Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tandlozemum

Re: Nog meer bokkers die binnenkort verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:49

Ik ga ook snel verhuizen!

Het lijkt me leuk om ervaringen uittewisselen en mee te lezen.

Ik ga van een appartement op 26 km afstand van de paarden, naar een hoekwoning op 1,5 km van de paarden vandaan. Ik kijk er erg naar uit.

2 maart moet ik mijn appartement uit en eind april kan ik mijn nieuwe woning in.
In de tussentijd moet ik dus ook mijn spullen opslaan en ergens anders wonen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:52

Morgen is de dag *\o/*

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:00

tandlozemum schreef:

Ik ga van een appartement op 26 km afstand van de paarden, naar een hoekwoning op 1,5 km van de paarden vandaan. Ik kijk er erg naar uit.

2 maart moet ik mijn appartement uit en eind april kan ik mijn nieuwe woning in.

Heb je al iets gevonden waar je in tussentijd kunt verblijven of wordt dat ook nog geregel?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:02

SplashIsLief schreef:
Morgen is de dag *\o/*

Leuk, spannend!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 14:11

Ik twijfel nog steeds over de muurverf voor mijn kamer, moet nog nieuwe eettafelstoelen waar ik niet uit kom en voor twee ramen gordijnen

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:12

Wij hebben een oude boerderij gekocht met 1,4 hectare grond. Moet helemaal opgeknapt worden en denken wel een jaar bezig te zijn. Dus het duurt nog even maar ik vind het wel leuk om hier mee te lezen! :)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:53

Van waar komen jullie aan de verhuisdozen/bananendozen?
Ben van plan om al een beetje in te pakken op voorhand. Ben nog enkele weken thuis en zou het meeste willen gedaan hebben voor ik terug ga werken...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:58

Hoi, ik ben net verhuisd. Zit nu een week in mijn nieuwe huis.
Verhuisdozen kan je voor een prikkie kopen bij de Action.

Ik heb het plafond een kleurtje gedaan, ipv van een muur. De vriend was er in het begin niet echt blij mee, maar nu is hij wel om.
In de slaapkamer hebben we zijn kleur op de muur gedaan.
Er moet nog veel gebeuren en veel worden aangekleed, we zijn voor een compleet andere kleur gegaan in het nieuwe huis.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:22

Ik heb via diverse facebookgroepen dozen verzamelt in loop van de tijd en groenteboer in de straat dus daar paar dozen gehaald en woon vlak bij de markt, dus laatste dozen die ik nog tekort kwam bij de groenteboeren op de markt gehaald.

tandlozemum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:47

SandravdB schreef:
tandlozemum schreef:

Heb je al iets gevonden waar je in tussentijd kunt verblijven of wordt dat ook nog geregel?

Ik ga tijdelijk in een vakantiehuisje wonen.

Hoe gaat het verhuizen vandaag SpashIslief?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:17

Via via hebben wij dozen in allerlei soorten. Vandaag ren schuur leeg gehaald. Elke dag een beetje maar we hebben allebei totaal geen energie of motivatie.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 16:29

Ik moet mijn dakterras nog opruimen en schuur en daar dus weinig zin in, dadelijk toch maar is wat aan beginnen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:18

Wij hebben dozen van de verhuizer :j

Verhuizen was eh bijzonder.... gistermiddag belden ze dat ze eerder klaar waren bij een andere verhuizing of ze alvast de tuinmeubelen konden halen. Nou ja prima, uiteindelijk stonden ze met 4 man en 2 vrachtwagens bij ons en is er al een groot gedeelte mee gegaan. := (ze zijn van 3-8 bezig geweest)
Vanmorgen waren ze er om 7 uur met zn vijven en weer 2 vrachtwagens. Ze zijn tot half 5 bezig geweest, maar het was op een gegeven moment een enorme chaos. We hadden overal plattegronden hangen maar daar keken ze niet of niet goed op dus dozen op de plekken waar kast moesten, kasten in de verkeerde kamers, teveel in de kamers om nog kasten in elkaar te zetten die ze zelf gedemonteerd hadden :=

Op een gegeven moment zijn we het heft zelf in handen gaan nemen en het verhuis team aan gaan sturen en de mannen die er waren om te helpen verhuizen hebben geholpen met sjouwen := maar uiteindelijk is alles goed gekomen.
Natuurlijk nog heel veel dozen en heel veel spullen die op hun plek moeten maar dat is logisch.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:15

Dan zou je bijna zeggen dat het zonder verhuisbedrijf sneller zou gaan.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 17:06

Geslaagd voor leuke stoelen voor leuke prijs en de muurverf die ik graag wilde maar te duur vond was nu 40 procent korting, dus die ook maar meteen gekocht, dus nu alles compleet behalve gordijnen voor woonkamer maar die koop ik wel als ik daar straks woon zodat ik kan zien hoe het eruit ziet met mijn meubels erin.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:36

Wij gaan ook verhuizen! In september een nieuwbouwwoning gekocht, waarvan alleen de buitenmuren van de begane grond er nog stonden... 10 februari hebben we de voorschouw en de sleutel krijgen we als het goed is een weekje later! Nu wonen we in een appartement van 50m2, maar we gaan naar een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een grote zolder!

Als allereerste laten we de spachtelputzer langskomen en de volledige beneden verdieping en de hal/overloop op de 1e en 2e verdieping doen, die is na een weekje klaar. Daarna laten we beneden de vloer leggen en gaan we zelf boven leggen. Als laatste komt de keuken erin. En spullen over verhuizen doen we geleidelijk. We hebben namelijk alle tijd (tot aan 1 april) dus willen niks overhaasten. Ook hebben we eigenlijk alles wat hier staat ook gewoon nodig, dus inpakken kan niet (op zomerkleding na, maar dat staat achterin de kast waardoor ik die alsnog eerst helemaal leeg moet gooien, dan kan het straks net zo goed in een keer.

Dus het oververhuizen van spullen doen we gewoon stuk voor stuk, kamer voor kamer. En als we zo ver zijn dat het echt af is, huren we voor een dag een busje om de echt grote spullen te verhuizen (bed, kast, bureau). Want de woonkamermeubels zijn allemaal compleet nieuw, waardoor we die geleverd krijgen! :)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 08:49

Nog vier dagen voordat ik de sleutel krijg, vandaag maar nog is wat dingen inpakken en nog van dingen demonteren. Heb zin om volgende week aan de gang te gaan in de nieuwe woning zodat ik inderdaad op zaterdag kan overhuizen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:50

Leuk Sandra! Wij hebben akkoord van de hypotheek, nu nog bankgarantie regelen en dan zouden we rond moeten zijn..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:30

Leuk zeg! Komt steeds dichterbij!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:00

Heb vandaag de papieren ingeleverd, morgen worden ze goedgekeurd(of niet..). Dan heb ik 3 werkdagen om een afspraak te maken met de huidige bewoner, om te kijken en de woning te accepteren (of niet).
De sleutel zou ik dan 6 februari al kunnen krijgen!

Spannend *D

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:10

Ik snap nu wel waar die 50 dozen vandaan komen -O-

Nevadaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 23:41

ja wij gaan ook verhuizen!
van een huis achteraf naar een modern huis in de stad.
ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat en om jullie verhalen te lezen ;)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 07:34

bliksempie schreef:
Ik snap nu wel waar die 50 dozen vandaan komen -O-

Heb jij er ook al 50 dan, zes dozen zijn bij mij paardenspullen en een doos van vissen.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 09:41

Ik ben gister begonnen in de slaapkamer en daar heb ik nu 1/3 leeg van de garderobe kast en dat zijn 6 dozen. Dan moet ik de rest van de garderobe kast en dan nog 3 grote ladekasten..

De reden dat ik kleding ook in dozen doe, is omdat dit handzamer is voor de mannen want wij wonen in een oud klooster op 2 hoog (4 trappen) en ik mag niet helpen vanwege de zwangerschap.
In totaal in de slaapkamer zullen zo'n 20 dozen zijn?

Uit de servieskast heb ik totaal 6 dozen gevuld en dan moet de keuken nog maar dat doe is als laaste als we echt over gaan.

Dus ja :+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 09:46

Heb de kleding ook in dozen dus zo raar is dat niet.

Dadelijk komt er een vrouw die op facebook gordijnen voor haar zoon zijn kamer zocht en heb heel veel gordijnen over, ze zit financieel heel moeilijk dus had zoiets kom maar langs en zoek maar uit want heb doos vol, toen vertelde ze dat ze in hele huis geen gordijnen had. Dus gezegd dat ze alle gordijnen die ze mooi vind maar mee mocht nemen en dat ik ook vloerkleed over had die ze mag hebben als ze mooi vind en dat ik planten over heb want me kat eet ze anders op en heb in nieuwe huis weinig vensterbanken, heb ook nog schilderij over dus hoop dat ze daar ook blij van wordt. Geef graag dingen weg aan mensen die het nodig hebben want toen ik aan de grond zat ook genoeg gekregen.