Lietje_1991 schreef:Hoe zuinig een auto is, licht voor een groot gedeelte aan jezelf. Hoe harder jij doorrijd, hoe onzuiniger die word
Ik moet gelijk hier aan denken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chasey schreef:Janine, Weet ik.
Ik had voor TS een 1.4 in het hoofd. 1.1 vind ik net iets te licht voor een 206.
Zeker als je beginnend bestuurder bent moet je wel een auto hebben die goed mee kan komen met het verkeer. Niet té langzaam. Stel je maakt een inschattingsfout tijdens het invoegen of oversteken, dan moet je ook wel vlot weg kunnen.
ikke schreef:Daar durf ik ook wel garantie op te geven; het kale blok gaat niet stuk...Janine1990 schreef:Verbruik hangt geheel af van het soort motor dat je in je auto hebt liggen, gecombineerd met het gewicht van je auto.
De 206 (die heb je he?) heb je in verschillende uitvoeringen, waarbij de 1.1 de lichtste motor is en de 2.0 de zwaarste. Deze laatste is volgens mij tevens in een RC uitvoering met 192pk te krijgen. Deze laatste zal het hoogste verbruik leveren.
Dat ligt dus 99% aan de chauffeur, die zo'n RC koopt en rijdt waar ie voor gemaakt is: scheuren en racen.
als ik mijn wolf in schaapskleren op z'n staart ga staan, zuipt ie twee tempeliers onder tafel; als ik normaal rijdt, doet ie wat elke fatsoenlijke middenklasser doet: 1:12. Bak weegt wel 1600kg en er ligt een dikke 200pk turbo in het vooronder.
Ik beweer het andersom: als je die 2 liter netjes rijdt, zou ie weleens goedkoper kunnen lopen dan de 1.1 die je constant op de top van z'n specs moet rijden om ook maar soort van kans te maken met het huidige verkeer mee te kunnen.......
Chasey schreef:Als ik het gaspedaal intrap van mijn auto hoor ik ook de draaikolk in de tank![]()
Maar meestal rij ik 50 in de 4 of 5 met dat ding. Lekker relaxt cruisen, heerlijk.
Chasey schreef:Ik heb een 3.0 V6 met 200pk. Die rijdt daar heerlijk op. Ik hoeft niet steeds te trappen met dat ding, nergens voor nodig. Dus 50 in de 4 rijdt super. En ik rij alleen 50 in de 5 als ik net van een 80 weg een overgang maak naar de stad, waar je 50 mag. Omdat ik dan te lui ben op terug te schakelen