Ook gewoon voor de gezelligheid, maar dan wordt het ook al snel een graad of 20. Ook wel eens lekker, maar voor mij zelf hoeft dat niet dagelijks. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tobbes schreef:Maar als nu al 16 graden in huis is dan ben ik benieuwd hoe warm is wanneer buiten -10 is
Hier wordt niet kouder dan 18,5 wanneer de kachel hele week uit staat. We hebben erg warme winter
Maar als het echt flink vriest dan doe ik de houtkachel wel erbij aan. Tobbes schreef:Maar als nu al 16 graden in huis is dan ben ik benieuwd hoe warm is wanneer buiten -10 is
Hier wordt niet kouder dan 18,5 wanneer de kachel hele week uit staat. We hebben erg warme winter
. Thermostaat staat altijd op 10 ofzo en als ik het koud heb zet ik de thermostaat een graadje hoger dan de kamertemperatuur van dat moment en dan is het een paar uur lekker warm.

vonneke schreef:Daar verbaas ik me over. Dat er zoveel mensen op hun slaapkamer verwarming aan hebben.
Die staat een half uurtje aan voordat we naar bed gaan, heerlijk! Stoken doe ik nooit op de slaapkamer.
). vonneke schreef:In dit huis hebben we boven enkel glas. Wanneer het goed vriest is het ook echt koud boven. Geen idee welke temperatuur maar heb nog nooit de verwarming aan gehad.
8nnemiek schreef:Je went heel snel aan een koudere temperatuur in huis hoorHet schijnt ook gezonder te zijn, en dan heb je het buiten ook minder koud.
Zeker als je de hele dag bezig bent vind ik 18 graden echt te warm.
Ik loop ook zonder problemen met alleen mijn vestje naar buiten nu, ik heb het bijna nooit meer koud. Heerlijk
De kachel staat hier uit en als we het koud hebben gaat het even op 16 graden
. Op mijn werk zit ik tussen de koelcellen en ik gok dat het hier tussne de 16 en 18 graden is. Zit standaard met mn jas aan, dikke uggs en een kleedje. Als het echt niet uit de houden is (als het vriest buiten) dan gaat een voetverwarming aan
.