Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 10:03

Wisselende verhalen dus. Gebruikt een van jullie hem ook om hoogpolig tapijt er mee schoon te maken?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:31

Tulandro schreef:
Wisselende verhalen dus. Gebruikt een van jullie hem ook om hoogpolig tapijt er mee schoon te maken?

Nee, hoogpolig tapijt?
Op een boerderij met veel (werk) honden...haha...nee tapijt wordt em hier niet, zelfs niet als het niet hoogpolig is :+

Ben wel benieuwd naar wat mensen daarover zeggen.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:55

Ik zit er al lang over te denken om er eentje te kopen.
Ik ben van het luie type en heb nu een robot stofzuiger en dweil in huis aan het werk. Maar voor de badkamer zou ik graag zo'n stoomreiniger erbij hebben.
Alleen ik ken mezelf, als het niet meteen goed gaat dan staat dat ding in een hoek en kijk ik er niet meer naar om.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:00

Goed warm laten worden en dan kan het bijna niet fout gaan. Toevallig gisteren op de een of andere manier saus op een keukenkastje gekregen en pas later opgemerkt. Met de stoomreiniger verwijderd en gelijk maar alle deurtjes gedaan anders viel het verschil tussen de kastjes wel behoorlijk op :+

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:17

Hier geen goede ervaring met de Bestron stoomcleaner.
Al 1x mee terug geweest omdat er geen stoom uit kwam na het opwarmen.
Gerepareerd en weer mee naar huis genomen.
Vorige week weer geprobeerd en weer geen stoom eruit terwijl het water warm is.
Volgende week maar weer terug naar de kijkshop en vragen of ik mijn geld terug krijg want ik heb geen vertrouwen meer in dit merk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:21

Balen zeg! Ik kan echt niks negatiefs zeggen over de Bestron.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:42

Als ik hier zo lees ben ik echt een slechte huisvrouw :o

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:03

Ik heb ook een karcher en ben er heel blij mee :j dweilde eerst met zo'n leifheit dweil met spons die je uit moet knijpen. Had daarna altijd last van mn armen en schouders. Dacht altijd dat het goed schoon werd, totdat ik met die stoomreiniger dweilde :wow:
Doek was na 3 streken over de vloer gewoon pikzwart. Heb ook een dirt devil en een shark geprobeerd maar doe doen het toch echt minder dan mn karcher. Die van mij was 110 euro en geld zeker waard. De standaard doeken die erbij zitten vindt ik persoonlijk waardeloos. Dunne flutdingen. Een extra set kost ook nog eens rond de 15 euro. We hebben zelf van oude badlakens doeken gemaakt. Aan 3.kanten dicht zoals een washand. Voet N karcher erin schuiven en doek met klittenband vast maken. Blijft veel beter.zitten dan de originele doeken. Later heb ik nog 2 doeken gekocht die eigenlijk voor dirtdevil waren. Paste precies om de voet van de karcher en zijn lekker dik met aan 1 kant relief. Handig voor ondergrond met groefjes. Ik gebruik hem overal voor. Met dweilen ben ik binnen 10 min klaar. Gebruik hem voor de keuken en badkamer, om deuren en stoffen meubels af te nemen, speelgoed van kinderen schoon te maken, de ramen en zelfs voor het ontdooien van de vriezer. :j
Spul eruit, stoomreiniger op het ijs. Ijs valt er zo vanaf. Ben binnen half uur klaar met ontdooien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:10

Charaz schreef:
Maar met het stoom week je het vuil toch alleen los? Dweil je dan nog na of?

Ik heb echt geen idee wat ik ermee aan moet.

Hier precies hetzelfde probleem. Ik gebruikte het voor de badkamer nadat ik had gezogen maar het weekt alleen maar alles los waardoor de vuil gewoon blijft liggen en ik met een natte doek alles op moet vegen. Hoe doen jullie dat?

Daarnaast merk ik ook dat zelfs met stoom de vloer veel te nat blijft terwijl ik dit probleem niet heb wanneer ik ga dweilen. Ik heb trouwens ook een Kärcher maar hier ligt het ook stof te happen jammer genoeg.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:19

Bij mijn karcher kan je de hoeveelheid stoom instellen op de steel. Als ik hem op de normale hoeveelheid zet blijft mijn laminaat vloer ook te nat maar met iets minder stoom gaat het beter
Laatst bijgewerkt door marsss op 30-07-16 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:21

Dat is bij die van mij niet mogelijk.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 23:44

Wat toevallig ik heb net mijn nieuwe stoomreiniger van karcher uitgeprobeerd. Ik heb een sc3 premium. Kost 145 euro. Maar ow wat ben ik er blij mee. Binnen een halfuur de keuken tegels en de hele beneden vloer super schoon! Extra doeken is wel makkelijk maar die ga ik morgen even bij de action oid halen. Gewoon een simpele Dweildoek ofzo...
De sc3 vind ik zelf ideaal omdat je hem altijd kan bijvullen zonder te hoeven afkoelen oid. Hij is na aanzetten ook binnen 30 seconden opgewarmd dus super makkelijk met alle gore voeten die hier binnen komen ;)

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:10

Dat klinkt goed hannatjuh. Ik ben bijna overtuigd.
Ga toch eens rondkijken of er misschien een tweedehands te koop is. Als het dan niet bevalt ben ik niet zoveel geld kwijt en als ik er gek van ben koop ik daarna gewoon een nieuwe.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:48

Maar hoe werkt zo'n ding dan precies?

Voor de vloer kan ik me voorstellen dat de warmte en het vocht de boel schoonmaken en het doekje het vuil meeneemt.

Maar op een stoffen bank of vloerkleed? Dan spuit je de stoom er in en dan? Of gebruik je altijd zo'n doek op het uiteinde waarmee je dan wrijft?

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 08:54

Zag vandaag in het aldi krantje een stoomreiniger gezien. Erg betaalbaar...

Zou het wat zijn?
Vraag me af of goedkoop uiteindelijk duurkoop zal zijn en alsnog een karcher oid aangeschaft moet worden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:57

Wat kost een Karcher? Ligt er ook aan wat je er natuurlijk mee gaat doen.
Ik heb een klein goedkoop dingetje en die doet het voor mij goed genoeg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:10

Tulandro schreef:

Ik doe regelmatig de vloerkleden met mijn stoomreiniger, ideaal, zijn weer mooi zwart daarna.
De restjes van de hondenkluiven die gaan er ook goed mee af, wat me met een dyson stofzuiger niet lukt omdat ze zo vast geplakt zitten.

Ik gebruik m 1x per week, tussendoor de dweil.
Het enige wat ik jammer vind is dat je niet de lekkere frisse geur heb in tegenstelling tot als ik met de dweil en een sopje met andy wel heb.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:11

Elicious schreef:
Zag vandaag in het aldi krantje een stoomreiniger gezien. Erg betaalbaar...

Zou het wat zijn?
Vraag me af of goedkoop uiteindelijk duurkoop zal zijn en alsnog een karcher oid aangeschaft moet worden.

let er goed op dat als je vloerkleden of vloerbedekking er ook mee wilt reinigen dat er een speciaal ding bij zit dat zit lang niet bij alle merken erbij.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:51

@Elicious
haha heb je er nu nog steeds geen eentje gekocht? := je bent al een half jaar aan het nadenken.
Echt gun jezelf een stoomcleaner: echt zo fijn.

@meggiemeg en als je nu een beetje Andy in het reservoir doet, gaat het dan ook niet lekker ruiken?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:23

Deze staat nu bij koopjedeal in de aanbieding.
Ik was net aan het bedenken of dit misschien iets was en toen kwam ik dit topic op bokt tegen.
Kent iemand deze en zou het wat zijn?

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:30

Ik heb ook weleens een klein beetje schoonmaakmiddel in het water resservoir gedaan maar dan gaat het geurtje er af en blijft er een wat muffige schoonmaak geur over.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:16

janouk schreef:
@meggiemeg en als je nu een beetje Andy in het reservoir doet, gaat het dan ook niet lekker ruiken?

Er wordt in de gebruiksaanwijzing afgeraden om extra middelen aan het waterreservoir toe te voegen. De waterleidingen kunnen dan dichtslibben.
Mijn moeder (toen 81 jaar..) heeft het wel eens gedaan en het gaf enorm veel schuim in waterreservoir maar niets terug te vinden op de vloer.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 22:27

janouk schreef:
@Elicious
haha heb je er nu nog steeds geen eentje gekocht? := je bent al een half jaar aan het nadenken.
Echt gun jezelf een stoomcleaner: echt zo fijn.

Haha nouuu geen half jaar hoor .. ;)
Ik had de tijd.. ga mezelf niet zomaar cadeaus geven, dus het wordt een Sinterklaas cadeau!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:48

meggiemeg schreef:
Het enige wat ik jammer vind is dat je niet de lekkere frisse geur heb in tegenstelling tot als ik met de dweil en een sopje met andy wel heb.

gewoon een beetje andy op je doek dweil doen of wat op de vloer gooien. stoomreiniger eroverheen en je hebt alsnog je frisse geur :-)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:56

zwanepol schreef:
Deze staat nu bij koopjedeal in de aanbieding.
Ik was net aan het bedenken of dit misschien iets was en toen kwam ik dit topic op bokt tegen.
Kent iemand deze en zou het wat zijn?

[ [url=m/vtbzCU.png]Afbeelding[/url] ]

Die ziet er wel redelijk uit ben ook benieuwd ?? Maar zou het water reservoir niet snel op zijn bij alleen z"n stang zeg maar ?