[VOLG]Robuust en minimalistisch...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Robuust en minimalistisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:05

Zelfde ervaring als Taucha met een weggewerkte la. Echt SUPER onhandig. Er ligt bij mij nu alleen nog maar spul in dat ik eigenlijk nooit gebruik, ik werd helemaal gek van het deurtje open, laatje open principe. Maar misschien ben jij een heel kalm en geduldig en rustig iemand TS, dan werkt het misschien wel. :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:12

Ik volg mee! Leuk hoor!

Ir111 schreef:
ik werd helemaal gek van het deurtje open, laatje open principe. Maar misschien ben jij een heel kalm en geduldig en rustig iemand TS, dan werkt het misschien wel. :D

Mijn oma heeft dat ook in de keuken. Ik moet daar altijd in als ik koffie/thee zet en man wat is dat irritant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:24

Oeh mooi ontwerp voor de keuken! De kleur op de achtergrond vind ik ook mooi, maar maakt het wel donker denk ik. Maar als je een goed lichtplan hebt, kan dat prima denk. Misschien een lichtsnoer bovenop de kast bijv(ikea, lekker makkelijk :D )
Je kunt zoveel doen met de achtergrond. Je kunt ook glas nemen met daar een foto in, die kun je zelf uitzoeken(eigen foto).

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 09:27

Het is iets anders dan jullie denk ik.

Het worden 2 lades. De onderste la is een gewone lade. De bovenste is opgedeeld in 2 stukken. Een bestekla en een normale lade.

Als je de bovenste lade open doet dan gaat automatisch de bestekla open. Druk je op een knopje dan gaat de bestekla weg en kan je bij de middelste lade. Dicht doen gaat altijd op dezelfde manier door gewoon de lade dicht te doen. Maakt niet uit of het knopje is ingerukt of niet.

Even op Google een voorbeeld gezocht:
http://www.greeploze-keukens.nl/wp-cont ... keuken.jpg

De kleur achter de keuken wordt in eerste instantie wit. Vind de kleur wel mooi maar denk dat het veel te donker wordt in een toch al donkere hoek. We gaan eventuele kleur bepalen nadat de keuken er staat.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:36

Ja, dat heb ik dus, maar ik was te lui om dat te beschrijven. Ik vind dat dus mega onhandig. :D

edit: Los daarvan, hele toffe keuken met mooi indeling. Heerlijk al die ruimte!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 09:44

Maar bij mij is het dus andersom. De bestekla komt altijd als eerste naar buiten en die kan je terugduwen als je bij de middelste la wil.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:47

Ah duidelijk wat betreft de la. Dat is inderdaad optisch heel mooi. En als je toch al niet te vaak in de la eronder hoeft te zijn dan ook praktisch niet al te onhandig.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 09:54

De la eronder lag/ gaat weer liggen de speciale borden voor bijvoorbeeld sushi of stokbrood. Die paar keer per week dat we dat nodig hebben druk ik wel op een knopje :j

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:05

Wat mooi zeg!
Benieuwd naar het eindresultaat!
Wonen jullie momenteel op een andere plaats of gewoon een ander deel van het huis?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 15:58

Dit is onze tijdelijke woonkamer:

Afbeelding

Dit is onze tijdelijke eetkamer:

Afbeelding

Dit is onze tijdelijke keuken:

Afbeelding

Haha zonder grappen.. we leven op de bovenverdieping en in de garage (daar zijn de foto's gemaakt)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:59

Sfeervol! :')

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar hoe lang hebben jullie in de planning om bezig te zijn? :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 16:06

De planning is over 2 weken verven.
Dan rond 14 oktober de vloer egaliseren.
Daarna de vloer leggen.
Rond 19 oktober de keuken erin.

En daarna stopt onze planning. Niet omdat het dan klaar is maar omdat we vanaf dan onze meubels zelf gaan maken. We hebben een leuk tv/ wandmeubel gevonden op pinterest die we zelf gaan maken met speciaal hout. We gaan zelf nog een salontafel maken. Een dressoirkast gaan we laten maken met speciaal hout.
Alle meubels (op de servieskast en de bank na) worden dus met de hand gemaakt van speciaal hout. Omdat daar niet een tijd aan te hangen is zetten we de oude meubels erin en gaat het vanaf 19 oktober waarschijnlijk langzaam, maar dan is het grootste werk af en kunnen we wel leven.

Voor het idee: dit is onze eettafel.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:27

wauw dat is een mooie tafel <3 schitterend. Wij hebben alles in steigerhout thuis ook allemaal op maat gemaakt, zelf of laten maken voor dit huis....

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:32

Leuk die plannen voor zelfgemaakte meubels!
Verbouwingsplannen zijn er hier ook al een tijdje, meubels en keuken word ook volledig zelf gemaakt normaal.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:00

Ziet eruit als een heerlijk huis! En wat een prachtige tafel. <3

Altijd leuk dit soort topics, ik volg. :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 22:58

Die eettafel is zoo gaaf!
Zo iets wil ik 'later' ook :P

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:16

Hmmm 'later' is nu bij mij. Is er een mogelijkheid hier iets te delen wat betreft info over de tafel en dat soort geweldig mooie meubels?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 09:23

Wij halen het hout bij een houtzagerij. Dit is dus geen nette winkel maar echt waar de stammen aankomen en verzaagd worden. Wij vertellen hem wat we ongeveer zoeken en hij kijkt per plank welk soort hout daarbij past.

De tafel is gemaakt door een meubelmaker. Dit is een klant van de houtzagerij en zo zijn we bij hem gekomen. Het is echt prachtig wat hij maakt. De tafel is van 2 soorten hout en geolied. Je voelt nergens naden en het is 1 grote plank hout, dus niet verlijmd. Wij houden van veel tekening in het hout en zo heeft de houtzagerij dit hout aangeraden en de meubelmaker heeft de tafel gemaakt. De tafel weegt zonder poten rond de 200 kilo.

De meubelmaker levert wel aan particulieren maar de houtzagerij normaal gesproken niet. Elke kleine afname is een uitzondering. Ik weet daarom ook niet of hij het op prijs stelt dat ik zijn naam deel op internet. Via pb kan ik wel de naam van de meubelmaker doorgeven.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 09:45

Laatste update tot 14 oktober:

Het stucwerk (behalve het verlaagde plafond in de keuken) is af! Het drogen is begonnen.

De zithoek:

Afbeelding

De eetkamer/ speelhoek en de droger:

Afbeelding

De Amsterdamse plint:

Afbeelding

Ik ben echt super blij met de plint. Het springt niet in het oog maar maakt het wel af. Het zijn de details die je huis mooi maken :P

Nu is het wachten.. al het grijs moet wit worden en daarna gaan we verven. De droger blijft een week zijn best doen en dan kunnen we langzaam verder. Dus vandaar dat dit te laatste update was tot 14 oktober.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:08

Wat ziet het er strak uit...mooi!!
Ik vind je meubels en stijl prachtig.
Momenteel wordt er bij mij gestukadoord en is me door twee stukadoors juist afgeraden om zo'n 'droger' te gebruiken en geven zij de voorkeur aan natuurlijk drogen.
Mij leek zo'n droger nl ook veel handiger..kunnen we sneller door

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:16

Oh ik volg ook, ziet er veelbelovend uit. De tafel is echt prachtig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:18

<3 <3 <3 Die tafel!!!
En die plint op het plafond is ook mooi zeg!!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 10:20

De stukadoor vertelde mij dat als je te snel droogt dat het kan scheuren, dat is het enige mogelijke nadeel. Onze stukadoor heeft echter op papier een garantie getekend dat het met gebruik van een droger niet gaat scheuren en anders komt hij het kostenloos repareren. Dus wij hebben de droger neer gezet om inderdaad eerder door te kunnen. Als het toch gaat scheuren komt hij het maken dus echt risico hebben we niet.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:22

Tnx wat betreft de update over de tafel. Buiten het lastige gebeuren met het feit dat we natuurlijk enorm particulier zijn valt de tafel al af vanwege de zwaarte. Ik had wel verwacht dat zoiets wel even over de 100 kilo zou gaan, maar alleen blad al 200, dat gaat onze vloer nooit houden....
...even verder zoeken dus. Tips zijn welkom!

Bydeweej, we hebben vorig jaar ook een dikke stuclaag gekregen op de muur tijdens onze keuken renovatie. Daar is in eerste instantie geen droger bij gezet omdat dat beter was en we toch tijd zat hadden, maar uiteindelijk wel gedaan omdat de muur gewoon niet droog werd en het plafond zelfs nattig werd. Het was dan ook midden in de winter. Met vochtig weer kan het dus ook doorslaan naar al droge stukken en dan is een droger wel aan te bevelen. En als je niet te hard droogt, is het risico op scheuren een stuk kleiner.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-16 10:29

Misschien wel handig te vermelden dat het tafelblad 3meter bij 1,20m bij 7cm is. Bij kleinere afmetingen heb je natuurlijk ook minder gewicht.