Zuinige, lichte auto gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Re: Zuinige, lichte auto gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:57

De Corsa C is verzonken en heeft geen roestproblemen :-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 22:59

Ik ga van de week kijken bij de betreffende Opel Corsa met een vriend en een proefrit maken. Nog niet meteen de beslissing maken maar kijken hoeveel ik nog van de prijs kan afhalen en dan zaterdag mijn mijn broer de definitieve beslissing maken :P Ik ben bang dat als ik alleen ga ik veel te enthousiast ben en te snel ja ga zeggen :')

Ik heb uitgerekend dat ik qua vaste lasten in elk geval rond de 90 euro pm ga zitten.

Dit is de auto btw
Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:38

maaikemuis schreef:
Aygo in die prijsklasse goed nakijken (geldt overigens ook voor de Peugeot 107 en de Citroën C1 zijn dezelfde bakjes) op lekkage in de kofferbak, koelpomp, koppakking en remschijven. Nu heb ik echt het maandagmorgenmonster in bezit (die kun je alvast niet meer kopen), maar dat zijn wel de pijnpunten van deze auto's.

Als je de mogelijkheid hebt: kies een 4 cilinder. 3 cilinders hebben vaker dat het spruitstuk het begeeft. wil niet zeggen dát het gebeurt he...ik heb een aygo die morgen ingeruild wordt tegen een twingo omdat ik er gewoon pech mee heb. Aygo's zijn super auto's, maar ik heb er geen geluk mee :'}

Wel veel en lang gereden met Alto's, heerlijk!

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:52

Ik heb een aygo een top auto. Nog geen rare dingen gehad. Hij is nu 6 jaar oud en 6 jaar in bezit. Onderhoud doe ik bij de dealer en kleine dingen bij een goede kennis.
Wegenbelasting betaal ik 7€pm (Z-H). Ik rij nu 1 op 19/20. Ong. 650 km op een tank.
Ik ben er ook naar Zwitserland meegereden. En vanaf zaterdag gast hij richting Italië 2x.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:59

Deawoo matiz deze heb ik sinds kort echt een heerlijk autootje kost 35€ pm wegenbelasting en verzekering en rijd zuinig! Bestaan ook in automaat en heeft vind ik veel ruimte..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 09:12

khirshanta schreef:
maaikemuis schreef:
Aygo in die prijsklasse goed nakijken (geldt overigens ook voor de Peugeot 107 en de Citroën C1 zijn dezelfde bakjes) op lekkage in de kofferbak, koelpomp, koppakking en remschijven. Nu heb ik echt het maandagmorgenmonster in bezit (die kun je alvast niet meer kopen), maar dat zijn wel de pijnpunten van deze auto's.

Als je de mogelijkheid hebt: kies een 4 cilinder. 3 cilinders hebben vaker dat het spruitstuk het begeeft. wil niet zeggen dát het gebeurt he...ik heb een aygo die morgen ingeruild wordt tegen een twingo omdat ik er gewoon pech mee heb. Aygo's zijn super auto's, maar ik heb er geen geluk mee :'}

Wel veel en lang gereden met Alto's, heerlijk!

Sssssh, dat moet je niet zeggen :') , dat is net een onderdeel dat nog niet is stukgegaan. Het spaarpotje auto is hier reeds geopend en ben lekker aan het sparen. Over een jaar maar eens kijken wat het wordt. In de race zijn momenteel de FIAT 500 (want mooi, maar duur), de Nieuwe Twingo (leuk en iets vriendelijker geprijsd) en als outsider de Kia Picanto (want die had bij alle mankementen van de 107 gratis gemaakt geweest 7 jaar lang). Een 107/108, een c1 of Aygo wordt het niet meer, iets teveel pech mee gehad.

Mijn motor is nog altijd mijn beste koop geweest. Degelijke Honda en die blijkt werkelijk onverwoestbaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 19:06

Ik ben bij de Opel Corsa wezen kijken, ik vond de dealer/verkoper niet echt chill, te positief ingesteld. Verwachte schijnbaar dat ik meteen al ging beslissen of ik de auto ging kopen of niet :+ was heeeeel veel belangstelling voor.... Tjah ik ga pas een beslissing nemen als mijn broertje er bij is en dat is zaterdag

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:18

Ochja , auto verkopers , daar zitten me idd figuren tussen ja. :')
Hier op het dorp 4 garages, er zijn er drie waar ik liever niet kom :+. En dat heeft niets te maken met de auto's :n
Kopen zou ik er wel doen , maar vermoeiend is het wel ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:29

Leuk auto jacht!!
Tip 1: neem iemand mee die er verstand van heeft, ik zou zonder 'expert' ook echt moeilijk een auto kunnen kopen. T is toch veel geld!

Suzuki is leuk! Toyota ook. Japans is al snel goed

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:47

Moet je niet geloven Lifaya! Heb zelf een bekende in de autowereld en die gebruikt dat 'smoesje' ook altijd dat er heel veel belangstelling voor is. Alleen maar om druk op je te zetten. Ach, als dit het niet wordt, er staan er nog genoeg te koop hoor! :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 10:50

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 02:41

Ik vind dat niet echt goedkoop :+ en ook absoluut niet mijn smaak...

Die Opel Corsa is het niet geworden, vriendin van mij werkte tegenover dat bedrijf en vertelde dat er met regelmaat politie is. Waarschijnlijk vanwege oplichtings praktijken. Dus ik ga daar niet mijn auto halen... Helaas gaat de zoektocht dus verder... Het beperkt je duidelijk als je enkel een automaat wilt, meeste is schakel wat te koop staat.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 03:14

Honda Jazz? Klein, zuinig, veilig en automaat

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:20

lifaya schreef:
Ik vind dat niet echt goedkoop :+ en ook absoluut niet mijn smaak...

Die Opel Corsa is het niet geworden, vriendin van mij werkte tegenover dat bedrijf en vertelde dat er met regelmaat politie is. Waarschijnlijk vanwege oplichtings praktijken. Dus ik ga daar niet mijn auto halen... Helaas gaat de zoektocht dus verder... Het beperkt je duidelijk als je enkel een automaat wilt, meeste is schakel wat te koop staat.

Sorry, ze bestaan niet in automaat, maar toch:

Luxe versie:
http://www.autowereld.nl/fiat/panda/1-2 ... /foto.html
Als ie ook een open dak gehad had, dan was ik zelf gaan kijken........
Als dit een technisch goede auto is (kan ik natuurlijk zo niet zien) dan is dit een nette prijs.

Simpele uitvoering:
ouder en meer km:

Ze stellen echt wel iets voor in de blubber. Zolang je de bodemplaat niet op de grond legt zijn ze niet te stoppen.

Maarre, als nu gewoon je gegevens op gaspedaal zet, dan heb je ruim 1800 hits!
http://www.gaspedaal.nl/zoeken.html?pmi ... t&srt=pr-a
Daar zal toch vast wel iets tussen zitten.......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:29

Oh, nostalgie voor mij: http://www.autodealers.nl/occasions.asp ... =gpl#fotos
Is niet direkt een lichte auto, maar ik had zoeen als huurbak op mijn vakantie in Canada. Liet de straatstenen wel liggen maar trok als de brandweer, ook met 7 personen erin en gemiddeld liep dat ding 1:10 en we sprongen er niet voorzichtig mee om. Gewoon lekker doorrijden en regelmatig volle bak (7 personen) plus bagage en de hond van mijn oom :D Eigenlijk best een zuinige auto als je het zo bekijkt. Mag zonder problemen een trailer trekken :)*

Maar dat was geen eis, geloof ik........ }>

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:37

@Ikke: Gelukkig is de wegenbelasting ook laag van zo'n lelijk apparaat. :')
En wat heb jij met een Panda dat je het aan iedereen aansmeert? Blijkbaar moet niemand het hebben want het is ook een gruwelijk lelijke auto. :+

@Lifaya: Is het geen idee om je wensen bij een goed autobedrijf neer te leggen? Kijk even goed naar recensies en of er Bovag garantie op je auto zit straks. Wij hebben onze auto ook bij een louche autohandelaar vandaan. Hoeft niet perse slecht te zijn, maar moet je wel iemand hebben met verstand en de auto even op de brug laten zetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:50

BOVAG garantie is leuk, maar als auto's onder een x bedrag verkocht word doen ze daar vaak al niet aan, ook al is het een bovag garage
Wat vaak het geval is met oudere gebakjes

Ik zou gewoon eens een rondje garages in de buurt doen (evt eerst even online checken wat ze hebben staan)
En dan gewoon ook aangeven wat je zoekt (formaat, gewicht etc)
Onze vorige tweede auto hebben we op die manier via een garage waar we binnen zijn gelopen en ze een week later Een geschikte auto ter inruil kregen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 20:41

Vandaag even last minute naar een occasion in de buurt gegaan, Nissan Micra 1.4 16V. Ontzettend leuk en handig dingetje. Komt uit 2002 en hoewel ik best sceptisch was over de KM stand ziet de auto er zo goed uit dat het wel correct moet zijn (heeft ook een NAP). Hij heeft 97000 km gereden en een gewicht van 840 kilo wat ervoor zorgt dat je heel weinig wegenbelasting hoeft te betalen. Verder dus ook zuinig en in ontzettend nette staat :P Ik ga nog 1 x met mijn broer kijken, en dan beslissing nemen, hoop wel 200 af te kunnen dingen, dan ben ik helemaal blij. Hij reed verder prima, de radio moet wel nog vervangen worden en de accu moet gecontroleerd worden omdat die veel heeft stilgestaan, maar als dat gedaan is...

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:01

Leuk bakje :j
De km stand valt best mee voor zo'n oude auto, die kan nog heel wat jaren mee :)
Rond die km stand heb je wel kans dat de distributieriem heel binnenkort vervangen moet worden. Geen probleem natuurlijk, maar daar kun je wel flink op afdingen of het zelfs daar laten doen.

Ik vond het zelf ook erg lastig, de zoektocht, maar heb uiteindelijk nog even verder gespaard voor een fiat 500 automaat <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 21:05

8nnemiek schreef:
Leuk bakje :j
De km stand valt best mee voor zo'n oude auto, die kan nog heel wat jaren mee :)
Rond die km stand heb je wel kans dat de distributieriem heel binnenkort vervangen moet worden. Geen probleem natuurlijk, maar daar kun je wel flink op afdingen of het zelfs daar laten doen.

Ik vond het zelf ook erg lastig, de zoektocht, maar heb uiteindelijk nog even verder gespaard voor een fiat 500 automaat <3

Ik heb inderdaad naar de distributieriem gevraagd en Nissan heeft die niet, die heeft een ketting die je niet hoeft te vervangen :P Ja misschien als je er echt last van hebt maar daar zit geen houdbaarheidsdatum op! Heb ik ook weer iets geleerd over de Nissan haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:08

Dat wist ik niet! Handig :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 21:12

Ja absoluut :P Mijn moeder vroeg net nog hoe de kooiconstructie is omdat het zon klein autootje is, daar heb ik eigenlijk geen idee van. In mijn ogen is alleen de Volvo een merk wat bekend staat om de kooiconstructie :')

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:14

Is dit een automaat? Ik heb er ook een gehad en schijnt dat die automaten bakken niet heel fantastisch zijn. Mijne deed het ook niet heel super. Volgens mij had dat te maken met de koolborstels. En vraag even of ze de olie kunnen vervangen voor je hem meeneemt. Mocht je dit zelf bij een garage moeten doen is dit niet heel duur overigens. Maar toch handiger als ze het gelijk doen voor je hem meeneemt.

Mijne ging bijvoorbeeld overschakelen terwijl dat niet de bedoeling was etc.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 21:19

Sunrise19 schreef:
Is dit een automaat? Ik heb er ook een gehad en schijnt dat die automaten bakken niet heel fantastisch zijn. Mijne deed het ook niet heel super. Volgens mij had dat te maken met de koolborstels. En vraag even of ze de olie kunnen vervangen voor je hem meeneemt. Mocht je dit zelf bij een garage moeten doen is dit niet heel duur overigens. Maar toch handiger als ze het gelijk doen voor je hem meeneemt.

Mijne ging bijvoorbeeld overschakelen terwijl dat niet de bedoeling was etc.

Is een automaat inderdaad en hij reed gelukkig prima, het is een CVT automaat wat inhoud dat die traploos is, je voelt dus geen hapering ofzo. Ik heb inderdaad gevraagd over de olie verversen, zal dit nog een keer doen als ik inderdaad de auto koop :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:21

Juist de oudere kleine autootjes hebben nog al eens een relatief lage km stand
Boodschappen autootjes voor vrouwlief enzo
Dat zijn vaak de tweede autootjes geweest Die hooguit 10000 op een jaar reden als ze dat al haalden.
Mijn corsaatje uit 99 had er 103000 op staan toen ik hem kocht 3 kaar terug