb je daar wat aan om je te helpen het zo te houden. Ik heb het zelf nog niet helemaal toegepast (babystapjes), maar op de gebieden waar ik het al toepas merk ik dat het beter blijft. En iedere keer voegen we daar een dingetje aan toe. Er is ook een Nederlandstalige Facebook groep van.
www.flylady.com
https://m.facebook.com/groups/564053423 ... =bookmarks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:57

Tot mijn grote vreugde kan ik mededelen dat er geen bom meer is ontploft in mijn trapkast!! Deze oplossing is voor mij de juiste gebleken dus! :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:02

welke oplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:07

Alles in die witte bakken opruimen zoals op de na-foto te zien is ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:28

+:)+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:35

toppie!