hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:40

Woningbouw dan? Zou die niks kunnen doen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:47

amoj schreef:
Woningbouw dan? Zou die niks kunnen doen?

Het zijn koopwoningen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:51

kim_hester schreef:
Ik hoor je alleen maar over angst..
Ookal zijn het geen frisse figuren, als je ze met rust laat gebeurt er niks...
Ze breken je huis echt niet open en verkrachten je ook niet op de galerij.
Het enige waar het hun om draait is de wiet, maar das logisch..

Je kunt het inderdaad anoniem gaan melden, weet wel; die mensen kunnen achter meer komen dan jij denkt.
Dus ze weten binnen no time wie of wat er aangifte heeft gedaan.
En dan... Dan komen ze nog niet bij je, het gaat ze er meer om dat een handlanger ze niet verraden heeft ofzo. ;)

Nouja, in elk geval succes, bang hoef je niet te zijn voor ze.
Maar even een kijkje nemen raad ik je wel af ;)

Nou dat ik het alleen over angst heb valt ook wel mee. Ik ben met klem geadviseerd door iemand die het kan weten om het anoniem te melden bij de politie. Zoals eerder gezegd gaat er veel geld om in die handel en als jij dat voor hun verpest en ze weten dat jij ze hebt verlinkt komen ze echt wel verhaal halen bij je als de tijd daar is.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 22-08-16 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:52

Misschien ben ik wel heel naïef maar ik zou meteen de politie bellen. Ze gaan echt niet met naam en toenaam zeggen wie er gemeld heeft en als er brand ontstaat door zoiets ben je er maar mooi klaar mee.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:55

Yinnar schreef:
Voor wat betreft Sakvis. Ik zou zeggen kom vanmiddag even bij mij langs aangezien jij denkt aan de hand van mijn topic zonder naam en adres denkt mij te kunnen traceren. De koffie staat klaar. Daarnaast zijn het oostblokkers dus kleine kans dat ze gaan googelen op een paardenforum.

Hoho, ik wilde je alleen een tip geven. Ik duik echt niet in je berichten om te gaan speuren naar persoonlijke informatie. Daarnaast, ik lust geen koffie :9k

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:56

Azmay schreef:
Misschien ben ik wel heel naïef maar ik zou meteen de politie bellen. Ze gaan echt niet met naam en toenaam zeggen wie er gemeld heeft en als er brand ontstaat door zoiets ben je er maar mooi klaar mee.

Klopt, ze gaan niet aanbellen en zeggen hallo mevrouw en meneer die en die van huisnummer zus en zo heeft gebeld en hebben vermoedens dat u een hennepkwekerij in uw woning heeft. Mijn naam komt echter wel in de stukken dus mocht het tot rechtzaak komem is het wel bekend.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:57

Yinnar schreef:
Azmay schreef:

Klopt, ze gaan niet aanbellen en zeggen hallo mevrouw en meneer die en die van huisnummer zus en zo heeft gebeld en hebben vermoedens dat u een hennepkwekerij in uw woning heeft. Mijn naam komt echter wel in de stukken dus mocht het tot rechtzaak komem is het wel bekend.

Maar is dat echt heel erg?
Ook dan krijgt niemand die dat niet echt hoeft te weten dat te zien neem ik aan. Je zal niet de eerste zijn die een melding maakt van een vermoedelijke kwekerij.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:58

Ken je de eigenaar van de woning, of zit je er zelf ook gehuurd? Contactgegevens van de eigenaar moeten toch wel bekend zijn bij de VvE.
Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaar er gerust op is als hij geruchten hoort van een wietplantage in zijn verhuurde woning, juist i.v.m. brandgevaar etc.
Misschien wanneer de eigenaar polshoogte neemt wanneer hij het niet vertrouwt en dan de politie belt, dat ze wel willen komen?

Geluidoverlast en stankoverlast is in elk geval goed om bij de VvE beheerder te melden

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:58

sakvis schreef:
Yinnar schreef:
Voor wat betreft Sakvis. Ik zou zeggen kom vanmiddag even bij mij langs aangezien jij denkt aan de hand van mijn topic zonder naam en adres denkt mij te kunnen traceren. De koffie staat klaar. Daarnaast zijn het oostblokkers dus kleine kans dat ze gaan googelen op een paardenforum.

Hoho, ik wilde je alleen een tip geven. Ik duik echt niet in je berichten om te gaan speuren naar persoonlijke informatie. Daarnaast, ik lust geen koffie :9k

Dan thee of een goeie borrel. ;-)
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik niet verwacht dat ze mij aan de hand van dit topic of andere topics mij kunnen traceren. Wel als ik met naam en adres in de stukken van de politie terecht kom.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:01

Dit kan je ook bij het meldpunt van de gemeente doorgeven met verzoek tot handhaving. Over het algemeen doet de gemeente bestuurlijk aanpakken met betrekking tot gevaarzetting (brand) en (water en geur)overlast.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:01

In principe kunnen ze alleen al via je IP adres je echte gegevens achterhalen, maar het is maar net hoe paranoïde je bent :')

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:03

Azmay schreef:
Ook dan krijgt niemand die dat niet echt hoeft te weten dat te zien neem ik aan. Je zal niet de eerste zijn die een melding maakt van een vermoedelijke kwekerij.

Als er daadwerkelijk wiet wordt geteeld en het komt tot een zaak zal ik net als mijn buren waarschijnlijk worden opgeroepen als getuige of op een andere manier benoemd worden in de stukken van de rechtbank. En ja, die krijgen de wiettelers dan ook onder ogen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:04

Brandweer bellen met een brandmelding :D

Dat hebben ze een paar maanden geleden bij ons op het plein gedaan. Was helemaal geen brand, maar bij een brandmelding moet de brandweer ter plaatste komen en polshoogte gaan nemen.
Niemand maakte natuurlijk niet open, maar brandweer gaat toch koste wat kost binnen aangezien zij dat wel moeten, voor het zelfde geld ligt er iemand bewusteloos binnen door rookontwikkeling.
toen ze binnen waren kwamen ze een wietplantage tegen en dan gaat de rest van het balletje vanzelf rollen.
kwart voor zeven savonds brandmelding, kwart over tien savonds volledige plantage ontruimd en woning afgesloten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:06

Misschien een domme opmerking, maar als je belt en gewoon je naam niet zegt?
Als je het uitlegt snappen ze het wel en ik heb al vaker iets gemeld zonder ook maar mijn naam te hoeven noemen.
Als Meld Misdaad Anoniem nauw samenwerkt met de politie maar niet ingrijpt zou je het zo nog kunnen proberen?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:07

Azmay schreef:
In principe kunnen ze alleen al via je IP adres je echte gegevens achterhalen, maar het is maar net hoe paranoïde je bent :')

Azmay, als je niets nuttigs bij te dragen hebt in dit topic of je niet kan inleven in de gevoelens van een ander zou je dan willen wegblijven en elders sarcastisch willen gaan doen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:07

Yinnar schreef:
Azmay schreef:

Als er daadwerkelijk wiet wordt geteeld en het komt tot een zaak zal ik net als mijn buren waarschijnlijk worden opgeroepen als getuige of op een andere manier benoemd worden in de stukken van de rechtbank. En ja, die krijgen de wiettelers dan ook onder ogen.

Maar zouden ze zo dom zijn dat ze niet doorhebben dat de melding wellicht van omwonenden komt?
Lijkt mij eigenlijk wel erg logisch...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:08

Yinnar schreef:
Azmay schreef:

Azmay, als je niets nuttigs bij te dragen hebt in dit topic of je niet kan inleven in de gevoelens van een ander zou je dan willen wegblijven en elders sarcastisch willen gaan doen.

Dit was op geen enkele manier sarcastisch, mij zou de angst voor brand en dergelijk alleen veel groter zijn dan die voor eventuele problemen vanuit het melden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:11

Bootsiebob schreef:
Ken je de eigenaar van de woning, of zit je er zelf ook gehuurd? Contactgegevens van de eigenaar moeten toch wel bekend zijn bij de VvE.
Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaar er gerust op is als hij geruchten hoort van een wietplantage in zijn verhuurde woning, juist i.v.m. brandgevaar etc.
Misschien wanneer de eigenaar polshoogte neemt wanneer hij het niet vertrouwt en dan de politie belt, dat ze wel willen komen?

Geluidoverlast en stankoverlast is in elk geval goed om bij de VvE beheerder te melden

Ik heb de eigenaar kort gesproken voordat deze mannen erin trokken. Een turkse man. Hij was bezig meubilair naar beneden te gooien van de vorige bulgaarse bewoners die met stille trom waren vertrokken na de huur niet betaald te hebben.
We hebben een groepsapp. Ook de VVE wordt vandaag benaderd. Misschien kunnen ze de eigenaar bellen en vragen om polshoogte te nemen.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:13

Nou Hup, bellen dan!
Vermoeden hennepplantage zijn ze dol op..

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:13

Azmay schreef:

Dit was op geen enkele manier sarcastisch, mij zou de angst voor brand en dergelijk alleen veel groter zijn dan die voor eventuele problemen vanuit het melden.[/quote]

Het gaat om het gequote bericht en dat is zeker wel sarcastisch en kan ik niets mee dus blijf dan weg aub.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:15

Shirley schreef:
Maar zouden ze zo dom zijn dat ze niet doorhebben dat de melding wellicht van omwonenden komt?
Lijkt mij eigenlijk wel erg logisch...

Klopt maar niet van wie uiteraard.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:19

Dat is waar, maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor wraak...die link is dan door de politie ook gauw gelegd natuurlijk.
Die mensen zoeken gewoon wat anders en zijn jou zo vergeten :(:)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 12:19

Evelyne79 schreef:
Brandweer bellen met een brandmelding :D

Dat hebben ze een paar maanden geleden bij ons op het plein gedaan. Was helemaal geen brand, maar bij een brandmelding moet de brandweer ter plaatste komen en polshoogte gaan nemen.
Niemand maakte natuurlijk niet open, maar brandweer gaat toch koste wat kost binnen aangezien zij dat wel moeten, voor het zelfde geld ligt er iemand bewusteloos binnen door rookontwikkeling.
toen ze binnen waren kwamen ze een wietplantage tegen en dan gaat de rest van het balletje vanzelf rollen.
kwart voor zeven savonds brandmelding, kwart over tien savonds volledige plantage ontruimd en woning afgesloten

Ik kreeg dat advies ook via PB maar vind dat een beetje tricky om een valse melding te doen.

We zijn nu bezig de politie ervan te overtuigen een warmtemeting te verrichten. De buurvrouw waarvan een kamer grenst aan de kamer waar er vermoedelijk wordt geteeld zegt dat de muur aan die kant warmer aanvoelt dan aan de andere kant. Zei ruikt het momenteel ook het ergst van alle 5 de buren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:20

Volgens mij is dat nog strafbaar ook :o

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:21

Shirley schreef:
Volgens mij is dat nog strafbaar ook :o

Klopt, en dan moet je de uitruk zelf betalen.
Ook niet goedkoop :(