ikke schreef:Zowel eigenaar als garage maken zich hieraan schuldig maar de auto krijgt een slechte naam.......
Dus in dit geval zouden toevallig álle of de meeste van merk x altijd gebrekkig onderhoud hebben?

Dat lijkt mij erg sterk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Zowel eigenaar als garage maken zich hieraan schuldig maar de auto krijgt een slechte naam.......
Sammie schreef:ikke schreef:Zowel eigenaar als garage maken zich hieraan schuldig maar de auto krijgt een slechte naam.......
Dus in dit geval zouden toevallig álle of de meeste van merk x altijd gebrekkig onderhoud hebben?![]()
Dat lijkt mij erg sterkBovendien doet een garage dat onderhoud ook nog eens zelf en die valt het op een gegeven moment wel op welke gebreken bij welke merken en modellen vaak terug komen komen. Zo zijn er gewoon een aantal modellen die je gewoon niet meer veel ziet op de wegen om dat ze op de een of andere manier toch kampen met bepaalde mankementen.
Tancreda4 schreef:Oh wat balen zeg.... En ik herken het helaas. Mijn auto is ook niet door de keuring gekomen, vorig jaar niets over gerept. Heb nog getwijfeld om terug te gaan naar de garage waar ik hem heb gekocht maar laat maar. Ik zal de garage alleen alles behalve aanbevelen bij anderen. Maar heb geen zin in gedoe en gemutst en daarnaast had ik hetzelfde probleem als jij; amper tijd. Oh, en mijne was gelijk afgemeld, ook niet heel prettig, waardoor ik per direct autoloos was omdat die niet meer de weg op mochtDus ik had helemaal haast. Na 2 dagen had ik weer een nieuwe auto... maar echt tijd om goed rond te zoeken was er niet echt. Super balen.
Mijn 'krot' heb ik gedumpt via wijkopenautos. Niet veel voor gekregen, maar ook logisch. Mijne was van 97, ook doorgeroest en op een heel aantal punten afgekeurd. Ook gekocht voor ongeveer hetzelfde bedrag als jij en 'genept' wat dat betreft. Erg jammer. Mijn polo paar jaar terug hebben we via marktplaats verkocht. Die had wel nog APK maar kon je niet meer mee rijden (koppakking en oververhit als je harder dan 5 km/h ging). Heb ik toch nog 250 voor gekregen via marktplaats, iemand die de onderdelen wilde. En de auto erna weggedaan via inruil (zij zouden m dan naar de sloop doen)
Zag er een micro werd genoemd. Echt top autootjes, maar afgelopen 2 jaar heb ik ze gehad en na een jaar kwamen ze niet door de keuring vanwege doorgeroest. Daarom ben ik niet weer voor een micra gegaan.
MarjanB schreef:Oh mijn micra van 2006 heeft nog nergens een plekjedus misschien een ouder type? of 1 met schade die niet goed is gerepareerd?
fjordjes schreef:Ja mijn voorkeur gaat uit naar een suzuki alto/swift of Toyota yaris. Vind ook een hyundai atos leuk maar daar weet ik niet zoveel van of die gauw problemen hebben, iemand daar ervaring mee?
fjordjes schreef:Ja mijn voorkeur gaat uit naar een suzuki alto/swift of Toyota yaris. Vind ook een hyundai atos leuk maar daar weet ik niet zoveel van of die gauw problemen hebben, iemand daar ervaring mee?
fjordjes schreef:Ik heb trouwens even het keuringsrapport erbij gepakt van de auto. Echter er staat helemaal niks op van aandachtspunten of wat dan ook.
Volgens de monteur zat er ergens een stuk op gelast in plaats van erin gelast en de monteur dacht eigenlijk dat daardoor de auto niet eens door de apk zou mogen komen. Iemand een idee of ik daar nog iets mee kan?
amandananana schreef:Wat onwijs balen van je auto, TS. Ik vind het wereldje van auto's kopen en garages geen leuke.
Ik ben overigens heel blij met mijn Ka'tje die overal wordt afgeradenje moet goed zoeken en er zeker geen een van 10 jaar oud kopen maar er zitten goeie tussen. Mijne is uit 2008, oud model, had 88.000 km op de teller, airco, stuurbekrachtiging en geen spatje roest. Pas geleden weer glansrijk door de APK gekomen. Auto kostte 3000 euro in aanschaf.