Zucht, frituurpan schoonmaken... vet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:59

GamblersCup schreef:
Voor het "harde" werk heeft W5 zich in ieder geval niet bewezen... bij mij dan :D

Dit is een nieuwe versie en biologisch.

Rudina

Re: Zucht, frituurpan schoonmaken... vet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:38

Nee wij krijgen geen krassen, doen het ook met hele fijne.
Bij de meeste van deze sponsjes zit er ook al zeep verwerkt. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:42

ik denk dat je ff naar de wibra moet in klazienaveen en dan eerst ff moet oefenen op die van mij!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 19:48

Alja schreef:
ik denk dat je ff naar de wibra moet in klazienaveen en dan eerst ff moet oefenen op die van mij!

_O- _O- _O- _O- Ik kom liever langs voor een bakkie eigenlijk, ipv aan het werk gezet te worden :D :D :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:48

het een staat los van het ander......

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 19:49

...maar als ik er dan toch ben, he! :D :D :D

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:23

Oeps.. Haha, te snel gelezen. Gebruik je ijzersponsjes? Ik kreeg geen krassen ervan, en het werkt veeel beter als schuursponsjes of doekjes.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:23

Ik gebruik de groene zeep puur (dus niet opgelost in water) op een schuursponsje en heet water om het sponsje in uit te spoelen.
Bij de echte plakkerige vette randjes doe ik het heel voorzichtig met een aardappelschilmesje de plakzooi er af krabben. Mesje zo plat mogelijk zodat je geen krassen krijgt. Daarna weer de groene zeep.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 09:45

Excuus.. Dan MACRA erop :j Daar krijg je alles mee schoon. Mijn man gebruikt het p zijn werk z ken ik het, nu zelf een fles gekocht echt super super super spul!!

Alwiene schreef:
chocobroodje schreef:
Hier zilver soda en water en dan de pan op een lage tempratuur aanzetten. Dan kook je het eraf :D

Leg mij eens uit hoe de buitekant van de pan daar schoon van wordt? De binnenkant is namelijk al schoon heeft ze al gezegd :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:49

chocobroodje schreef:
Excuus.. Dan MACRA erop :j Daar krijg je alles mee schoon. Mijn man gebruikt het p zijn werk z ken ik het, nu zelf een fles gekocht echt super super super spul!!

Op het werk van mijn man gaat de demontabele frietpan gewoon wekelijks door de truckwashstraat :D
Nog nooit zo'n schone pan gezien _O-

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:06

Een citroen door middel delen, het sap er uit knijpen en in de bak schrobben met die citroen en het sap. Komt helemaal goed.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 15:49

Ik wilde niet wachten (kon geen boodschappen doen sinds ik het topic heb geopend), wil gewoon die pan schoon hebben, dus heb er overnreiniger op gespoten :') :') Enige wat ik kon vinden wat in de buurt kwam... en volgens mij werkt het! Heb het deksel eerst gedaan en na het inwerken met de reiniger heb ik die in de vaatwasser gezet, die kwam er bijna schoon uit, alleen nog wat randjes. Daar ga ik nog even op schrobben. En dan de buitenkant van de pan zelf eens aanpakken. Als dit daadwerkelijk werkt, hoef ik geen andere reiniger te halen. Maar al jullie tips gaat in mijn huishoudmap, er zitten heel wat goeie tussen! :D :D

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:03

Schuursponsjes en soda. Ik heb de frituurpan van mijn opa daarmee hartstikke schoon gekregen. (Y)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:16

Dankzij dit topic toch maar eens aan de klus begonnen om de frietpan schoon te maken. O:)
Was hier al langer nodig, maar we zijn beide erg goed in uitstellen...

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:25

en TS probleem al opgelost?

hier gebruikt mijn geljavel (eigenlijk voor de badkamer en toilet te reinigen, Twido) om de vetspatten etc in de keuken te verwijderen en ik heb het op mijn friteuse geprobeerd. Werkt idd veel beter dan afwasmiddel of ontvetter voor een kookplaat te reinigen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 15:49

Renske_W schreef:
Dankzij dit topic toch maar eens aan de klus begonnen om de frietpan schoon te maken. O:)
Was hier al langer nodig, maar we zijn beide erg goed in uitstellen...

_O- _O- _O-

petitparis: jaaaaaa! Het is gelukt, en supermakkelijk ook! Die ovenreiniger werkt in, sponsje er overheen en klaar! Hij plakt niet meer... alleen bedacht ik me door iemand anders hier dat ik dit jaar nog oliebollen wilde bakken en dat dat niet in de airfryer gaat... dus wordt ie alsnog een keertje gebruikt :')
Maar dan is het een kwestie van gelijk na gebruik even goed schoonmaken, zodat ie dan ook écht de kelder in kan!

Super bedankt voor alle tips en ideeën!!!!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:54

Gelukt lees ik al.

Weet niet of mijn tip er ook al bij staat, maar wat erg goed werkt: even laten weken in heet water met daarin opgelost een vaatwastablet. Ik heb geen vaatwasser, maar had wel tabletten :P En dat werkt dus heel goed. Zo heb ik die van mij die vies en vet was na jaren weer in gebruik toen genomen.

Inmiddels frituur ik nog nauwelijks, maar straks wel weer oliebollen en appelflappen maken. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:24

ik heb vandaag onze bbq schoon gemaakt.. die was echt vet..
vandaag even sint marc geprobeerd en dat ging echt perfect! Dus dat zou je ook kunnen gebruiken ts

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:00

Fijn dat het gelukt is GC. En tóch he, raad ik je aan om als je weer eens hier in het land bent bij de Wibra een fles knalgele Dasty mee te nemen. Echt, dat spul komt al-tijd van pas :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 02:34

Ga ik zeker doen! De ovenreiniger mag dan op mijn metalen frituurpan werken, ik kan het niet zomaar op tegeltjes en ander materiaal spuiten. Niet overal voor geschikt natuurlijk.