Wordt steeds gebeld door bedrijf reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:02

Ayasha schreef:
Als je al 8 keer niet opgenomen hebt (want ik neem normaal anoniem sowieso niet op maar het begon me echt te storen dat ze bleven bellen en 9 keer aangegeven hebt dat je niet meer gebeld wil worden (en die 9 keer waren alle 9 hetzelfde bedrijf) en gezegd hebt niet meer gebeld te willen worden ja, dan word ik de volgende keer wat bruter. Als we het dan toch hebben over onbeschoft met je medemens omgaan. Het is halvelinge stalken wat ze op een gegeven moment doen.
Dat "normaal aangeven dat je geen interesse hebt" werkt ook niet bijzonder goed want dan komt er "jamaar wilt u dan geen geld en tijd besparen" "nee" "ja maar..."

Mens flikker toch op... :=

Als je niet op neemt dan kom je gewoon "terug op het lijstje" dus blijven ze bellen.

Dan moet je dus in het vervolg zetten ik beroep me op het recht van verzet. Dan zijn ze verplicht om al je gegevens uit de bestanden te halen, dit doen ze echt, anders krijgen ze ook een hoop gezeik.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:03

Suusie22 schreef:
bruintje123 schreef:
Je neemt op en geeft aan dat je het erg vervelend vind dat ze jou bellen.
Maar dat je weet dat ze een protocol hebben dat ze niet zomaar de verbinding mogen verbreken met de "klant".
Dat jou telefoon betreft batterij vol is en dat je best tijd hebt voor een babbel.
Vraag of het daar nu regent of de zon schijnt.
Zijn je collega's leuk?
Wat wil je me verbreken, dat mag niet volgens protocol hoor.
Wat ga je eten vandaag, je kunt ook wel wat inspiratie tips gebruiken.
enz.
enz.

Jij bent daarna zeker weten van de bellijst af :D

_/-\o_ Die ga ik onthouden!

Of dat je zegt, heeft u een ogenblikje, dan sta ik u zo te woord. Vervolgens leg je de telefoon ergens neer en ga je gewoon wat anders doen. Kijken hoe lang ze het volhouden...

Donna89

Re: Wordt steeds gebeld door bedrijf reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:04

Ohja daarbij wat eerder gezegd is dat ze niet bevoegd zijn om op te hangen is onzin
Iedere medewerker mag de verbinding verbreken wanneer hij onheus te woord gestaan word.
Het is de keuze aan de medewerker om dat wel of niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:04

Je moet je aan je protocol houden, er wordt namelijk meegeluisterd. :)

Mijn persoonlijke ervaring is dat je als verkoper heul snel doorhebt wie je aan de lijn hebt en of het zin heeft door te zetten. Helaas maakt dat niet veel uit aangezien je sowieso meerdere pogingen moet doen. Als je dat niet doet wordt je al snel de laan uit gestuurd.
Bij mij maakten ze dan weer wel de fout aan het begin van de werkdag te zeggen dat mijn contract niet verlengd werd (op de laatste dag van het contract, om een beeld te geven van callcenters), dus laten we zeggen dat de mensen die ik aan de lijn heb gehad een heel makkelijk en gezellig gesprek hebben gehad _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:05

Ik vind dat belscript eigenlijk ook wel een mooie, en dan afsluiten met dat je je beroept op het recht van verzet! Heb je EN hun tijd verspilt, EN je gaat van de lijst af. WIN-WIN dus! :D

Op zo'n manier ben ik ook wel eens ontslagen, laatste 5 minuten voor ik klaar was met mn werk-dag, vlak voor mn vakantie ''o ja, en je contract wordt niet verlengt dus je hoeft ook niet terug te komen''. Was geen call-center overigens maar de horeca, de mededeling ''ik zeg het nu pas, anders had je je werk vast niet goed gedaan'' maakte het wel extra pijnlijk. Had het dan liever aan het begin van de werkdag geweten.. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-16 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:06

Overigens pak ik anonieme nummers nooit meer op door dit gedoe. Als het echt iets belangrijks is, dan spreken ze wel een boodschap in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:11

Donna89 schreef:
Maar de desbetreffende medewerker belachelijk maken werkt ook niet....
de medewerker is niet bevoegd jou uit het systeem te halen.

Ik ben zelf gisteren nog gebeld Heb een normaal gesprek met een aandringende medewerker gehad.
Ik heb hem gewezen op dat ik 2 x aangaf geen interesse te hebben en dat een verder gesprek geen zin heeft.
Klaar.

Nogmaals dat je op zo'n bel lijst staat komt niet uit de lucht vallen. Zeker als je 9x per week gebeld word.
Pas dan op waar je je telefoonnummer achter laat

Dat is de grap. Ik laat mijn telefoonnummer nergens achter. _O-
In dit geval was het trouwens testaankoop.

En zelfs al zou ik dat wel doen; als ik zeg "ik wil niet meer gebeld worden" dan is dat een duidelijk verzoek en blijvende telefoons zijn dan gewoon stalken. Het was 9 keer dezelfde firma (die ik daarvoor al verschillende keren genegeerd had.) dus het is 1 firma die zo bleef doorzeiken. Geen 9 verschillende. Dan ben ik er op een gegeven moment echt wel klaar mee.

Wanneer iemand vraagt "wat denkt u daar van" vraagt ie er zelf om. :+
Overigens heb ik niet gescholden of whatever. Ik heb gewoon gezegd wat ik dacht. Heb daarbij ook heel duidelijk gesproken over "testaankoop" ipv "u" om duidelijk te maken dat mijn frustratie tegen de firma gericht was en niet tegen de persoon.

Maar die aai-poesie-aai politiek die een aantal hier pleiten omdat het zo zielig is voor de werknemer daar kan ik niks mee. De mensen die ze lastig vallen kunnen ook een zware k*tdag hebben, en daar moet dan blijkbaar geen rekening mee gehouden worden want zij zitten niet in een callcenter. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-11-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:12

Oh ik heb zo'n hekel aan alle bedrijven die bellen en bellen en blijven bellen.
Mijn moeder liet mij toen ik thuis woonde altijd opnemen als het anoniem was. Dan nam ik alleen op met mijn voornaam, kwam de vraag is meneer of mevrouw ... ook aanwezig, nee die is er niet.. Kunnen we terug bellen, nee ze is nooit thuis.. klaaar.. haha
Mijn oma gaf liet altijd 4 keer overgaan, daarna hangen callcenters vaak op, omdat het dan te lang duurt (geen idee als dat nog zo is, word nooit meer gebeld, maar toen de tijd werkte het)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:12

Donna89 schreef:
Ohja daarbij wat eerder gezegd is dat ze niet bevoegd zijn om op te hangen is onzin
Iedere medewerker mag de verbinding verbreken wanneer hij onheus te woord gestaan word.
Het is de keuze aan de medewerker om dat wel of niet te doen.

Onheus, ja dan wel. Als iemand loopt te schelden en te tieren.
Maar vragen of het bij hem/haar ook regent is niet onheus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:14

Er word meegeluisterd? , oh dan kan je dubbel gesprek aan gaan :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:19

Rebecca schreef:

Ja dat is leuk, dan kun je ook vragen welk eten de mee luisteraar heeft. Nog meer tips :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:24

antje_vip schreef:
"is mevrouw X ook thuis?"
"Nee, die is dood"
.

Dit geeft geen garantie's kan je als antwoord krijgen 'Zou haar toch graag even willen spreken' (heb ik echt meegemaakt was een familielid) Echt zo suf, alsof ze gewoon niet luisteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:25

Sleeper schreef:
antje_vip schreef:
"is mevrouw X ook thuis?"
"Nee, die is dood"
.

Dit geeft geen garantie's kan je als antwoord krijgen 'Zou haar toch graag even willen spreken' (heb ik echt meegemaakt was een familielid) Echt zo suf, alsof ze gewoon niet luisteren.

_O- Wat heeft die gezegd " dat kan maar de verbinding daarheen is niet zo goed"?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:25

Je nummer komt niet uit de lucht vallen bij dit soort bedrijven Ayasha

Ik ben tot deze week nooit gebeld door dit doort bedrijven. Vorige week aan een enquete mee gedaan.

Mijn man wel. Waarom? Heeft telefonisch wel eens iets ' gekocht' . Is wel eens akkoord gegaan met een proefpakket, wel eens mee gedaan met een vragen lijst en heeft wel eens via externe verkoop kanalen zijn abo verlengt.

Ik niet. nr's staan op zelfde naam, zelfde klantnummer. Dus het is echt een actie vanuit het nummer en niet de provider.

Ik zeg trouwens niet dat je medelijden moet hebben met deze mensen en mijn eerste bericht was geen persoonlijke aanval maar ik zie hier hele kinderachtige dingen voorbij komen die je volgens mij alleen maar meer energie kosten dan normaal te reageren. Het blijven ook gewoon mensen die heel goed het onderscheid kunnen maken tussen iemand die een rotdag heeft of iemand die opzettelijk heel naar doet. :)

Ook dat mee luisteren is onzin.. Dat kan helemaal niet. Dan zou er voor iedere medewerker een extra persoon moeten zitten om die gesprekken te luisteren... Dat gaat natuurlijk niet
Gesprekken kunnen worden opgenomen. En die worden dan opgenomen voor trainingsdoeleinden. Wat dus betekend dat er steeksproef gewijs enkele gesprekken worden terug geluisterd door een coach of manager

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:26

Ik heb ooit gehad dat een bedrijf (KPN) me dagen lang minstens 20 keer per dag belde. En wanneer ik dan de telefoon op nam, hoorde ik niets aan de andere kant van de lijn.. Ja, een hoop geroezemoes en bellende mensen, maar geen individuele persoon die mij te woord stond. Gek werd ik er van!
Uiteindelijk ingeschreven in het bel-me-niet register en toen was het over. Ik denk dat er misschien een fout in hun belsysteem heeft gezeten waardoor ze steeds opnieuw belden, maar na 20 tot 30 keer per dag werd het gewoon enorm vervelend.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-11-16 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:28

Invisible schreef:
Ik neem altijd op met mijn voornaam, ze vragen altijd of ik mevrouw (achternaam) bent. Zeg ik nee dat ben ik niet, krijg je een sorry en wordt je verwijderd. Zo doe ik het met de meeste spam telefoontjes.

Ik word al jaren om de zoveel maanden gebeld door de telegraaf...die zijn altijd op zoek naar ene meneer de haan. Al jaren geef ik keurig aan wat er gebeurd en dat ik geen meneer de haan ken. Al jaren zeggen ze dat ze me uit het systeem verwijderen...dat is tot op heden nog niet gelukt :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:29

ik zou niet weten vanwaar ze mijn nummer kunnen hebben. Ja, wel, van het bel-me-niet register. :')
Ik denk dat men met meeluisteren bedoelt dat er bandopnames gemaakt worden van het gesprek.
Het gaat ook maar om 1 firma, krijg normaal geen telefoons (ja van mijn provider maar dat is logisch dat die mijn nummer hebben.) van dergelijke bedrijven sinds ik in dat register sta dus ik was sowieso al verbaast. Alleen waren het wel volhouders. Hoop dat deze nu eindelijk wel fatsoenlijk genoteerd heeft dat ik niet gebeld wil worden. :)

Maar de tip van gewoon te zeggen "u bent verkeerd verbonden" ga ik eens proberen moesten ze me nog eens bellen. Wellicht helpt dat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:33

Cayenne schreef:
Ik heb ooit gehad dat een bedrijf (KPN) me dagen lang minstens 20 keer per dag belde. En wanneer ik dan de telefoon op nam, hoorde ik niets aan de andere kant van de lijn.. Ja, een hoop geroezemoes en bellende mensen, maar geen individuele persoon die mij te woord stond. Gek werd ik er van!
Uiteindelijk ingeschreven in het bel-me-niet register en toen was het over. Ik denk dat er misschien een fout in hun belsysteem heeft gezeten waardoor ze steeds opnieuw belden, maar na 20 tot 30 keer per dag werd het gewoon enorm vervelend.

Ik heb wel eens meegemaakt dat men dacht dat ze per ongeluk een collega aan de lijn hadden: ik was onder het praten aan het typen en dat hoorden ze... de arme "collega" werd niet zo vriendelijk aangesproken door haar echte collega's, die dachten dat ze iets verkeerds had gedaan.
Wat dat betreft is bij een callcenter werken een hondenbaan, je wordt als een beest behandeld.

Helaas worden veel arbeidsgehandicapten door het UWV en re-integratiebedrijven min of meer gedwongen bij zoiets aan het werk te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:37

Rebecca schreef:

:))

Ja, er is iemand aanwezig die de hele dag gesprekken meeluistert of naluistert om te kijken of je je werk wel goed doet. Je weet als werknemer echter niet wanneer dat zo is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:41

Dus, dien allemaal vooral klachten in bij de Autoriteit Persoonsgegevens - dan worden vooral ook de bedrijven gepakt, want die krijgen dan uiteindelijk een boete.

Citaat:
Je nummer komt niet uit de lucht vallen bij dit soort bedrijven Ayasha

Nee, maar een telefoonnummer geheim houden is niet altijd mogelijk of wenselijk. Het is bijvoorbeeld volkomen redelijk om je telefoonnummer op te geven bij een bedrijf waar je bestelt, zodat ze contact op kunnen nemen over de levering. Helaas mag dat bedrijf dan, omdat je klant bij ze bent, 1 keer contact met je opnemen om je nog iets te verkopen. Zodra je echter in dat gesprek aangeeft dat het klaar is, zijn ze (in Nederland in elk geval) wettelijk verplicht om je daarna niet meer lastig te vallen. Doen ze dat wel, dan is het bedrijf wettelijk in overtreding - dat is dus niet de schuld van de persoon die een telefoonnummer heeft gedeeld om goede redenen, maar de schuld van het bedrijf dat er voor kiest om die wet te overtreden / hun systeem niet in orde te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:42

Belmenietregister vervalt ook wanneer je je telefoonnummer ergens opgeeft. Dus ook bij bestellingen e.d.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 13:45

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:11

Nummers kunnen ook gegenereerd worden door een computer. Willekeurig 8 nummers achter de 06 (of hoe dat in Belgie werkt) en dan op goed geluk 10 nummer bellen. Neemt er 1 op, dan wordt de rest opgehangen. Dar verklaart ook dat je soms niets aan de lijn krijgt als je wel op tijd opneemt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:13

Ayasha schreef:
Sleeper schreef:

_O- Wat heeft die gezegd " dat kan maar de verbinding daarheen is niet zo goed"?

"moment, ik pak even mijn ouija bord"

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:14

Keet schreef:
Nummers kunnen ook gegenereerd worden door een computer. Willekeurig 8 nummers achter de 06 (of hoe dat in Belgie werkt) en dan op goed geluk 10 nummer bellen. Neemt er 1 op, dan wordt de rest opgehangen. Dar verklaart ook dat je soms niets aan de lijn krijgt als je wel op tijd opneemt.

Die krijg ik dus ook regelmatig, ik pak 99% van de tijd onbekend niet op omdat het óf een callcenter is óf er niks gezegd wordt. Mijn man kreeg die een week geleden om vier uur 's nachts. :\