Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:10

Eerst ook ANWB-lid, maar ik zit nu al weer jaaaren bij Route Mobiel. Korting als je geen gebruik maakt en verzekerd op kenteken auto ipv persoon. Dat was destijds ook één van de redenen om over te stappen. En dat ik bij de ANWB betaalde voor een blad dat ik nooit kreeg.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:12

Ik zit bij de anwb, kreeg dit jaar ook nog jongeren korting dus was iets van 35/40 euro kwijt per jaar..
Heb dit jaar 2 keer met mijn auto stil gestaan (is een oudje) waarbij ze me hebben kunnen helpen.. ben 1 keer weggesleept.. kostte me verder niets extra's..
En wegslepen kan volgens mij ook gewoon over grote afstanden.. dat is bij de plaatselijke garage vaak lastiger..

Mijn zusje heeft zo'n on demand abonnement.. als zij hulp nodig heeft kost het haar meteen 65 euro (en wegslepen volgens mij nog extra)..
Zodra ze pech heeft, was ze dus eigenlijk met anwb goedkoper uit :+

Daarnaast ben ik met anwb korting naar de dierentuin geweest en heb ik korting in hun webwinkel..
Kortom.. ik heb mijn abonnement er makkelijk uit :+

Volgend jaar heb ik geen jongere korting meer, maar ik blijf lekker bij de anwb.. de kans dat ik stil kom te staan is met een oude auto toch groot.. en on demand is eigenlijk alleen goedkoper als je daadwerkelijk geen pech hebt in dat jaar.. dat risico is mij te groot.. dan liever anwb en ook nog kortingen op dagjes uit enz

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:30

Hier nergens lid van, al heb ik toch een aantal keren met een lege accu gestaan en een keer met een kapotte startmotor. Heb wel startkabels in de auto en een handige vriend+vader die me komen redden wanneer nodig (slepen, ophalen, auto repareren). Mocht er een keer echt wat zijn dan bel ik die dure on demand service wel.

Mocht ik nou geen handige vriend+vader hebben gehad dan denk ik dat ik wel voor een abonnement bij de ANWB was gegaan.

Mijn ouders waren (zijn??) lid van Routemobiel, was ook stuk voordeliger. En hielpen ook in buitenland geloof ik

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:34

Ik ben al 22 jaar lid van de ANWB en zal dat ook blijven. Genoeg meegemaakt, waar bij ik altijd netjes ben geholpen zonder extra kosten. Rijd ook veel in Duitsland en dan is het fijn om meteen geholpen te worden.

Vorig jaar nog een klapband gehad met de trailer op de snelweg. Kon niet meer voor of achteruit, dus er moest wel het een en ander gebeuren en dan is het fijn dat je maar een telefoonnummer hoeft te bellen en dat alles voor je wordt geregeld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:35

Ik ben nergens lid van, nooit geweest. Heb ooit 1x ANWB nodig gehad en dan betaal je eenmalig extra kosten omdat je geen lid bent. Mocht dat nodig zijn dan wegen die kosten nooit op tegen een lidmaatschap waar ik nooit gebruik van maak en ben ik alsnog vele malen goedkoper uit. Prima.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:38

_Ezra schreef:
Vergeet niet dat de ANWB een vereniging is die niet als doel heeft winst te maken. Daarom zul je er gemiddeld goedkoper uit zijn dan een bedrijf dat wel winst wil maken.

Ik blijf lekker lid en werd altijd zeer goed geholpen met mijn diverse pechgedoe met mijn auto.......en ze zijn zeer behulpzaam en staat altijd voor je klaar, ook midden in de nacht en noem maar op.

Dus was ik geen lid geweest.........dikke kosten en gedoe en problemen, ben nu veel en veel voordeliger uitgekomen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-11-16 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:39

Ik zit bij anwb al jaren en blijf daar ook. Pechhulp maximaal ook buitenland en vervangend passend vervoer. Idem reisverzekering. Heb er al aardig wat gebruik van moeten maken. Oudere autos en in buitenland paar keer domme pech gehad. Dan ben je blij met een goede verzekering. Inclusief terugbrengen van aanhangwagen en de spullen.

Ook scootmobiel zit erbij. Ze hebben me al twee keer daarmee bandje verwisseld. Iets wat zelf een rotklus is en zij makkelijk kunnen doen. :j

Kost wat maar krijg er ook veel voor terug.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:42

Goof schreef:
Ik ben nergens lid van, nooit geweest. Heb ooit 1x ANWB nodig gehad en dan betaal je eenmalig extra kosten omdat je geen lid bent. Mocht dat nodig zijn dan wegen die kosten nooit op tegen een lidmaatschap waar ik nooit gebruik van maak en ben ik alsnog vele malen goedkoper uit. Prima.

Dan ben je dus wel lid Goof, want als de ANWB je heeft geholpen moet je nu lid zijn. Tenzij je het gelijk alweer hebt opgezegd.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:46

Hier jarenlang lid geweest van de ANWB en ze ook wel eens nodig gehad. Dan is een lidmaatschap toch wel fijn en de service is goed! Nu gratis Toyota pechhulp door vast onderhoud via de dealer dus de ANWB is niet meer nodig en opgezegd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:49

Rije schreef:
Goof schreef:

Dan ben je dus wel lid Goof, want als de ANWB je heeft geholpen moet je nu lid zijn. Tenzij je het gelijk alweer hebt opgezegd.

Klopt, alleen kon die man niets voor mij betekenen op dat moment en hij was zo schappelijk om dus ook niet die kosten op te dringen, dus hij heeft me fijne dag gewenst en is weeg gegaan. Ondanks dat ik dus wel wat tijd heb gebruikt van hem. Dus nee, ik ben geen lid. Had ik dat wel geworden had ik diezelfde dag nog opgezegd.

Century

Re: Geen ANWB meer, maar pechhulp on demand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 13:57

Ik heb pechhulp via mijn autoverzekering. Is ook een optie :)

daffieduck83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:21

Ik vind het onhandig dat het ANWB-lidmaatschap persoonlijk is en niet voor een auto geldt. Ik heb zelf geen eigen auto, motor of scooter en daardoor geen ANWB nodig. Bij andere pechhulpen, oa die van Renault geldt dat de auto aangesloten moet zijn en maakt het niet uit wie de bestuurder is.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:24

Aan de andere kant, als ik nu een auto van iemand leen of huur, krijg ik ook gewoon hulp van de ANWB. Er zijn voors en tegens.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 14:37

Hier ook ANWB lid, al jaren, wel nodig gehad soms ook, ook met mijn toen nieuwe auto (aangezien de citroen assistance echt om te janken is). Ondertussen andere auto en dit jaar al dankbaar telt even snel,
4 x gebruik van ze gemaakt, moet zeggen dat is wel record en mijn auto is keurig bij de dealer in onderhoud. (waren verschillende dingen)

Service is altijd prima, weet waar ik aan toe ben dus ik laat het lekker zo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:22

Hier ook ANWB lid, en 2 weken geleden nog nodig gehad in het buitenland waar we weggesleept moesten worden. Service is goed bij de ANWB. Ze hebben tevens als tolk gediend, want natuurlijk spraken we geen woord frans.
Hier wordt het lidmaatschap zeker niet opgezegd voor een on demand optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:47

Hier geen ANWB lid.
Ben zelf handig zat en tot nu toe heb ik mij altijd kunnen reden. In ergste geval kan je ook nog altijd de dichtstbijzijnde garage op bellen.

Ik vindt die pechthulp ook veelte duur. Komt natuurlijk ook doordat er tegenwoordig zelfs mensen zijn die zonder reserve band rijden en dan de ANWB bellen wanneer wat aan de hand is.
Ik heb zelf ook standaard een gereedschap set, reserve lampen, boordcomputer uitlees apparaat, startkabels en een sleepkabel in de auto liggen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:10

Wij zijn ook handig, maar dat wil niet altijd zeggen dat je het ook direct kunt repareren. 2 weken geleden stonden wij met een kapotte sensor in het gaspedaal, en wij hadden geen nieuw gaspedaal bij. Snelweg ging bergop, in noodloop gingen we dat niet redden. :n

Aantal jaar geleden zijn we door de koppelingsplaat gegaan. Die hadden we ook niet reserve bij. :n Ook dit was in het buitenland en is perfect opgelost door de ANWB en de reisverzekering.

Zonder reserveband rijden is bij heel veel merken standaard tegenwoordig, omdat er repair-kitjes zijn en er zelfs geen plek is voor een reserveband. Denk dat dat niets uit maakt, deze mensen belden ook de ANWB als ze wel een reserveband hadden omdat ze hem gewoonweg niet kunnen wisselen. :+

Voor mij gaat het overigens ook om de meer-service die ze geven. Dus niet alleen hulp aan de weg, maar ook eventueel het wegslepen en de vervolg-afhandeling.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:24

Ik ben al jaren lid van de anwb,maar heb ze zelf nog niet nodig gehad. Afgelopen voorjaar met de auto van mijn vriend naar Berlijn geweest. Op de terugweg bij Hannover was de motor van de ventilator kapot. Tja.. geen europa service. Anwb kon niks doen. Nou dan bellen met de adac in steenkolen duits. Man was super onvriendelijk omdat hij mij niet goed verstond. De auto op een sleepwagen gehesen. Naar de dichtsbijzijnde garage die natuurlijk net dicht was aan het eind van de zaterdagmiddag. Adac even contant 250 euro betalen voor een ritje van 15 min. Er was wel 24uurs service bij die garage. Sleutel ingeleverd enz. Daarna mijn zusje opgebeld die ons opgehaald heeft in Hannover.. even een ritje van ruim 6 uur bij elkaar. Anders waren we daar ook niet weggekomen. Week erna de auto weer ophalen in Hannover. Omdat ik nooit meer zoiets mee wil maken heb ik nu europa service en dat vind ik wel een heel fijn gevoel.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:26

Ik had laatst ook een lekke band en dan ga ik echt hem zelf niet wisselen maar zorg ik gewoon dat er een bedrijf komt die dat regelt. Die kan dan gelijk controleren of er geen schade aan de remmen etc verder is en ik weet zeker dat hij er goed onder zit. Je betaald ten slotte voor die service.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:33

Ik vind het met de ANWB vooral fijn dat ik ook in het buitenland altijd hulp kan krijgen (tot nu toe) zonder extra kosten. Regelmatig nodig gehad de afgelopen jaren! Nu een nieuwe auto, maar de zekerheid geeft me wel rust dus ik hou het lekker.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:39

Mijn vader is wegenwacht :D en ik ben vanaf m'n 18e lid en heb wel een paar keer met pech gestaan. 1 keer stond ik ergens en toen kwam m'n vader me helpen Haha was best grappig.

Ging vroeger wel eens een dagje met hem mee. Als je eens wist hoeveel mensen langs de kant staan door hun eigen schuld :') tank leeg, benzine in plaats van diesel getankt..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:51

Ik ben twee jaar lid van anwb en ik heb ze 2 keer moeten bellen. De eerste keer stond ik op een drukke rotonde stil met een kapotte koppelingskabel. Na een uurtje was anwb er, kon niet gelijk gemaakt worden, vrijdagavond en best al laat en de ochtend erop moest ik vroeg op pad voor een opleiding. Auto op de takel, mij netjes naar een bedrijf gereden waar ik een leenauto kon ophalen, daarna is mn auto naar mn eigen garage gebracht. Ik was toen net 10 dagen lid :'). Maar super geholpen. Gelukkig had ik ook de service erbij genomen voor een gratis leenauto. Tweede keer had ik een lekke band bij mn werk. Netjes ter plekke gemaakt, nu een jaar geleden en rij er nog mee rond. Ik kom best vaak op de weg, door heel Nederland en België, dus ik vind het fijn als ik makkelijk geholpen wordt dan. Mn auto is niet heel nieuw of jong meer dus dan is het ook handig

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:57

KimL86 schreef:
Mer1980, dat wist ik niet.
Tijd om over te stappen dan

Helaas is de anwb nog steeds niet per maand te betalen anders bleef ik lekker bij de anwb.

Zojuist mijn nieuwe premie ontvangen voor volgend jaar bij Allianz.
Ze gooien hem opeens bijna 60 euro omhoog vanwege de leeftijd van mijn auto.
Wat een stelletje gekken zeg. Die heb ik direct opgezegd.

Toch maar terug naar Anwb.
Balen dat je dat in 1 keer moet betalen maar die is nu wel opeens 40 euro goedkoper dan Allianz.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:01

Ik ben al sinds mijn eerste auto ANWB-lid en heb ze regelmatig nodig gehad (2x motorblok overleden waarvan 1x in Denemarken, afgebroken uitlaat, uitvallen, etc.). Had altijd van die oude autootjes waar nog wel eens wat aan mankeerde. Heb nu een wat jongere auto en een vriend/zwager/schoonvader die automonteur zijn, maar nog steeds lid.. Vriendlief vindt het onzin, maar ik voel me er wel zo prettig bij. Zit ook regelmatig iets verder van huis en dan is het fijn om redelijk snel hulp te hebben, en niet iemand op z'n werk te moeten bellen en hopen dat ze komen. Over de ANWB-mannen op zich ben ik gewoon heel tevreden. Ben altijd keurig geholpen, en weet dat je bij veel van die pechhulpdiensten gewoon naar de eerstvolgende garage wordt gesleept en that's it.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 00:15

Al meer dan 20 jaar lid, heb ze al heel vaak nodig gehad, eerste jaar zelfs 4 x op een dag :)
Ik heb door de reclames wel overwogen om over te stappen maar ik vind de vele voordeelacties van de anwb ook aantrekkelijk, de service bij pech vind ik ook prima, ik blijf bij de anwb